.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 13:16

ik bracht jaren geleden mijn dochtertje naar school en zag een nieuw kindje binnenkomen. Ik zeg vrolijk: oh dat is gezellig dat oma jou naar school brengt! Bleek het de moeder te zijn..... :oo

Nou dan is het ongemakkelijk hoor, daar red je je ook niet meer uit. :=

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 15:40

Suzanne F. schreef:
ik bracht jaren geleden mijn dochtertje naar school en zag een nieuw kindje binnenkomen. Ik zeg vrolijk: oh dat is gezellig dat oma jou naar school brengt! Bleek het de moeder te zijn..... :oo

Oef dat is inderdaad rot!

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 15:47

Annet_Dottie schreef:
Cinderella schreef:
Waar lees jij aanvallen?
Oke het stukje over een gebrek aan sociale vaardigheden is misschien niet zo netjes, maar ik lees verder niks verkeerds hoor? Rustig aan. :)

Mag ik zelf weten wanneer ik me aangevallen voel of niet? Dat jij het niet als een aanval ziet betekent toch niet dat het voor mij geen aanval is? Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde en heeft ieder zijn/haar eigen mening hierover. Laten we dat lekker zo houden en respecteren.
Daarnaast is letterlijk mijn vraag wat is jou ervaring met "ongemakkelijke gesprekken", en niet wat is jullie mening op mijn ervaring(en).

Iedereen reageert heel erg op het stukje over gisteren met dat gesprek. Zonder iets van achter liggende gedachten te weten hierover. Om 11 uur 's avonds op dinsdag avond ga ik niet uitgebreid met iemand een gesprek voeren wat diegene doet in z'n dagelijks leven. En al helemaal niet als die zelfde jongen mij 4 jaar geleden helemaal naar hem toe laat reizen omdat hij alleen even seks wil en zodra ik dat niet wil hij me de deur uit schopt. Prima dat hij nu contact zoekt maar dan kan niemand van mij verwachten dat ik hem nu met open armen op wacht en ineens (weer) interesse ga tonen in hem. Laat hem nu maar moeite doen als hij iets wil.

Dit is pas een ongemakkelijk gesprek.

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 15:54

Suzanne F. schreef:

oepsie :+

Mijn ouders waren ook al wat ouder (ben een erg nakomertje) toen ik nog 9 ofzo was. En mijn vader werd ook vaak mijn opa genoemd hoor. Tja :D

Over awkward gesproken. Van de week op mijn werk stond er een man samen met mij in de lift die opeens vroeg hoe het met de voorbereidingen van de bruiloft ging. Ik ken die man verder niet, maar hij zal vast een eerder gesprek hebben opgevangen dat daar over ging. Ook nogal awkward. :o

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 15:55

Oh ik zou er een boek over kunnen schrijven. :') Ik sta niet echt bekend als iemand die een blad voor de mond neemt en dat eindigt soms in ongemakkelijke gesprekken of situaties.

Op werk bijvoorbeeld, tijdens de lunch. Bij ons is het vaak zo dat niemand met elkaar praat en alleen maar zit te eten en uit het raam kijkt. Ik kwam van een bedrijf waar iedereen hele levensverhalen deelde dus de lunch an sich was al awkward. Vroeg een van mijn nieuwe collega's wat ik hiervoor deed, dus ik vertellen, en daarna doodse stilte. Niemand die iets terug zei, behalve 1 iemand die 'hm hm' gaf.. Dus ik maar door kletsen om die ongemakkelijke stiltes weg te krijgen. Nu sta ik bekend als de kletskous. :D

Of dat ik op een foodtruckfestival - toen alle mannen drinken gingen halen - tegen een meisje uit onze vriendengroep (die ik nog niet kende) zei dat ik het super tof vond dat ze hier met haar vader was. Bleek het haar vriend (van 41 jaar ouder dan zij) te zijn. Gesprek was meteen afgelopen. Ze heeft me nog een minuut heel kwaad aangekeken. Dat was een hele lange minuut kan ik je vertellen. :roll:

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 16:00

:')

Helaas herken ik veel voorbeelden erg goed. Ben zelf belabbert slecht in social talk. %) de grootste nachtmerrie is op een feestje komen waar ik werkelijk geen idee heb waar ik het over moet hebben. Met mannen lukt het meestal nog wel door,over autos of techniek of zo te beginnen. Maar vrouwen zo vaak ongemakkelijk. Beginnen ze over make up. Tjsa gebruik ik niet zeg dat ook en poef gesprek valt stil.

