hoeveel betaal/verdien je (als)(de) babysit?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 20:53

Ik kreeg ergens tussen de 3 en 5 euro per uur. Maar is al een aantal jaar geleden. Toen ik rond de 14/15 was. :) Hoefde verder ook alleen maar op de bank te zitten met een zak chips. :')

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 20:55

Ik betaal ongeveer 6€ per uur voor 3 kinderen. Rond naar boven af. Mijn oppas doet spelletjes (kinderen mogen doorgeven wat ze volgende keer moet meebrengen als we het zelf niet hebben) of knutselt. Is niet te beroerd er een bij voetbal ofzo op te halen of te helpen met de paarden. Overhoort waar nodig nog toetsen. Kortom, geld dik en dwars waard. Ze heeft rijbewijs en vaak eigen auto mee

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 20:56

Onze oppas van 18 krijgt 5 euro per uur, ongeacht tijdstip en aantal kinderen.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 21:03

Mijn oppas is zonder toestemming met haar vriend naar boven gegaan, terwijl ik expliciet vermeld had dat dit alleen in noodgevallen mocht omdat de trap geverfd was. Ze heeft het me ook niet verteld en ik kwam erachter doordat hun voetafdrukken in de net geverfde trap stonden.

Wil dit eigenlijk bij een volgende oppas wel bespreekbaar maken want ik wil gewoon niet dat er rare dingen in mijn huis gebeuren. Hebben jullie tips?

MizzMontana

Re: hoeveel betaal/verdien je (als)(de) babysit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 21:05

Op laten passen zonder vriendjes er bij?? Zou mijn voorkeur zijn iig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 21:11

Urona447 schreef:
Mijn oppas is zonder toestemming met haar vriend naar boven gegaan, terwijl ik expliciet vermeld had dat dit alleen in noodgevallen mocht omdat de trap geverfd was. Ze heeft het me ook niet verteld en ik kwam erachter doordat hun voetafdrukken in de net geverfde trap stonden.

Wil dit eigenlijk bij een volgende oppas wel bespreekbaar maken want ik wil gewoon niet dat er rare dingen in mijn huis gebeuren. Hebben jullie tips?

slapen de kinderen boven?
Misschien heeft ze even willen gaan kijken en het niet durven zeggen?

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 21:12

Ja inderdaad, zou gewoon niet meer met vriend laten oppassen, beetje vreemd naar mijn idee om samen met vriend op te passen. Natuurlijk is het gezellig, maar socializen doe je maar in je vrije tijd thuis, niet tijdens het oppassen bij een ander in huis _O-

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 21:12

Jij bent optimistisch Vonneke :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 21:15

jullie gaan er vanuit dat ze boven seks gehad hebben? Dat vind ik ook erg kort door de bocht. Wat zei het meisje er zelf van?

Ik heb 8 jaar bij hetzelfde gezin opgepast. Toen ik begon waren ze 7 maanden, 4 en 6 jaar oud. Ik was er 1 vaste middag in de week en lange avond in het weekend. Als de ouders op vakantie gingen was ik een week in huis en ging ik minder of niet naar college.
Mijn vriendje ging zo vaak mee. Was geen probleem.

Vind ik nu overigens ook geen probleem als ze een vriendje of vriendinnetje mee willen nemen.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 21:19

Dat is wel iets anders, Vonneke, als je een hele week in dat huis zit. Anders ben je een hele week afgezonderd van je vriend(je). Maar als je gewoon een avondje oppast vind ik het eigenlijk wel vreemd. Niet omdat ik denk dat ze de liefde bedrijven daar, maar ik weet niet, dat hoort naar mijn idee niet. Ze vragen jou om op te passen, niet je vriend xD Je vriend kan je de dag erna ook wel weer zien. Maargoed :P
Het is hier geen topic over de vraag of vriendjes wel of niet mee mogen met oppassen. O:)

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 21:21

vonneke schreef:
jullie gaan er vanuit dat ze boven seks gehad hebben? Dat vind ik ook erg kort door de bocht. Wat zei het meisje er zelf van?

Ik heb 8 jaar bij hetzelfde gezin opgepast. Toen ik begon waren ze 7 maanden, 4 en 6 jaar oud. Ik was er 1 vaste middag in de week en lange avond in het weekend. Als de ouders op vakantie gingen was ik een week in huis en ging ik minder of niet naar college.
Mijn vriendje ging zo vaak mee. Was geen probleem.

Vind ik nu overigens ook geen probleem als ze een vriendje of vriendinnetje mee willen nemen.

Neem aan dat als de trap geverfd is er ook geen kids boven liggen.. wat hebben ze te zoeken boven? Mss een dikke kluis of toch een bed..

Gekkigheid, ben wel benieuwd wat Urona447 zelf vermoedde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 21:22

Ondertussen pas ik al heel wat jaren op, dus zal er even een overzichtelijk rijtje van maken. :P

12 t/m 14 jaar 3 euro per uur voor 1 of 2 kinderen
14 t/m 16 kreeg ik nog steeds 3 euro per uur bij de meeste oppasadresjes voor 1 of 2 kinderen. (ik begon bij 2 adresjes met 1 kind, ze kregen er beiden een 2e bij. Ook werd ik ouder, maar ik had niet het lef om meer te vragen) Bij één oppasadresje kreeg ik meteen 5 euro per uur.
Met 17 nu: 5 euro voor 1 kind (en altijd naar boven afgerond, vaak zelfs 5 euro extra), 5 euro voor 2 kinderen (2x) en 6 euro voor 2 kinderen.

Leeftijden van de kinderen varieerden/variëren vanaf 6 mnd tot 9 jaar.

