Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
wendyenbram schreef:Duplo schreef:Openbare plekken dus wie eerst komt...
Wij hebben ook 2 auto's achter elkaar op de oprit en het geluk dat een eigen auto evt op de stoep voor het huis kan, dan staan we een stuk voor onze eigen oprit dus een 'vreemde' kan en zal daar niet gaan staan
Hoezo alleen voor bewoners? Is een eigen terrein erf?
Alleen voor bewoners omdat er een groot kantorencomplex t.o onze huizen staat en als die parkeerplaatsen vol zijn ze de auto in de wijk gaan parkeren. Dus er staan bordjes in de straten dat parkeren alleen voor bewoners is.
)Lalidan schreef:Maar die bordjes zeggen alleen maar dat de parkeerplaatsen voor bewoners zijn. Niet dat de plek voor jouw huis, ook voor jou is. Dus ook jij mag de plek niet claimen. Het is gewoon een kwestie van wie het eerst komt, die het eerst maalt en zorgen dat je zo sociaal mogelijk parkeert.
Hier is het ook alleen voor vergunninghouders trouwens.
wendyenbram schreef:Bedankt voor de reacties. Ik begon me al een zeur te vinden. Heb zojuist mijn auto gewoon voor mijn deur gezet. Zie wel wat er van komen gaat.
En idd ik vond ook al dat ze van hun probleem mijn probleem aan het maken waren.
Maar ja ik weet niet hoe dat in zo'n woonwijk precies werkt met de (on) geschreven regels en wetten. Weet wel dat hiervoor ze alle ruimte hadden omdat er een oude meneer woonde in ons huis met 1 auto welke altijd op de oprit stond.dus voor hun is het sch(r)ikken dat ze plek moeten inleveren.
Neverland schreef:Westernfreak schreef:Leuk hè dat claimen van openbare parkeerplaatsen.![]()
Heb ook al eens woorden gehad met een buurman die een openbare P claimde en een briefje achter de ruitenwisser stopte dat ik asociaal (dus op "zijn" P) geparkeerd stond. Hij had zijn auto eerder al bij ons op de stoep geparkeerd (wij wonen bij een T-splitsing, dus op straat parkeren kan niet voor het huis) om aan te geven dat wij onze auto moesten verplaatsen. Dat geintje flikt hij bij iedereen die de auto op "zijn" P zet...
Ik zou er dus ook snel klaar mee zijn.
Zo'n buurman heb ik ook. Wat nog erger is, de buurman heeft niet eens een auto. Maar hij wilt niet dat iemand op "zijn" parkeerplaats gaat staan. Hij heeft er al vaker pionnen opgezet (die gooi ik altijd daarna de struiken in) En toen hij zag dat dat niet werkte ging hij er maar zelf in staan met zijn fiets.
Voor TS: als je het al een keer hebt aangegeven en ze blijven het doen dan zou ik jouw auto gewoon normaal parkeren op 1 vak. Waarom zou jij je aan je afspreken houden als zij het ook niet doen?
Hoezo doet hij dat als hij geen auto heeft? Waarom moet die parkeerplaats dan vrij blijven? Kelly_ann schreef:First world problems![]()
Ik heb parkeerplekken voor de deur en sta met regelmaat 2 straten verderop.
Die wandeling van 5 minuten overleef ik wel, en de meeste ander mensen ook.
Nymphe schreef:Bij familie van mij hebben alle huizen ook een parkeerplaats aan de straat. Wanneer de overbuurman naar zijn werk gaat haalt zijn vrouw de motor uit de tuin en zet die dan op 'hun P' neer. En als hij er weer is haalt ze de motor weer voor hem weg.. Ik verklaar ze voor gek haha..
Nymphe schreef:Bij familie van mij hebben alle huizen ook een parkeerplaats aan de straat. Wanneer de overbuurman naar zijn werk gaat haalt zijn vrouw de motor uit de tuin en zet die dan op 'hun P' neer. En als hij er weer is haalt ze de motor weer voor hem weg.. Ik verklaar ze voor gek haha..