De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 21:36

Supervixen schreef:
Ik erger me vooral aan mensen die te langzaam rijden :'). Dan bedoel ik 30 waar je 50 mag of 60 waar je 80 mag ofzo. Vreselijk!

Bij ons durven ze gerust 30 te rijden, je mag er 80!!!! En als ik dan duidelijk aangeef in te willen halen blijven ze rustig midden op de weg rijden.

Verder dat getreuzel in het algemeen. Je hoeft echt niet overal vol gas langs te scheuren, maar stoppen bij een rotonde omdat je 500m verderop een auto ziet rijden lijkt me ook niet nodig.

Met 110 links rijden op de snelweg, terwijl de baan rechts leeg zat is. Ik kan dat niet begrijpen. Als ik iemand in mijn spiegels zie die veel te hard rijdt ga ik nog wel even naar rechts als dat mogelijk is, maar deze mensen denken of dat de wereld om hen draait of ze zijn stekenblond.

Dan natuurlijk de duwers en douwers die geen plaats willen maken voor bijvoorbeeld ritsers. Ritsen over 3km betekent ook over 3km en niet patsboem naar rechts en degene die dat niet doet kan stikken.

Ook de mensen die toch door groen, meestal oranje moeten rijden, terwijl iedereen kan zien dat je daarmee het kruispunt vast zet. Gewoon even wachten en als het dan ondertussen rood wordt wacht je nog een keer. Heus, je overleeft die halve minuut later op bestemming!

Gewoon vlot door rijden en rekening met elkaar houden zou toch niet zo moeilijk moeten zijn :')
Laatst bijgewerkt door Nies_ op 19-10-17 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 21:39

Van laatst ook op 60 weg gaan ze 30 rijden, ik rijd meestal wel 70 daar woeps liever iets harder dan ver onder de snelheid.

Oh en als mensen gaan inhalen op snelweg maar dan super lang links blijven rijden omdat ze gas niet iets harder durven in te trappen.

Haha van laatst een vage gozer die gaat heel hard 1 auto in halen op snelweg toen weer er gelijk voor ging net goed waarom die die actie deed geen idee..

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 21:43

theadora99 schreef:
Bumperklevers... ik heb elke zaterdag ochtend als ik links vrachtwagens inhaal een Volkswagen op Mn bumper zitten, haha. Het rem trucje werkt goed, ruitensproeier ngo niet geprobeerd. Maar dan blijf ik ook wel nét ietsje langer dan nodig links rijden.
Of op wegen waar je 60 mag en ze met 80 aan komen rijden, dan ga ik wel tussen de 55 en 60 rijden en niet harder. Dat kan ik slecht hebben haha. Sowieso hard rijders, wij hebben hier gewoon een parkeerplaats en als je vooruit geparkeerd staaf moet je dus de weg op steken (50 weg) en kwam een auto echt met enorme snelheid aanrijden dus ik deed alsof ik naar achter ging steken. Ik hoorde zijn remmen piepen :j (heb dit wel zo gedaan dat hij mij niet zou raken, was nog niet eens exht uit de parkeerplaats en de auto stond alweer in de vooruit zodat ik meteen naar voren kon als hij uitweek). Die kijkt volgende keer hopelijk beter uit

Behoorlijk asociaal en gevaarlijk rijgedrag dit. Je hoeft die mensen niet op te voeden hè, je bent hun moeder niet.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 21:46

Lous schreef:
Het aantal mensen wat met kapotte verlichting rijd word ook steeds meer en meer. In het donker heb ik geen ene keer meer dat ik niemand zie rijden waar er niet minstens 1 lamp kapot is.
Of mensen die zonodig boven de toegestande snelheid willen rijden, dat je helemaal naar links wil om in te kunnen halen omdat de rest te langzaam rijd, maar je bijna van de weg word gereden omdat er iemand is die persé nog sneller wil rijden.
Nog een irritante, mensen die zeer ver voor het stoplicht al gas terug gaan nemen.

Kapotte verlichting is soms ook overmacht. Ik heb een auto waarbij met de technologie van tegenwoordig alles op hoog spanning staat (xenon en led) hierin kan ik dus zelf niet even snel wat vervangen. En laat het nou altijd stuk gaan in het weekend.. garage dicht. Baan in de thuiszorg dus wel moeten werken.

