waar blijf je met je knuffels?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70785
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 14:29

Wat vreemd, hier kreeg ik juist te horen dat ze er blij mee zullen zijn.
Voedselbank is wellicht ook een optie.

Palmera

Berichten: 9497
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 14:34

Vraag het eens bij een kerk. Die weten vaak wel dergelijke doelen en misschien zamelen ze zelf wel in voor een bepaald doel. :)

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-17 14:57

C_arola schreef:
Wat vreemd, hier kreeg ik juist te horen dat ze er blij mee zullen zijn.
Voedselbank is wellicht ook een optie.


nope, vandaag mail gehad van ze....van de voedselbank/speelgoedbank had ik al bericht gehad dat ze te ruim in het speelgoed zitten blijkbaar.
Ben nu al best een tijdje ermee bezig, niet leuk als ze het weigeren ;(

Ryder
Berichten: 1495
Geregistreerd: 30-01-13

Re: waar blijf je met je knuffels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 14:59

Als je ze echt kwijt wil kun je ze deponeren in de kledingbak. Afhankelijk van je gemeente gaan die knuffels ook naar een goed doel. Bij ons bijv naar kindertehuizen in Oost-Europa.

Stripe000
Berichten: 588
Geregistreerd: 02-06-15

Re: waar blijf je met je knuffels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 15:03

Ga even volgen, hier zelfde " probleem"
Overdaad aan knuffels zo goed als nieuw.
Ergens ook zonde om alles weg te doen, de WNF knuffels zijn behoorlijk prijzig geweest.

Aantal bewaren we voor de honden en de rest zou ook naar goed doel mogen.

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-17 15:39

Haha, zojuist contact gehad met het enige asiel in de verre omtrek...er zitten momenteel 2 of 3 honden, dus die kunnen er ook niks mee.
Het enige AZC is gesloten pasgeleden, dus daar hoeven ze ook niks meer. Andere AZC's worden echt te ver rijden.

Kledingbakken daar gooi ik inderdaad wel alle kleding in die niet meer in trek is voor de verkoop. Maar dan is hun lot ook een beetje onbekend.
edit: net opgezocht, in die bakken die hier in de gemeente staan mogen geen knuffels (www.samskledingactie.nl)

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 15:43

Kinderziekenhuis, blijf van mijn lijf huizen, tienermoederhuizen?

Google levert op: KiKa, Stichting NeBa (voor arme en zieke kinderen in Indonesië), Teddybears for help, en Schoenmaatjes neemt volgens mij ook wel dit soort dingen aan.

Soms kun je ook wel bellen voor iets wat verder weg ligt. Als je echt een lading met vijf zakken hebt wil daar misschien wel iemand voor rijden (of dat jullie elkaar halverwege treffen oid)

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-17 15:55

Magrathea schreef:
Kinderziekenhuis, blijf van mijn lijf huizen, tienermoederhuizen?

Google levert op: KiKa, Stichting NeBa (voor arme en zieke kinderen in Indonesië), Teddybears for help, en Schoenmaatjes neemt volgens mij ook wel dit soort dingen aan.

Soms kun je ook wel bellen voor iets wat verder weg ligt. Als je echt een lading met vijf zakken hebt wil daar misschien wel iemand voor rijden (of dat jullie elkaar halverwege treffen oid)


Kinderziekenhuis wil het niet vanwege hygiëne...Kika net zo, dit staat op hun site:
KiKa werft fondsen om onderzoek naar kinderkanker mogelijk te maken. Buiten de artsen en onderzoekers om hebben we bijna geen contact met de ziekenhuizen en de patiëntjes zelf. Met het oog op de voorgeschreven regels t.b.v. cadeaus voor de patiëntjes i.v.m. infectiegevaar en het feit dat we geen geregelde contacten onderhouden met patiëntjes, kunnen we geen gebruik maken van dit aanbod.

Teddybears bestaat niet meer? Krijg foutmelding site.
Schoenmaatjes/Edukans doen ze hier niet aan mee, kan wel mailen of ze ze willen...

Tienermoederhuizen en blijf van mijn lijf huizen hebben we niet hier, in de grote steden wel, maar hier niet in de regio voor zover mij bekend.

luuntje

Berichten: 14019
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: waar blijf je met je knuffels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 16:12


C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70785
Geregistreerd: 24-05-08

Re: waar blijf je met je knuffels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 17:18

Leger des Heils?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33900
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: waar blijf je met je knuffels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 18:26

Dorcas?

