Woning huren, wat zijn je rechten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 08:46

Valentijn5 schreef:
Ja een particuliere verhuurder, kan je eruit zetten. Je kan beter van een woningbouw huren.

18 huisuitzettingen per dag, en jij denkt dat het alleen particulieren zijn? De wvb pleurt je net zo hard de straat op hoor :D Zelfs wel eerder.

Waar een particulier nog mee kan veren zal den wvb dat absoluut niet doen, drie maanden achterstand is eruit.

De huurwetten zijn voor iedereen gelijk, particulier en wvb. Het ligt totaal aan de contractsvorm wat de persmissies zijn

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 08:53

danzzz schreef:
Valentijn5 schreef:
Ja een particuliere verhuurder, kan je eruit zetten. Je kan beter van een woningbouw huren.

18 huisuitzettingen per dag, en jij denkt dat het alleen particulieren zijn? De wvb pleurt je net zo hard de straat op hoor :D Zelfs wel eerder.

Waar een particulier nog mee kan veren zal den wvb dat absoluut niet doen, drie maanden achterstand is eruit.

De huurwetten zijn voor iedereen gelijk, particulier en wvb. Het ligt totaal aan de contractsvorm wat de persmissies zijn[/quote
Daar ging het mij niet om. Ik moest eruit, en dat ging op een vervelende manier. Maar goed, ik heb het nu gezegd over die opzeggingstermijnen wat er in mijn contract stond. Doordat het er niet vriendelijk aan toe ging ben ik in de war.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-17 11:08

Bedankt allemaal voor de reacties !!

We wisten niet dat we bijvoorbeeld 3x het bedrag van de huur moeten verdienen -O-
huur van 1500 euro zouden we prima kunnen betalen, maar helaas verdienen we geen 3x 1500 euro :+ per maand.
Het hele idee van huren houdt dan dus helaas op.

We hebben nog naar koop gekeken, maar in de categorie waarin we kunnen kopen, zit helaas niet ons droomhuis.

Mijn vriend opperde nog om bouwgrond te kopen en daar een huis op te bouwen, maar we willen graag een niet al te grote woning op een flink stuk grond, vaak zit je dan dus weer aan allerlei eisen vast van zo en zo groot moet het huis zijn.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 11:13

Jammer dat jullie plannen in duigen vallen!
Ik vraag me wel af of jullie het niet enorm zonde vinden om 1500 euro aan huur te betalen?

Keet

Re: Woning huren, wat zijn je rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 11:17

Kijk eerst eens wat de eisen zijn wat betreft het formaat huis voor je het direct opgeeft :+ formaat is meer dat mensen geen half flatgebouw op een postzegel neer mogen zetten.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 11:56

Maar als je 1500 euro/mand aan huur kan betalen kan je dat ook aflossen lijkt me dan?
Geen idee hoe oud jullie zijn,maar als je leent op 20-30 jaar,kan je toch al behoorlijk wat lenen....
+jullie wonen al behoorlijk aantal jaren in het koophuis,dus daar is toch al wat van afbetaald,dus heb je toch een eigen inbreng lijkt me?(ook al verkoop je het voor het aankoopbedrag,wat je door de jaren heen afbetaald hebt,aftrek van de interest,heb je toch gewoon over?)

Geen ouders die jullie erin willen ondersteunen?

Want idd,1500 euro/maand huur,is toch zonde,dat ben je telkens kwijt,als je dat afbetaald,heb je na zoveel jaren wel een huis met dergelijke waarde,na huren heb je niets.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 11:57

Valentijn5 schreef:
Celiien schreef:

Zie posts hiervoor. Nee, dat kan niet zomaar :)

Het is bij mij ook gebeurt.

Dan ben je niet eerlijk behandeld, een huurder is in Nederland bijzonder goed beschermd.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 11:58

Tengeltje; het is maar net wat voor banen ze hebben... Wat voor contracten je hebt.. aan de hand daarvan kun je iets gaan lenen en hangt het van af hoeveel je kan lenen

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 12:08

In mijn ogen, kan je beter niets meer huren wat via familie gaat. Want ik was niet van alles op de hoogte. Ik heb er toch wel zes jaar gewoond.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 12:13

Tuurlijk,maar ik veronderstel dat je met een tijdelijk contract ook geen 1500 euro huur gaat betalen,daarmee veronderstel ik dat ze beiden wel een goeie en vaste baan hebben.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-17 12:41

Mijn vriend werkt fulltime als werkvoorbereider in de interieurbouw, ik zelf werk als verzorgende IG in de thuiszorg voor 25 uur, beide vast contract.

Opzich is het misschien inderdaad jammer om 1500 euro huur te betalen, maar als koop in die zin onmogelijk wordt gemaakt ga je nadenken over andere opties.