bijna opgelicht via bokt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 12:00

Lieshorses schreef:
Ik zou wel je titel, en dan met name de koeienletters even veranderen, je doet net alsof er zojuist honderden euro's van je gestolen zijn. :oo

Inderdaad. Veel drama om iets dat "bijna" en in feite "helemaal niet" is gebeurd....

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 12:00

future_vet schreef:
bulck schreef:
Gho een kopie van je ID kunnen mensen weinig mee, langs de andere kant geeft het ook geen meerwaarde als het via PC verloopt, want wie zegt dat diegene de juiste doorstuurt?

Maar om nu te zeggen dat je 'bijna' opgelicht bent, is ook wel overdreven.

Weinig mee? Er wordt ontzettend veel gefraudeerd met kopietjes van id-kaarten. Leningen & abonnementen afsluiten etc etc.

Noooit doen. & als je het doet altijd BSN, documentnummers etc doorkrassen.

Leningen afsluiten?? Daar gaan wel wat meer controles aan voorbij dan enkel je ID kaart.
Abonnementen afsluiten, dan nog moet je meer gegevens hebben die niet op je ID-kaart staan.

Bon, zowieso zal ik nooit iets kopen, zonder dat ik de verkoper ken. Ik heb via bokt al enkele keren iets gekocht en dan ga ik het gewoon zelf afhalen. Is het niet goed, pech dan is het enkel zonde van de opgereden benzine.

Maar bon TS is niet opgelicht... Enkel de vraag die haar gesteld werd was iets ofwat ongebruikelijk, doch ergens te begrijpen. Want er zijn ook verkopers op bokt die niet ter goede trouw zijn en via onze anonieme profielnamen is het nog een extra risico

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 12:02

Joooooh, relax stresskip....eh....haan. Dat iemand naar een kopie van je ID vraagt betekent nog niet dat diegene je wil gaan oplichten...

Verstandig om het niet zomaar te geven, maar niet iedereen heeft meteen kwaadaardige bedoelingen hoor.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 12:08

Take break, heb maar even de link uit je profiel gekopieerd

Haan's profiel schreef:

LadyMadonna

Re: bijna opgelicht via bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 12:14

Adem in, adem uit...
Iemand vraagt je om kopie ID, zou ik ook zomaar kunnen doen trouwens, noem me maar naïef...
Afijn, dan zeg je nee, krijg je niet, en dan is daarmee toch de kous af?
Ontzettend overdreven reactie..

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 12:16

Wat is dit, de ontdekking vd eeuw?

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 12:18

Zo. Heftig dit zeg.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 12:18

Het afgeven van een kopie van je ID-bewijs kan wel degelijk leiden tot identiteitsdiefstal en hele nare gevolgen hebben. Niet doen dus.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 12:20

TS heeft hier wel een valide punt voor wat betreft een kopie van je ID zomaar te versturen! NOOIT DOEN!!

Verder TS, stuur een pbtje naar een marktmod, lukt dit niet mag het ook naar mij dan stuur ik het voor je door naar de juiste personen (Ik ben al een tijdje op break, maar normaal moderator hier ;) )

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 12:35

Gastslotje voor overleg.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 17:51

Aangezien waarschuwingstopics niet toegestaan zijn op bokt blijft dit topic op slot. Op het moment dat je het vermoeden hebt dat je opgelicht word via de Bokt Markt kun je altijd even advies inwinnen bij een van de Markt-Mods. :)