Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Citaat:Ik werk ontzettend veel om mijn eigen voorzieningen te betalen, het enige wat mijn ouders betalen (nog niet eens) is mijn avondeten en, kom op zeg, 2x per jaar 75 euro aan kleding...
je kan als puber best je ouders nodig hadden, maar als alles wordt afgeslagen..
Resistance schreef:TS, wat een ontzettend lastige situatie. Ik heb één advies: je doet nu eindexamen VWO, dus je hebt een goed stel hersens. Ga een studie zoeken die je leuk lijkt, en ga dan volgend jaar op kamers. Ik leen ook alles, is geen probleem. Het is de meest voordelige lening die je ooit zal hebben en terugbetalen heb je heel veel tijd voor, daarbij is hij niet van invloed op een hypotheek wanneer je later een huis gaat kopen.
Nog even doorzetten, daarna kan je je eigen leven beginnen.
xMereltje schreef:Ja ik weet niet maar als mijn telefoon afgepakt word zou ik het wel weten
Of er moet een goede reden zijn dat ie afgepakt is, geen leven erbuiten hebben oid.
150 eur per jaar voor kleding moet genoeg zijn lijkt me ja.
xMereltje schreef:Ja ik weet niet maar als mijn telefoon afgepakt word zou ik het wel weten
Of er moet een goede reden zijn dat ie afgepakt is, geen leven erbuiten hebben oid.

Celiien schreef:Resistance schreef:TS, wat een ontzettend lastige situatie. Ik heb één advies: je doet nu eindexamen VWO, dus je hebt een goed stel hersens. Ga een studie zoeken die je leuk lijkt, en ga dan volgend jaar op kamers. Ik leen ook alles, is geen probleem. Het is de meest voordelige lening die je ooit zal hebben en terugbetalen heb je heel veel tijd voor, daarbij is hij niet van invloed op een hypotheek wanneer je later een huis gaat kopen.
Nog even doorzetten, daarna kan je je eigen leven beginnen.
Zeer zeker wel (ook met t nieuwe stelsel).
Celiien schreef:xMereltje schreef:Ja ik weet niet maar als mijn telefoon afgepakt word zou ik het wel weten
Nou dat krijgt ze toch ook
Geloof me, de politie lacht je echt keihard uit als je aangifte gat doen tegen je ouders omdat ze je telefoon afgepakt hebben omdat je een grote mond hebt gehad
Resistance schreef:Celiien schreef:Zeer zeker wel (ook met t nieuwe stelsel).
Grappig dat m'n vriend dan laatst te horen kreeg toen hij een huis ging kopen dat ze zijn schulden even wilden checken, maar dat ze zeiden dat de studieschuld niet meetelde toen hij die liet zien.
heeft ook meer nadelen dit hoor maar goed. Verstandig om het niet te laten meenemen is het in ieder geval niet..
Celiien schreef:En ja, nogmaals veel plezier bij de politie. Ik ben zeer benieuwd naar de reactie.
Mars schreef:Of moeders weer begint met roken of kleding voor zichzelf koopt heb je als kind toch ook niks mee te maken?
cobiie schreef:Komen ze heel laat thuis na het eten?
Het komt op mij over als ouders die in een midlife crisis beland zijn. Meestal is dat vader of moeder maar in dit geval dus beide tegelijk. Je ouders hebben dit misschien al heel lang gemist maar slaan nu een beetje door denk ik.

Toothless schreef:Celiien ik vind je echt heel erg onbeschoft overkomen en buiten dat heel erg off-topic. TS wil haar verhaal kwijt en om dan bij een puber, die zich al rot voelt, nog even hard inkomen vind ik niet zo netjes. Je kan je mening altijd delen, maar je manier vind ik absoluut onnodig hard.
Sellyxx schreef:Ik ga mee met het bovenstaande. Bovendien snap ik niet waarom mensen hun eigen situatie altijd vergelijken met die van in dit geval de ts. "Ja ik werkte vroeger ook voor mijn geld." "Ik moest ook klusjes doen hoor, wat stel je je aan". Misschien kreeg jij wél veel liefde thuis en had je het gevoel dat je gehoord werd. Misschien ook niet, maar dan zou je je ten minste moeten kunnen inleven in de ts. Ik snap niet dat we ons niet gewoon kunnen inleven in de situatie van de ts, i.p.v. te moeten zeggen dat het allemaal wel meevalt en dat ze zich aanstelt. Hoe kun je dit weten?
Mocht je in gesprek gaan met je ouders, kan je misschien de aandacht vooral richten op het zien van elkaar en het tijd met elkaar doorbrengen. Dat dat is wat je ten diepste mist. Mocht je namelijk over één bepaalde situatie beginnen, bestaat de kans dat ze alleen maar daarop reageren en je datgene wat je eigenlijk dwars zit niet hebt kunnen delen.
That's a Shame. Ik deel hier mijn zienswijze namelijk en ben een van de weinige die logisch redeneert dat 1. TS in de puberende fase zit dus alles is zogezegd poedersuiker en 2. Dat dit een eenzijdig verhaal is. Zoals eerder gezegd, iedereen vind wat anders over de corrigerende tik. Leuk dat jij dat vind, ik zie het terug in de hedendaagse maatschappij van onopgevoede kinderen. Met een corrigerende tik is nog steeds imo niks mis, jullie doen alsof ik t oke vind als je in elkaar gerost wordt. Maar goed, dat is dus offtopic. 
Celiien schreef:Gaan we nu allemaal persoonlijk worden op mij, omdat ik misschien wat harder ben, een steek naar mij zelfsThat's a Shame. Ik deel hier mijn zienswijze namelijk en ben een van de weinige die logisch redeneert dat 1. TS in de puberende fase zit dus alles is zogezegd poedersuiker en 2. Dat dit een eenzijdig verhaal is. Zoals eerder gezegd, iedereen vind wat anders over de corrigerende tik. Leuk dat jij dat vind, ik zie het terug in de hedendaagse maatschappij van onopgevoede kinderen. Met een corrigerende tik is nog steeds imo niks mis, jullie doen alsof ik t oke vind als je in elkaar gerost wordt. Maar goed, dat is dus offtopic.