Keuzes, keuzes, keuzes.. Het roer omgooien? Wie herkend dit?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 14:18

Heb je enig idee wat voor ander werk je zou willen doen? Misschien zou je bij je huidige werkgever minder uren kunnen maken en daarnaast een deeltijd/thuisopleiding kunnen doen? In een opleiding die je echt leuk vindt, zit vaak meer uitdaging. En zoals anderen ook al gezegd hebben, ik zou eerst het ene veranderen, voordat je het beide verandert. Misschien als je meer energie uit je werk haalt, heb je ook weer meer energie voor je paard. Of juist andersom: blijven bij je huidige werkgever, en je paard verkopen. Maar dan moet je wel zeker weten dat je uiteindelijk weer energie gaat halen uit je werk. Lastige keuze, die wij niet voor je kunnen maken, maar wel een knuffel voor jou om je te steunen! :(:)

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-17 14:26

@Polly: PB gedaan!

@Denise-storm: Ik ga volgende week praten op m'n werk, kijken wat er mogelijk is mbt tot andere invulling. Mijn interesses gaan uit naar uitvaartverzorging, organisatorisch beroep. Een soort van wedding/ funeral planner idee. Of thuisbegeleiding bij mensen waarvan hun dierbaren zijn overleden. Maatschappelijke functie zeg maar.
Ik merk dat ik mn paard niet zomaar weg kan doen maar met mn werk kan ik natuurlijk wel wat gaan doen.

@Joolien: Merk je nu zelf ook dat je thuiskomt bij jezelf?
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 13-02-19 23:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Vraag aangepast

Jibbel

Re: Keuzes, keuzes, keuzes.. Het roer omgooien? Wie herkend dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 14:33

Herkenbaar! Ik heb niet alles gelezen, maar ik heb ook (gedwongen) keuzes moeten maken. Soms was dat erg verdrietig en zwaar, maar aan de andere kant heeft het ook andere dingen mogelijk gemaakt. Uiteindelijk ben ik alleen maar blij dat het roer zo drastisch om is gegaan. Het heeft me een hoop positiefs gebracht, ondanks alle ellende die er ook bij kwam kijken.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 22:30

Ik herken het heel erg. Begin 2016 is mijn relatie uit gegaan en niks was zeker. Een hoop ellende, maar dankzij een topper van een advocaat er goed uit gekomen. Maar vanaf dat moment heb ik besloten dat ik alleen nog maar dingen doe die mij gelukkig maken. Afgelopen 2 jaar is er een hoop gebeurd, alles heeft mij zo sterk gemaakt. De klapper is denk ik wel dat ik na 13 jaar mijn baan heb opgezegd en in een totaal andere sector ga werken. Al mijn vastigheid weg, maar die vastigheid maakte mij niet meer gelukkig. En mijn nieuwe baan, ik kan niet wachten tot het 1 nov is en ik aan de slag mag.

Daarnaast leef ik ook in het hier en nu. En alles wat nu goed voelt doe ik dan ook. In april had ik een reis gewonnen en was toen al een 2 maanden aan het daten met iemand en heb hem dan ook meegevraagd. Uiteindelijk is het niks geworden, maar zoiets had ik 2 jaar geleden niet gedaan en voor de veilige kanten gekozen. Ik leef, ik voel alles 100x intenser, maar ik doe alles omdat ik dat wil :)