Ergernis in de woonwijk.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 11:48

Bij ons is het ook drama. We hebben een man in de straat die bij je gaat aankloppen met foto's als je je auto niet neerzet zoals het in zijn ogen moet. En och laatst had er iemand een keer zijn auto op in oprit gestoken om even te draaien. Dat mocht absoluut niet. Want als iedereen dat toch zomaar deed.. de boel was net helemaal geëgaliseerd en zou gaan verzakken.. pffff wat een gezeik. Zijn auto staat wel altijd onder zijn carport. Daarbij wonen we in een kleine doodlopende straat, hij doet alsof er honderden auto's op zijn stukje willen draaien.
Mijn vriend parkeert van ellende een paar straten verderop,terwijl onze auto's achter elkaar op ons opritje passen. De achterkant van de auto steekt dan heel iets uit,de straat op.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 11:55

Wij hadden ook zo'n buurman, in een rijtje van 8 huizen, en 8 P direct voor het blok, en met vrijwel allemaal twee auto's. Deze man kwam altijd uit huis als iemand van "zijn" P reed om zijn auto daar dan neer te zetten, zelfs na 12 u 's nachts :')

Alle andere buren zetten dus juist zoveel mogelijk hun auto daar neer, vooral als je een week op vakantie ging of 1 auto een tijdje niet nodig had. Verder maakte niemand er ooit een probleem van om iets verder te lopen.

Ik denk dus dat hoe harder je zeurt om een eigen P, hoe minder goodwill je kweekt bij de buren. Gewoon lekker neerzetten waar plek is.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-17 12:09

Hier is idd voor elk huis 1 plek. Zonder vakken gewoon 1 lange parkeerstrook.onze huizen zijn 1.10 meter breder dan een gemiddeld huis dus er is gewoon meer plek dan gemiddeld. Voor 2 huizen kunnen 3 auto's staan mits ik dus mijn auto helemaal tegen de stoep aan zet strak voor mijn oprit zodat de 2e auto van ons nog net de oprit op kan. Er is mij dus gevraagd dit te doen zodat de buren hun 2 auto's voor hun en onze deur kwijt kunnen. Nou prima oplossing dacht ik hun blij ik mij auto voor de deur dus ook blij. Alleen hun parkeren de auto's nu dus steeds vaker zo dat mijn auto niet past. Geen ramp.. Ik zet mijn auto wel weg of recht voor de oprit maar de erfenis is er wel. Want waarom maak je afspraken als je je er niet aan houd?

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 12:22

wendyenbram schreef:
Duplo schreef:
Openbare plekken dus wie eerst komt...
Wij hebben ook 2 auto's achter elkaar op de oprit en het geluk dat een eigen auto evt op de stoep voor het huis kan, dan staan we een stuk voor onze eigen oprit dus een 'vreemde' kan en zal daar niet gaan staan

Hoezo alleen voor bewoners? Is een eigen terrein erf?

Alleen voor bewoners omdat er een groot kantorencomplex t.o onze huizen staat en als die parkeerplaatsen vol zijn ze de auto in de wijk gaan parkeren. Dus er staan bordjes in de straten dat parkeren alleen voor bewoners is.

Ik ga er maar even vanuit dat dat geen rechtsgeldige bordjes zijn maar leuke probeersels van de bewoners. Parkeren alleen voor bewoners wordt oha geregeld middels vergunningen, of eventueel een slagboom.

wendyenbram

Re: Ergernis in de woonwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-17 12:29

Nee echt dit zijn bordjes van de gemeente en staan door de hele wijk. Rondom het kantoor.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 12:31

Als iedereen rekening met elkaar houdt is er niks aan de hand. Maar dat is het hele probleem. Hier in de straat is het regelmatig caravan tijd en wat er dan gebeurt slaat alles. We hebben hier veel huizen met een eigen oprit voor 2 auto's. Maar zodra de caravan er staat dan moet er sowieso 1 auto op de openbare plekken staan die eigenlijk zijn voor de huizen zonder eigen oprit. Dus dat geeft al probleem 1. Maar....... Dan hebben ze ook nog ouders die regelmatig langskomen dus ze houden de andere oprit leeg voor als de ouders komen. Dus de 2e auto gaat ook op de openbare plekken. Dan komt het dus voor dat alle openbare plekken bezet zijn en de opritten leeg. En dan gaat er wel een vuurtje branden hoor, dan ben ik echt in staat om mijn auto bij hun op de oprit te zetten.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 12:37

Bij mijn ouderlijk huis ook wel eens een lolbroek die op onze oprit gaat staan. Onder het mom van: ik ben slecht ter been en kan de auto niet verderop parkeren dus zet ik hem bij jullie neer want dat is recht tegenover de fysiotherapeut. Ja boeiend, is eigen terrein! Heb ze er wel eens vanaf "gejaagd"

