En dan wordt je van je fiets geduwd...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:26

Resistance: wat mij betreft heb je reden om aangifte te doen. Dit is echt niet ok: die man heeft ervoor gezorgd dat jij een verwonding hebt opgelopen! En verder heel veel sterkte! Met de verwondingen en met de schrik.

(Justme_Lisaa: waarom zou je elkaar eigenlijk uberhaupt opzettelijk dwars zitten? Ik neem echt mijn plek wel in, maar waarom zou je extra moeite doen om een ander in de weg te gaan lopen? Zelfs als die ander iets doet wat niet mag, lijkt me dat onnodig.)

Urbanus

Re: En dan wordt je van je fiets geduwd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:30

Wat een banketstaaf. Gewoon aangifte doen, geweld valt niet goed te praten.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:34

Sterkte met je lijf.
Ik zou ook aangifte doen. Die man heeft gewoon van je af te blijven.

Bij wegwerkzaamheden weet je dat mensen op de stoep of rjbaan kunnen gaan fietsen.
Beetje tolerantie kan geen kwaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:34

Inmiddels ben ik thuis. Ze hebben het geplakt, het valt gelukkig mee. Mijn vader is laaiend, hij heeft mij en mijn fiets opgehaald en gaat hem zo rechtzetten. Beide ouders vinden dat ik aangifte moet doen, dus dat ga ik denk ik wel doen...

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:35

Wauw. Een stukje over de stoep fietsen als het rustig is valt in het niet bij wat deze man je flikte.

Ik ben ook wel eens flink vastgegrepen door een oudere man. Ik fietste over een straatje wat BINNEN winkeltijden alleen voor voetgangers is. Ik fietste er ruim voor die tijd overheen.

Je hebt gewoon met je poten van anderen af te blijven. Ik vind dat echt tokkie gedrag :n

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:39

Resistance schreef:
Inmiddels ben ik thuis. Ze hebben het geplakt, het valt gelukkig mee. Mijn vader is laaiend, hij heeft mij en mijn fiets opgehaald en gaat hem zo rechtzetten. Beide ouders vinden dat ik aangifte moet doen, dus dat ga ik denk ik wel doen...

Goed zo!
Heb je misschien gezien waar hij heen liep? En wat hij aan had en andere kenmerken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:45

Sowieso aangifte doen van mishandeling. Lijkt mij niet meer dan logisch want wat de meneer heeft gedaan is gewoon fout. Ongeacht of jijzelf ook fout zat of niet. Mochten ze jou dan een boete geven voor fietsen op de stoep is dat even slikken en een wijze les (bedoel, boete is 55 euro. Dat is overkomelijk :j ik heb ook wel eens een boete omdat ik iets doe wat niet mag, bijv te snel rijden of foutparkeren. Daar leer ik dan mn lesje wel van). Maar altijd aangifte doen van dit soort situaties.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:50

Celiien schreef:
Zo dan die vent had ik ff een tik teruggegeven..

Uiteraard fietsen op de stoep mag niet, maar nu niet doen hierboven alsof we allemaal heilig zijn :+
Inderdaad, even naar de politie gaan en aangifte doen.

Ik lees hier op bokt ook regelmatig dingen als: ik laat een rennend kind in de supermarkt expres struikelen, of de indringer kat heb ik in het water gegooid.

Misschien wordt het tijd dat we met z'n allen wat toleranter worden.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 05-09-17 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:52

De man had dit nooit mogen doen, natuurlijk!

Maar ondanks dat de stoep breed is, ondanks dat het nú rustig was: wie weet hoe vaak die man, en juist door 'de jeugd' al een fiets over zijn tenen heeft gehad, een elleboog tegen zijn borst, etc. En dat gaat bij hem allemaal op de grote hoop van die asociale fietsers op de stoep.
Dat maakt niet dat dit de oplossing is, natuurlijk.

Overigens toen ik een jaar of twaalf was heb ik ooit een klap met een wandelstok op mijn hoofd gekregen. Een zelfde soort situatie. En weet je, toen ik later zag hoeveel fietsers er doorrammen over die stoep, begreep ik de felle reactie wel, ondanks dat ook dat niet had mogen gebeuren.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:53

Sizzle schreef:
Celiien schreef:

Uiteraard fietsen op de stoep mag niet, maar nu niet doen hierboven alsof we allemaal heilig zijn :+

Ik lees hier op bokt ook regelmatig dingen als: ik laat een rennend kind in de supermarkt expres struikelen, of de indringer kat heb ik in het water gegooid.

