Auto waarin baby en hond past

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Re: Auto waarin baby en hond past

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 15:19

En de suzuki SX4? Niet te groot, maar wel groot genoeg voor wat je wilt.
Of misschien de nissan note?

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 15:20

Opel Corsa! Die hebben wij sinds kort en is heerlijk ruim achterin!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 15:22

En een Ford Mondeo? Deze auto vonden wij ook heel fijn en was iets groter dan de Volvo V70 die we daarvoor hadden. Of wordt die dan te groot?

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-17 15:23

Misschien moet ik maar over mijn angst voor een grote auto heenzetten :') en gewoon een hoop testritten gaan maken. Maar sommige modellen spreken me al wel aan, de Dacia Sandero ziet er ook wel leuk uit en heeft veel ruimte achterin.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-17 15:24

@Sannens, past er een hond in de kofferbak van een Opel Corsa?

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 15:28

Als de hond in de kofferbak zit waar ga je dan de kinderwagen en kinderwagen bak laten?

Dan heb je toch wel echt een flinke auto nodig.

Kinderwagen + bak paste net in mijn BMW 3 serie station . Achterin dus.

Maar daar moet de hond.

Dus de kinderwagen bak en onderstel naast het kind op de achterbank? Of voorin het onderstel.
Kind voorin is minder veilig.

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 15:31

Wij hebben een chevrolet tacuma!
Fijne ruime auto, passen 2 kinderen op de achterbank en een Amerikaanse bulldog in het midden.
Niet een hele grote kofferbak, maar ruimgenoeg om er een flinke kinderwagen in te doen :)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 15:31

Wij hebben de nieuwe grand scenic van renault gekocht. Niet goedkoop maar in de koffer past mijn bugaboo en hond ( formaat labrador) samen goed in.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 15:33

Mazda heeft trouwens ook fijne auto's, misschien dat de CX modellen een optie zijn?

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 15:37

Mazida schreef:
Misschien moet ik maar over mijn angst voor een grote auto heenzetten :') en gewoon een hoop testritten gaan maken. Maar sommige modellen spreken me al wel aan, de Dacia Sandero ziet er ook wel leuk uit en heeft veel ruimte achterin.

Dat was eigenlijk mijn advies. Alles went!

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-17 15:49

@friesam, daar moet ik ook nog eens goed over nadenken. Wil hond trouwens liever niet met kind op achterbank hebben. Superlieve hond, maar het is altijd uitkijken met hond en baby samen :o

Moiraliann

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 15:52

Skoda Fabia Combi is misschien wel een mooie optie.
Grote kofferbak en voldoende ruimte voor een baby, maar ook niet een mega grote auto.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 15:52

Over wat voor hond hebben we het? Zelf denk ik dan nieuwe twingo?

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-17 15:52

Heb een Friese stabij, dus niet zo'n heel grote hond.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 15:55

Zoals iemand anders ook al schreef, een hond in combinatie met de kinderwagen en ligbak in de kofferbak betekent doorgaans een grote auto.

Je hebt speciale tuigjes waardoor honden niet zoveel kunnen bewegen maar wel veilig op de bank kunnen zitten. Je kindje zou ik dan op de passagier stoel zetten. Een hond voorin de auto vind ik geen prettig idee tenzij je de airbag uit doet.

Wij hebben een Peugeot 307 sw, het is een redelijk grote gezinsauto qua volume maar een kleine sw. Wellicht ook een optie. De trapsportbox kan hier naast de kinderwagen in de kofferbak.

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 15:57

Ik heb een ford fusion, lekker hoog (dus makkelijk met je kindje vastzetten) en een hele ruime kofferbak waar mijn duitse herder makkelijk in kan zitten.
Auto is ruim maar niet heel groot.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 15:57

C_arola schreef:
Zoals iemand anders ook al schreef, een hond in combinatie met de kinderwagen en ligbak in de kofferbak betekent doorgaans een grote auto.

