Robot stofzuiger

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

M_i_R

Re: Robot stofzuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 13:40

die van LG kan dat heel goed. Je schrikt je wel elke keer het leplarazus omdat hij vol gas op het trapgat afrijdt om dan een noodstop te maken en om te keren, maar hij rijdt er niet in. Ik zeg telkens tegen hem dat hij dat niet mag doen omdat hij daar te duur voor was, vooralsnog luistert hij goed ;)

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 13:57

De roomba gaat ook niet de trap af. En ook zat er een wall bii. Dat is een kastje wat je neer zet en in die lijn die hij staat gaat hij niet voorbij. Een onzichtbare muut zeg maar.

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 14:05

TinGu schreef:
Ik lees ook even mee, wil al een poos een robot. Helaas is mijn benedenverdieping totaal niet geschikt met allemaal op- en afstapjes, maar voor boven zou hij ideaal zijn (hoop ik)

Wel nog een vraagje: Hoe doen jullie robots het met trappen? Ik heb een open trap, en ben heel bang dat, als ik hem automatisch aan laat gaan, hij naar beneden stort.... 8)7

Wij hebben een Roomba rondrijden en die weet dat er een trap zit. De eerste keren heb ik doodsangsten uitgestaan, maar nu durf ik hem rustig rond te laten rijden. Gaat wel precies tot het randje van de trap maar absoluut niet verder, hij draait direct om.

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 14:23

Lalidan schreef:
Ik heb een LG, geweldig ding. Ik zuig zelden tot nooit meer zelf, enkel nog een keer de randjes waar hij niet kan komen.
Het kost wel even wat nakijkwerk om je huis geschikt te maken, zoals het opbinden van kabels (daar verslikt hij zich in). Als je dat eenmaal voor elkaar hebt, red hij zichzelf uitstekend. Hij gaat zelf terug naar het oplaadstation en als hij nog niet klaar is als hij leeg is, gaat hij na het opladen gewoon weer verder. Je kan hem op verschillende manieren instellen en ook programmeren qua tijd, al doe ik dat nooit omdat mijn dagen te veel wisselen. Ik zet hem dus gewoon zelf aan als ik de boel gezogen wil hebben.

Zo heerlijk, alles opruimen en dan rustig met een boekje en kopje thee gaan zitten terwijl je aan het stofzuigen bent! :))

Hier hebben we precies dezelfde ervaring. Wel de huisdiervariant van LG omdat we twee katten hebben. Hij doet het beter dan handmatig stofzuigen. Pak dat ding er eigenlijk amper meer bij.

Hij staat nu al 2,5 jaar praktisch dagelijks aan het hij doet het na tussentijds verwisselen van filters en borstels nog steeds erg goed. Als voorzorgsmaatregel zet ik hem alleen aan als ik zelf thuis ben. Kat wilt nog weleens overgeven en zit niet te wachten op uitgesmeerde kots.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 14:29

Ik heb een Samsung gehad was overigens geen hele goedkope maar vond het echt een onzin ding.
Hij reed ergens tegen aan en raakte dan van zn cours en sloeg hele delen over.
Ik had hem ook op een gegeven moment niet meer aan en in gebruik omdat hij toch niet deed wat ie moest doen.

Uiteindelijk voor een neato botvac gegaan en die is echt super!!!(wel duur)
En heb wel een stofzuiger nodig voor onder een kast,radiatoren,op de bank en de trap ect maar zou hem niet meer willen missen hoor,zo makkelijk!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 14:43

Wij hebben de Neato. Maakt een enorme herrie maar verder doet hij zijn taak prima (3 katen). Ik baricadeer wel de convectorput want soms rijdt hij zich daar in vast. En soms staat er een stoel of trappetje heel ergens anders, dat ding is best wel sterk! Gaat ook zelf terug naar zn hok. Vind het echt een uitkomst om tussen de grote stofzuigbeurt door alles beetje op orde te houden. Zonder dat ik er zelf wat voor hoef te doen.

odD_Fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 14:46

Hier rolt al enkele jaren een roomba door het huis. werkt prima! Mooie aanvulling op de gewone zuiger.
Alleen af en toe last van verdwenen schoenen... Veters blijven hangen en schoen verdwijnt ergens waar Roomba hem weer loslaat... ;)
Het is wel af en toe net een vervelend speels huidier. Hij blijft altijd in de buurt, tegen je voeten stoten als jij geen zin hebt om te spelen... _O-

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 15:00

Stampeltje schreef:
Lalidan schreef:
Als voorzorgsmaatregel zet ik hem alleen aan als ik zelf thuis ben. Kat wilt nog weleens overgeven en zit niet te wachten op uitgesmeerde kots.

