"Uitgaan" met jongen, wat tegen ouders zeggen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: "Uitgaan" met jongen, wat tegen ouders zeggen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 15:09

Ik ben terug naar huis verhuisd en 21, maar ben daar echt vrij streng over tegen m'n ouders hoor. Ze hebben al het recht om te weten waar ik ben en met wie ik ben maar als ik zeg "ik ga de deur uit want ik heb een date" weten ze ook best dat het niet heel veel zin heeft om door te vragen. Natuurlijk woon ik onder hun dak en heb ik hun regels te respecteren, maar ik denk dat het voor iedereen beter is als zij niet al te veel details over mijn dateleven weten en dat snappen zij zelf ook wel.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 15:11

Palmera schreef:
Ik ben zelf trouwens op mijn 18e zondagochtend om half 10 thuisgebracht door vijf keurig nette ( :') ) heren en hun Harley's. :+

Daarmee ben ik geloof ik een tikkeltje te ver gegaan. Die beveel ik dus ook niet aan. :+

Is toch ook maar net hoe je ouders er mee om gaan en hoe je er zelf in staat? Ik gaf op mijn 16e een keer een feestje (ouders waren weg) en er bleven 7 jongens slapen, tsja dat was nu eenmaal mijn vriendengroep - mijn ouders kwamen thuis en vonden het erg gezellig om ze eens te ontmoeten :D

@TS ik zou er niet te moeilijk over doen en gewoon vertellen wat je gaat doen. Zeker op je 19e zou dat toch geen issue moeten zijn lijkt me!

Olga89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 15:12

Ha leuk, mijn 2e date was ook met een trekker het land moest gecultiveerd worden en ik "moest" daarmee echt helpen _O-

Nou had ik geen verantwoording af te leggen aan iemand. Maar eerlijkheid duurt het langst!

Gewoon zeggen dat je gevraagd bent om te helpen hooi binnen halen en dat .... je komt ophalen en je weer thuis brengt (misschien ook zeggen waar het land ligt "vaak vinden mama's dat een veilig gevoel")
Worden er meer details gevraagd dan zeg je dat je hem wel ziet zitten maar hem eerst beter wilt leren kennen en wilt kijken of hij serieus date-materiaal is.

Je bent ja geen 12 meer. :=

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 15:51

Misschien heeft TS wel zo'n moeder die er meteen vanuit gaat dat TS middenin een gangbang beland, net zoals die van mij doet. Daar durf je op een gegeven moment de waarheid ook niet meer tegen te vertellen!

Als je moeder zich gaat bemoeien helpt het misschien om te zeggen dat je het wel meldt als er iets te melden valt. Lekker kort houden. :j

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 15:53

topsylover schreef:
Misschien heeft TS wel zo'n moeder die er meteen vanuit gaat dat TS middenin een gangbang beland, net zoals die van mij doet.

_O- _O- _O-

Ik zou gewoon eerlijk zijn, viel mij de eerste keer ook echt heel erg mee :D

Enne, veel plezier :D

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 15:54

topsylover schreef:
Misschien heeft TS wel zo'n moeder die er meteen vanuit gaat dat TS middenin een gangbang beland, net zoals die van mij doet.

Dus als jij met één man de deur uitgaat beland je volgens je moeder in een gangbang????? :+
Ligt dat aan de denkwijze van jouw moeder of de mannen met wie jij uitgaat? :')

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 16:02

Palmera schreef:
topsylover schreef:

Dus als jij met één man de deur uitgaat beland je volgens je moeder in een gangbang????? :+
Ligt dat aan de denkwijze van jouw moeder of de mannen met wie jij uitgaat? :')

Mijn moeder heeft ernstige psychische problemen helaas die ze zelf niet wil toegeven. Dit is nog niet eens de wildste uitspraak die ze ooit heeft gedaan. :')

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-17 16:05

Mijn moeder wil zich graag met alles enorm bemoeien volgens haar interesse, (loopt ze de hele dag vab, en heeft ie al geappt, wat hebben jullie gedaan, wat heeft ie gezegd ect ect, en dat de hele dag door) en daar heb ik gewoon geen zin in

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 16:06

Mam, als je ooit wilt dat ik uit huis ga moet je me vertrouwen en je er niet mee bemoeien...

