Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Resistance schreef:Inmiddels ben ik thuis. Ze hebben het geplakt, het valt gelukkig mee. Mijn vader is laaiend, hij heeft mij en mijn fiets opgehaald en gaat hem zo rechtzetten. Beide ouders vinden dat ik aangifte moet doen, dus dat ga ik denk ik wel doen...
ik heb ook wel eens een boete omdat ik iets doe wat niet mag, bijv te snel rijden of foutparkeren. Daar leer ik dan mn lesje wel van). Maar altijd aangifte doen van dit soort situaties. Celiien schreef:Zo dan die vent had ik ff een tik teruggegeven..
Uiteraard fietsen op de stoep mag niet, maar nu niet doen hierboven alsof we allemaal heilig zijn
Inderdaad, even naar de politie gaan en aangifte doen.
Sizzle schreef:Celiien schreef:Zo dan die vent had ik ff een tik teruggegeven..
Uiteraard fietsen op de stoep mag niet, maar nu niet doen hierboven alsof we allemaal heilig zijn
Ik lees hier op bokt ook regelmatig dingen als: ik laat een rennend kind in de supermarkt expres struikelen, of de indringer kat heb ik in het water gegooid.
Misschien wordt het tijd dat we met z'n allen wat toleranter worden.
kom nou zeg
Sizzle schreef:Celiien schreef:Zo dan die vent had ik ff een tik teruggegeven..
Ik lees hier op bokt ook regelmatig dingen als: ik laat een rennend kind in de supermarkt expres struikelen, of de indringer kat heb ik in het water gegooid.
Misschien wordt het tijd dat we met z'n allen wat toleranter worden.

Shadow0 schreef:Celiien schreef:Jij vind serieus dus dat je maar tolerant moet zijn als een vent schreeuwend en rennend je van een fiets gooit
Dat schreef Sizzle nou juist niet.
Celiien schreef:Sizzle schreef:Niet per ongeluk.
Ik lees regelmatig dat men expres een pootje uitsteekt om ze een lesje te leren.
Jij vind serieus dus dat je maar tolerant moet zijn als een vent schreeuwend en rennend je van een fiets gooit![]()
Lekkere normen en waarden heb jij
Palmera schreef:De man had dit nooit mogen doen, natuurlijk!
Maar ondanks dat de stoep breed is, ondanks dat het nú rustig was: wie weet hoe vaak die man, en juist door 'de jeugd' al een fiets over zijn tenen heeft gehad, een elleboog tegen zijn borst, etc. En dat gaat bij hem allemaal op de grote hoop van die asociale fietsers op de stoep.
Dat maakt niet dat dit de oplossing is, natuurlijk.
Overigens toen ik een jaar of twaalf was heb ik ooit een klap met een wandelstok op mijn hoofd gekregen. Een zelfde soort situatie. En weet je, toen ik later zag hoeveel fietsers er doorrammen over die stoep, begreep ik de felle reactie wel, ondanks dat ook dat niet had mogen gebeuren.
Sizzle schreef:Waarom dan niet eerst met die persoon gaan praten ipv gelijk naar de politie?
Begrijp me niet verkeerd, zulk gedrag is verkeerd en ongewenst.
Maar net zo goed ga je daar langs en blijkt diegene inderdaad net gisteren nog ondersteboven gefietst te zijn of heeft zijn vrouw een gebroken heup door een stoepfietser, reageerde overgevoelig en heeft nu zelf ook spijt van zijn impulsieve daad.
Net als mensen die hun partner (ex) een fikse beuk in het gezicht gegeven hebben nadat ze ervaren hebben dat deze vreemd ging of zo.
Hup meteen aangifte.
Misschien ben ik ook wel gewoon te naief om te denken dat mensen soms iets niet zo kwaad bedoeld hadden en dat een goed gesprek dan kan helpen, dat kan ook.
Shadow0 schreef:(Justme_Lisaa: waarom zou je elkaar eigenlijk uberhaupt opzettelijk dwars zitten? Ik neem echt mijn plek wel in, maar waarom zou je extra moeite doen om een ander in de weg te gaan lopen? Zelfs als die ander iets doet wat niet mag, lijkt me dat onnodig.)