Om die reden gaat hij hier in de ochtend de woonkamer doen. De katten zitten in de nacht in de keuken en of buiten. Dit nadat ze regelmatig muizen mee naar onze slaapkamer mee namen in de nacht. Dood en leven.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 13:29

De dirt devil heeft ook sensoren zodat hij niet van de trap af valt, en dat werkt prima.
Deze heeft ook ronddraaiende vegertjes aan de zijkant, die alles naar het zuigmondje vegen. Hier draaien inderdaad wel lange haren in (kattenhaar blijft niet hangen), maar daardoor doet hij het gewoon net zo goed en die haren kan je heel makkelijk verwijderen als je het opvangbakje ook leegt.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 00:48

Iemand hier ervaring met een quigg? Voor bovenverdieping of hal ivm zand opzuigen? Gewoon voor erbij niet als volledige stofzuiger

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 22:38

Jeeeeej! Al mijn cadeaubonnen ingewisseld en heb hem net binnen. Ik heb een Roomba genomen, omdat ik binnen van Bollie had.

Hey Google, ga stofzuigen! _O-

Dit is gewoon briljant en had ik veel eerder moeten hebben. Dwingt mij ook beetje om mijn vloer een soort van beetje opgeruimd te houden. +:)+

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 09:28

Wij hebben er eentje een paar jaar geleden bij de Aldi gekocht.
Maar die reed zich iedere keer vast op een pot van de stoel.
Nu andere stoelen, en ik bedenk me dat opeens.
Ga hem vandaag weer aan het werk zetten.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 10:12

Ik heb een Roomba sinds een jaar of 2 en dat was echt een van m'n beste investeringen ooit!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 10:32

Bagheera_206 schreef:
Jeeeeej! Al mijn cadeaubonnen ingewisseld en heb hem net binnen. Ik heb een Roomba genomen, omdat ik binnen van Bollie had.

Hey Google, ga stofzuigen! _O-

Dit is gewoon briljant en had ik veel eerder moeten hebben. Dwingt mij ook beetje om mijn vloer een soort van beetje opgeruimd te houden. +:)+

Ik heb idd een obsessie met een lege vloer ja, koop bv alleen nog kastjes die aan de muur hangen etc. :')

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 10:44

hier ook de roomba. onze Svetlana zuigt als een malle en gaat zelf terug naar haar bedje(oplaadstation) verder heeft ze dus sensoren waardoor ze niet overal tegen opbotst en als ze dat wel doet remt ze netjes af voor de botsing.

hier inmiddels ook een obsessie met een lege vloer :+

ze past niet onder onze bank (maar die is ook erg laag en we willen sowieso een hogere) onder de stoel kan ze wel, maar op de een of andere manier vindt ze dan haar weg niet meer terug er onderuit.

wij merken vooral dat we nu het bakje steeds minder vol terug vinden, het houdt je huis dus echt goed schoon. die van ons heeft Jammergenoeg geen timer oid, maar we zetten haar gewoon aan als we weggaan en komen terug in een schoon huis <3

we hebben onze svet gekocht via vente-exclusive wat de helft scheelde. wel gewoon de normale garantie natuurlijk.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 11:31

Hier ook wel intresse in een robot. Maar vrees dat mijn dikke fluffy vloerkleed een probleem wordt? Of zou dat meevallen?

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 11:53

Hier ook een roomba met timer en hij gaat elke ochtend om 5 uur de woonkamer doen. Idd een goede reden om de vloer op te ruimen. En de kinderen ook hun speelgoed op te laten ruimen.

Bo_y dik vloerkleed vind de roomba idd niet fijn. Wij hebben daarom tegenwoordig een dunne.

Hebben de roomba al weer ruim 5 jaar en wil echt niet meer zonder.

En hij haalt idd echt goed vuil weg. Mijn schoonvader heeft hem ook met vloerbedekking altijd met gewone stofzuiger gezogen en met roomba elke dag laten lopen 5 weken lang (zaten toen door verbouwing tijdelijk bij hem) elke dag nog een overvol bakje. Is wel op een boerderij. Inmiddels is hel wel weer normaal.

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 12:07

Onze Henry (Roomba) doet het prima op ons half-hoogpolig vloerkleed!

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 17:34

Dus jullie zweren allemaal bij een roomba. . Mmm ik heb een dirtdevil navi voor boven alleen is achter wiel versleten en nog op zoek na een oplossing

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 17:39

Nee ik zweer bij neato

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 18:32

Ik moet alleen nog een paar barriers kopen. Mijn drempels en mijn stoel van IKEA zijn niet helemaal Roomba proof. :')

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 19:25

Die van ons komt van Ome Alie deze :
http://s.aliexpress.com/VRbQ7bM7
Wij wouden het eerst proberen voordat er eventueel een duurdere komt. Ik ben er super tevreden over, hij kan ook dweilen. Het dweilen laat ik hem de toilet doen, beetje dettol in het water er bij en dan sluit ik hem meestal op zodat de toiletvloer goed gedaan wordt. Het stofzuigen doet hij om 5 uur smorgens, ideaal op onze tegelvloer.