Verkeersboete aanvechten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-17 23:48

antje_vip schreef:
quarterH schreef:
Maar fijn dat jullie het zo nodig vinden te reageren met 'jammer dan' hoop dat jullie er een goed gevoel van krijgen en er beter door slapen ofzo.

Voor de serieuze reacties waar info in staat over welke redenen acceptabel zijn: dankjewel, dat is waar ik naar op zoek ben.

Volgens mij reageer je je frustratie gewoon op bokkers af nu :')
Het is gewoon compleet onlogisch/zinloos/etc om dit te willen aanvechten. Wat wil je met dit topic, dat wij smoesjes voor je gaan verzinnen om eronder uit te komen bij de politie?

Nee, ik vraag niet om smoesjes ik vraag om ervaringen.
Dus als iemand die niet heeft, heeft het weinig zin te reageren.
Alsof de mensen die hier alleen reageren met 'eigen schuld' heiliger zijn dan de paus en nooit iets doen wat niet mag... Komop zeg. Die boetes zijn er al om me 'een lesje te leren' daar heb ik geen bokkers zonder ervaring voor nodig.
Laatst bijgewerkt door quarterH op 06-09-17 23:48, in het totaal 1 keer bewerkt

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 23:48

misschien dan eens aankaarten bij de gemeente dat de stoplichten niet te overzien zijn met vrachtwagens die voor een personenauto staan? Misschien dat met het plaatsen van bv spiegels dit al een stuk zichbaarder gemaakt kan worden?
Polsen via een advertentie in bv een plaatselijk krantje om te achterhalen of meer mensen dit probleem hebben (wat betreft die zichtbaarheid), immers hoe meer mensen aangeven dit probleem te kennen, hoe eerder de gemeente hier wat aan zal doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 23:48

xxrossiexx schreef:
Ja er is een reden om hem aan te vechten, namelijk dat je niet de tijd hebt gehad te leren van de eerste keer.
Of het werkt en sociaal wenselijk is, is iets anders maar proberen kan.

Wat een lariekoek. Ik kan toch ook niet met 160 over een binnenweggetje knallen, en dan klagen omdat ik twee keer een boete krijg als ik het meerdere dagen achter elkaar doe? :')

Als je niet kan zien of het stoplicht op groen staat door een vrachtwagen voor je zit je veel te dicht op je voorganger, vind het sowieso echt raar dat je er dan maar klakkeloos achteraan rijdt zonder te checken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 23:49

Ik mag hopen van niet. Denk er wel om... In Belgie is dat iig zo, dat als je niet wint het duurder wordt ivm gerechtskosten oid.

Eigenlijk best schokkend dat je moet vragen hoe het met oranje zit... Hoe ben je aan je rijbewijs gekomen?
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 06-09-17 23:54, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 23:50

Mij in 30 jaar drie keer of zo door rood rijden door omstandigheden. En alle drie de keren voelde het erg ongemakkelijk geen boete voor gehad maar had die volledig terecht betaald. De laatste keer vrij recent bij wegwerkzaamheden in het donker waar de stoplichten verzopen in de chaos van bouwlamp (groen van kleur pal achter het stoplicht idioten) en andere lampen en stoplichten stukje verderop. Zag rood toen ik er onderdoor kwam. Kwam niemand aan maar remmen was nog onverstandiger geweest.