Ja want een rennend kind wat je per ongeluk omver loopt is precies hetzelfde als een of andere knar die je bewust van een fiets gooit := kom nou zeg :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:55

Niet per ongeluk.
Ik lees regelmatig dat men expres een pootje uitsteekt om ze een lesje te leren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:58

Sizzle schreef:
Celiien schreef:

Wat een vergelijking :roll:

Als iemand mij een klap geeft, kan je er een terugverwachten.

Maar als ik perongeluk struikel of iemand loopt me omver, ga ik die gene echt niet meteen tegen de grond werken hoor :')
En als andere mensen mijn kat in een bak met water doen omdat die in hun tuin zit, vind ik dat ook prima. Snapt de kat vast dat die daar niet moet komen.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 11:01

Sizzle schreef:
Niet per ongeluk.
Ik lees regelmatig dat men expres een pootje uitsteekt om ze een lesje te leren.

Jij vind serieus dus dat je maar tolerant moet zijn als een vent schreeuwend en rennend je van een fiets gooit :+

Lekkere normen en waarden heb jij :j

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 11:04

Celiien schreef:
Jij vind serieus dus dat je maar tolerant moet zijn als een vent schreeuwend en rennend je van een fiets gooit :+

Dat schreef Sizzle nou juist niet.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 11:05

Shadow0 schreef:
Celiien schreef:

Dat schreef Sizzle nou juist niet.

Niet voordat ze haar bericht veranderde. Daarvoor stond er iets over het feit dat ze t belachelijk vond als hier aangifte voor werd gedaan..

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 11:07

Captain schreef:
Wauw.. dat er mensen zijn die het gedrag van die man goed praten.
Sinds wanneer is het een doodzonde om over de stoep te fietsen? :roll:
Sterkte TS, wat een randdebiel.

Ik zie nergens dat het gedrag van die man goed gepraat wordt?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 11:10

Celiien schreef:
Sizzle schreef:
Niet per ongeluk.

Lekkere normen en waarden heb jij :j

Het valt me gewoon op hoe snel mensen tot geweld overgaan omdat ze zich ergens aan irriteren.
Net zo al lage touwtjes spannen op en verboden toegang weg en dan lachen als er een brommer gevaarlijk terecht komt.
Totaal onacceptabel gedrag maar de uitvoerder vond dat hij/zij in zijn recht staat want de politie doet niets.
Complexe situaties zijn dat die eigenlijk met een goed gesprek opgelost moeten worden ipv elkaar over en weer tot last te zijn.

Ik ben ook wel eens geduwd om een vergelijkbare reden en het is inderdaad niet in me opgekomen om aangifte te doen. Waar 2 strijden hebben 2 schuld, en ik was daar fout en was me daar ook van bewust.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 11:13

Dan snap ik je nog niet, als jij wordt geduwd terwijl je op een fiets zit (Wat als je een duw ineens krijgt, niet echt stabiel is) kan dat echt gevaarlijke situaties opleveren. Bijvoorbeeld vallen met je hoofd op een stoeprandje, om zo maar iets te zeggen.

Als die vent dat vaker doet, kan er dus wel iets ernstigs gebeuren. Derhalve had ik aangifte gedaan.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 11:13

Sizzle schreef:
Niet per ongeluk.

De bokker die dit schreef heeft wel vaker fantastische verhalen. Met de nadruk op fantast.

*niet sizzle

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 11:16

Palmera schreef:
De man had dit nooit mogen doen, natuurlijk!

Maar ondanks dat de stoep breed is, ondanks dat het nú rustig was: wie weet hoe vaak die man, en juist door 'de jeugd' al een fiets over zijn tenen heeft gehad, een elleboog tegen zijn borst, etc. En dat gaat bij hem allemaal op de grote hoop van die asociale fietsers op de stoep.
Dat maakt niet dat dit de oplossing is, natuurlijk.

