Wat voor muziek zou je willen horen in een wachtruimte

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wat voor muziek zou je willen horen in de wachtruimte van een medische kliniek?

Geen
49 (21%)
Non-stop top-40 muziek
75 (32%)
Top-40 muziek gedraaid door DJ's
15 (6%)
Klassieke muziek
27 (11%)
Nostalgische muziek
5 (2%)
Nederlandstalige muziek
2 (0%)
'Piratenzender'
Geen stemmen
Sport/nieuws/discussie
4 (1%)
New age
1 (0%)
Easy listening
49 (21%)
anders... (in reactie)
5 (2%)

Totaal aantal stemmen: 232

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 18:43

Heavy metal :)) dat lijkt me ook niet echt ideaal voor in een wachtkamer :’)
Ik zie oma al zitten haha!

Laurora

Re: Wat voor muziek zou je willen horen in een wachtruimte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 18:46

Headbangend terwijl de assistente maar blijft roepen dat mevrouw de vries aan de beurt is - en niet gehoord word := =:)

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 18:56

Gelukkig zijn de wachtruimtes waar ik kom, allemaal zonder muziek. Geef mij maar een goed tijdschrift.
In een winkel ben ik zo vertrokken als er Nederlands talig smartlappen muziek wordt gedraaid of heavy metal of ver over de datum hits, klassiek....eh, bijna alle soorten muziek :D Ik ben niet blij te maken met muziek op de achtergrond in een wachtkamer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 19:09

K-pop , maar dat is niet voor iedereen weggelegd. :Y) Ik zou zeggen geen muziek, of een rustig instrumenteel achtergrond muziekje o.i.d. Maar alsjeblieft geen top 40, Qmusic ect., telkens de zelfde nummers en zelfde artiesten, bah.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 19:11

Maar zolang zit je er niet dus je hoort niet constant hetzelfde. Ik zou gewoon skyradio denken. Kijk lil kleine zitten weinig mensen op te wachten, maar een marco borsato of blof kan je best aanhoren even :j

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 19:17

Ik zou als het moet ook inzetten op iets als Skyradio, continue het zelfde muziek heb je niet snel last van in een wachtkamer. Over het algemeen zit je daar namelijk geen uren te wachten.

Ik word trouwens helemaal kriebelig als er doodse stilte heerst. Bij onze huisarts draaien ze ook niets met als nadeel dat je al snel de patiënten in de spreekkamers kunt horen als ze flink pijn hebben of patiënten bij de balie kunt verstaan als ze om medicijnen vragen. Dan heb ik toch liever een muziekje op de achtergrond.
Laatst bijgewerkt door Froukje op 01-10-17 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 19:18

Als er een radio 2 zonder gepraat zou bestaan, zou ik dat graag horen! Gewoon van alles wat :j

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 19:20

Nou zeg, mensen die weg blijven bij de huisarts om muziek. Het moet niet gekker worden :P Wat ik begrijp van TS, staat het zachtjes aan en niet snoeihard :P Ik zou ook zeggen voor sky radio of iets wat non stop, verschillende muziek, draait.

Bij de tandarts waar ik vroegah als kind heen ging, draaide ze mister bean filmpjes. Ik heb echts doods angsten voor de tandarts, maar man, dat was echt fantastisch. Je bent afgeleid, het is niet overheersend en af en toe moet je lachen waardoor je ontspant!

Pharootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 19:40

Hiraeth schreef:
Over het algemeen denk ik dat Skyradio, ondanks de soms wat 'sufheid', wel een beetje door heeft wat de gemiddelde mens wil hebben. Non-stop muziek met val alles wel wat, waaronder dus oudere muziek en nieuwere muziek. Persoonlijk zou ik alleen maar top 40 muziek afraden, dat kan nog al snel te overheersend worden denk ik. Daarnaast is het toch voornamelijk gekozen door de jeugd en zullen oudere klanten het niet altijd even goed kunnen waarderen. Nederlandstalig zou ik heel erg onprofessioneel vinden. :o

^ Dit, ook omdat Skyradio geen pratende DJ's tussendoor heeft lijkt me dat de veiligste optie.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 19:51

Ik voel me altijd heel ongemakkelijk in een wachtkamer als er geen muziek is. Dit omdat de steriele, ongezellige ruimte vol zit met onbekenden en je zelfs iedere ademhaling al hoort. Met wat muziek op de achtergrond vul je die leegte in die ruimte al op en demp je de andere geluiden wat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 20:02

Liefst stilte, maar ik snap dat jullie met die situatie van de balie wel iets willen laten horen. Ik zou dan geen radio aanzetten maar een eigen lijst afspelen, zodat je in elk geval geen nieuws/verkeer/kletsDJ/reclame er tussendoor hebt. Dat is (zeker bij reclame) vaak zo hard en schreeuwerig.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 20:36

