En dan wordt je van je bed gelicht.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 19:09

Luvyou schreef:
Even een paar puntjes.
De liefde is zo sterk, dat ik zeker hem niet zomaar in de steek laat.
Vanaf die tijd heeft hij bij mij thuis gezeten, niet aan de drugs gezeten. Niks illegaals gedaan.
En dat het door anderen komt, weet ik zeker. Die M heeft mij ook bedreigd, dus ja. Ik geloof hem.

Woning wordt vanaf morgen opgezegd, dit moet via de bewindvoerder. Spullen van hem zijn er allang uit. Vanaf januari al.

Hij hoeft zich niet beschikbaar te houden, heeft geen dagvaarding. Helemaal niks.

Vanaf februari heeft hij trouwens al een baan, waar hij nu nog steeds fulltime werkt.
Hij heeft zijn leven nu op de rit, dankzij mij volgens hem. Zijn moeder, vader en bewindvoerder zeggen dit ook. Hij was erg labiel en zwak in die tijd en daar is misbruik van gemaakt.

Overigens waren die meiden die daar zaten inderdaad prostituee, zij hebben verklaard dat M allerlei dingen deed en hen dwong.
Ze verklaarden dat mijn vriend hen absoluut niks deed.

Dat jouw vriend in het prostitutiewereldje zat vind ik wel risicovol voor jou.Ik hoop dat je daar buiten weet te blijven.

Luvyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-17 19:10

anjali schreef:
Luvyou schreef:
Even een paar puntjes.
Vanaf die tijd heeft hij bij mij thuis gezeten, niet aan de drugs gezeten. Niks illegaals gedaan.
En dat het door anderen komt, weet ik zeker. Die M heeft mij ook bedreigd, dus ja. Ik geloof hem.

Woning wordt vanaf morgen opgezegd, dit moet via de bewindvoerder. Spullen van hem zijn er allang uit. Vanaf januari al.

Hij hoeft zich niet beschikbaar te houden, heeft geen dagvaarding. Helemaal niks.

Vanaf februari heeft hij trouwens al een baan, waar hij nu nog steeds fulltime werkt.
Hij heeft zijn leven nu op de rit, dankzij mij volgens hem. Zijn moeder, vader en bewindvoerder zeggen dit ook. Hij was erg labiel en zwak in die tijd en daar is misbruik van gemaakt.

Overigens waren die meiden die daar zaten inderdaad prostituee, zij hebben verklaard dat M allerlei dingen deed en hen dwong.

Dat jouw vriend in het prostitutiewereldje zat vind ik wel risicovol voor jou.Ik hoop dat je daar buiten weet te blijven.

Probleem is dat hij hier niks/ weinig van wist.
Hij was bijna nooit thuis. (Bij mij of zijn vrijwillige baan)

Luvyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-17 19:11

Inoterry schreef:
Wat knap dat vele mensen hier, vanachter een beeldscherm, iemand die ze helemaal niet kennen weten te veroordelen naar aanleiding van een verhaal van iemand die de emoties kwijt moet _/-\o_ .
Nee, ik ben niet naïef of dom, weet heel goed hoe laag de mens kan zinken. Maar om nu de vriend van de TS alvast schuldig te bevinden zonder dat mensen de harde feiten van de zaak kennen of überhaupt de vriend van de TS is gewoon diep triest. De TS opent een topic om haar emoties te kunnen uiten, haar verhaal te kunnen doen en/of steun te vinden. Maar nee, we veroordelen haar vriend alvast en noemen de TS naïef. Naar mijn idee hebben we daar in Nederland toch rechters voor om dat te doen.

TS, wat een rotsituatie zeg :(:) . Heel veel sterkte met deze ellende.

Bedankt voor je lieve reactie.
Ik snap sommige reacties echt, en vragen antwoord ik altijd op.
Maar inderdaad, don't judge untill you know the facts.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 19:18

Spannende en vervelende ervaring TS. Gelukkig is je vriend onschuldig en weer vrij. Ik ga helemaal mee met Janneke. Fijn dat je ouders achter jou staan en jij achter je vriend. Sterkte met jullie leven goed op de rit krijgen en het afschudden van foute mensen uit het verleden.
Ik ken wel degelijk ex verslaafden (met strafblad), die een mooi gezin hebben gekregen en volledig op het rechte pad zijn gekomen en gebleven. Dat kan dus wel degelijk. Dat vraagt wel dat iedereen achter de ex verslaafde staat en dat de ex verslaafde heel erg hard werkt aan zijn nieuwe toekomst zonder megt allerlei smoesjes aan te komen waarom rechte pad niet zou kunnen. Zolang hij dat blijft doen, kun jij gerust achter hem blijven staan. Dus grenzen zo nodig in de toekomst heel strak trekken.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 19:20

