Aan wie geef jij 'je Facebook' ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Willeke_

Re: Aan wie geef jij 'je Facebook' ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 10:08

Mensen waar ik frequent contact mee heb, wil ik wel op fb. En familie.

Maar verder gewoon niet. Ik ben heel scherp in wat ik deel en met wie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 10:25

Ik accepteer best veel mensen op Facebook maar verwijder er ook zonder pardon regelmatig een hele hoop. Soms kom ik terecht op pagina's die vaak op politiek niveau super ver van mij af staan en dan verwijder ik iedereen die dat 'leuk' vindt :+

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 10:31

MarJon schreef:
Bij mij ligt het heel erg aan de persoon. Ik heb collega's die ik wel op (zou) accepteren op Facebook en ik heb familie die ik liever ver van mijn Facebook af hou. :)

Dat is bij mij ook zo en wat niemand moet weten gaat niet op Facebook. Ga ik op vakantie of een paar dagen weg zet ik er ook niet op. dat doe ik achteraf.

Mijn Facebook is enkel voor vrienden mensen die ik niet ken of niets mee heb hoef ik ook niet

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 14:37

Ik accepteer in principe iedereen die ik ken of in de nabije toekomst ga ontmoeten, een enkele uitzondering hierin is bijv een oud-eigenaar van mijn katten.
Mensen die me spammen met doorstuurberichten die blokkeer ik op messenger, mensen die van alles delen op gebied van dierenmishandeling, vreemdelingenhaat, complottheorieën etc of alleen maar lopen te janken en zeiken die ontvolg ik.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 14:39

Ik heb bijna alles op prive staan dus alleen vrienden kunnen het zien. Ik heb wel collega's waar ik veel mee samenwerk en langer ken toegevoegd zodat ik inderdaad ook wat van hun tegenkom en het is een soort van 'pr' voor mijn bedrijf.
Als ik iets like, dan zien ze mijn naam weer terug enzo.
Maar goed, ik laat geen clienten toe op mijn facebook. Ik heb er 1 toegelaten omdat ik een ontzettend leuke klik met haar heb, en heb ook een keer gewoon met haar afgesproken als vriendinnen.
Ik vind dat dat in uitzonderlijke gevallen moet kunnen.

Maar verder zijn het echt bekenden en vrienden of familie.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 14:52

Heb alles op public staan, ben ook echt niet op mijn privacy gesteld als het op social media neerkomt. Hoe meer mensen mijn werk zien, hoe liever :D
Ik accepteer wel alleen als ik gemeenschappelijke vrienden heb en als die persoon mij interesseert en ook bezig is met 1 van mijn passies bv stormjagen. Zo heb ik zeker 50 stormjagers als vriend (voornamelijk VS) maar ik vind het dan weer super interessant hun verhalen te volgen.
Bij mij valt het voorlopig nog mee, bijna 1000 vrienden toch :')

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 09:02

Heb bijna alleen maar mensen die ik ken. Hetzij via bokt, oude school, universiteit, studentenvereniging of familie.
Ik zet alleen bijna niks op Facebook en alles staat op zichtbaar voor vrienden :)

Ik werk voor een soort van uitzendbureau van een zorgstichting. Iedereen werkt zelfstandig, dus m'n collega's ken ik niet :')

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 09:12

Ik heb een openbare pagina over mijn paarden en een privé profiel. Laatste staat op alleen vrienden op enkele foto's en berichten na. Nu kan over het algemeen iedereen wel vriend worden. Meeste zijn dan ook wel een connectie uit het paarden- of honden leven. Verder (oud) collega's, klasgenoten, oude en nieuwe vrienden.

Ik accepteer vrij makkelijk een vriendschapverzoek, als dan blijkt dat ik het om welke reden dan ook niet meer leuk vind verwijder ik die persoon ook weer net zo makkelijk.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 09:26

Mensen die ik echt ken, dus oud collega’s, vrienden en familie. Maar dan wel de mensen waar ik het leuk mee had. Heb nu geen mensen meer die ik niet of nauwelijks ken. Vroeger was ik daar veel makkelijker in en accepteerde ik iedereen die ik wel eens gezien had. Nu wil ik iemand gewoon kennen.
Heb daarom laatst ook grote schoonmaak gehouden en heel veel mensen eraf gegooid. Begon met 597 mensen en heb er nu nog maar 123.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 09:47

ik heb vrienden en familie op facebook. ook een deel van mijn collega's. Daarbij zit ik op de universiteit en heb ik ook ene hoop klasgenoten die ik niet echt close mee ben maar om elkaar te helpen bij taken of vragen over bepaalde stof.
Ik heb ook mensne die ik niet persoonlijk ken maar ook in de showwereld van border collies zitten. Ik vind het leuk hun nieuwste aankondigingen en nestverwachtingen te volgen.

