Auto's rijden "mijn tuin in"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 09:13

Bij de gemeente of provincie aankaarten dat ze er een 30 km stukje van maken in combinatie met een drempel en soort van bloembakken, waardoor ze moeten zigzaggen en wel moeten afremmen en niet rechts door kunnen gassen. Eventueel tijdelijk een flitspaal er bij of zo´n paal met een blij of sip gezichtje.

Bienotje

Re: Auto's rijden "mijn tuin in"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 09:27

En gewoon twee mooie felgekleurde bloempotten langs het randje zetten. Dat nodigt ook al minder uit om kort langs af te snijden.

En anderzijds. Het is de buurman 2x en buurvrouw ook overkomen. Wel beetje hardleerse mensen wellicht. Maar inmiddels moeten die aleel begrepen hebben dat ze er niet kunnen afsnijden of dat gevolgen heeft ;-)

Voor anderen/ nieuwelingen is een bloempotje om afstand op te houden als het goed is al intuitief om op te letten genoeg zou ik verwachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 09:32

bridgetF schreef:
Bij de gemeente of provincie aankaarten dat ze er een 30 km stukje van maken in combinatie met een drempel en soort van bloembakken, waardoor ze moeten zigzaggen en wel moeten afremmen en niet rechts door kunnen gassen. Eventueel tijdelijk een flitspaal er bij of zo´n paal met een blij of sip gezichtje.

:=

...of vraag anders of ze er een tunnel onderdoor graven. :D

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 09:33

Het is ook wel een heel verraderlijk punt zo. Ik zou me er zelf prettiger bij voelen als ik ervoor zou zorgen dat het zichtbaarder wordt (ofwel door er zelf iets neer te zetten ofwel door het bij de juiste instanties aan te kaarten).

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 09:36

Ik keek naar de foto's en snapte echt niet waar het over ging. Pas bij de 3e keer de foto's bekijken zag ik de wand (dacht eerst dat het een waterplas was) dus kan me voorstellen dat mensen er de mist in gaan.

Ik zou ook de gemeente bellen en tot die iets doen idd iets van een boempot of zo neer zetten zodat de verhoging duidelijker zichtbaar wordt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 09:37

Ik zou gewoon 1 of ander dun, stevig metalen paaltje er in rammen met een hamer en daar een vlaggetje aan vastmaken ofzo :P

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-17 09:47

Gezien vanaf mijn erf:
Afbeelding

En de onderdijk:
Afbeelding
Afbeelding

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 09:50

Ik snap wel dat mensen daar de mist in kunnen gaan, ik vind het echt een heel verraderlijk stukje zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 09:54

Oei, ja.

Ik zou denk ik oude schuttingdelen tegen de damwand aanzetten. Desnoods alleen tegen het stuk waar het echt smal word...

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 09:54

Dat ziet er inderdaad gevaarlijk uit!
Misschien kun je op het hoekje zo'n wit reflectorpaaltje neerzetten?
https://esvshop.nl/reflectorpalen/harpo ... j6EALw_wcB
Kost niet zoveel en je drukt hem zo de grond in.

Edit: Of je trekt er een uit de grond die bij het trappetje staat.
Laatst bijgewerkt door topsylover op 06-10-17 09:55, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 09:55

Wat een klöte hoekje is er ook precies uit Stef :=

Dat is wel vragen om ongelukken ja, die verwacht je niet.... en dan het stukje voor dat hapje schuif je ook lekker met scheef liggend grind al zo dat hapje in :))

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 09:55

GDG schreef:
Ik snap wel dat mensen daar de mist in kunnen gaan, ik vind het echt een heel verraderlijk stukje zo.

Ik niet, zeker niet als het mensen zijn die daar dagelijks komen en dan ook nog meer dan eens de fout ingaan

Maar goed, zo te zien heb jij ruimte genoeg om iets te plaatsen, ik zou denk ik ook een paar gekleurde bloempotten oid plaatsen, die zien ze vast wel.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 09:56

Schijnbaar valt dat verraderlijke mee want het zijn vooral mensen die er bekend zijn die de fout in gaan.