Overigens toen ik een jaar of twaalf was heb ik ooit een klap met een wandelstok op mijn hoofd gekregen. Een zelfde soort situatie. En weet je, toen ik later zag hoeveel fietsers er doorrammen over die stoep, begreep ik de felle reactie wel, ondanks dat ook dat niet had mogen gebeuren.

ja en ik ben ooit een keer verrot gescholden en geknepen door een oudere vrouw zonder dat ik iets deed,ik liep gewoon langs. heb haar toen wel van me af geduwd. Wil niet zeggen dat ik voortaan elke oudere die voorbij loopt alvast maar een duw moet geven.

Stelen mag ook niet, maar als je de dief in elkaar slaat en op straat mikt ( wat ik best zou begrijpen) dan ben je nog steeds zo strafbaar als wat.

Deze duw had ts nooit hoeven en kunnen verwachten door eenvoudig langs iemand op te fietsen, op een plek waar dat eigenlijk niet mag

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 11:24

aangifte doen, absoluut! Dit is zinloos geweld. Hij had je ook aan kunnen spreken op je gedrag. Ook al mag je niet op de stoep fietsen, dat hoeft niet met geweld opgelost te worden. Het zou wat zijn zeg dat je bij iedere overtreding aangevallen mag worden. Laat de politie in dit geval oordelen of een boete op zijn plaats is.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 11:29

Waarom dan niet eerst met die persoon gaan praten ipv gelijk naar de politie?

Begrijp me niet verkeerd, zulk gedrag is verkeerd en ongewenst.
Maar net zo goed ga je daar langs en blijkt diegene inderdaad net gisteren nog ondersteboven gefietst te zijn of heeft zijn vrouw een gebroken heup door een stoepfietser, reageerde overgevoelig en heeft nu zelf ook spijt van zijn impulsieve daad.
Net als mensen die hun partner (ex) een fikse beuk in het gezicht gegeven hebben nadat ze ervaren hebben dat deze vreemd ging of zo.
Hup meteen aangifte.

Misschien ben ik ook wel gewoon te naief om te denken dat mensen soms iets niet zo kwaad bedoeld hadden en dat een goed gesprek dan kan helpen, dat kan ook.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 11:30

Wauw, sommige reacties hier :')

Sommige denken écht dat ze koning of koningin van de stoep zijn ofzo. Wat is er mis mee om even een stapje opzij te doen, ookal is er ruimte zat?

Ik zou mij ook niet van de fiets laten duwen hoor..
Je zal verkeerd terecht komen en iets breken oid.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 11:35

Sizzle schreef:
Waarom dan niet eerst met die persoon gaan praten ipv gelijk naar de politie?

Begrijp me niet verkeerd, zulk gedrag is verkeerd en ongewenst.
Maar net zo goed ga je daar langs en blijkt diegene inderdaad net gisteren nog ondersteboven gefietst te zijn of heeft zijn vrouw een gebroken heup door een stoepfietser, reageerde overgevoelig en heeft nu zelf ook spijt van zijn impulsieve daad.
Net als mensen die hun partner (ex) een fikse beuk in het gezicht gegeven hebben nadat ze ervaren hebben dat deze vreemd ging of zo.
Hup meteen aangifte.

Misschien ben ik ook wel gewoon te naief om te denken dat mensen soms iets niet zo kwaad bedoeld hadden en dat een goed gesprek dan kan helpen, dat kan ook.

Als een vreemde mij zo agressief behandeld ga ik niet eerst met een kopje thee en een koekje over gevoelens praten :evaw:

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 11:42

Shadow0 schreef:
(Justme_Lisaa: waarom zou je elkaar eigenlijk uberhaupt opzettelijk dwars zitten? Ik neem echt mijn plek wel in, maar waarom zou je extra moeite doen om een ander in de weg te gaan lopen? Zelfs als die ander iets doet wat niet mag, lijkt me dat onnodig.)

Omdat ik geen behoefte heb om dan wel met of zonder hond opzij te moeten gaan voor een fietser die daar niet thuis hoort. Simpel, heb ook geen zin om me verder te verdedigen. Ik heb van mening dat een fietser daar niet hoort en ik geen zin heb om daardoor precies op de rand te lopen.

En blijkbaar ben ik een van de weinige die dat niet doet, omdat ik er een hekel aan heb. Maar blijkbaar hoort dat al niet meer, is het normaal.