Meest irritante vind ik ineens afremmen en dan pas richting aangeven en inderdaad 60 rijden waar je 80 mag. Zeer irritant.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 21:46

Oh...ergernis op de weg
- geen richting aangeven (of erg laat terwijl je ziet dat ik sta te wachten op je)
- direct doorvliegen naar de linkerbaan na het invoegen
- pas erg laat snelheid maken bij het invoegen, terwijl je in een snelle auto rijdt (ik rij een aygootje en ik moet echt een aanloopje nemen :( )
- jezelf er tussen proppen bij het wisselen van baan
- onnodig remmen op de snelweg
- voorrang nemen bij versmallingen, terwijl je het niet hebt en dan ook nog niet even je ‘sorry’ hand opsteken

Maar wat echt tot intrekken van het rijbewijs mag leiden is het appen etc tijdens het rijden.

soesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 21:47

De mijne spant de kroon...
Vorige week knalt iemand achter op mijn auto, hij stapt niet eens uit zijn eigen auto!!!
Met 1 been nog in zijn auto, en 1 erbuiten vroeg hij aan mij, of hij schade aan zijn auto had. Nou vraag ik je!!!!! ;( Het stoom kwam bijna uit mijn oren.
Geen excuses, niks, en nee, ik kreeg zijn gegevens niet.
Alleen een hele grote mond. Ze dachten zeker dat ik onder de indruk was...nou...niet dus. Heb 112 gebeld. En toen damden ze heel gauw in!
Daarna konden we het wel netjes regelen.

Over huftergedrag gesproken... _-:(

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 21:48

Ik vind mensen in het verkeer vreselijk asociaal en ik verbaas me erover dat ik niet meer ongelukken zie gebeuren met al dat gebel achter het stuur en alle achterlijke fratsen die men uithaalt.
In het kader van asociaal heb ik vanmorgen trouwens nog een man aangesproken. Meneer wilde even iets bij de bakker halen en parkeert zijn auto gewoon midden op het fietspad voor de deur van de bakker terwijl er enkele meters verderop meerdere vrije parkeerplekken waren. Ik kon er niet langs met de racefiets en heb meneer aangesproken, maar hij wilde gewoon naar de bakker en zag werkelijk ons probleem niet. We moesten er maar omheen. Toevallig gebeurde 2 dagen geleden echt exact hetzelfde, echt mijn bek valt daar van open.
Mensen zijn alleen maar bezig met 'ik' tegenwoordig, nadenken en aanpassen lijkt echt te moeilijk voor de meeste mensen.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 22:16

Nies_ schreef:
theadora99 schreef:
Bumperklevers... ik heb elke zaterdag ochtend als ik links vrachtwagens inhaal een Volkswagen op Mn bumper zitten, haha. Het rem trucje werkt goed, ruitensproeier ngo niet geprobeerd. Maar dan blijf ik ook wel nét ietsje langer dan nodig links rijden.
Of op wegen waar je 60 mag en ze met 80 aan komen rijden, dan ga ik wel tussen de 55 en 60 rijden en niet harder. Dat kan ik slecht hebben haha. Sowieso hard rijders, wij hebben hier gewoon een parkeerplaats en als je vooruit geparkeerd staaf moet je dus de weg op steken (50 weg) en kwam een auto echt met enorme snelheid aanrijden dus ik deed alsof ik naar achter ging steken. Ik hoorde zijn remmen piepen :j (heb dit wel zo gedaan dat hij mij niet zou raken, was nog niet eens exht uit de parkeerplaats en de auto stond alweer in de vooruit zodat ik meteen naar voren kon als hij uitweek). Die kijkt volgende keer hopelijk beter uit

Behoorlijk asociaal en gevaarlijk rijgedrag dit. Je hoeft die mensen niet op te voeden hè, je bent hun moeder niet.

Waarom is et asociaal en gevaarlijk? Het is een onoverzichtelijke parkeerplaats, het was dat ik in de reflectie van een andere auto zag dat hij enorm hard aan kwam rijden (lijkt me ook asociaal en gevaarlijk) en zette alleen mijn auto 10 centimeter achteruit (ik was niet eens van de parkeerplaats af en stond daarna ook gewoon stil. Dat hij met 80 door een woonwijk scheurt en dan schrikt als er mensen van parkeerplaatsen komen is niet mijn schuld

xDenies

Re: De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 22:25

Wat een verademing ... ik ben dus niet de enige die kan ontploffen achter het stuur als er wéér een idioot niet kan auto-rijden .. of te druk bezig is met appen .. of waar je 120 mag met 121 gaan inhalen .. of ......