Doet me denken aan "Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot- proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning."

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-17 10:00

Ik kan niet veel aan "mijn" kant op mijn stoepje zeg maar zetten want dan kan m'n zwager er niet meer door met z'n rolstoel. Nu komt ie niet dagelijks, maar moet het wel weg kunnen halen dan.

Er komt in principe alleen bestemmingsverkeer

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 10:02

Je hoeft er toch niet iets loodzwaars te zetten? Paar gekleurde bloempotten til je zo op.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 10:06

Misschien precies in dat hoekje een fel gekleurde bloempot zetten, misschien op zo’n rolding zodat hij opzij kan als je zwager komt.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 10:07

Rex_Rolfo schreef:
Schijnbaar valt dat verraderlijke mee want het zijn vooral mensen die er bekend zijn die de fout in gaan.

Doet me denken aan "Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot- proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning."

Kun je nagaan. En natuurlijk zijn het vooral mensen die er bekend zijn: het is een doodlopend stuk waar verder geen hond komt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-17 10:08

Goof schreef:
Je hoeft er toch niet iets loodzwaars te zetten? Paar gekleurde bloempotten til je zo op.

Klopt, maar niet iets van een schutting oid...
Zit alleen nog even te puzzelen hoe/waar ik die dan het best kan plaatsen

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 10:13

Een kinderfiets vlaggetje.Prik je zo in het hoekje.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 10:13

Ah zo. Nee een schutting likkt me niet handig.
Ik zie dat er precies een hap uit is en dat dat het smalste punt is. Daarin zou ik iets plaatsen, dan dwing je mensen helemaal tegen de dijk aan te rijden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 10:14

Is het niet zo dat als dat gekke hapje uit de weg van jou is, het verlengde daarvan ook van jou is / niet bij de weg hoort? Zou optisch al een hele berg schelen als je daar niet tegen grind aan kijkt maar tegen groen ofzo waardoor het hele stuk gewoon overal zo breed is als bij dat hapje...

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 10:20

5x in 18 jaar? En dan daarvan 2x de buurman? Tsja... ik zie het probleem niet.
Vraag of de buurman bij de gemeente achter een paaltje aangaat. Blijkbaar kunnen zij de boel niet zo gied inschatten. ;)

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 10:26

LadyMadonna schreef:
Zit alleen nog even te puzzelen hoe/waar ik die dan het best kan plaatsen

Ik zou er mee oppassen. Als JOUW bloempot de buurman ZIJN auto beschadigt ben JIJ de gebeten hond. Als er niets staat heeft de buurman niet uitgekeken.

Het vlaggetje van Britta31 zou nog kunnen, maar verder vooral niet van het probleem van iemand anders jouw probleem maken. Voor je het weet zit je bij de Rijdende Rechter :x

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-17 10:28

pmarena schreef:
Is het niet zo dat als dat gekke hapje uit de weg van jou is, het verlengde daarvan ook van jou is / niet bij de weg hoort? Zou optisch al een hele berg schelen als je daar niet tegen grind aan kijkt maar tegen groen ofzo waardoor het hele stuk gewoon overal zo breed is als bij dat hapje...

Grind is van de zomer gestort, en is veel te veel... ook gevaarlijk met de fiets, want je gaat schuiven.
Van de week zijn ze geweest met een soort bezemwagen, maar zijn ter hoogte van mijn brievenbus gestopt:

Afbeelding
Nu waren ze met een vrij grote vrachtwagen, weet niet of ze nog met wat kleiners terug komen...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 10:32

Oh om overtollig grind weg te halen bedoel je? Nu je het zegt lijkt het vanaf die brievenbus wel steviger te worden inderdaad :)

Maar ik doel meer op dat het handig zou zijn als je vanaf dat uiterste puntje een rechte lijn trekt naar dat bosje, en rechts daarvan een stukje berm / groen / whatever zou hebben dat anders is dan grind, dat zou het ook oplossen omdat je dan ziet waar de weg is.

Nu is het een weg met een hapje er uit omdat overal grind ligt.