Echt persoonlijke dingen zet ik niet op facebook, enkel sportresultaten en showresultaten van mijn borders :)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 09:53

Goof schreef:
Fb is prive dus ik heb er alleen mensen op die ik persoonlijk ken.
Collega's voeg ik enkel toe als ik er echt een band mee heb, niet iedere willekeurige collega.

Hier hetzelfde :j.

Ik las pas ergens iets van iemand, weet alleen niet meer waar dat nou precies over ging. Die had iets geplaatst en die FB is afgeschermd. Maar vervolgens wel 100 janenalleman als vrienden. Wat is dan prive?

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 09:56

Bokt is meer openbaar dan Facebook, want bij dat laatste kun je nog iets afschermen van wat je post :)
Ik heb een mix aan vrienden van werk tot familie, via medeleerlingen tot fotografen wiens werk ik graag zie, maar iedereen ken ik wel persoonlijk, en ik ben beetje selectief (dus niet iedere vage neef en nicht zitten in mijn lijstje).
Ik post vnl. foto's van de pony's en natuurfoto's en mix tussen afscherming alleen vrienden of openbaar. Of als ik wil dat vrienden van vrienden het zien, zet ik dat aan.
Ik heb ook weer groepen gemaakt, en plaats soms zelfs wat per groep, of sluit een groep uit.
Ook heb ik een openbare pagina aangemaakt over het natuurgebied hier, en plaats daar vnl. mijn natuurfoto's die ik daar heb gemaakt. Die heeft veel volgers, en dat zijn mensen waarvan ik het merendeel niet ken.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 14:05

Ik accepteer bijna iedereen als "vriend", staat bij mij toch nauwelijks wat op en sowieso niks wat niet heel de wereld mag weten. Af en toe kom ik iemand regelmatig met oninteressante dingen tegen op mijn tijdlijn, zodra ik denk "heb je die ook weer" verwijder ik ze :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 14:13

@TS; je kan ook aan verschillende mensen verschillende dingen laten zien, misschien is dat wat voor je?

Je kan bijvoorbeeld al je facebookvrienden indelen in 'vrienden' 'familie' 'collegas', en per post beslissen welke groep dat mag zien. Zo kan je sommige dingen wel met je vrienden delen zonder dat je collegas het zien.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 15:03

Yv_ schreef:
Goof schreef:
Fb is prive dus ik heb er alleen mensen op die ik persoonlijk ken.
Collega's voeg ik enkel toe als ik er echt een band mee heb, niet iedere willekeurige collega.

Hier hetzelfde :j.

Ik las pas ergens iets van iemand, weet alleen niet meer waar dat nou precies over ging. Die had iets geplaatst en die FB is afgeschermd. Maar vervolgens wel 100 janenalleman als vrienden. Wat is dan prive?

Met alle screenshots en kopietjes etc is niets op FB echt privé meer tenzij je je status op 'alleen ik' zet. :)
Ik zet er alleen op wat mss wel redelijk privé is maar geen ramp als het wel openbaar komt, denk aan het feit dat ik begeleid woon en de dingen die ik daarbij meemaak, ff van me af mopperen of juist juichen om dingen die heel goed gaan etc.
Ik noem daarbij geen namen oid maar het is voor de betrokkenen wel herkenbaar.
Of het wel en wee rondom de dieren, een ziekenhuisopname, afgelopen weekend nog een stukje over oktober/borstkankermaand en hoe ik mijn borstkanker heb ervaren en hoe ik er nu in sta enzo.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 15:19

Ook dat inderdaad :j.

Ik snap wel dat je je verhaal kwijt wil, maar persoonlijk zou ik zulke dingen nooit op fb zetten. Nu ben ik sowieso niet zo actief in plaatsen, heb een maand geleden sinds 5 jaar mijn profielfoto eens veranderd en de laatste statusupdate van mezelf is van 19 mei 2016 zie ik net :'). Ben zelf meer van het directe contact: appen, bellen, interesse tonen door langs te gaan etc.
Maar snap wel dat mensen het leuk vinden om dingen te delen hoor. Gebruik het zelf vnl om foto's van mijn familie in Zuid Afrika en vrienden in Ierland te zien, maar eigenlijk is dat ook vrij vlak en komt het vaak niet meer tot een like of een reactie op een foto. Wederom dan whatsapp en facetime wat we gebruiken om elkar de echte nieuwtjes te vertellen.