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 12:37

Maar die bordjes zeggen alleen maar dat de parkeerplaatsen voor bewoners zijn. Niet dat de plek voor jouw huis, ook voor jou is. Dus ook jij mag de plek niet claimen. Het is gewoon een kwestie van wie het eerst komt, die het eerst maalt en zorgen dat je zo sociaal mogelijk parkeert.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 12:39

Ik weet weer waarom wij als eis aan ons huidige huis hadden dat er 2 auto's op de oprit konden :D :D :D

Nee, ik zou ook gewoon wat minder coulant worden. Een afspraak is waardevol als beide zich er aan houden. Gebeurt dat niet dan is het jammer.
De buren kunnen dus ook niet 1 auto op hun oprit kwijt? OF kan dat wel maar willen ze dat niet?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 12:40

ik woon in een appartementencomplex met garages eronder, maar.... de garages zijn erg krap en supervochtig. De meeste (oudere) bewoners hebben een dikke KIA SUV (we dachten al dat je die erbij kreeg als je een appartement kocht daar, zoveel staan er) en ze hebben al een keer schade gereden met het in de garage proberen te proppen van die dikke bak........

Op straat is geen rekening gehouden met parkeren, daar zijn maar een handjevol plekken. Het is dus regelrecht parkeeroorlog bij ons. Zo erg dat ik een fiets gekocht heb en als mijn auto staat in het weekend, komt ie niet meer van z'n plek, dan ga ik wel op de fiets naar mijn paarden.
Dit geeft wel eens logistieke problemen (voer halen bv) maar ja.....

Waarom mijn auto niet in de garage kan: we zijn pas verhuisd en de garage staat nog vol zooi en mijn auto is.... te hoog..... (en de auto van mijn man is te lang :') )

Leermomentje voor als ik nog eens een huis koop........

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-17 12:43

Lalidan schreef:
Maar die bordjes zeggen alleen maar dat de parkeerplaatsen voor bewoners zijn. Niet dat de plek voor jouw huis, ook voor jou is. Dus ook jij mag de plek niet claimen. Het is gewoon een kwestie van wie het eerst komt, die het eerst maalt en zorgen dat je zo sociaal mogelijk parkeert.

Klopt hoor maar die bordjes zorgen er wel voor dat er alleen bewoners staan. Dus ruimte zat. En wij hadden eerst ook zo iets van nou ja de plek voor ons huis kan onze auto staan zo niet dan zet ik hem ergens anders. Maar omdat de buren zelf met deze "regel" kwamen erger ik mij wanneer hun, hun regel weer overtreden. Vandaar mijn vraag hier

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 12:50

Hier ook altijd problemen met parkeren. Officieel zijn er 3 parkeervakken voor ons huis aan de overkant van de straat. Als iedereen sociaal parkeert kunnen er makkelijk 5 auto's staan zonder dat iedereen strak geparkeerd staat. Echter hebben wij twee personen in de straat die het daar pertinent niet mee eens staan en expres zo parkeren dat er nog maar 3 auto's kunnen staan. En met expres bedoel ik echt expres, tot aan uitstappen aan toe om te kijken hoe ruim de auto geparkeerd staat :roll: Hier is het ook alleen voor vergunninghouders trouwens.

Heb je het er al over gehad met de buren, waarom zij zich zelf niet aan hun eigen 'regel' houden? :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 13:02

wendyenbram schreef:
Bedankt voor de reacties. Ik begon me al een zeur te vinden. Heb zojuist mijn auto gewoon voor mijn deur gezet. Zie wel wat er van komen gaat.
En idd ik vond ook al dat ze van hun probleem mijn probleem aan het maken waren.
Maar ja ik weet niet hoe dat in zo'n woonwijk precies werkt met de (on) geschreven regels en wetten. Weet wel dat hiervoor ze alle ruimte hadden omdat er een oude meneer woonde in ons huis met 1 auto welke altijd op de oprit stond.dus voor hun is het sch(r)ikken dat ze plek moeten inleveren.

In sommige wijken geld gewoon het recht van diegene met de grootste mond, niets van aan trekken, wanneer ze aan de deur komen gewoon zeggen dat je dacht een afspraak te hebben waar zij zich dus niet aan houden, klaar.

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 13:20

Herkenbaar bij mij in de straat een grote ellende. Veel gezinnen met twee auto's en sommige ook nog grote werkbussen.... en dan ook nog zo parkeren dat er gaten ontstaan waar net geen auto tussen past...

Ik hoef niet voor mijn huis te staan maar niet straten verderop ... helaas gebeurt dat regelmatig zeker na een late dienst.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 13:31

First world problems :D

Ik heb parkeerplekken voor de deur en sta met regelmaat 2 straten verderop.

Die wandeling van 5 minuten overleef ik wel, en de meeste ander mensen ook.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 13:35

Kelly_ann schreef:

_/-\o_

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 13:39

Neverland schreef:
Westernfreak schreef:
Leuk hè dat claimen van openbare parkeerplaatsen. :roll:

Heb ook al eens woorden gehad met een buurman die een openbare P claimde en een briefje achter de ruitenwisser stopte dat ik asociaal (dus op "zijn" P) geparkeerd stond. Hij had zijn auto eerder al bij ons op de stoep geparkeerd (wij wonen bij een T-splitsing, dus op straat parkeren kan niet voor het huis) om aan te geven dat wij onze auto moesten verplaatsen. Dat geintje flikt hij bij iedereen die de auto op "zijn" P zet...:')

Ik zou er dus ook snel klaar mee zijn.