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 05:17

Schoenmaatjes is niet alleen voor scholen, bij ons deden er ook kerken aan mee waar je dozen af kon leveren. Misschien dat wel bij jou in de buurt?

Mooi trouwens dat je zo je best doet om er een ander mee blij te maken.

Anoniem

Re: waar blijf je met je knuffels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 08:21

Ik ken een motorstichting die knuffels kunnen gebruiken. Vaak bij evementen zetten ze een knuffelmotor neer. En mogen alle kindjes een knuffel uitkiezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 08:31

Palmera schreef:
Vraag het eens bij een kerk. Die weten vaak wel dergelijke doelen en misschien zamelen ze zelf wel in voor een bepaald doel. :)

Ik zou inderdaad ook eventjes bij de kerk vragen ;)

speurneusc

Berichten: 5440
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 08:49

carnavalsverenigingen, die strooien ze vaak uit bij de optochten (vroeger deden ze dat met snoep, maar wegens gezondheids redenen stappen ze daar vanaf)

speurneusc

Berichten: 5440
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 09:27

kom net op fb de vraag naar knuffels tegen: Nathalie Vetters‎ bij Vraag en aanbod limburg

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Re: waar blijf je met je knuffels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 11:25

Wij zijn als kind zijnde met knuffels op de rommelmarkt gaan zitten, dit was een rommelmarkt bij een gehandicapteninstelling. Die waren er dolblij mee!

Anoniem

Re: waar blijf je met je knuffels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 11:29

Wij hebben hier bij een winkel/hobbyding een inzamelpunt voor knuffels, dan gaan ze in december weet ik waar naartoe. Ik zal vanmiddag of morgen even de flyer op de foto zetten!

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 13:19

Anoniem schreef:
Wij hebben hier bij een winkel/hobbyding een inzamelpunt voor knuffels, dan gaan ze in december weet ik waar naartoe. Ik zal vanmiddag of morgen even de flyer op de foto zetten!


graag!

Ik heb de kerk gemaild....

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 13:19

speurneusc schreef:
kom net op fb de vraag naar knuffels tegen: Nathalie Vetters‎ bij Vraag en aanbod limburg


Genk, dat is heeeel ver weg. Maar bedankt voor je tip!

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 13:26

5 vuilniszakken? Ik wil ze anders wel overkopen, Mits een redelijke prijs en als je niet te ver wegwoont.
Edit; in welke omgeving woon je xd dan kan ik kijken of het te ver is of misschien een middagje weg van maak

_Micha_

Berichten: 8577
Geregistreerd: 26-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 17:05

Suzanne F. schreef:
Ja ik koop op rommelmarkten ook weleens knuffels en jaren geleden zat er een meisje met een kleedje op de markt. Ze had wat knuffels te koop. Wij kochten een knuffel en toen zei mijn dochter Oh mam, die zal Woezel echt leuk vinden. Je had dat gezichtje van dat meisje moeten zien. :')
Maar ja, dan moet je ze maar niet verkopen hoor. Net als met paarden, zodra je ze verkoopt weet je ook niet meer wat ermee gebeurt, dat moet je maar los laten dan.


_O-

Ik vind tweedehands knuffels bij de kringloop ofzo altijd een beetje viezig, maar dat komt misschien ook omdat die vaak al redelijk afgeknuffeld zijn :=
Hier gaan ze altijd naar de puppys als mijn ouders een nest hebben, als ze jong zijn slopen ze niet maar zijn ze echt om te knuffelen.

Je kunt ze ook op een weggeefgroep op facebook zetten bij jou in de buurt?

Goof

Berichten: 29037
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 16:52

Iemand nog een idee voor een goed doel/ stichting/ minder bedeelde mensen omgeving Rotterdam?
Ik heb nog een hele doos vol mooie, schone zgan knuffels staan.

Renske_W

Berichten: 13851
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: waar blijf je met je knuffels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 16:58

Ik heb nog knuffels die weg mogen.
Dus als iemand nog wat weet omgeving Venray of Den Bosch waar ze heen mogen.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 17:07

Ik zit momenteel in Oekraine. We komen net van een tehuis voor mensen met een beperking wat ze dolgelukkig zijn met alles... en dan bedoel ik echt alles.
Misschien kun je aan zo'n doel denken ipv van een asiel ofzo.