@Inoterry: ik denk dat het eerder oprechte bezorgdheid is van sommige Bokkers,dat ze ts willen waarschuwen.Want ze schijnt zich toch wel in een slangenkuil begeven te hebben,of haar vriend daar nu direct schuldig aan is of niet.Die kan ook net zo goed een slachtoffer zijn natuurlijk.Maar dat maakt de situatie voor ts nog steeds best wel link.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 19:25

Luvyou schreef:

Ik denk dat je laatste zin hierboven evengoed op jezelf slaat... Op dit moment geloof je hem blind en heb jij ook alleen maar zijn versie van de feiten...

Dus wacht ook maar op de uitslag van het onderzoek ;-)...
Laatst bijgewerkt door maximuss op 03-09-17 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 19:26

Luvyou schreef:
Even een paar puntjes.

Maak je maar niet zo druk dan, gewoon open en eerlijk alles aan de politie vertellen. Ga er maar vanuit dat jullie telefoons al een tijd op de tap staan.

Blijkbaar heeft hij niet in beperking gezeten en is hij geschorst zonder voorwaarden. Geloof me, hij is niet de vis die ze moeten hebben. Ik denk dat M het doel is en jouw vriend "bijvangst"

Desalniettemin raad ik je aan (jij zal ook op verhoor moeten komen!) om ook tijdens dit "getuigen"verhoor een advocaat mee te nemen (deze moet je dan wel zelf betalen) Soms zijn ze zo fanatiek dat ze iets creatief omgaan met wat je zegt, dus als je verklaart, lees heel, heel goed na wat je gezegd hebt en of de zinnen anders uitgelegd kunnen worden dan jij bedoelt heb.

Ik heb het 2 jaar geleden gehad, 16 man, man afgevoerd, drugshond in mijn huis, geldhond in mijn huis. Man 2 weken in alle beperking en dag 15, u kunt gaan, zo out of the bleu. Hele waslijst aan beperkingen mee. (foute vrienden)

Voor de mensen die menen dat ze moet gaan rennen Serieus??!! Deze jongen heeft een fout gemaakt, neemt de juiste afslag en heeft alleen nog wat vlekken weg te poetsen. Zolang die jongen clean is, blijft, werkt en zijn best doet voor zijn meissie, is die het beste vriendje wat zij kan krijgen!

Luvyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-17 19:28

maximuss schreef:
Luvyou schreef:

Ik denk dat je laatste zin hierboven evengoed op jezelf slaat... Op dit moment geloof je hem blind en heb jij ook alleen maar zijn versie van de feiten...

Dus wacht ook maar op de uitslag van het onderzoek ;-)...

Klinkt net als een soort dreiging.

Als je in een relatie je partner niet vertrouwd is het niet goed.
Dus ja, ik vertrouw hem blind inderdaad.

Luvyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-17 19:30

danzzz schreef:
Luvyou schreef:
Even een paar puntjes.

Maak je maar niet zo druk dan, gewoon open en eerlijk alles aan de politie vertellen. Ga er maar vanuit dat jullie telefoons al een tijd op de tap staan.

Blijkbaar heeft hij niet in beperking gezeten en is hij geschorst zonder voorwaarden. Geloof me, hij is niet de vis die ze moeten hebben. Ik denk dat M het doel is en jouw vriend "bijvangst"

Desalniettemin raad ik je aan (jij zal ook op verhoor moeten komen!) om ook tijdens dit "getuigen"verhoor een advocaat mee te nemen (deze moet je dan wel zelf betalen) Soms zijn ze zo fanatiek dat ze iets creatief omgaan met wat je zegt, dus als je verklaart, lees heel, heel goed na wat je gezegd hebt en of de zinnen anders uitgelegd kunnen worden dan jij bedoelt heb.

