" iets op kantoor?"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 10:52

Anoniem schreef:
Ja, alleen is dat wel heel erg eentonig .
Ik wil wel afwisselend werk.

Ik heb als telefoniste/receptioniste/manusje van alles bij een bouwbedrijf gewerkt.
-inkomende telefonie
-in/uitgaande post
-Facturatie (alleen uitwerken, hoefde zelf niks te berekenen)
-ontvangst klanten
-bijhouden en eventueel bestellen kantoorartikelen
-uitprinten/vouwen/bundelen en dan verzenden van bouwtekeningen en berekeningen
-al het kopieerwerk en het onderhoud van de machines (als in: afspraken maken met kopierbedrijf voor onderhoudsbeurten etc)
- notuleren
-archiveren
Etc...

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 10:52

Ik denk idd ook een Customer service baan. Hoe afwisselend dit is hangt geheel af van het bedrijf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 10:53

En had je daar dan een opleiding voor?
Ik ben aan t kijken wat ik als korte snelle thuisstudie kan doen zodat ik in elk geval flinke basis vaardigheden heb en wel kans maak op werk...

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 10:55

Ik werk als "duizendpoot" bij Chrysal International, (van de zakjes voedsel aan je bos bloemen :D ) zeg ik altijd maar.
Het is op de Technische afdeling en Facilitair.
Ik doe diverse administratie voor de productie afdelingen ( gegevens in de pc rammelen)
Hou lijsten bij, excel-bestanden.
Maar óók houdt ik onderhoudsprogramma's bij van de machines, ik plan onderhoud en inspecties in. En ik bestel onderdelen voor alles, hou het magazijn bij.
Verder bestel ik het eten voor de avondploeg, regel de EHBO koffers, de werkkleding, de tuin, de loodgieters.
Wanneer er mensen naar Schiphol moeten brengen we ze, ik regel de koeriers en onder andere de toiletartikelen, de koffiemachines bijvullen etc etc.
Ik bestel ook de grondstoffen en bulkwagens voor onze mengsels.
Ik ben invaller op onze expeditie
Ik doe dus van alles en het is veel, zwaar maar wel heel afwisselend en niet 40 uur achter de pc.
Wel veel verantwoording maar erg zelfstandig.
Kan ook zelf mijn vrije uren inplannen etc.

Kortom is zoiets niets voor je... een manusje-van-alles of "duizenpootje" op een bedrijf, meestal zijn dat facilitaire advertenties....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 10:55

Mijn opleiding is overigens mbo niveau 2 gastvrouw (horeca) :')
Vanuit de horeca ben ik in een outbound callcenter terecht gekomen, vanuit daar naar verkoop binnendienst (zó niks voor mij!)
Daarna naar de klantenservice van een grote zorgverzekering, en zo verder

Anoniem

Re: " iets op kantoor?"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 10:59

En wat is dan zeg maar medewerker binnendienst?
Is dat ook al regelmatig gericht op sales?

ElCamino leuk! Vanalles wat.
Lichamelijk zwaar werk kan ik niet maar verder eigenlijk alles wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 11:00

Utrecht zou goed te doen moeten zijn vanaf Arnhem, half uurtje met de trein. Is dit iets? Klik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 11:04

Utrecht is meer dan een uur treinen voor me en met de auto idem ( en in spits meer).
Woon niet in Arnhem maar omgeving.
Dus dat is te ver.
Heb jaren in Utrecht gewerkt en bewust mee gestopt.
Maar waardeer het meedenken!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 11:06

En iets in webcare?

En geen dank! Ik wilde het even delen omdat het wel een heel leuk bedrijf is :))

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 11:08

Is Office Manager iets voor je? Zoiets als deze functie. Office Managers heb je in allerlei soorten en maten, per bedrijf kan de invulling verschillen, maar 't is in ieder geval wel een afwisselende functie met veel contact met collega's en externen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 11:09

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 11:15

ICT kennis heb ik niet. Snap er ook niks van haha.
Excel heeft ook bijscholing nodig...nooit nodig gehad ook.

Ik zoek wel 28 uur. Zit met een "" beperking", vandaar dat ik gelukkig ook ondersteuning zal krijgen via uwv om even op gang te komen.
( ga daar hier niet over uitwijden).
Dus " lager" beginnen is voor mij ideaal en dan lekker door...

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 11:23

Anoniem schreef:
Ik ben het type " wil je opdracht a uitvoeren".
Dat doe ik keurig.
Maar ik bedenk nier perse opdracht B C en D erbij.
Op zich zie ik werk wel liggen en ik pak ook taken over.... maar mij compleet alleen loslaten op een archief en zeggen " maak er wat leuks van"....
daar word ik wat zenuwachtig van.