En ik heb twee keer een bon gehad. Een keer voor 5 km te hard op een 80 weg, bleek auto harder te rijden dan hij aangaf. :') en een keer omdat ik met mijn slaperige hoofd standaard route naar werk reed terwijl ik wist dat vanaf die dag de weg in de spits was afgesloten. Tsja zag aan het eind de politieauto al staan. Ben maar doorgereden mijn verlies genomen balend en voortaan de omweg genomen netjes.
Laatst bijgewerkt door karuna op 06-09-17 23:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 23:51

Ik ben niet roomser dan de paus maar bezwaar maken tegen een boete zonder gegronde reden doe ik ook niet :+

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 23:53

Ach, zo kreeg ik 2 boetes achter elkaar voor te hard rijden op dezelfde weg, rij ik dagelijks en ik houd me altijd netjes aan de snelheid. Punt is, bij de stoplichten heb je 2 banen rechtdoor waarvan ze op de rechterbaan ook rechtsaf mogen slaan. Dan ga ik dus links staan omdat ik anders weer rood heb. Toevallig dat er dan wat auto's rechtdoorgaan waardoor ik gas bij moet geven om netjes weer rechts te gaan rijden. Of ik moet zomaar op mijn rem gaan staan. Pats, 2 boetes in 1 week tijd.. heel l**lig, maar ik reed te hard.. ga er geen werk van maken want dat kost me nog meer tijd en moeite en schiet er toch niks mee op dus netjes betaald. Het feit dat je door de vrachtwagens de stoplichten niet kan zien, denk een mooie gelijkenis als met mij, alleen dan zou je wat meer afstand kunnen houden zodat je de stoplichten wel kan zien..

Ik denk dat je beter kan nadenken hoe je daar in het vervolg boetes kan voorkomen :)

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 23:55

Ts heel kort en bondig: nee hier kom je niet onderuit.

Het niet de tijd gehad om te kunnen leren verhaal slaat inderdaad op trajectcontrole, maar werkt niet bij een flitscamera die voor rood licht staat afgesteld.

Zonde van je tijd en energie. Gewoon onthouden voor de volgende keer: als je iets doet wat niet mag, check dan even je spiegels. ;)

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 23:56

Emmaa_ schreef:
xxrossiexx schreef:
Ja er is een reden om hem aan te vechten, namelijk dat je niet de tijd hebt gehad te leren van de eerste keer.
Of het werkt en sociaal wenselijk is, is iets anders maar proberen kan.

Wat een lariekoek. Ik kan toch ook niet met 160 over een binnenweggetje knallen, en dan klagen omdat ik twee keer een boete krijg als ik het meerdere dagen achter elkaar doe? :')

Als je niet kan zien of het stoplicht op groen staat door een vrachtwagen voor je zit je veel te dicht op je voorganger, vind het sowieso echt raar dat je er dan maar klakkeloos achteraan rijdt zonder te checken.

Je zou het kunnen proberen :+ laat even weten wij de rechter zei ;)

Nee maar zonder gekheid, ik acht de kans erg klein dat het lukt, maar er wordt gevraagd om een reden. Dit is er 1.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 23:57

gekvanfleur schreef:
Ts heel kort en bondig: nee hier kom je niet onderuit.

Het niet de tijd gehad om te kunnen leren verhaal slaat inderdaad op trajectcontrole, maar werkt niet bij een flitscamera die voor rood licht staat afgesteld.

Zonde van je tijd en energie. Gewoon onthouden voor de volgende keer: als je iets doet wat niet mag, check dan even je spiegels. ;)

Of gedraag je gewoon niet als een anus en rijd niet door rood. Dat je een keer door oranje crosst soit, maar door rood rijden vind ik gewoon echt achterlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 00:02

Lesje geleerd, hopelijk. Gebeuren afschuwelijke ongelukken doordat mensen door rood rijden, volledig terecht dat je 2x dat geld mag betalen. Zou imo nog veel hoger mogen. Je brengt anderen en jezelf in (levens)gevaar, besef je je dat eigenlijk wel? Eén moment van onoplettendheid is genoeg om iemand dood te rijden.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 00:06

Zo heb ik eens een boete van 350 euro gekregen voor de snelheid. Reed niemand (behalve dus de agenten achter me), reed in een snelle auto en tja, dom natuurlijk. Kreeg de boete binnen met een heel ander kenteken erop.
Ik ben hiermee naar het juridisch loket gegaan en zij gaven aan dat aanvechten niet zoveel zin had. Het enige wat ik riskeerde was dat de boete wellicht nog hoger uit zou vallen, want ook dat kunnen ze schijnbaar bepalen.