Ergste wat iemand zelf tegen mij heeft gedaan is me feliciteren met mijn zwangerschap. :P alleen was mijn buik opgezet door prednison infuus en pds. De man voelde zich zo ellendig. :(:)

Frummels

Re: Ongemakkelijke gesprekken.. Wie kent ze niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 16:05

hahaha karuna! Ik had dat laatst in de bus! Heb vaak last van een hele opgeblazen buik als ik de hele dag gezeten heb op werk. Ik stapte de bus in en de man op de 'ouderen/zwangere vrouwen plek' stond meteen voor me op. _O-

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 16:07

Oh dat is ook ellendig ja. :')

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 08:26

Frummels schreef:
hahaha karuna! Ik had dat laatst in de bus! Heb vaak last van een hele opgeblazen buik als ik de hele dag gezeten heb op werk. Ik stapte de bus in en de man op de 'ouderen/zwangere vrouwen plek' stond meteen voor me op. _O-

Ik ben dan in staat om te zeggen: oh nee mijn buik is opgezet omdat ik ziek ben. En moet je eens kijken hoeveel mensen er de volgende halte uitstappen, lekker rustig in de bus :Y)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 09:59

nontie schreef:
Frummels schreef:

Ik ben dan in staat om te zeggen: oh nee mijn buik is opgezet omdat ik ziek ben. En moet je eens kijken hoeveel mensen er de volgende halte uitstappen, lekker rustig in de bus :Y)

"Oh nee blijft u zitten hoor, ik heb heftige buikgriep en als ik blijf staan dan kan ik het hopelijk wat beter binnen houden" :')

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 11:04

Frummels schreef:
Oh ik zou er een boek over kunnen schrijven. :') Ik sta niet echt bekend als iemand die een blad voor de mond neemt en dat eindigt soms in ongemakkelijke gesprekken of situaties.

Op werk bijvoorbeeld, tijdens de lunch. Bij ons is het vaak zo dat niemand met elkaar praat en alleen maar zit te eten en uit het raam kijkt. Ik kwam van een bedrijf waar iedereen hele levensverhalen deelde dus de lunch an sich was al awkward. Vroeg een van mijn nieuwe collega's wat ik hiervoor deed, dus ik vertellen, en daarna doodse stilte. Niemand die iets terug zei, behalve 1 iemand die 'hm hm' gaf.. Dus ik maar door kletsen om die ongemakkelijke stiltes weg te krijgen. Nu sta ik bekend als de kletskous. :D

Of dat ik op een foodtruckfestival - toen alle mannen drinken gingen halen - tegen een meisje uit onze vriendengroep (die ik nog niet kende) zei dat ik het super tof vond dat ze hier met haar vader was. Bleek het haar vriend (van 41 jaar ouder dan zij) te zijn. Gesprek was meteen afgelopen. Ze heeft me nog een minuut heel kwaad aangekeken. Dat was een hele lange minuut kan ik je vertellen. :roll:

Maar als haar vriend 41 jaar ouder is dan zij, dan zal die opmerking ook heus wel vaker krijgen... :o

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 11:15

Oh die krijgt ze ongetwijfeld. Misschien was ik de 5e persoon die dag die er iets over zei en was ze het zat :')

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 11:17

Maar als je zulke gesprekken hebt.....met wie dan? Als het dates zijn dan ben ik daar snel klaar mee. Je gaat toch niet voor je lol jezelf ongemakkelijk voelen. Vrienden liggen bij mij gewoon op 1 lijn dus daar zou je dat niet mee hebben lijkt me.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 11:32

Ik heb het dus wel eens met bepaalde collega's, kennissen, aanhang van de vrienden van mijn vriend etc. Niet met mijn eigen vrienden nee :D

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 11:40

Wat ik ooit gehoord heb als je niet meer weet waar je over moet praten, maar geen awkward stilte wil laten vallen: vraag naar huisdieren. Mensen praten daar nou eenmaal graag over :+

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 11:56

Om deze reden noem ik dus nooit iemand zomaar, oma, vriend, moeder, whatever. Nooit zomaar familiebanden aannemen, dat kan gewoon echt ongemakkelijk of kwetsend zijn.

Verder heb ik wel redelijk wat standaard vragen of zinnetjes achter de hand, mocht er een ongemakkelijke stilte vallen :')

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 15:39

Nou TS dat je direct zo boos reageert valt wel onder slechte sociale vaardigheden :')

Ik vind de stiltes in wachtkamers vreselijk. En ik heb ook wel eens een slecht lopend gesprek gehad, maar met zulke mensen spreek ik gewoon niet meer af :+