Abonnement sportschool aangepast, weer jaar aan vast?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-17 16:50

Plien91 schreef:
Dan zou ik echt de ACM even bellen!

Ik heb de vraag aan hun voorgelegd per e-mail.
Ben nu niet in de gelegenheid om te bellen ivm drukte om mij heen.

Shiloh

Re: Abonnement sportschool aangepast, weer jaar aan vast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 14:33

Ik denk dat ze wellicht wel kn hun recht staan. Maar echt coulant zijn ze dan niet boor iemand die al zolang lid is geweest (ook daarvoor al). Het is ook niet echt de manier om iemand in de toekomst nog weer te katen terug komen.

Belachelijk dus. Maar denk dat je er weinig aan kunt doen.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 15:12

Shadow0 schreef:
StalNollie schreef:
Je hebt zelf getekend dus i dit geval zijn ze al vriendelijk om het naar een half jaar te zetten.

Nou ja, nee, dat is natuurlijk niet zo. Het hele uitgangspunt is gewoon geweest dat ze een jaarabonnement willen slijten aan iemand die een wijziging wilde, en dat is en blijft gewoon flauw.
Ook al is het misschien wel min of meer legaal gegaan - de intentie om iemand extra lang te houden blijft gewoon aanwezig, en blijft gewoon in essentie onaardig. Het is ook een wat raar verdienmodel - dat je fundamenteel drijft op iets verkopen waar mensen geen gebruik van maken, ipv een redelijke prijs voor iets waar mensen wel gebruik van maken.

Dit idd; sportschool heeft op slinkse wijze een wijziging omgezet naar een compleet nieuw jaarabonnement. Op zn zachtst gezegd een zeer achterbakse handeling van de sportschool.

Omdat je getekend hebt, staan zij echter nu wel in hun recht met dat jaar opeisen mits je zou kunnen aantonen dat je verkeerd voorgelicht bent toen je de wijziging hebt in laten voeren. Maar ja; zie dat in dit geval maar eens aan te tonen. Lijkt me erg moeilijk om dat zomaar aan te tonen, aangezien die voorlichting niet schriftelijk was, maar mondeling. Met mondeling zit je al weer dat je een onafhankelijke getuige erbij moet hebben gehad (dus niet familie, vriend of echtgenoot/echtgenote) en die heb je vaak niet, zeker niet met gevallen als een abbo wijzigen bij een sportschool of vereniging

Maar ik zou het nog niet naast me neerleggen; informeer eens bij een rechtswinkel (of rechtsbijstand als je die hebt), die kunnen je beter uitleggen of een sportschool zomaar een compleet nieuwe jaarabonnement mogen instellen bij een wijziging........en als dat toevallig wel mag; hoe zit dat dan als je meer dan een jaar al lid bent en dus per maand mag opzeggen; mag het dan nog steeds?