Je hebt speciale tuigjes waardoor honden niet zoveel kunnen bewegen maar wel veilig op de bank kunnen zitten. Je kindje zou ik dan op de passagier stoel zetten. Een hond voorin de auto vind ik geen prettig idee tenzij je de airbag uit doet.

Airbag moet ook uit als je je kind voorin zet. En als die de maxi cosi uitgegroeid is moet deze toch naar de achterbank. Dus hond in de koffer, kind op de achterbank en of gaan dragen dat je kinderwagen niet mee hoeft :+ of naast het kind proppen/voor de bijrijdersstoel

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 15:59

De meeste mensen doen de airbag niet uit wanneer ze een hond voorin de auto mee laten rijden vandaar dat ik het expliciet noem.

Mogen kinderen niet in een passend autostoeltje op de passagier stoel wanneer ze de eerste autostoel ontgroeid zijn? Hier in de omgeving zie ik dit gewoon doen.

manonutjuh

ik heb een suzuki grand vitara. Flinke auto zo je zeggen, maar als ik de kinderwagen achterin gooi is de bak vol.
Ik doe dan de honden in zn opvouwbare bench, en dan 1 deel van de achterbank plat, dan kan ik daar mn kinderwagen op kwijt( kofferbak en achterbank dus). Bench neemt dan de halve achterbak in beslag!

Chubby

Ik rij een Kia Picanto en zelfs daar past prima een middenslag hond plus kind(eren) in. Dus volgens mij voldoet elke auto van minstens die grootte aan jouw wensen.

De Fiat 500 en Smart Fortwo vallen wel af bijvoorbeeld.

Voor een beetje kinderwagen heb je wel een station nodig en eigenlijk kan er dan geen hond meer bij. Mijn beste tip is om daarom een draagdoek / drager te gaan gebruiken.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 16:00

Dat met de airbag voorin geldt natuurlijk ook voor een baby. Ik ben er inmiddels achter dat bij veel auto's het niet makkelijk is om die airbag even uit te zetten.

Ik zou persoonlijk een auto zoeken waar de hond en het onderstel van de wandelwagen achterin kan en de bak van de wandelwagen naast het kind op de achterbank.
Zeker niet hond en kind op de achterbank.

Mijn ouders hebben een volvo V60 en daarbij past dit precies. Bordercollie en onderstel in de achterbak en kind en kinderwagen bak op de achterbank.
Bestuurder en luiertas voorin, auto vol..

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-17 16:01

Hond kan niet in een bench, daar krijg ik hem echt niet in. Dan wordt er alles bij elkaar gejammerd :')

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 16:02

friesam schreef:
Dat met de airbag voorin geldt natuurlijk ook voor een baby. Ik ben er inmiddels achter dat bij veel auto's het niet makkelijk is om die airbag even uit te zetten.

Ik zou persoonlijk een auto zoeken waar de hond en het onderstel van de wandelwagen achterin kan en de bak van de wandelwagen naast het kind op de achterbank.
Zeker niet hond en kind op de achterbank.

Mijn ouders hebben een volvo V60 en daarbij past dit precies. Bordercollie en onderstel in de achterbak en kind en kinderwagen bak op de achterbank.
Bestuurder en luiertas voorin, auto vol..

Zie mijn bericht hierboven waarom ik de airbag noem in combinatie met een hond :)

De airbag is hier met een autosleutel binnen 2 tellen uitgezet. Vreemd dat het bij de meeste auto's zo moeilijk uit te zetten is.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 16:02

Mazida schreef:
Hond kan niet in een bench, daar krijg ik hem echt niet in. Dan wordt er alles bij elkaar gejammerd :')

Dan is een tuigje of een hondenrek een optie.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 16:03

Mazida schreef:
@Sannens, past er een hond in de kofferbak van een Opel Corsa?

Ja dat past. Onze golden retriever en onze kruizing dwerg snauzer zitten samen in de kofferbak. Buggy ligt dan op de achterbank en ons zoontje in de stoel er naast.