opgelicht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KB01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-17 18:13

Cinnepin schreef:
Ik heb precies hetzelfde, ook vandaag een mail gehad van marktplaats dat het om een fraudeur gaat. Gelukkig maar 20 euro. Ik maak wel een melding bij de politie. Die kunnen er niks mee, maar dan hebben ze iig een melding staan.

Zijn rekeningnummer stond bij de politie ook niet genoteerd als onveilig. Terwijl op google hij wel als oplichter bekend staat.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 18:31

future_vet schreef:
ik snap eigenlijk ook niet waarom je een aanbetaling doet? dan zouden bij mij allang de bellen gaan rinkelen.

Als ik iets verkoop wil ik ook eerst geld voor dat ik het op stuur, zo gek is dat niet...

Maar voor ik geld overmaak google ik wel eerst op alle gegevens die ik krijg.

Shiloh

Re: opgelicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 19:13

Maar je gaat voor zulke bedragen toch niet opsturen? Dan ga je het toch ophalen?

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 23:06

Betalen via PayPal.
Geeft zelfde kopersgarantie als een creditcard.
Heb je nu niets aan, maar als tip voor andere aankopen.
En dan laat je de verkoper de factuur sturen (betalingsverzoek)
Dure dingen haal ik op. En aanbetaling sowieso niet via de bank

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 08:55

Ik heb inmiddels online aangifte gedaan.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 09:12

Canada goos jas en een uitkering dan ga ik al twijfelen.

Ik haal boven 40 á 50 euro altijd op.

Heb jij nu niks aan natuurlijk. Heel vervelend.

KB01 schreef:
future_vet schreef:
ik snap eigenlijk ook niet waarom je een aanbetaling doet? dan zouden bij mij allang de bellen gaan rinkelen.

Ik heb een aanbetaling gedaan omdat zijn vriendin het niet vertrouwde om de jas als eerst op te sturen en ik niet eerst het hele bedrag wilde overmaken. Ik heb veel verkocht en gekocht via marktplaats en ik heb altijd als eerste betaald of aanbetaald. Hij zei ook bijvoorbeeld ja ik wil je graag de jas zo opsturen maar mijn vriendin wil dit niet, heb zelfs hierdoor ruzie met haar gekregen enz enz.

Wat slecht zeg, "mooie" praatjes.

Verstandig dat je niet het hele bedrag hebt overgemaakt.

Ik heb ook 1 keer gehad dat iemand al iets naar me toe stuurde zonder dat ik het geld overgemaakt had. Mailtje gekregen dat het al op de post was gegaan. Heb gezegd dat ze dat beter niet kon doen omdat er mensen zijn die dan geen geld meer overmaken. schrok ze behoorlijk van.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 11:26

Idd voor dat soort bedragen moet je gewoon het op gaan halen of onder rembours verzenden.

KB01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-17 12:27

Cinnepin schreef:

Is altijd slim om aangifte te doen. De agent vertelde mij wel dat je eigenlijk nooit je geld terugkrijgt. Ze gooien alle dossiers op een stapel en als ze hem vinden komt er een rechtszaak over alles tegelijk. Hij zei tegen mij dat je van een kale kip helaas niks meer kunt plukken....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 12:33

Altijd direct aangifte doen en misschien ook tegen marktplaats een zaak opzetten aangezien ze pas nadat jij zaken hebt gedaan ze komen met de melding dat het een oplichter is. Ik ben een poos geleden ook opgelicht en die persoon zat volgens haar account ook al negen jaar op marktplaats. Alles gemeld en nu is ze wel geblokkeerd door mp in opdracht van de politie.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 12:35

danzzz schreef:
StalNollie schreef:
Is toch eigenlijk van de zotte in deze tijd dat men bij politie of bank of mp hier verder niks mee kunnen.
Je hebt bewijs dat het om oplichting gaat.iemamd moet dan toch een ip adres of wat dan ook kunnen traceren. De bank heeft zijn gegevens speel dit door naar politie etc .. in deze tijd is dat toch zo opgelost ( zul je zeggen).

het heeft gewoon geen prioriteit. Dit zijn delicten waar er niet zoveel te "plukken" valt, geen grote sommen geld in beslag te nemen zijn en de fiscus is maar minimaal benadeelt. Met andere woorden, hier komt geen "inkomen" uit voor de BV Nederland, dus hebben die delicten geen prioriteit. In de drugs zit het geld (in beslagname, voorts overboeking naar de staatskas!) die hebben prio 1, gevolgd door boetes uitschrijven en als er nog tijd over is dan gaan we eens kijken of er ook nog delicten op de plank liggen die niks opleveren, zoals deze

Je zou bijna overwegen zelf te gaan oplichten hè.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 12:35

Inderdaad. Het is toch te gek dat mensen er zo gemakkelijk mee weg komen. Niets weerhoud ze er zo toch van.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 12:39

Nee en de politie maakt zich maar druk om mensen die plantjes verbouwen op zolder 8)7 Ik denk dat er in Nederland meer mensen gedupeerd zijn door oplichting dan drugshandel. Het is toch van de zotte dat de prioriteit afhankelijk is van of er geld te halen valt te ja of nee? Krom land dit.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 12:54

KB01 schreef:
Cinnepin schreef:

Is altijd slim om aangifte te doen. De agent vertelde mij wel dat je eigenlijk nooit je geld terugkrijgt. Ze gooien alle dossiers op een stapel en als ze hem vinden komt er een rechtszaak over alles tegelijk. Hij zei tegen mij dat je van een kale kip helaas niks meer kunt plukken....

Klopt, ik ga er ook niet vanuit dat ik mijn geld krijg, maar idd hoe meer meldingen des te sneller ze die aap kunnen pakken

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 12:57

is natuurlijk wel makkelijk voor ons om nu te zeggen: wat dom, dat doe je toch niet.
Maar zo zie je maar, iedereen kan er in trappen om wat voor een reden dan ook.
Laat het maar een waarschuwing zijn voor ons allen!

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 13:21

Ik ben laatst een keer opgelicht toen ik festivalkaarten bij iemand ging halen. Heb haar gewoon persoonlijk gezien. Maar ik heb er niks meegedaan omdat de politie er toch schijt aan heeft.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 13:38

_Reneee schreef:
Ik ben laatst een keer opgelicht toen ik festivalkaarten bij iemand ging halen. Heb haar gewoon persoonlijk gezien. Maar ik heb er niks meegedaan omdat de politie er toch schijt aan heeft.

En juist door deze houding kunnen ze hun gang blijven gaan. Gewoon de tijd nemen om altijd aangifte te doen, Kost even een half uurtje via mijnpolitie.nl maar juist wanneer er meerdere binnen komen kunnen ze er iets mee.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 13:44

Achteraf gezien wel ja, maar ik had niks. Geen naam, geen goed e-mailadres.

KB01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-17 14:26

Ik vind dat Nederland hier enorm krom in is. Kan ook eigenlijk niet begrijpen dat je van iedereen maar geld kunt 'stelen' en het gewoon niet terug hoeft te geven. De politieagent zei ook nog dat veel personen al meerdere malen hiervoor zijn aangehouden maar gewoon weer opnieuw beginnen... Hoe groot is de controle dan op deze personen???

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 15:38

Oke ik heb mijn nieuwe roeping gevonden.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 16:53

En het verdient vast meer dan werken