Mijn vriend wil geen kinderen lijkt het...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 16:11

Zullen we even ruilen? :+

Mijn man zeurt de oren van mijn kop.. Hij is 29 en ik 25. Hij vind zichzelf al heel oud, en vind dat wij nu echt aan kinderen moeten beginnen. Ik zou nog wel zo'n 2/3 jaar willen wachten. En als ik er serieus over nadenk krijg ik al paniek, en denk ik zelfs wil ik eigenlijk wel kinderen? :=
Ik zou niet teveel pushen, want dat werkt alleen maar averechts.. Bij mij dan.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 16:13

zou het indd gewoon met hem bespreken...wij kunnen van alles roepen wat we vinden en hoe wij het hebben ervaren maar dat helpt jou en je vriend niet toch?als hij het echt niet wilt dan zou je indd goed na moeten gaan we dat voor jullie relatie betekend maar dat zou ik dan wel samen op een serieuze manier bespreken en niet even tussen neus en lippen door.

tengeltje11

Re: Mijn vriend wil geen kinderen lijkt het...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 16:15

geen of wel kinderen willen kan echt perfect een reden zijn om te breken.

een kinderwens is sterk,heel sterk.
dus ja,dat kan zelfs een goeie relatie in de weg staan en zorgen voor een breuk.

voor mensen zonder kinderwens mss moeilijk te begrijpen...

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 16:17

Mijn vriend wil ooit wel kinderen hebben waar ik er echt niet aan moet denken :+ Vreselijk, echt nog in geen 100 jaar. Hij vind het wel lastig en wil het steeds 'bespreken', maar wat valt er te bespreken? Als ik het niet wil, wordt dat toch echt lastig :+ 9 maanden eerst ellendig zijn omdat je ik weet niet hoeveel aankomt, moodswings, weet ik het allemaal. Dan moet dat kind er nog uit en vervolgens zit je er je leven aan vast. Duur, onhandig, je vrijheid is compleet weg. Nee, echt, ik zie geen voordelen. Plus vind ik niet dat ik moet bijdragen aan de overbevolking van onze wereld. Ik vind de huidige problemen al erg zat.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 16:18

tengeltje11 schreef:

dus ja,dat kan zelfs een goeie relatie in de weg staan en zorgen voor een breuk.

Wat kortzichtig
Want ik denk juist dat die dat heel goed begrijpen, want die hebben dat precies andersom.
Een man die hier kinderen wil is nooit relatie materiaal geweest.

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 16:18

Jullie zijn nog jong, die kinderwens komt vaak bij vrouwen al veel eerder dan dat de mannen eraan toe zijn. (als dat komt, uiteraard zijn er ook genoeg mannen én vrouwen die echt nooit kinderen willen krijgen)

Als voorbeeld: mijn beide oudere broers hebben tot hun 30e ongeveer heel duidelijk gezegd dat ze nooit kinderen wilden hebben. Inmiddels 33 en 35 en ze zijn beiden gelukkige vaders.

Mijn vriend en ik zijn het gelukkig goed met elkaar eens. We willen beiden graag kinderen, maar eerst onze levenssituatie er wat beter voor zien te krijgen. We wonen nu echt te klein en zitten financieel veel te krap om gepland kinderen te krijgen. Als de omstandigheden er over een paar jaar naar zijn, leuk, zo niet dan vergaat de wereld niet zonder kinderen.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 16:22

Ben ik de enige die het vreemd vind dat het uberhaupt niet besproken lijkt te kunnen worden. Dat zou bij mij zwaar wegen in een beslissing. Als je niet open en eerlijk tegen elkaar kan zijn is voor mij not done.

Ts maak een afspraak met hem voor een gesprek hierover. Hoeft niet lang te duren maar geef naar hem aan dat je duidelijkheid wil. Zodat je weet waar je aqn toe bent zodat je een weloverwogen beslissing kan nemen

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 16:23

Natuurlijk is 24 jong maar dat wil niet zeggen dat zo'n keuze niet al vast kan staan. Wij zijn bewust kinderloos maar wel al sinds mijn 17e samen. Wij wisten op die jonge leeftijd ook al dat kinderen niet in ons leven passen. Ik zou niet hopen op verandering van je vriend en je zorgen gewoon een keer uitspreken.

Met dat antwoord kun je bedenken wat je wilt.

Met de rest van je post ben ik het niet eens. Ik haal enorm veel uit mijn leven zonder kinderen. Maar als jij dat niet kunt ook prima maar wees eerlijk naar elkaar.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 16:24

bruintje123 schreef:
tengeltje11 schreef:

Wat kortzichtig
Want ik denk juist dat die dat heel goed begrijpen, want die hebben dat precies andersom.
Een man die hier kinderen wil is nooit relatie materiaal geweest.

ik had het vooral tegen Karuna die niet begrijpt waarom je met een partner die geen kinderen wil niet meer verder kan als je echt kinderen wil.