Dus ja, ik heb hier ervaring mee. Zuur? Ja, enorm. Maar ik heb toen die fout toch echt zelf begaan en moet zeggen dat ik hierdoor echt een stuk rustiger ben gaan rijden. Zelfs als er niemand rijd.

Door rood heb ik eerlijk gezegd nog nooit gedaan, zelfs niet perongelijk. Die boete is zo hoog omdat (net als veel te hard rijden) levensgevaarlijk is.

Ik kan me niet voorstellen dat ze in jouw geval de boete zullen kwijtschelden als ze dat zelfs niet doen bij een verkeerd kenteken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 00:07

Ik vraag ne weleens af hoe dat met de trailer zit. Ik ben nl gister ook nog net door rood gegaan (of misschien op t nippertje oranje) omdat ik niet meer wilde remmen op het laatste moment voor paardlief plus dat het glad was door overmatige regenval.. zou je zon boete kunnen aanvechten op grond van paardenwelzijn denk ik dan :?

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 00:08

Ik heb met succes rood licht boete aangevochten. Ware het niet dat ik moest wijken voor een 2 tal ambulances. Dit hebben ze na kunnen kijken in het systeem met tijdstip en datum erbij.
Ik rijd niet 2 keer in 1 week door rood omdat ik te lui ben om het rempedaal in te trappen.

De boete voor rood licht mag van mij wel 500 euro kosten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 00:09

Nee in principe niet. Je hebt daarin voldoende tijd gehad om bij een gepaste snelheid op tijd tot stilstand te komen bij een stoplicht. Daarom is namelijk normaal gesproken de oranje tijd op aangepast.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 00:09

Jeetje...
2x door rood...
Er bewust van zijn...
Smoezen zoeken om ze niet te hoeven betalen... Bijv liegen over hulpdiensten, vrachtwagen voor je, bumperklever...
En ook nog eens vragen hoe t met oranje zit...

Waar heb jij je rijbewijs vandaan....?

Flitsers flitsen niet op oranje.
Hulpdiensten moeten zelf ook geflitst zijn, wil jij kunnen declareren..
Bumperklevers doen ze niets mee.. Gezien deze dan dusdanig moet kleven en dus ook door rood moet gaan, of op zn minst op de flitsstreep stilstaan. .

De flitser maakt 2 fotos ten allertijde.. Om te zien of je daadwerkelijk doorgereden bent.. Of nog gestopt bent op de flitsstreep...

Je maakt geen schijn van kans dus.

Harde les...

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 00:10

VivaLaVida schreef:
Ik vraag ne weleens af hoe dat met de trailer zit. Ik ben nl gister ook nog net door rood gegaan (of misschien op t nippertje oranje) omdat ik niet meer wilde remmen op het laatste moment voor paardlief plus dat het glad was door overmatige regenval.. zou je zon boete kunnen aanvechten op grond van paardenwelzijn denk ik dan :?

Nee gaat je niet lukken. Je had al kunnen remmen bij Oranje

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 00:12

Mijn ouders hebben jaren geleden met succes bezwaar aangetekend tegen een snelheidsovertreding die zij niet gemaakt hebben. Wij wonen helemaal in het zuiden en de overtreding was gemaakt in Groningen, waar mijn ouders helemaal niet geweest waren.
Het bleek toen te gaan om een auto met vervalst kenteken en de boete werd verscheurd.