Of spotify, heb je van alles en kan je baliemedewerker wat inspelen. Zo is er een hele mooie acoustische playlist van allerlei bekende liedjes, dat is altijd goed en vult rustig de stilte :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 20:50

Jester_ schreef:
Maar zolang zit je er niet dus je hoort niet constant hetzelfde. Ik zou gewoon skyradio denken. Kijk lil kleine zitten weinig mensen op te wachten, maar een marco borsato of blof kan je best aanhoren even :j

Op mijn werk hebben ze dus Qmusic aan(waar ze soms wel 4 keer per dag hetzelfde nummer draaien), na 40 uur Qmusic luisteren wordt ik er niet vrolijk van om in een wachtruimte ook weer naar diezelfde muziek te moeten luisteren. :=

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 09:23

Geen, en als er toch muziek aan moet staan heb ik het liefste rustige piano muziek.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 09:27

Pharootz schreef:
Hiraeth schreef:
Over het algemeen denk ik dat Skyradio, ondanks de soms wat 'sufheid', wel een beetje door heeft wat de gemiddelde mens wil hebben. Non-stop muziek met val alles wel wat, waaronder dus oudere muziek en nieuwere muziek. Persoonlijk zou ik alleen maar top 40 muziek afraden, dat kan nog al snel te overheersend worden denk ik. Daarnaast is het toch voornamelijk gekozen door de jeugd en zullen oudere klanten het niet altijd even goed kunnen waarderen. Nederlandstalig zou ik heel erg onprofessioneel vinden. :o

^ Dit, ook omdat Skyradio geen pratende DJ's tussendoor heeft lijkt me dat de veiligste optie.

Helaas heb je dan wel 20 minuten reclame per uur......
Maar qua muziek en geen gelul is het inderdaad een redelijke optie

Blijf weg bij de gratis muzieklibrary's met nietszeggende liftmuziekjes.....

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 09:30

Voor mij metal :D
Maar anders iets simpels als top-40 muziek. Als het maar niet Nederlands is en niet te hard staat :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 09:49

Jester_ schreef:
Of spotify, heb je van alles en kan je baliemedewerker wat inspelen. Zo is er een hele mooie acoustische playlist van allerlei bekende liedjes, dat is altijd goed en vult rustig de stilte :j

Dit zou ik zelf ook wel kunnen waarderen. Bekende liedjes, maar geen zang ;)

Als het stil is voel ik me zo ongemakkelijk := je hoort alles. Ook de ademhaling etc.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 09:54

Ik zou helemaal horendol worden van Nederlandstalige muziek, piratenzender en jazz muziek. Ik denk dat klassiek of top 40 een redelijk veilige keuze is.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 09:59

Jester_ schreef:

Als ik maar even Bl0f hoor op mijn (auto)radio gaat die gelijk of uit of naar een andere zender. Die zeurdoos werkt acuut op mijn zenuwen. Dus nee, dat kan ik niet even aanhoren.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 10:01

Dat heb ik dan weer bij marco borsato :))

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 10:08

Graag een muziekje! :) Los van de, imo, goede reden van TS:
Het valt mij altijd op dat in een stille ruimte mensen geluid gaan maken. Kuchen, schrapen met de voet, zuchten, kreunen, etc. Daar stoor ik me veel meer aan. :+

Klassiek heeft mijn persoonlijke voorkeur, maar iets anders 'passends' jaagt me niet weg. :)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 10:10

Ik heb ook graag een achtergrond muziekje. Die doodse stiltes vind ik niet prettig.
Ik zou ook gaan voor sky radio. Neutraal en geen geklets.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 10:12

Keet schreef:
Pharootz schreef:

Helaas heb je dan wel 20 minuten reclame per uur......
Maar qua muziek en geen gelul is het inderdaad een redelijke optie

Blijf weg bij de gratis muzieklibrary's met nietszeggende liftmuziekjes.....

Het is ook geen uitgesproken muziek, dus op een gedempt volume is het echt op de achtergrond. TS geeft aan dat mensen doorgaans echt kort in de wachtkamer zitten, dus lijkt me de beste optie.

En als je per se geen reclames wil moet je denken aan Spotify premium en dat vind ik een beetje overdreven voor de korte tijd die de meeste mensen er zitten, dus Skyradio lijkt me dan beter.

VinandoW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 10:23

Ik vind de tip van Spotify wel goed! Daar heb je hele fijne afspeellijsten tussen zitten

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 10:24

Ik werk in een ggz-instelling. We hebben recentelijk de ontvangstruimte vernieuwd en daarmee ook een internetradio gekocht. Eerst hadden we altijd zachtjes sky op staan, nu sublime fm. Ik vind die laatste beter, iets rustiger dan Skyradio.

Wel staat de radio bij ons erg zachtjes, geen overheersende popmuziek oid :P.