Afgelopen zondag reed er een opa & een oma met twee fietsen achterop op een weg waar je 130 mag. Ik rijd hier zelf rechts en rijd 120 en als ik ga inhalen of links moet rijden zal ik 130 of iets harder rijden; gewoon aanpassen dus. Echter reden deze mensen iets van .. 110. Er was weinig ander verkeerd dus ik kon ze met 120 makkelijk inhalen. Terwijl ik met deze manoeuvre bezig ben en ter hoogte van hun achter wielen ben besluit opa (zonder knipperlicht!!) voor mij te schieten waardoor ik flink op mijn rem moest. Mijn claxon is ook weer gesmeerd kan ik je zeggen ..... maar helaas geen enkel respons. Gehoorapparaat kapot vrees ik.

Zucht. Sommige mensen horen niet meer op de weg. En dat geapp of getelefoneer .. ik snap het echt niet hoor. Je pikt ze er zó uit wie het zijn. Slingeren .. zachter rijden dan hoort .. enzovoort.
Moet het dan echt eerst mis gaan voordat ze slim(mer) worden?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 22:26

theadora99 schreef:
Nies_ schreef:

Waarom is et asociaal en gevaarlijk? Het is een onoverzichtelijke parkeerplaats, het was dat ik in de reflectie van een andere auto zag dat hij enorm hard aan kwam rijden (lijkt me ook asociaal en gevaarlijk) en zette alleen mijn auto 10 centimeter achteruit (ik was niet eens van de parkeerplaats af en stond daarna ook gewoon stil. Dat hij met 80 door een woonwijk scheurt en dan schrikt als er mensen van parkeerplaatsen komen is niet mijn schuld
Dat een ander zich niet netjes gedraagt wil niet zeggen dat jij dat ook moet doen, toch? Je hebt als bestuurder ook de verantwoordelijkheid ongelukken te voorkomen, of rij je fietsers die van links komen ook maar gewoon plat, want ze moeten uitkijken?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 22:35

Bumper kleven, links rijden (langzaam), rechts inhalen enz. Zijn allemaal ergenissen die er 20-30 jaar geleden ook al waren, al is het verkeer wel veel drukker geworden. Maar mijn grootste ergenis is appen en bellen tijdens het rijden. Je ziet het al van een afstand.... de snelheid neemt af en ze slingeren, het is echt levensgevaarlijk en mijn grootste ergenis.

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 22:41

Wat ik ook echt vervelend vind zijn mensen die hun auto er snel tussengooien en daarna direct op noodrem moeten met files etc. Aangezien ik een oudere auto heb die nu eenmaal iets slomer remt zit ik er zo vaak bijna op, vind het echt doodeng.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 22:42

Ik erger mij heel erg aan de felle verlichting dat tegenwoordig normaal lijkt te zijn.. Van die koplampen die zo fel zijn dat je bij tegenliggend verkeer niets meer ziet, of wanneer ze achter je rijden dat je niet in je achteruit kijk spiegel kan kijken. Zelf zonder in mijn spiegel te kijken wordt ik soms echt verblind van de koplampen van de auto achter me. Levens gevaarlijk en ik snap niet dat daar geen strengere regels voor zijn..

Of bestuurders die de hele invoeg/rits strook gebruiken en zich er uiteindelijk tussen proppen terwijl er daarvoor nog zo veel ruimte is om in te voegen. Bij mij kom je er dan mooi niet tussen, en ik gooi dan ook het gat voor mij dicht. Blijf netjes aangesloten. Zo asociaal, en ik heb er een bloedhekel aan.. Ik vind het wat anders wanneer je er echt geen ruimte voor heb, maar wanneer ik 3x ruimte over laat zodat je kan invoegen en je maakt daar geen gebruik van heb je bij mij mooi pech..

Ook bumperklevers heb ik een hekel aan. Zij ook aan mij wss want ik ben er niet van onder de indruk. Ik ben op dat moment misschien ook aan het inhalen en ga pas opzij wanneer ik weer ruimte heb om opzij te gaan. Niet omdat ik gedwongen wordt uit te wijken..

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 22:46

LoveUggs schreef:
Ik erger mij heel erg aan de felle verlichting dat tegenwoordig normaal lijkt te zijn.. Van die koplampen die zo fel zijn dat je bij tegenliggend verkeer niets meer ziet, of wanneer ze achter je rijden dat je niet in je achteruit kijk spiegel kan kijken. Zelf zonder in mijn spiegel te kijken wordt ik soms echt verblind van de koplampen van de auto achter me. Levens gevaarlijk en ik snap niet dat daar geen strengere regels voor zijn..