Is defensie niks voor je? Die werken met duidelijke taken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 11:54

Nee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 10:33

Sta nog steeds open voor functie tips en evt tips wat een beetje handige allround thuis opleiding is..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 10:36

MarliesV schreef:
Iets richting kwaliteitsmanagement, ISO certificering?

Dat is vaak het schrijven van procedures, interne klachten, maar ook contact met andere mensen dmv audits (zowel intern als extern).

Wij hebben bv deze functie vrij: http://www.werkenbijtencate.nl/Vacature ... y-engineer

Is nu voor jou niet haalbaar als ik het zo lees maar lijkt wel aan te sluiten bij je wensenlijstje. Misschien een mooi doel om naar toe te werken. Of iets om op een lager niveau in te proberen te stromen?

dat wilde ik ook al aanhalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 10:41

Dank. Absoluut onhaalbaar nu uiteraard. Ga eens neuzen wat het exact inhoudt.
Als ik eerst maar " op de weg ben"...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 10:45

Hm ik weet niet wat voor achtergrond je hebt (mag per PB als je dat wil delen), maar quality (en even more regulatory, dwz regelgeving) is hot bij vacatures, en als je goed procesmatig kunt denken, vrij makkelijk op te pakken. In welke regio zit je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 10:45

Ik pb je.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 10:49

Ga eens een poosje neuzen in een vacaturebank. Kijk niet naar de opleiding/kwalificaties die je nodig hebt, maar haal alleen de functie’s eruit die je aanspreken. Verzamel die, en kijk naar wat er gevraagd wordt aan opleiding/ervaring, en wat jij hebt. Dan hebt je ook concreet een richting waarin je jezelf kan ontwikkelen.

Anoniem schreef:
En wat is dan zeg maar medewerker binnendienst?
Is dat ook al regelmatig gericht op sales?
Een medewerker verkoop binnendienst voert bij ons de bestellingen in en heeft van daaruit contact met de klant. Dus hoeveel, wanneer en waar geleverd. Zodat de productie weet wat ze wanneer moeten maken en hoeveel, en de afdeling logistiek weet wanneer wat in welke vrachtwagen moet.
De echte verkoop in de zin van soort product en prijsonderhandeling doen andere mensen. Ook controleert verkoop binnendienst (bij ons) de solvabiliteit van (nieuwe) klanten en of er geen contacten zijn met landen of personen of waar wij geen handel mee mogen of willen doen (bijv. landen die UN sancties hebben).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 11:12

Dankje. Het is allemaal nieuw en dat maakt het voor mij wat ingewikkeld.
Belangrijkste vind ik gewoon afwisseling en niet cijfermatig bezig zijn en wel met taal ( in de brede zin van het woord uiteraard).
Heb ook getwijfeld over de opleiding communicatie maar ik lees wel met grote regelmaat dat hier de banen echt heel schaars in zijn.
Ik wil wel een toekomst hebben want ben wel al 36.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 11:59

Misschien een domme vraag.
Maar als administratief medewerker.
Dien je daarvoor zelf ook cijfermatig erg handig te zijn of voer je voornamelijk al " voorgekauwde" gegevens in systemen in?
Het is voor mij belangrijk dat ik op een wat lager niveau kan instromen zonder teveel eindverantwoordelijken.
Dus geen secretaresse oid.
Meer het type " dit moet gedaan worden".
Dat is voor mij nu belangrijk...

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 12:31

ik ben administratief medewerker op de afdeling consumptief krediet bij een grote bank. Een groot deel is gewoon invoeren en overnemen. Veel berekeningen kun je in daarvoor gemaakte tools doen waardoor je zelf echt niet extreem goed hoeft te kunnen rekenen. Daarnaast doe ik nog een percentage call per dag, wat de afwisseling wel heel groot maakt. ik word nu langzaam aan opgeleid voor meer zaken die wat meer wiskundig inzicht vereisen haha.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 12:42

Als administratief medewerker bij een vrij klein beginnend bedrijf, kan ik je zeggen dat ik bijna niks voorgekauwd heb liggen. Mag het grotendeels zelf uitzoeken met de baas. Zolang de accountant en de baas blij zijn en het voor mij allemaal doenbaar is, denk ik maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 12:47

Dat is voor mij wegens omstandigheden nu niet ideaal, zonder dat ik hierover hier wil uitwijden.