Ik heb het 2 jaar geleden gehad, 16 man, man afgevoerd, drugshond in mijn huis, geldhond in mijn huis. Man 2 weken in alle beperking en dag 15, u kunt gaan, zo out of the bleu. Hele waslijst aan beperkingen mee. (foute vrienden)

Voor de mensen die menen dat ze moet gaan rennen Serieus??!! Deze jongen heeft een fout gemaakt, neemt de juiste afslag en heeft alleen nog wat vlekken weg te poetsen. Zolang die jongen clean is, blijft, werkt en zijn best doet voor zijn meissie, is die het beste vriendje wat zij kan krijgen!

Bedankt!
Heftig zeg, wat je hebt meegemaakt... fijn dat het nu zo is gegaan bij jullie uiteindelijk.

Wij denken dat die auto er wat mee te makem heeft gehad.
Misschien iets van een camera?
Ook zal mijn vriend gevolgd zijn, aangezien hij nog in zijn huis ingeschreven staat en niet bij ons officieel.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 19:31

Als hij echt onschuldig is dan zal dat wel blijken.

Vind het wel zeer zorgwekkend dat hij twee slachtoffers van mensenhandel in huis heeft en zich niet genoodzaakt voelt dat ergens te melden.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 19:33

@ ts: Het is echt niet dreigend bedoeld maar ik vind je erg naïef overkomen...
Hij is bevriend met drugs- en mensenhandelaars maar hey , hij is het echte slachtoffer. Zijn huis wordt als uitvalsbasis gebruikt door een criminele organisatie maar daar weet hij niks van???

Luvyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-17 19:34

Mavelle schreef:
Als hij echt onschuldig is dan zal dat wel blijken.

Vind het wel zeer zorgwekkend dat hij twee slachtoffers van mensenhandel in huis heeft en zich niet genoodzaakt voelt dat ergens te melden.

Hij voelde zich zeker genoodzaakt. Maar durfde het gewoon niet.
Zij hebben ook 'maar' hooguit 3 weken in zijn huis gezeten.
Daarbij wist hij niet dat zij als prostituee gebruikt werden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 19:35

maximuss schreef:
Hij is bevriend met drugs- en mensenhandelaars maar hey , hij is het echte slachtoffer. Zijn huis wordt als uitvalsbasis gebruikt door een criminele organisatie maar daar weet hij niks van???

Dat dus :o

En wist niet dat ze als prostituee gebruikt werden? Serieus, wat dacht ie dan waar die meiden voor zijn :?

Luvyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-17 19:35

maximuss schreef:

Bevriend?
Drugs- en mensenhandelaarS?
Nee, hij dacht een vriend te hebben gevonden.
Die hielp hem aan de drugs en bedreigde hem toen.
En nee, hij wist nergens van. Niet genoeg om iets aan te geven aan de politie.

Luvyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-17 19:37

verootjoo schreef:
maximuss schreef:

En wist niet dat ze als prostituee gebruikt werden? Serieus, wat dacht ie dan waar die meiden voor zijn :?

Mijn vader zei toen hij net was opgepakt, dit kan hij niet verzinnen. Daar is hij te dom voor.
Nou, daar heb je je antwoord toch?

Niet dat hij oliedom is, maar ook ik weet niet hoe dit allemaal in zn werk gaat.
Als je je er niet in verdiept/wil verdiepen, dan moet ik heel eerlijk zeggen dat ik er echt niets van weet hoor.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 19:37

maximuss schreef:

hij is helemaal geen slachtoffer, dat zegt TS ook nergens. Hij is gearresteerd in een zaak waar hij onderdeel van uitgemaakt heeft omdat hij die vrouwen onder dak had. Hij kan dit prima verantwoorden bij de rechter en zal daar gepast gestraft voor worden.

Die jongen is al een tijd weg uit dat huis, en ja iemand voor je zei dat hij dat had kunnen melden. Dat had gekund, heeft hij niet gedaan. Misschien wel omdat hij heel hard met zichzelf aan het werk is om van zijn verslaving af te komen, en te werken, misschien had hij daarom even niet gedacht aan die twee vrouwen die in dat huis wonen waar hij al heel lang niet meer komt?

Wil degene die geen enkele foute beslissing heeft gemaakt, nuchter of onder invloed in de leeftijd van 15 tot 30 nu opstaan??

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 19:39

Luvyou schreef:
verootjoo schreef:

Mijn vader zei toen hij net was opgepakt, dit kan hij niet verzinnen. Daar is hij te dom voor.
Nou, daar heb je je antwoord toch?

