Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Cowgirl schreef:Ben ik de enige die het verbaasd dat mensen dit zomaar ff op internet zetten?
bruintje123 schreef:Cowgirl schreef:Ben ik de enige die het verbaasd dat mensen dit zomaar ff op internet zetten?
Nee wat het gaat geen mens geen bal aan.
Vul hier de pol ook niet in want ik heb altijd het idee dat die ook uitgelezen kan worden wie wat gestemd heeft.
Al vallen mij de lagen bedragen wel op bij de paarden eigenaren.
Als ze de pol gaan uitlezen is dat sowieso een reden voor mij om te stoppen met bokt.
In de zomer heb ik hard gewerkt en toen stond er op zijn hoogst 1300 euro op, daar is inmiddels al bijna niks meer van over. (yay studieboeken die je niet gebruikt!) 
Magrathea schreef:Cowgirl schreef:Ben ik de enige die het verbaasd dat mensen dit zomaar ff op internet zetten?
Anoniem pollen maakt toch weinig uit?
Bovendien: dat moeten mensen zelf weten. Als je je boxjes niet netjes hebt ingevuld bij je belastingaangifte komen ze toch wel achter je aan
Diane_ schreef:Ik gok dat de mensen die meer dan een ton hebben geen twintigers zijn. Als je jarenlang een inkomen hebt waarbij je maandelijks een deel kan sparen, dan kan het best hard gaan hoor!Ik vind het altijd wel leuk om daar rekensommetjes van te maken. Stel dat je €300 per maand spaart, dan heb je na 27,8 jaar sparen een ton. Zonder rente, dus wellicht gaat het nog wel sneller dan dit. En zeg dat je geen kinderen hebt en als stel €1000 per maand spaart, hoef je maar 8 jaar te sparen voor je eerste ton en dus 16 voor 100.000 per persoon.
Toch goede stimulans om wat meer te sparen vind ik altijd.
. veerledec schreef:Diane_ schreef:Ik gok dat de mensen die meer dan een ton hebben geen twintigers zijn. Als je jarenlang een inkomen hebt waarbij je maandelijks een deel kan sparen, dan kan het best hard gaan hoor!Ik vind het altijd wel leuk om daar rekensommetjes van te maken. Stel dat je €300 per maand spaart, dan heb je na 27,8 jaar sparen een ton. Zonder rente, dus wellicht gaat het nog wel sneller dan dit. En zeg dat je geen kinderen hebt en als stel €1000 per maand spaart, hoef je maar 8 jaar te sparen voor je eerste ton en dus 16 voor 100.000 per persoon.
Maar is wel een slechte investering van je geld momenteel.
En vergis je niet, het Nibud adviseert bij hogere inkomens ook een flink hoge spaarbuffer hoor.
Beter veel geld op een spaarrekening dan het niet hebben. Dit topic ging ook over het geld in beleggingen, niet alleen spaargeld.
Diane_ schreef:Wij zijn net getrouwd dus de spaarrekening is even een stukkie leger dan normaal.
Verder als we genoeg hebben lossen we een deel hypotheek voortijdig af, scheelt weer in maandbedrag.
Ik gok dat de mensen die meer dan een ton hebben geen twintigers zijn. Als je jarenlang een inkomen hebt waarbij je maandelijks een deel kan sparen, dan kan het best hard gaan hoor!Ik vind het altijd wel leuk om daar rekensommetjes van te maken. Stel dat je €300 per maand spaart, dan heb je na 27,8 jaar sparen een ton. Zonder rente, dus wellicht gaat het nog wel sneller dan dit. En zeg dat je geen kinderen hebt en als stel €1000 per maand spaart, hoef je maar 8 jaar te sparen voor je eerste ton en dus 16 voor 100.000 per persoon.
Zelf zou ik graag eerder dan mijn 67e (of welke leeftijd het dan ook mag zijn) met pensioen willen of dan in ieder geval minder willen werken, dus spaar ik daar graag nu al wat voor. Mocht iemand dat interessant vinden: http://www.earlyretirementextreme.com is een grappige site om daar meer over te lezen. Mij veels te extreem hoor, maar leuke inspiratie.

veerledec schreef:lor1_1984 schreef:Ik heb meestal tussen de €500,- en €2.000,- op de spaarrekening staan.
Minimaal €500,- is zegmaar voor nood voor de katten en de max is ivm vrijstelling van bepaalde belastingen.
Heb overigens geen paard, auto, koophuis oid.
Welke belastingen bedoel je?
Selka schreef:Grote groep in de eerste categorie. Besef wel dat je volgend jaar nog 100% kunt lenen van de bank voor een hypotheek en de notariskosten en overdrachtsbelasting uit eigen vermogen moet komen. Dat kan met dat bedrag op de rekening al niet. Gaat de auto en wasmachine stuk dan kun je m niet vervangen.. Nibud zegt geloof ik minimaal 5000€ op de rekening te hebben. Nu is dat ook al niet veel.
Kun je niet meer sparen? Tja dan is dat zo niets aan te doen. Maar ik heb even naar mijzelf gekeken de afgelopen maand en ik vond het schokkend wat ik aan onzin uitgeef. Ik kan veel meer sparen. Geen oordeel, gewoon een tip.
sommige dingen moet je niet willen weten