In jouw geval zou ik de moeite niet eens nemen, want je kan niet bewijzen dat je het niet gedaan hebt en je hebt geen dringende reden wat het enigszins goed kan praten.
Je geeft immers zelf ook aan dat je twee keer door rood gereden bent. Het zijn twee losse behoorlijke overtredingen dus het is logisch dat je daar ook twee losse boetes voor krijgt.
Wel zou ik eens kritisch naar jouw rijstijl kijken als je twee keer op dezelfde dag door rood rijd :o.
Neem je verantwoording, leer er van en betaal gewoon zou ik zeggen. Ik ben eens 2 keer in een week op dezelfde weg geflitst waarbij ik beide keren 3 km/uur te hard reed. Zuur en zonde van mijn geld, maar ik heb ze netjes betaald en heb er wel van geleerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 00:17

Daks schreef:
VivaLaVida schreef:

Nee gaat je niet lukken. Je had al kunnen remmen bij Oranje

Ja en hoeveel meter heb je dan nog,30-40? Veel te weinig om fatsoenlijk paard waardig te kunnen stoppen (vind ik)
Maar ja we zien het wel, pech hebben dan!

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 00:25

Aanvechten is zinloos bij dergelijke boetes. Mits de foto's werkelijk van jou auto zijn uiteraard, dat is iets wat ik ten alle tijden zou nakijken. Het enige wat je kan voorstellen is een betaalregeling mocht je het bedrag niet in 1x kunnen betalen.

Trek je les eruit en rem gewoon al bij oranje kan je nooit in dit soort situaties komen ;)

Overigens heb ik een aantal boetes al succesvol aangevochten maar dan heb ik het over parkeerovertredingen op een plek waar het heel raar geregeld was, na succesvolle aanvechting nummer 3(van mij en 10-tallen collega's die ze ook regelmatig kregen) heeft de gemeente de situatie aangepast. En 1x een snelheidsovertreding die wel op mijn kenteken stond maar merk en model kwamen niet overeen, daarnaast was het een staande houding van een agent op een plek waar ik nooit in mijn leven was geweest.(en op dat moment was ik aan het werk aan de andere kant van het land, ook verklaard in het bezwaar door mijn werkgever) Bleek de agent een verkeerde cijfertje had genoteerd in het kenteken

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 00:25

Dan moet je langzamer op n stoplicht afrijden... Je weet dat het op oranje kan gaan...
Zelfs zonder aanhanger minder ik wat vaart..
Zodat als ie oranje word ik nog gas kan geven en onder de max snelheid blijf maar voor rood eronderdoor ben..
Of kan remmen zobder gekheid.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-17 00:29

Jolliegirl schreef:
Jeetje...
2x door rood...
Er bewust van zijn...
Smoezen zoeken om ze niet te hoeven betalen... Bijv liegen over hulpdiensten, vrachtwagen voor je, bumperklever...

Bumperklevers doen ze niets mee.. Gezien deze dan dusdanig moet kleven en dus ook door rood moet gaan, of op zn minst op de flitsstreep stilstaan. .

De flitser maakt 2 fotos ten allertijde.. Om te zien of je daadwerkelijk doorgereden bent.. Of nog gestopt bent op de flitsstreep...

Harde les...

Yo doe eens ff normaal en lees even wie wat schrijft!!!!
NERGENS schrijf ik dat ik op zoek ben naar smoesjes, en al helemaal NIET dat ik zou LIEGEN om er onderuit te komen!

Ik vraag alleen naar ervaringen, aangezien ik dat niet heb hierin, in om welke redenen je kunt aanvechten om vervolgens te kijken of dat van toepassing is of niet. Als dat niet zo is, pech. Als het wel zo is, mooi meegenomen. Het is een behoorlijke klap geld in een maand dus lijkt me niet heel raar dat als er een (legitieme) reden is om dit niet te hoeven betalen, je die optie bekijkt. Thats it.
Laatst bijgewerkt door quarterH op 07-09-17 00:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 00:30

Precies, wij reden laatst vanuit Den Bosch richting Helvoirt etc. Daar is het een 80km weg met redelijk wat stoplichten, altijd druk ( toen wij er waren helemaal) en reden er met de trailer. Wat moeten we dan? 50 gaan rijden en daarmee dus al het verkeer ophouden? 80 rijden en keihard remmen? 80 rijden en door gaan als het oranje/rood is?

