Ik kan je wel een beetje praktisch advies geven ivm wat je kan doen betreffende mantelzorg enz. ik ben van België, ik weet niet bij welke ziekenkast je zit en dat zijn in wezen ook mijn zaken niet maar ik weet wel dat mijn ziekenkast regelingen heeft voor dit soort situaties. Mantelzorgers krijgen normaal een bepaalde som.
Zelfs de mindere "hulp van derden" is al best een bedrag dus met mantelzorger zou je toch wel minder moeten kunnen gaan werken (dat is natuurlijk ook het hele idé achter dat bedrag.
Heel veel sterkte.
Je kan ook altijd eens gaan praten met een consulent van het OCMW of van je ziekenkast.
Die zijn er om je te begeleiden in het financiële aspect van dit soort situaties én ook een stukje in het praktische en mentale. Die consulten zijn gratis.
Zij moeten je ook wegwijs kunnen maken hierin.
Jij hebt als boodschap van kleins af aan meegekregen van je moeder dat je het nooit goed doet. Dat is jouw overtuiging geworden en dus zal je dat altijd zo voelen, ook al weet je dat het niet klopt. Iedereen zit 'vast' in bepaalde patronen. Jouw patronen hebben (denk ik, n.a.v. wat ik lees) te maken met dat schuldgevoel. Maar ook met loyaliteit. Richting je moeder maar ook richting je vader.