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 16:24

Ik kan jou misschien een iets hoopvoller berichtje geven ;). Mijn vriend wou absoluut,maar dan ook ABSOLUUT geen kinderen Y;(.
Er zijn veel discussies geweest, heel veel verdriet van mijn kant dan want ik had enorm rammelende eierstokken en ik kon mij geen leven inbeelden zonder kinderen...
Mijn vriend daarintegen, die moest echt niks weten van kinderen, hij voelde zich compleet ongemakkelijk bij kinderen,kortom, absoluut geen kinderen...

Totdat er een ongelukje gebeurde... Spiraal bleek weg te zijn zonder ons weten.

Om een verhaal kort te maken, na even wat paniek van zijn kant, heeft hij het aanvaardt en zijn we ervoor gegaan! Hij ontpopte zich als het ware als een super papa en hij is dolgelukkig :D. Meer zelfs, er volgde nog een broertje :):).

Hij is de beste papa ooit (vind ik dan toch O:) ), en hij doet alles voor zijn zoontjes die ondertussen al 3 en 5 jaar zijn +:)+.

Bij ons heeft de liefde het overwonnen, we konden niet zonder elkaar en zien elkaar doodgraag. Ondertussen zijn we al 12 jaar samen en een heel gelukkig gezinnetje :)).

Hopelijk komen jullie eruit, maar weet dat het ook anders kan en wel goed kan aflopen :D.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 16:27

Nee dat begrijp ik idd nog steeds niet. :n ik weet van anderen hoe sterk de voortplantingsdrang is. Maar ten eerste moet je wel kinderen kunnen krijgen. Ten tweede zul je er een partner voor moeten hebben of met donor kind in je uppie opvoeden.

Want stel je verlaat je heel fijne vriend voor een hoop,onzekerheden met aan het eind mogelijk alleen zonder kind achterblijven. Terwijl je een rijk kinderloos leven met zijn tweeen heb achtergelaten.

Dus nee ik kan werkelijk niet begrijpen dat al die onzekerheden een voorkeur hebben boven een fijn leven zonder kinderen met een fijne partner.
Laatst bijgewerkt door karuna op 15-09-17 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 16:28

"Lijkt het".
Dit is als je er over nadenkt een absurde situatie. Je weet van de meest belangrijke persoon in je leven, degene waar je een duurzame relatie mee aan het opbouwen bent, niet hoe hij over het hebben van kinderen denkt. Dat is een beslissing die hoe dan ook een gigantische impact op de rest van je leven zal hebben.
Alle speculatie hier is totaal nutteloos tot je zelf beslist wat je zelf wil én je van je vriend weet wat hij wil.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 16:29

karuna schreef:
Nee dat begrijp ik idd nog steeds niet. :n ik weet van anderen hoe sterk de voortplantingsdrang is. Maar ten eerste moet je wel kinderen kunnen krijgen. Ten tweede zul je er een partner voor moeten hebben of met donor kind in je uppie opvoeden.

Want stel je verlaat je heel fijne vriend voor een hoop,onzekerheden met aan het eind mogelijk alleen zonder kind achterblijven. Terwijl je een rijk kinderloos leven met zijn tweeen heb achtergelaten.

Dus nee ik kan werkelijk niet begrijpen dat al die onzekerheden een voorkeur hebben boven een fijn leven zonder kinderen met een fijne partner.

Dat is voor iedereen anders he.

Voor iemand kan een leven zonder kinderen nooit "fijn" zijn.
Net zoals voor iemand anders een leven met kind nooit "fijn" kan zijn.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 16:31

Dat kan maar kinderen krijgen is geen vanzelfsprekendheid. Als je die percee wil hebben het lukt niet. Idem geen partner kunnen vinden moet je ook kunnen leven met het feit dat je dan alleen zonder kind of partner de rest van je leven moet doorkomen, terwijl je dat ook met een fijne partner had kunnen doen

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 16:34

Niet kunnen is iets anders als niet willen.
Wij hebben zelf hulp nodig gehad voor onze kinderwens.
Als het niet gelukt zou zijn zou dit een zware dobber geweest zijn maar hadden we er ons bij moeten neerleggen en evt voor adoptie gaan.

Als er er 1 niet wilt, had het wel gekunt en is dat een totaal ander gegeven.Adoptie is dan ook geen mogelijkheid.

Wel een wezenlijk verschil.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 16:47

_Caitlinnn schreef:
Máár ik wil niet uitsluiten dat ik ooit wel graag zelf een kindje zou willen proberen te krijgen. Het hoort bij het leven, je hebt een echt levensdoel en het groot brengen van je eigen kind is volgens mij super bijzonder (ook zwaar :+ ).
Over deze zin struikel ik een beetje. Kinderen krijgen hoort absoluut niet bij het leven.

