Hartverzakking na het lezen van je eigen sollicitatie brief.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:24

Ik heb ooit BIJNA de verkeerde sollicitatiebrief gestuurd. De brief van ziekenhuis A naar B, deze zijn de twee grootste ziekenhuizen van de provincie en concurreren er op.los natuurlijk. Gelukkig net optijd gezien en kunnen veranderen, anders was het niets geweest :=

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:42

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:43

AmoorM schreef:
Ik ben altijd super secuur. Lees ik altijd de brief goed door en laat het door anderen lezen enz. Maar nu ging het mis.....

Ik zou een herziene versie sturen. En daarbij vermelden dat je zo enthousiast was over deze stageplek, dat je een beetje de weg kwijt raakte op het toetsenbord. En dan uiteraard de gecorrigeerde versie erbij versturen :P

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:46

Kentaro schreef:
Xanthippe schreef:
Wat ik wel vaak voor heb op het werk is dat ik een email verstuur zonder bijlage, zeer vervelend :')

:') ZOOOO herkenbaar!!

Dan zet ik in m'n mail 'Zie bijlage'

En dan krijg je een reactie terug 'Welke bijlage??'....

Ik heb mezelf aangewend om dwangmatig de bijlage meteen toe te voegen zodra je het er in de mail over hebt. en niet helemaal op het laatste. Dat helpt heel goed.

k_m

Re: Hartverzakking na het lezen van je eigen sollicitatie brief.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:48

Ik heb het ooit gehad met een enorme dibond foto print. Was een collage van verschillende beelden en dan ook tekst erbij. De plaat was bijna 2 meter lang en 1 meter hoog, en ja hoor ik had gewoon meerdere schrijf fouten in mijn tekst, ook in het fotoboek bijgevolg :p Een jaartal fout en een typfout door te snel te schrijven. Ik baalde zo erg!! En ik ben normaal ook heel erg stipt op tekst. Was ook echt boos op mezelf :p

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:53

Oef, dat had ik laatst ook! Sollicitatiebrief doorgestuurd en dan kreeg ik opeens stress of ik er bepaalde zaken wel had uitgehaald. Ik kreeg echt even een hartstilstand, maar gelukkig bleek ik het aangepast te hebben (geen idee wanneer ik dat gedaan heb :') ). Er stond nog wel een stomme fout in (nja, eerder herhaling) maar oke, dat is nog niet zo erg.
Ik heb alleen wel een andere, verschrikkelijke fout gemaakt... Ik kreeg antwoord terug van de stageplaats waarin ze nog wat extra info vroegen, en ik heb een vrouw een heer genoemd :oo Ik had die voornaam nog nooit bij vrouwen gehoord, maar oke alles is dus mogelijk!

Nou ja ik hoop dat de vrouw in kwestie ermee kan lachen :')

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 20:17

Ik heb dat ook gehad, ik had een deel weggehaald waardoor een zin opeens stopte.. was voor de functie van advocaat en ben uiteindelijk zelfs op gesprek geweest én aangenomen. Ze snapten dat het een foutje was.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 20:23

Daarom heb ik voor mijn huidige baan een middag en avond besteedt aan het schrijven van mijn brief. En naderhand heb ik 3 - 4 mensen mijn brief laten nalezen :') Uiteindelijk heeft het me wel de baan opgeleverd die ik ontzettend graag wilde en heb :)

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 20:37

Ik heb het zelfs voor elkaar gekregen om op mijn cv een foto van mij en mijn hond te zetten.
Ik had eigenlijk mijn hond eraf zodat alleen mijn hoofd er op stond. Zo ook opgeslagen. Bleek dat de werkgever de foto zoals hij origineel was te zien kreeg. Terwijl als ik mijn cv thuis opende dat niet zo was. Heel vreemd...maar was toch aangenomen :p

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 20:46

Ik had ook zo iets stoms bij de sollicitatie. Mijn bijgevoegdeCV had ik in plaats van: "CV_Isabel_Achternaam" genoemd: "Fancy-CV-geval-Iezel" Ik ben wel aangenomen :-)

Moraal van het verhaal: fouten maken mag en dat doet iedereen, maar laat het wel even nalezen!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 20:49

Ja wel herkenbaar, maar toch uitgenodigd op gesprek en daarna aangenomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 19:56

.