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 21:25

Ik neem eigenlijk nooit iemand mee met oppassen, 2 keer een vriendin op bezoek geweest maar hier waren ze van op de hoogte en zeiden ook van te voren dat dit mocht.

Maar ik pas ook niet vaak op, alleen als de ouders een dagje/weekendje weg willen.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 21:30

De trap was om en om geverfd wat zij niet wisten. Ik heb beneden een camera op het bedje van de kleine zodat ze haar in de gaten konden houden en heb ze gezegd dat ze alleen naar boven mocht als de kleine erg overstuur was omdat ik de trap net geverfd had.

Toen ik thuis kwam heb ik gevraagd of het allemaal goed was gegaan en ze zei dat de kleine lekker had liggen slapen. Ik heb geen idee wat ze boven gedaan hebben en wil het ook niet weten.

Ik vind het op zich geen probleem als iemand haar vriend mee neemt maar heb geen zin in dit soort rare taferelen. Toen ook nog bleek dat de oppas mijn telefoonnummer niet eens had genoteerd terwijl ik dit wel erg belangrijk vind ivm noodgevallen heb ik haar ontslagen.

Ik weet dus ook niet wat er nu daadwerkelijk boven is gebeurd. Vind het wel lastig om nu een goede oppas te vinden.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 21:34

Vroeger kreeg ik altijd 5 euro per uur, wakker of kinderen in bed maakte dan geen verschil.

Nu krijg ik bij familie vaak een bedrag in handen zonder dat we iets hebben afgesproken.

Laatste keer oppassen was 1 middag(14.00 tot 16.45) en avond(19.30 tot 22.00) dus de middag uit bed gehaald en wakker. Toen ik s avonds weer kwam lag meneer(bijna anderhalf) al in bed. Een paar dagen later was het een dag van 07.00 tot 16.00uur.
Voor beide dagen toen €100 gekregen.

Ik vind oppassen altijd wel lekker ook al ligt het 'uurloon' lager dan de gemiddelde baan voor mijn leeftijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 21:35

Het zal bij mij wel schelen dat ik in een klein dorp woon en ook oppas van 2 straten verderop heb.

NynkeMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 21:41

Ik ben nu 16 en pas op 2 adresjes hier in de straat op, de ene heeft 3 kinderen, waarvan 1 pasgeboren baby dus daar ben ik momenteel niet veel, maar daar verdien ik €5 per uur meestal naar boven afgerond. Mensen zijn ontzettend lief en kinderen ook, gaan makkelijk op bed en luisteren gewoon goed. Andere adresje is 1 kind en wederom goed contact met de ouders, kindje ligt eigenlijk altijd al te slapen maar ook hier €5 per uur, soms meer, soms minder, afhankelijk van wat er toevallig in huis is :D
Beide adressen geen verschil in aantal kinderen en of ze wakker zijn of slapen.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 21:42

Mijn ene oppasdame is ons buurmeisje en de andere is een dochter van een collega. Ik vind het fijn om bekenden op te laten passen. Zou zelf niet op een andere manier op zoek gaan. Ze mogen altijd iemand meenemen. Dat vragen ze ook altijd van te voren en ik ga ervanuit dat zij weten dat hun vriend of vriendin ook betrouwbaar is.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 21:47

Ik volg even, per toeval bij iemand opgepast waar ik eerst als schoonmaakster werkte, vond het eigenlijk wel hartstikke leuk ondanks dat het inderdaad wat minder betaald, maar als het fijn werk is vind ik dat niet erg. Hoop dat ik daar ook wat vaker mag komen, nu kon hun vaste oppasser niet vandaar dat ik gevraagd werd

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 21:50

Ik ga ook altijd boven kijken ook al staat er een babyfoon. Je weet maar nooit...
En oppas zal toch wel al boven zijn geweest om te weten wat waar is?

Oppasmeisje hier krijgt 4 € per uur. Hele avond 15€ maar eigenlijk niet echt meer nodig.ze is 15 jaar

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 21:54

Wij hebben een camera op het bedje staan dus je ziet alles.

Ik betaal 5 euro per uur en als ik eerder terug ben dan verwacht betaal ik gewoon de volle pond wat ik ook normaal vind.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 22:03

Vind het trouwens ook wel verschil maken in hoe goed de kinderen luisteren. Als het gewoon leuke kinderen zijn dan vind ik het al een stuk minder erg om wat minder te verdienen dan dat je kinderen hebt waar je constant politieagent aan het spelen bent.

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 22:06

Ik pas op bij de ex van m'n broer. Meisje is 6 jaar oud. Ik verdien overigens héél weinig zie ik nu.. Als ik per maand 4 x oppas, elke dinsdagavond van 17:00 - 23:00 verdien ik 6.25 per keer oppassen. Ik doe het niet via een bedrijf oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 22:09

Nico_lette schreef:
Ik pas op bij de ex van m'n broer. Meisje is 6 jaar oud. Ik verdien overigens héél weinig zie ik nu.. Als ik per maand 4 x oppas, elke dinsdagavond van 17:00 - 23:00 verdien ik 6.25 per keer oppassen. Ik doe het niet via een bedrijf oid.

Dat is, onafhankelijk van je leeftijd, echt heel weinig :=

Ik pas ook gemiddeld 4x pw op bij hetzelfde oppasadresje, zelfde aantal uren als jij (soms uitloop tot half 12) en krijg standaard 40 euro per avond

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 22:10

Deetjeeuh schreef:
Dat is, onafhankelijk van je leeftijd, echt heel weinig :=

Ik pas ook gemiddeld 4x pw op bij hetzelfde oppasadresje, zelfde aantal uren als jij (soms uitloop tot half 12) en krijg standaard 40 euro per avond

Ik ben 14, bijna 15.. Zoals ik het hier nu lees is het inderdaad écht heel weinig :=