Dat je een kinderwens hebt kan ik begrijpen. En dat je vriend er anders over denkt en jij dit hier op Bokt wil vertellen begrijp ik ook. Maar als tip wil ik je toch meegeven: let it go.
Kinderen 'neem' je niet en het krijgen van kinderen is al lang niet meer zo vanzelfsprekend. Zodra jullie tijd rijp is komt het vanzelf. Mocht er geen kindje komen, dan niet. Gelukkig zijn met jezelf en met je vriend is veeeeel belangrijker (vind ik).

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 16:47

Stel jezelf de vraag waarom je een kind wilt. Een kind moet je niet nemen omdat het zo hoort, omdat het je staat, omdat men het verwacht van je, omdat het de natuurlijke gang van zaken is (is het niet),... Stel jezelf de vraag of je eerder een kind verkiest dat je nog niet kent, boven een partner die je wel kent....

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 16:50

Voor mensen met een diepe kinderwens , horen kinderen wel degelijk bij het leven.

Sabini: Goed dat je er op het einde nog "vind ik" er bij zet wa het is inderdaad jou mening en voor iedereen anders wat belangrijker is.
Immers is het heeel moeilijk gelukkig te zijn in je relatie als iets fundamenteel moet opgeven voor iemand anders . Kan je dan wel echt gelukkig zijn.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 16:55

_Caitlinnn schreef:
Dan denk ik is dat nu ineens anders? wil je het echt niet meer? En wat als dat zo is... hoe zwaar weegt dat dan voor mij?

Schenk vanavond een wijntje in en ga even samen zitten om e.e.a. te bespreken.
lijkt me toch van groot belang dat je hierin op 1 lijn zit.

Overigens; kinderen krijgen omdat het hoort? Niets hoort, dat bepaal je zelf.

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 17:00

Wij wilden beiden geen kinderen, niet dat ik ze niet graag zie, maar zelf kinderen willen dat wat toch wat anders…in het negende jaar van onze relatie (waarvan 7 getrouwd) werd ik ongepland zwanger en was toen 33 jaar, ik heb me de ogen uit de kop gehuild, maar het laten aborteren kon ik niet. Nu zou ik het me niet kunnen voorstellen om kinderloos door het leven te gaan inmiddels is er ook een tweede kindje bij, wij vinden het veel te fijn.

Moest ik het over kunnen doen, zou ik wel op een jongere leeftijd beginnen, ik was 37 bij de geboorte van mijn tweede dochter, heb altijd 32 uur p/w gewerkt dit samen met de huisdieren (hond, paard( toen nog twee) en katten) was met tijden behoorlijk pittig. Maar ben enorm blij dat waar ik nu sta, de kinderen zijn met hond/kat/paard aan huis opgegroeid en hebben veel aan mekaar.

In alles is het belangrijk dat je de communicatie open houdt en alles bespreekbaar maakt, hij laat toch doorschemeren dat misschien later de optie er wel is. Hij is nu er nog niet aan toe maar hij sluit niet uit dat hij er later wel wil.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 17:02

Kuggur schreef:
"Lijkt het".
Dit is als je er over nadenkt een absurde situatie. Je weet van de meest belangrijke persoon in je leven, degene waar je een duurzame relatie mee aan het opbouwen bent, niet hoe hij over het hebben van kinderen denkt. Dat is een beslissing die hoe dan ook een gigantische impact op de rest van je leven zal hebben.
Alle speculatie hier is totaal nutteloos tot je zelf beslist wat je zelf wil én je van je vriend weet wat hij wil.

Veel (jonge) mensen weten het zelf gewoon nog niet goed of ze het "later" wel willen maar blijven steken op "nu in ieder geval voorlopig nog niet".

Dan weet niet alleen jij niet hoe je partner over het hebben van kinderen denkt....maar die partner zelf ook niet. Dus helemaal niet zo gek dat de ander het dan ook niet weet en absoluut geen absurde situatie maar 1 die best veel voor komt denk ik :)

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 17:06

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 16-02-25 01:47, in het totaal 2 keer bewerkt

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 17:26

Ik denk dat het in de oernatuur van een vrouw kan zitten om moeder te willen zijn.Ik richt mijn verzorgende instincten op mijn dieren,en zou geen man willen die geen dieren wil.Want dan zou er iets essentieels aan mijn leven ontbreken.Wel denk ik dat kinderen veeleisender zijn dan dieren,en als ze tegenvallen kun je ze niet wegdoen!

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 17:30

Aantal jaar samengewoond, maar ik wilde geen kinderen.. tot ik m'n huidige partner tegenkwam.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 17:33

Sabini schreef:
[. Kinderen krijgen hoort absoluut niet bij het leven.

Wat een ontzettend grappige uitspraak.