Zo'n buurman heb ik ook. Wat nog erger is, de buurman heeft niet eens een auto. Maar hij wilt niet dat iemand op "zijn" parkeerplaats gaat staan. Hij heeft er al vaker pionnen opgezet (die gooi ik altijd daarna de struiken in :Y)) En toen hij zag dat dat niet werkte ging hij er maar zelf in staan met zijn fiets. :')

Voor TS: als je het al een keer hebt aangegeven en ze blijven het doen dan zou ik jouw auto gewoon normaal parkeren op 1 vak. Waarom zou jij je aan je afspreken houden als zij het ook niet doen?

_O- Hoezo doet hij dat als hij geen auto heeft? Waarom moet die parkeerplaats dan vrij blijven?

Nymphe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 13:44

Bij familie van mij hebben alle huizen ook een parkeerplaats aan de straat. Wanneer de overbuurman naar zijn werk gaat haalt zijn vrouw de motor uit de tuin en zet die dan op 'hun P' neer. En als hij er weer is haalt ze de motor weer voor hem weg.. Ik verklaar ze voor gek haha..

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 13:46

Kelly_ann schreef:

fijn als je goed ter been bent en genoeg adem hebt...... dat ben/heb ik niet en ik baal gruwelijk als ik een end moet lopen met 3 of 4 zware tassen als ik uit mijn werk kom of erheen moet.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 13:56

Parkeerplaatsen voor het huis zijn gewoon gemeente grond, toch? Ik zet hem gewoon daar neer waar het mij uitkomt. Meestal is dat om de hoek.
Gewoon daar neer zetten waar er ruimte is en waar je kan parkeren. :j

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 14:03

Hier heeft de helft van de buurtbewoners naast 2 auto's ook nog een bedrijfsbusje.....die ze het liefst ip 1.5 parkeerplaats zetten het hele weekend.

Gelukkig hebben wij een oprit, dus kunnen in iedergeval 1 auto bij huis kwijt. Wel fijn met een peuter en straks een baby.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 14:27

Heel herkenbaar dit. Wij wonen in een wijk die eind jaren 80 gebouwd is, de meeste mensen hadden toen 1 auto. Nu dus per huishouden gemiddeld 2 auto's, en daar komen de bedrijfswagens en auto's van grote thuiswonende kinderen nog bij. Tel daar 2 grote voetbalverenigingen 1 straat verderop bij op en je kan je voorstellen wat een feest het hier vooral op zaterdag is met parkeren. Echt ik vind de buurt superfijn en we wonen hier nu ruim 10 jaar met veel plezier maar dit blijft ergernis nummer 1. Nu hebben wij nog het geluk dat we een garage hebben waar standaard 1 auto in gaat, maar door de "parkeerkunsten" van sommigen is het in en uitrijden van de auto soms een hele onderneming.

In jouw geval kan je 2 dingen doen. Of accepteren dat jouw auto soms niet meer past op de afgesproken plek, en dan dus ook geen rekening meer houden met hun wens van netjes parkeren. Of toch nog een keer proberen in gesprek te gaan en uit te leggen wat jou stoort, en of zij ook rekening kunnen houden met jouw wens om voor eigen deur te parkeren. Geen idee of het mensen zijn waar een goed gesprek mee te voeren valt, maar dan heb jij er iig alles aan gedaan om tot een nette oplossing te komen.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 14:28

Nymphe schreef:
Bij familie van mij hebben alle huizen ook een parkeerplaats aan de straat. Wanneer de overbuurman naar zijn werk gaat haalt zijn vrouw de motor uit de tuin en zet die dan op 'hun P' neer. En als hij er weer is haalt ze de motor weer voor hem weg.. Ik verklaar ze voor gek haha..

Haha, dat lijkt me echt veel meer werk dan gewoon 30 meter verder lopen of zo...

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 14:33

Nymphe schreef:

oww had nog erger... buurman gaat weg en buurvrouw zet containers er neer want is HUN plek... helaas... ik haal de container weg en parkeer de auto en laat hem indien mogelijk zo lang mogelijk staan.... en zo scheef dat ze hun schuur en tuin bijna niet in kunnen.. heel vervelend... voor hun.

Gelukkig verhuisd en geen last meer... nu ook tekort maar alles wordt sociaal opgelost iedereen parkeert netjes en busjes gaan langs de sloot zodat ze niet hinderen met kinderen of andere auto's...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 14:38

Bij ons vorige huis was de parkeerdruk zo groot dat ik uiteindelijk meer dan 10 minuten lopen bij huis moest parkeren....echt niet grappig als je boodschappen had gedaan.