Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
ik ben inmiddels actief aan het roeien bij een studentenroeivereniging en heb het super naar mijn zin! Hele leuke sport en ik merk dat ik acceptatie begin te vinden voor het feit dat ik nu niet in staat ben om een paard te hebben. Ik had na de eerste week op mijn opleiding ook al meteen zoiets van ''oh, dit had je niet getrokken met ook nog de zorgen van een levend dier erbij''. Dat besef helpt mij ook enorm.
) elke dag alle liefde en aandacht krijgt die ze verdient, en ik een flexibele student kan zijn
Je hoeft niet nu al te beslissen of je wel/niet ooit nog wil paardrijden. Beide mogelijkheden liggen nog helemaal open 
Maar wat ik bedoel is: straks na je afstuderen is je financiële ruimte waarschijnlijk een stuk groter, want een HBO-diploma betekent over het algemeen een fijne baan met een leuk salaris (dat gaat uiteraard ook niet vanzelf, maar meestal kom je met een HBO-diploma wel goed terecht). Tegen die tijd kun je altijd weer heroverwegen om weer een eigen paard aan te schaffen
Concoursen en keuringen bezoeken is idd wel leuk om te doen.
maar daarna kan er wellicht een paard komen. En je hebt helemaal gelijk wat betreft de studententijd, dat is zeker iets waar je van moet genieten.