Of bestuurders die de hele invoeg/rits strook gebruiken en zich er uiteindelijk tussen proppen terwijl er daarvoor nog zo veel ruimte is om in te voegen. Bij mij kom je er dan mooi niet tussen, en ik gooi dan ook het gat voor mij dicht. Blijf netjes aangesloten. Zo asociaal, en ik heb er een bloedhekel aan.. Ik vind het wat anders wanneer je er echt geen ruimte voor heb, maar wanneer ik 3x ruimte over laat zodat je kan invoegen en je maakt daar geen gebruik van heb je bij mij mooi pech..

Ook bumperklevers heb ik een hekel aan. Zij ook aan mij wss want ik ben er niet van onder de indruk. Ik ben op dat moment misschien ook aan het inhalen en ga pas opzij wanneer ik weer ruimte heb om opzij te gaan. Niet omdat ik gedwongen wordt uit te wijken..

Precies dit.
Plus het geen richting aangeven, te langzaam rijden en onnodig links rijden op een snelweg.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 22:55

Fietsers die 2 aan 2 rijden en dan jouw auto achter zich horen naderen en dan zonder om te kijken achter elkaar gaan fietsen.

En zodra je auto langs is gelijk weer breed gaan rijden en dan bijna geraakt worden door je trailer of aanhangwagen met hooi, die ze niet verwacht hadden omdat ze niet omkijken.

Sowieso is het lastig oogcontact krijgen met fietsers, druk met muziek en/of telefoon.

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 22:56

Lang leve de ergernissen, ik word momenteel helemaal moe van mensen die een passeervak voorbij rijden.

Hier op de boeren weggetjes hebben we die heel veel. En dan kom ik de laatste tijd zoveel mensen tegen die er 50m voorbij rijden en dan verwachten dat ik de berm in duik zodat ze er voorbij kunnen....echt niet, ga zelf maar in de hoop dat je de stront....euh sloot in zakt met je auto....

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 22:57

Die extreem felle lampen zijn mij ook opgevallen! Je krijgt er koppijn van!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 23:02

xDenies schreef:
Die extreem felle lampen zijn mij ook opgevallen! Je krijgt er koppijn van!

Ik zie soms echt witte vlekken omdat ik precies in mijn spiegel kijk wanneer er weer zo een achter me zit.. Ik heb een half jaar stage gelopen in Limburg en moest dan soms 's avonds wanneer ik weer naar het park ging, of wanneer ik naar huis ging zeker 20 minuten over een onverlichte 80 weg rijden.. logisch dat je je groot licht aan doet wanneer er geen tegenliggers zijn en niemand voor je, maar wel zo netjes om hem uit te doen wanneer je iemand naderd.. Ik heb me kapot geërgerd aan de mensen die hem gewoon aan lieten staan := helemaal op zo'n weg gewoon levens gevaarlijk, want je ziet de wegbelijning niet.. Even niet goed opletten (in de zin van focussen waar de lijnen zitten) en je botst met 2x 80 frontaal op elkaar of in de berm...

ogidni

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 23:06

LoveUggs schreef:

Juist de bestuurders die de hele invoeg-/rits strook gebruiken krijgen van mij ten alle tijde ruimte om in te voegen. Dit is namelijk het juiste gebruik van dit soort stroken. Wat dat betreft kunnen we een voorbeeld nemen aan de duitsers. Die geven altijd ruimte aan het einde van zo'n strook.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 23:09

ogidni schreef:
LoveUggs schreef:

Juist de bestuurders die de hele invoeg-/rits strook gebruiken krijgen van mij ten alle tijde ruimte om in te voegen. Dit is namelijk het juiste gebruik van dit soort stroken. Wat dat betreft kunnen we een voorbeeld nemen aan de duitsers. Die geven altijd ruimte aan het einde van zo'n strook.

Klopt... staat ook vaak aangegeven: gebruik de gehele invoegstrook... of ritsen vanaf hier.
Pas nog naar Italie geweest met de auto.... wij kunnen heel wat leren van de Duitsers in het verkeer.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 23:17

Ik erger mij het meest aan mensen die op hun telefoon kijken, laatst bijna twee keer een fietser onder de auto die midden op de weg fietsten en met z'n mobiel bezig was, kwam van de andere kant ook nog (tegenligger), een jongen die oordopjes in had en ook midden op de weg fietste. Vorig jaar bijna een botsing met een auto, ook iemand die druk op z'n mobiel zat te kijken. Leg dat ding gewoon weg, rare gewoonte vooral vaak jongeren die dat doen.