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 16:11

topsylover schreef:
Mijn moeder heeft ernstige psychische problemen helaas die ze zelf niet wil toegeven. Dit is nog niet eens de wildste uitspraak die ze ooit heeft gedaan. :')

Sorry, dan was mijn opmerking ernstig misplaatst. :)

Hier nog even op inhakend:
Fenrir schreef:
Palmera schreef:
Ik ben zelf trouwens op mijn 18e zondagochtend om half 10 thuisgebracht door vijf keurig nette ( :') ) heren en hun Harley's. :+

Daarmee ben ik geloof ik een tikkeltje te ver gegaan. Die beveel ik dus ook niet aan. :+

Is toch ook maar net hoe je ouders er mee om gaan en hoe je er zelf in staat?

Mijn moeder had me toen om 3 uur 's nachts al gebeld. Aangezien mijn vriendin met een gozer in een huis ayuverdische dingen deed en er geen plek voor mij was lag ik in de badkuip te slapen toen mam belde. Ze dacht dat ik in een doodskist lag dankzij de akoestiek van de badkuip dus ze was al over de zeik toen. :+
Toen ik 's ochtends dat huis verliet en zocht naar een bushalte kwamen de vijf keurige heren op de motor voorbij. Blijkbaar kenden ze mij. Ik hun niet. :+ Maar ze waren zo lief me naar huis te brengen. :)

Olga89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 16:12

Dan je moeder een klein beetje info geven en dan zeggen mam hou op als ik meer wil vertellen hoor je het vanzelf, als je nu niet ophoudt vertel ik niks meer. vertrouw me alsjeblieft.

Erg duidelijk in zijn! En blijven volhouden daarin, als ze blijft zeuren dan kan je nog eens zeggen dat je oud en wijs genoeg bent om verstandige keuzes te maken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 16:14

LiannePuthzy schreef:
Mijn moeder wil zich graag met alles enorm bemoeien volgens haar interesse, (loopt ze de hele dag vab, en heeft ie al geappt, wat hebben jullie gedaan, wat heeft ie gezegd ect ect, en dat de hele dag door) en daar heb ik gewoon geen zin in

Dan zou ik gewoon zeggen dat ik iets ga doen met een vriend maar dat ik geen zin heb in bemoeienis. Dat ik vanzelf wel vertel wat ik wil vertellen.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 16:22

Ik dacht dat dit een topic was van een dertien jarige. Maar als je 19 ben zeg je toch niet meer in detail waar je heen gaan. Gewoon mededelen dat je even iemand gaat helpen met hooi halen. Als ze door vragen kan je mededelen dat het een jongen is. Klinkt niet echt als een date, meer omgaan met elkaar. Of is er iets met deze jongen: snap wel je zorgen als het gaat om een 39 jarige getrouwde man

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 16:24

Palmera schreef:
Hier nog even op inhakend:
Fenrir schreef:
Is toch ook maar net hoe je ouders er mee om gaan en hoe je er zelf in staat?

Mijn moeder had me toen om 3 uur 's nachts al gebeld. Aangezien mijn vriendin met een gozer in een huis ayuverdische dingen deed en er geen plek voor mij was lag ik in de badkuip te slapen toen mam belde. Ze dacht dat ik in een doodskist lag dankzij de akoestiek van de badkuip dus ze was al over de zeik toen. :+
Toen ik 's ochtends dat huis verliet en zocht naar een bushalte kwamen de vijf keurige heren op de motor voorbij. Blijkbaar kenden ze mij. Ik hun niet. :+ Maar ze waren zo lief me naar huis te brengen. :)

Haha, was vast een leuke nacht :D al blijf ik het een bijzondere reactie van je moeder vinden en al helemaal op die leeftijd (iemand van 18 om 3 uur 's nachts bellen en ook nog denken dat je in een doodskist ligt? :') ) maar goed, je hoort soms van die ouders zo blijkt uit dit topic een paar hierboven klinken wel heel bemoeierig daar zou ik ook niet blij van worden :Y)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 16:28

Gewoon zeggen! Als je er geheimzinnig over gaat doen krijg je denk ik alleen maar meer gezeur.