Niet dat hij oliedom is, maar ook ik weet niet hoe dit allemaal in zn werk gaat.
Als je je er niet in verdiept/wil verdiepen, dan moet ik heel eerlijk zeggen dat ik er echt niets van weet hoor.

Nee, maar naïef is het wel. Hij is slachtoffer van zijn eigen naïviteit. Een psychologisch traject is zo gek nog niet inderdaad :)
Vind het sneu voor hem dat hij niet heeft overzien en van tevoren heeft zien aankomen wat het voor gevolgen kan hebben.

Luvyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-17 19:42

verootjoo schreef:
Nee, maar naïef is het wel. Hij is slachtoffer van zijn eigen naïviteit. Een psychologisch traject is zo gek nog niet inderdaad :)
Vind het sneu voor hem dat hij niet heeft overzien en van tevoren heeft zien aankomen wat het voor gevolgen kan hebben.

Dat is het zeker.
Helaas kwam ik net te laat.
Niet dat ik geweldig ben en ohoh, schouderklopje voor mezelf, maar ik had gewild dat ik hem eerder kon helpen.
Naief, tja. Dat kan zijn.
Maarja, als je onder invloed bent heb je dat denk ik niet door nee.
Gelukkig geen ervaring mee

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 19:43

:(:) :(:) :(:) :(:) ik weet niet wat ik zeggen moet,

maar ts, ik wil je wel heel veel sterkte wensen in deze pittige situatie

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 19:44

Er is een netwerk van tenminste 12 man opgerold... Denk je dat die anderen aan de deur van je vriend bleven wachten en dat alleen die ene in het appartement zat? En drugs gebruiken is blijkbaar veel leuker in groep... Dus idd meervoud...

En ja, ik vind dat ts hem hier als een slachtoffer neerzet: hij is bedreigd, hij is gebruikt, hij is uit zijn eigen huis gewerkt, hij was labiel en daar is misbruik van gemaakt (dixit ts)...

Luvyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-17 19:46

maximuss schreef:
Er is een netwerk van tenminste 12 man opgerold... Denk je dat die anderen aan de deur van je vriend bleven wachten en dat alleen die ene in het appartement zat? En drugs gebruiken is blijkbaar veel leuker in groep... Dus idd meervoud...

En ja, ik vind dat ts hem hier als een slachtoffer neerzet: hij is bedreigd, hij is gebruikt, hij is uit zijn eigen huis gewerkt, hij was labiel en daar is misbruik van gemaakt (dixit ts)...

Maar het woord slachtoffer heb ik nooit gebruikt. ;)

Hij heeft verklaard van de 12 man er 2 te kennen.
Valt zo op he, met 12 man aan de deur komen.
Zeker aangezien M ookal opgepakt is voor drugs.
Een drugsdealer is er denk ik niet blij mee als 12 man aan de deur staan om even gezellig te gaan gebruiken.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 19:46

Citaat:

Tja, geen mens (v/m) die gedwongen wordt tot prostitutie vertelt dat onbevangen aan een vreemde.
(De taalbarrière niet meegerekend.)

Soms worden ook vrouwen 16 uur per dag te werk gesteld in de champignons, ook niet direct iets om een vreemde te vertellen.

maximuss

Re: En dan wordt je van je bed gelicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 19:50

Je ziet echt wel het verschil tussen een (oost Europese) prostituee en een vrouw die in de champignons werkt... Al is het maar aan de iets pikantere was ;-)...

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 19:53

Mijn vriend heeft vroeger ook dingen gedaan die echt niet door de beugel kunnen. Okay niks met vrouwenhandel en weet ik wat... Maar hij heeft daar allemaal afstand van gedaan om mij, hij hield van mij. Heb nu 8,5 jaar een relatie met hem en een kind.
Dus ja sommige mensen kunnen wel degelijk veranderen als ze dat willen.

Hoe en wat kan je niet helpen of advies geven. Maar ik wens je wel sterkte want het is schrikken en je weet nog niet wat er verder allemaal gaat gebeuren. Afwachten en hopen dat goedkomt.
Wel je ogen ophouden want ook zijn er mensen die het natuurlijk niet te vertrouwen zijn. Maar dat weet jij het beste.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 19:53

Danzzz, ik sta gerust op, want zulke fouten heb ik nooit gedaan.
En met zulke losers ben ik ook noot omgegaan dus de kans dat ik in dat circuit een fout maak is ook erg klein.
En met mij denk ik wel 80% van Nederland.