Als je rustig 60 rijdt, waar je dat ook mag en dat er dan mensen achter je gaan 'dringen' en automobilisten die je geen voorrang geven als ik van rechts kom op de fiets.

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 23:34

De felle lampen zijn idd heel irritant. Soms compleet verblind door de lampen.

Een paar hier uit de buurt die zo ontzettend hard door bochten gaan met paard in de trailer. Elke keer denk ik weer arm paard...gewoon net zo hard gaan alsof je er niks achter hebt.

Fietsers die niet aan de kant gaan op een parallelweg en na toeteren stug met zn 3en naast elkaar blijven.

Bellen/ appen

Van de week stopte er 1 plots in de bocht om het verkeersbord te bekijken. Vrouw ging vol op dr rem en bleef nog tijdje de boel blokkeren zonder het door te hebben.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 23:43

Nies_ schreef:
Supervixen schreef:
Ik erger me vooral aan mensen die te langzaam rijden :'). Dan bedoel ik 30 waar je 50 mag of 60 waar je 80 mag ofzo. Vreselijk!

Bij ons durven ze gerust 30 te rijden, je mag er 80!!!! En als ik dan duidelijk aangeef in te willen halen blijven ze rustig midden op de weg rijden.

Verder dat getreuzel in het algemeen. Je hoeft echt niet overal vol gas langs te scheuren, maar stoppen bij een rotonde omdat je 500m verderop een auto ziet rijden lijkt me ook niet nodig.

Met 110 links rijden op de snelweg, terwijl de baan rechts leeg zat is. Ik kan dat niet begrijpen. Als ik iemand in mijn spiegels zie die veel te hard rijdt ga ik nog wel even naar rechts als dat mogelijk is, maar deze mensen denken of dat de wereld om hen draait of ze zijn stekenblond.

Dan natuurlijk de duwers en douwers die geen plaats willen maken voor bijvoorbeeld ritsers. Ritsen over 3km betekent ook over 3km en niet patsboem naar rechts en degene die dat niet doet kan stikken.

Ook de mensen die toch door groen, meestal oranje moeten rijden, terwijl iedereen kan zien dat je daarmee het kruispunt vast zet. Gewoon even wachten en als het dan ondertussen rood wordt wacht je nog een keer. Heus, je overleeft die halve minuut later op bestemming!

Gewoon vlot door rijden en rekening met elkaar houden zou toch niet zo moeilijk moeten zijn :')

Exact Dit! Wij zouden goeie vrienden zijn in het verkeer. :D

De invoegstrook is juist bedoeld om aan het eind in te voegen, imo niets irritanter als bange mensen die op de eerste meters van een invoegstrook willen invoegen uit angst dat het ze verderop niet lukt ofzo. :')

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 23:54

Ook vreselijk altijd die mensen die met 60/70 op een invoegstrook van de snelweg blijven rijden. Ik denk dan altijd "Kom op, geef gas, je moet snelheidmaken hier". Maar nee hoor, gewoon met die snelheid invoegen, erger me altijd dat ik dan niet de ruimte heb om fatsoenlijk snelheid te maken en in te voegen en ook noodgedwongen met zo een lage snelheid in moet voegen. Pas belande ik een keer op de vluchtstrook omdat ik door zo iemand de ruimte niet had en ik het te link vond om met zo een snelheid in te voegen. Dan maar een paar tientallen meters vluchtstrook er bij om goed in te kunnen voegen en nog voor die vriendelijke weggebruiker uit te kunnen komen.....

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 23:56

Hier laatst flink getoetert naar een aantal fietsers. Reed op een 30 weg, fietsstraat(fietsers hebben voorrang, auto's te gast)en ik reed al max 20km/h ivm drukte/veel fietsers. Er kwamen aantal scholieren mij tegemoet rijden, 5!breed (en namen daarmee 3/4 van weg inbeslag, spookrijden dus eigenlijk)en ze gingen tot op het laatste moment geen cm aan de kant. Resultaat was dat ik stil stond te toeteren en ze me op een haar na gelukkig nog net wisten te ontwijken... Maar jemig, die waren echt gevaarlijk bezig en lette totaal niet op anderen verkeer...