Ik had laatst, toen mijn ouders op vakantie waren, met een goeie vriend afgesproken. We gingen samen koken, film kijken en hij bleef slapen. Hingen de buren over de schutting dat ze niks zouden vertellen aan mijn ouders _O- ''Eh, het is A maar, daar weten ze van hoor.'' ''We vertellen niks hoor!'' Oke, laat maar _O-

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 16:28

Ik zei op m'n 19e, mam, we gaan trouwen *\%/*

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 16:29

@Fenrir: enerzijds is iemand van 18 inderdaad oud genoeg. Anderzijds: als je nog thuis woont heb je je natuurlijk aan huisregels te houden. :)

Ik ben een paar maanden daarna op kamers gegaan en mijn moeder werd zoveel rustiger. Ze kreeg niets meer mee van wat ik uitspookte en dat deed haar blijkbaar goed. Ik heb haar soms echt tot wanhoop gedreven, grloof ik.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-17 16:35

Zo gezegd, ze wou me wel meteen ondervragen de vraag hoe oud is ie (20) snap ik nog wel maar op de rest heb ik maar geantwoord dat ze zich er niet mee moet bemoeien, en vervolgens naar men kamer gelopen

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 16:36

Palmera schreef:
@Fenrir: enerzijds is iemand van 18 inderdaad oud genoeg. Anderzijds: als je nog thuis woont heb je je natuurlijk aan huisregels te houden. :)

Ik ben een paar maanden daarna op kamers gegaan en mijn moeder werd zoveel rustiger. Ze kreeg niets meer mee van wat ik uitspookte en dat deed haar blijkbaar goed. Ik heb haar soms echt tot wanhoop gedreven, grloof ik.

Zeker, maar die regels verschillen ook flink. Ik kan me nog goed herinneren dat ik toen een kennis/vriendin had die op haar 17e nooit bij haar vriendje mocht slapen (want stel je voor dat er wat gebeurde!) Wat denk je dat ze de hele dag deden :') Bij dat soort regels vraag je er ook haast wel om dat een puber ze breekt natuurlijk :D Het is voor mij ook alweer even geleden, maar in mijn puberteit werden de vreemdste dingen doorgaans uitgehaald door degenen met de strengste ouders, die hadden eens moeten weten :P

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 16:49

Ik heb toen ik 19 waswel eens een jongen te slapen gehad toen mn vader naar zijn vriendin was die nacht.. helaas was pap eerder thuis dan verwacht dus die ontmoette hem aan de ontbijttafel :')
T enige wat pap vroeg was 'lust je koffie?' :')

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 17:00

Ik vertelde zulke dingen ook nooit aan mijn ouders, ook pas als het serieus was! Anders maak je ze toch maar enthousiast voor iets wat er misschien nooit gaat zijn :+
Ik zei gewoon dat ik iets ging doen met vrienden, maar ik had wel veel mannelijke vrienden dus dan viel het niet zo op.
Anders vind ik dit wel een goeie!

x_Rebecca schreef:
Gewoon zeggen 'Hee, ik help even balen opsteken, ben vanavond vast weer een keer thuis' en de trekker in stappen!

Niets moeilijks aan :D

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 17:05

LadyMadonna schreef:

Je was geeneens zwanger?
Gewoon zeggen wat je gaat doen, oh mam ik ga straks met een vriend mee op de trekker, balen hooi halen.
Niks meer niks minder. Zoals 't is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 17:07

Caira schreef:
Mam, als je ooit wilt dat ik uit huis ga moet je me vertrouwen en je er niet mee bemoeien...

Of dan moet ze er juist nee doorgaan. Dan krijgt TS er snel genoeg van, en gaat uit huis. :+

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 17:09

knollentuin schreef:
LadyMadonna schreef:

Je was geeneens zwanger?
Gewoon zeggen wat je gaat doen, oh mam ik ga straks met een vriend mee op de trekker, balen hooi halen.
Niks meer niks minder. Zoals 't is.

Nop ;) hoewel een aantal in het dorp wel dachten dat ik een "moetje" was ;)

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 17:13

Kuggur schreef:
friesam schreef:
Wel een heel romantische date..met de trekker

Ik vind hem geweldig. Als vader zou ik het een goede eerste indruk vinden.

Op die manier heb ik mijn vriend ook leren kennen! Ben de hele week mee gaan mais hakselen :+
Tijdens het op en neer rijden naar de kuil lekker kunnen praten en heeeeeel erg knus zo kort bij elkaar in een tractor.
Van moeder kreeg ik alleen te horen 'Voorzichtig, en niet op het land wandelen als ze aan het rijden zijn, er niet met het raam of deur open rijden, en niet.....'.

Gewoon vertellen, dan weten ze tenminste waar je uithangt en als je een smoes bedenkt en ze komen er achter is dat niet echt goed voor het vertrouwen...