Straks ga ik ook nog twee dagen per week stage lopen en dan is het echt even pittig.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Op een gegeven moment liep ik 4 dagen stage, 1 dag school, 2 dagen werken. Best pittig maar het ging. bigone schreef:SophieFT schreef:Ik probeer ook altijd wat in de trein te doen maar met mijn concentratie is dat ook niet altijd een groot succes helaas... oppassen etc heb ik ook al over na zitten denken maar waar vind je nu eigenlijk een oppas adres?
'S ochtends werken kan ook niet helaas omdat ik altijd voor 8 uur in de trein koet zitten..
Je zegt dat je weinig beurs krijgt, maar wanneer je in aanmerking komt voor een aanvullende beurs(wat denk ik nu al het geval is anders kreeg je nu ook niets) dan is het bedrag voor uitwonende studenten ook een stuk hoger. En woon je in een grote studiestad dan kun je de uren die je aan reizen besteed eventueel werken. En daarnaast, lenen is niet verkeerd als student wanneer je het maar voor studie gebruikt. Dat reizen kan je op een gegeven ogenblik echt opbreken, weet ik van onze kinderen uit ervaring.
Ik kan fantastisch goed plannen, maar me eraan houden is heel wat anders. Ik heb concentratieproblemen, kan niet presteren onder druk en dan werken mij ogen ook niet elke dag mee.
RoyceMack schreef:Vast niet het beste antwoord, maar na 1 jaar wist ik precies welke docenten en vakken interessant waren voor mij en deed ik vooral thuis veel aan zelfstudie. Ik ging dan enkel naar de college's en vakken van docenten waar ik daadwerkelijk iets van opstook en was de rest van de tijd thuis. Dat hield in dat ik daarnaast drie avonden in de week kon werken, gewoon naar mijn vriend kon destijds in het weekend en ook nog kon paardrijden en voldoende geld had en daarnaast ook nog al mijn tentamens haalde met hoge cijfers.
Bloodymary schreef:RoyceMack schreef:Vast niet het beste antwoord, maar na 1 jaar wist ik precies welke docenten en vakken interessant waren voor mij en deed ik vooral thuis veel aan zelfstudie. Ik ging dan enkel naar de college's en vakken van docenten waar ik daadwerkelijk iets van opstook en was de rest van de tijd thuis. Dat hield in dat ik daarnaast drie avonden in de week kon werken, gewoon naar mijn vriend kon destijds in het weekend en ook nog kon paardrijden en voldoende geld had en daarnaast ook nog al mijn tentamens haalde met hoge cijfers.
Dat vind ik juist een prachtig antwoord. Jij hebt de juiste keuzes gemaakt!
Het jaar erop kreeg ik gelukkig een betaalde stage waardoor ik minder hoefde te werken in het weekend.
Ik moest met mijn universitaire studie ook eerst best wennen, ik heb twee uur reistijd enkele reis, dus ik ben ook toen gestopt met werken in de supermarkt. Maar na een jaartje was ik helemaal gesettled en toen was ik wel toe aan iets extra's, dus toen ben ik 4 uurtjes gaan werken op zaterdag bij de lokale visboer. Ik zou je dus aanraden om eerst even de tijd te nemen om aan je studie en je nieuwe leven etc te wennen en dan weer verder te kijken, je kunt je hele leven nog werken!