Er stond mij iets bij van dat je niet 2x bekeurd mag worden voor hetzelfde incident, maar ik denk dat dit wel 2 verschillende incidenten zijn of niet?

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 00:38

quarterH schreef:
Jolliegirl schreef:
Jeetje...
2x door rood...
Er bewust van zijn...

Harde les...

Yo doe eens ff normaal en lees even wie wat schrijft!!!!
NERGENS schrijf ik dat ik op zoek ben naar smoesjes, en al helemaal NIET dat ik zou LIEGEN om er onderuit te komen!

Ik vraag alleen naar ervaringen, aangezien ik dat niet heb hierin, in om welke redenen je kunt aanvechten om vervolgens te kijken of dat van toepassing is of niet. Als dat niet zo is, pech. Als het wel zo is, mooi meegenomen. Het is een behoorlijke klap geld in een maand dus lijkt me niet heel raar dat als er een (legitieme) reden is om dit niet te hoeven betalen, je die optie bekijkt. Thats it.

Ik vind het behoorlijk heftig hoe veroordelend jouw post naar mij toe is en dat je mij ervan beticht dat ik zou liegen over hulpdiensten (WTF?????). Je kent me niet dus doe eens even normaal.

En voor de mensen die zich zorgen maakten over mijn 'levensgevaarlijke rijgedrag' ik heb zojuist de foto's bekeken en op beide is duidelijk te zien dat er totaal GEEN ander verkeer op de kruising staat en er dus ook GEEN risico was.
Tuurlijk, ook dan mag je niet door rood rijden, maar om mij hier, op basis van de weinige info die er is, af te schilderen als een of andere levensgevaarlijke wegmongool is ook niet helemaal fair hé.

Ik zit enorm veel op de weg, rij rond de 50.000-60.000 km per jaar, en dat ik dan niet weet hoe het zit met boetes en aanvechten wil zeggen dat het wel meevalt met mijn 'levensgevaarlijke rijgedrag. Dan was ik allang dood geweest of mijn rijbewijs kwijt geweest.

Ik ben steeds weer geschokt als ik op social media zie hoe mensen anderen digitaal kunnen 'afmaken' en zwaar veroordelen op basis van heel weinig informatie.... Laten we ff normaal blijven doen. Maar goed, dat is weer een hele andere discussie.

Nou nou, wat rustiger kan ook wel. Niemand maakt jou hier uit voor 'levensgevaarlijke wegmongool'. En ja iedereen doet wel eens dingen die niet horen, betekent niet dat het ineens niet levensgevaarlijk is (zoals mijn 131 waar je 100 mocht).

In plaats van je frustraties zo fel op andere bokkers te botvieren kun je er ook lering uit trekken. Zonde geld is het zeker, maar helaas heb je zelf de keuze gemaakt. Betekent niet dat je altijd maar levensgevaarlijk rijd, wel dat je keuzes op deze 2 momenten je (letterlijk) duur zijn komen te staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 00:41

ik heb even getemt TS.. Je reageert misschien uit emotie: maar laat de bokkers in hun waarde. Dit topic komt erg lachwekkend over, sorry. Maar wees eens eerlijk: een boete die is gemaakt en waar je bewust bij was kun je niet aanvechten. Neem je verliefd, hoe naar dat ook is, want het zijn inderdaad flinke bedragen. Probeer te kijken hoe je dit in de toekomst op kunt lossen, en zoals hierboven is aangegeven: Als het verkeerslicht niet goed in elkaar zit/ niet overzichtelijk is zou je de gemeente of provincie kunnen informeren over een eventuele verandering van dit verkeerslicht? Wellicht dat het zo voorkomen kan worden, ook voor andere weggebruikers!