Tips huurwoning zoeken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 08:01

Sta jij ingeschreven bij duo? Zo ja Weet ik goed betaalbaar gebouw waar je wel met kat in mag, snel in kan over algemeen, echter niet mag samen wel. Wel volledig zelfstandige studio

Heb je de fb groep woonruimte gezocht/aangeboden Amsterdam al gezien?

Thats_Me

Re: Tips huurwoning zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 08:28

Als de nood echt hoog zou zijn zou je niet overal een maar achter plakken en alles aanpakken wat binnen handbereik zou liggen. Ja, woningruimte zoeken is niet makkelijk maar ook niet onmogelijk als je je flexibel opstelt. Durf zelfs te stellen dat als je echt weg wil je binnen een maand wat anders kan hebben. Zal niet altijd aan je huidige eisen voldoen maar dat zeg ik de nood is niet hoog genoeg.

Zou na het lezen van je berichten eerder voor een grote bos bloemen en een bedankje gaan voor je schoonouders die doen zo hun best om ook jou te onderhouden terwijl dat niet perse hoeft.

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 08:34

Ik kom zelf uit Heiloo en werk in Amsterdam en ben met 35 minuten op werk met de auto.
Geen idee waar de theaterschool is maar gok dat parkeren daar geen optie is.
Vanaf Heiloo ben je met 30 minuten op Amsterdam CS (hoeft ook niet over te stappen). Dus ik zou eens gaan kijken rondom Uitgeest, IJmuiden, Beverwijk.
Ligt langs de uitvalswegen en je zit dus zo op de A9 richting Amsterdam/Aalsmeer.
Als je wat verder richting het noord/westen wil; schrijf je in op www.svnk.nl voor woning in Alkmaar, Heiloo, Castricum, Uitgeest. Of kijk op marktplaats, staan redelijk wat kleine kamers/appartementen op aangeboden en vaak kom je in een iets rustigere omgeving zodat de kat ook naar buiten kan.
We hebben hier ook genoeg stalling (castricum/heiloo/uitgeest/bergen/egmond) en nog een +-punt; het ligt vlakbij duin/bos/strand. Hoe dichterbij hoe duurder uiteraard, dus wellicht ook een optie om je paard te verhuizen? (heb niet zo ver gelezen of het je eigen paard is btw)

Als je meer wilt weten stuur me gerust een PB :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 08:43

kan de kat niet tijdelijk bij je schoonmoeder blijven als je nu iets tegen zou komen waar katten niet toegestaan zouden zijn. om van daaruit wat anders te zoeken of te kijken of een kat erna wel mocht. Mijn vroegere huurbaas wilde het eerst ook niet maar nadat hij zag dat alles netjes onderhouden werd wilde hij het wel proberen. daar mag je natuurlijk niet vanuit gaan

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 08:52

Willemiens schreef:
Ik kom zelf uit Heiloo en werk in Amsterdam en ben met 35 minuten op werk met de auto.
Vanaf Heiloo ben je met 30 minuten op Amsterdam CS (hoeft ook niet over te stappen). Dus ik zou eens gaan kijken rondom Uitgeest, IJmuiden, Beverwijk.
Ligt langs de uitvalswegen en je zit dus zo op de A9 richting Amsterdam/Aalsmeer.
Als je wat verder richting het noord/westen wil; schrijf je in op http://www.svnk.nl voor woning in Alkmaar, Heiloo, Castricum, Uitgeest. Of kijk op marktplaats, staan redelijk wat kleine kamers/appartementen op aangeboden en vaak kom je in een iets rustigere omgeving zodat de kat ook naar buiten kan.
We hebben hier ook genoeg stalling (castricum/heiloo/uitgeest/bergen/egmond) en nog een +-punt; het ligt vlakbij duin/bos/strand. Hoe dichterbij hoe duurder uiteraard, dus wellicht ook een optie om je paard te verhuizen? (heb niet zo ver gelezen of het je eigen paard is btw)

OOk bij de svnk sta je rustig 7 a 8 jaar op de lijst voor een woning.
Via MP heb je meer kans en paardenstallling is ook wel te vinden maar niet voor 100 euro. Eerder tegen de 200 euro.

Wel een beetje banketstaaf dat mensen gelijk beginnen dat de kat maar naar het asiel moet en het paard naar de slager. Lekker makkelijke oplossing }>
Soms zit je gewoon ff vast in een situatie en is het fijn als je wat mensen hebt die met je meedenken. Daar is toch niks mis mee. Slager kan atijd nog en asiel ook maar niet voordat je eerst opties hebt bekeken.

Weet je ook zeker dat je de theater school wil blijven doen of is er nog iets wat je leuk vind?

Katten hebben ook een rouw periode, geef hem even de kans. Een maatje erbij kan wel eens heel anders lopen dan je hoopt(vechten).

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 16:45

Cowgirl schreef:
Willemiens schreef:
Als je wat verder richting het noord/westen wil; schrijf je in op http://www.svnk.nl voor woning in Alkmaar, Heiloo, Castricum, Uitgeest. Of kijk op marktplaats, staan redelijk wat kleine kamers/appartementen op aangeboden en vaak kom je in een iets rustigere omgeving zodat de kat ook naar buiten kan.

OOk bij de svnk sta je rustig 7 a 8 jaar op de lijst voor een woning.
Via MP heb je meer kans en paardenstallling is ook wel te vinden maar niet voor 100 euro. Eerder tegen de 200 euro.

Wel een beetje banketstaaf dat mensen gelijk beginnen dat de kat maar naar het asiel moet en het paard naar de slager. Lekker makkelijke oplossing }>
Soms zit je gewoon ff vast in een situatie en is het fijn als je wat mensen hebt die met je meedenken. Daar is toch niks mis mee. Slager kan atijd nog en asiel ook maar niet voordat je eerst opties hebt bekeken.

Weet je ook zeker dat je de theater school wil blijven doen of is er nog iets wat je leuk vind?

Katten hebben ook een rouw periode, geef hem even de kans. Een maatje erbij kan wel eens heel anders lopen dan je hoopt(vechten).

Via SVNK kan je idd erg lang ingeschreven staan, mijn vriend had zelf binnen 1,5 jaar een woning.
Verder heb ik ook niet gezien dat TS een budget aangeeft voor de stalling, wellicht is een stalling in Aalsmeer goedkoper maar misschien ben je net zo duur uit als je een stalling zoekt in de buurt. Elke dag op en neer van uit Uitgeest (oid) is ook niet gratis...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 16:53

Ik zou zeggen breid je zoektocht wel uit naar Almere, je kan hier 's avonds laat echt nog makkelijk komen als je een fiets op een station neerzet oid. Bussen vanaf Bijlmer gaan tot half 2 ofzo, naar Haven. Enige probleem is hier wel dat je echt onmogelijk lang op de wachtlijst moet staan voor een sociale huurwoning, er komen er maar super weinig vrij (afgelopen jaar maar 14 ofzo in totaal).

Snap dat het heel moeilijk is maar je moet je wel realiseren dat voor zo weinig geld in de Randstad (al helemaal rondom Amsterdam) zonder lange wachttijd eigenlijk gewoon niet mogelijk is. Mensen staan hier 10+ jaar op de wachtlijst en zonder urgentie kom je daar gewoon niet onder vandaan.