Huishoud tips and tricks topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Huishoud tips and tricks topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 06:47

Ik krijg mijn spiegels en ramen nooit streepvrij en 100% schoon.
Iemand tips??

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 06:48

Die haren wachten tot de muren droog zijn haal je ze er zo af door met je hand of doek eroverheen te wrijven eventueel stofzuiger erbij houden.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 07:10

Cayenne, ook niet met glassex of iets vergelijkbaars? Fijne aan dat spul is dat het zo snel verdampt dat het geen watervlekken en strepen achter laat, bij mij niet iig.
Wat ook nog wil helpen met lichte strepen en vlekken is gewoon met een schone droge doek opwrijven. Zo maak ik mijn spiegels meestal schoon.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 07:36

8nnemiek schreef:
Cayenne, ook niet met glassex of iets vergelijkbaars? Fijne aan dat spul is dat het zo snel verdampt dat het geen watervlekken en strepen achter laat, bij mij niet iig.
Wat ook nog wil helpen met lichte strepen en vlekken is gewoon met een schone droge doek opwrijven. Zo maak ik mijn spiegels meestal schoon.

Zou ik niet op je ramen doen.. vorige bewoner heeft het in ons huis ook gedaan maar staan nu mooie cirkelkrassen op het raam.. je moet er wel goed voor kijken dus het valt niet heel erg op maar toch sonde..

Ik heb ramenwasmiddel van de action. Flesje van een halve liter met blauwe vloeistof. 1 scheutje bij een emmer water in en ramen/spiegels worden blinkend schoon!

n_twinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 08:18

Cayenne schreef:
Iemand tips??

Ik doe dit ook wel na met een nano doekje. Een doekje met vezels, erg fijn! Vooral op spiegels, dan blinken ze weer alsof ze nieuw zijn

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 08:20

spiegels en ramen schoonmaken met spiritus en een krant.

Mijn (overigens geweven, dus niet harige) vloerkleden spray ik altijd lichtjes in met een spuitfles en dan stofzuig ik. Door licht vochtig, komen alle dierenharen goed mee.

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 08:32

De wonderspons van de Action <3
Wat een uitvinding is dat! De spons een beetje vochtig maken en poetsen maar. Het resultaat na even wat boenwerk:

Afbeelding

Het is wel echt een soort van schuurspons, dus niet voor alle materialen geschikt. Maar je kunt ze voor onwijs veel dingen gebruiken.

Deze oven kreeg ik zelfs niet meer schoon met wat voor schoonmaakmiddel dan ook..

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 08:35

Cayenne schreef:
Iemand tips??

Beetje ruitenwisservloeistof van de auto bij het water doen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 08:55

Ik lap ramen met scheutje afwas en spoelglans en heb zo een karcher ramenwisser perfect
Hondenharen heb ik zo een kleefrollertje voor werkt ook super
Dasty hoort bij basisspullen hier ook die voor de badkamer
Verder werkt het super om laminaatvloeren weer glanzend te krijgen met druppeltje olie in dweilwater

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 08:55

Voor mooie ramen,flinke scheut azijn in je water.
Zorgt er ook voor dat ze langer mooi blijven(natuurlijke anti-kalk,wat meestal de lichte aanslag is wat je ziet rond druppels die achterblijven)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 08:58

Nou die trekker werkt niet hoor! Krijg ik echt de haren niet mee van onze bank of kleed.

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 09:25

Voor de bank en stoffen stoelen hier ook een turboborstel, ideaal! Daarvoor was ik in de weer met huishoudhandschoenen maar dit gaat veel sneller.

Iemand DE tip voor een glazen douchecabine? Ik boen me een ongeluk, ben ik klaar en is alles droog zitten er verdorie nog kalkdruppels op. Ik ben van het makkelijk, opsprayen, afnemen en klaar maar waarmee dan?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 09:39

Bjarni schreef:
Voor de bank en stoffen stoelen hier ook een turboborstel, ideaal! Daarvoor was ik in de weer met huishoudhandschoenen maar dit gaat veel sneller.

Iemand DE tip voor een glazen douchecabine? Ik boen me een ongeluk, ben ik klaar en is alles droog zitten er verdorie nog kalkdruppels op. Ik ben van het makkelijk, opsprayen, afnemen en klaar maar waarmee dan?

Als je niet tegen chemische middeltjes bent dan kun je HG kalkreiniger proberen en anders helpt azijn ook heel goed tegen kalk. Daar kun je bijvoorbeeld ook heel goed de waterkoker mee ontkalken, door het zuur lost het namelijk op.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 09:41

Cayenne schreef:
Iemand tips??

Jemako doeken, geen strepen en toch snel en helemaal schoon.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 09:43

Cayenne schreef:
Iemand tips??

Alleen met een klamvochtige microvezeldoek afnemen en dan met keukenrolpapier/papieren handdoekjes afdrogen.

En als je je microvezel doek in de wasmachine doet geen wasverzachter gebruiken want dan werkt het niet meer!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 10:01

Met kranten kende ik nog niet. Heb weleens gehoord dat je een ui in het water moet gooien?
Die doekjes ga ik eens opzoeken! Glassex ook al geprobeerd, maar daar bleef je toch wel veel strepen bij zien.
En ik heb al een hekel aan ramen lappen, dus het werd er ook niet beter op :')

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 10:05

Vroeger verkocht de Action rubberen borstels.
Ideaal om dierenharen mee van de bank en mat te krijgen.

Tijdens het douchen spray ik azijn op de kraan en glazen deur.
Afspoelen en droogtrekken en veel minder kalkaanslag.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 10:09

Cayenne schreef:
Iemand tips??

Wat gebruik je voor schoonmaakmiddel? Sinds ik de ramen lap met water en een scheut schoonmaakazijn hoef ik niet meer alles na te wrijven met een krant, want dat is serieus een hoop werk bij mijn raamtrekkunsten. :roll:

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 10:09

Hier echt nooit strepen en zo klaar: een scheutje dreft en een flinke scheut azijn bij het water. Dan gewoon met een spons, trekkertje en een goed zeemvel aan de slag.

De Dasty klerenontvlekker krijgt er vlekken uit die vanish er niet uit kreeg (tomatensoep op witte blouse,zat er al een week op). Gewoon lang programma op 30°. Als het nat is, zie je de vlek nog wat, maar bij het opdrogen is het weg!

Voor zand etc op tegels buiten heb ik ook een rubberen borstel, werkt perfect!

Maar wie o wie heeft de tip: mijn langharige wit tapijt is erg grauw en groezelig langs de randen. Hoe krijg ik dit weer schoon?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 10:17

Inderdaad Jemako doeken! Wat een heerlijkheid om daar je ramen, spiegels e.d. mee te zemen.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 10:27

Maar wel op juiste manier wassen en dat is ook met de wonderdoekjes zo...niet in droger zodat er geen stof in komt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 11:07

luuntje schreef:
Vroeger verkocht de Action rubberen borstels.
Ideaal om dierenharen mee van de bank en mat te krijgen.

Tijdens het douchen spray ik azijn op de kraan en glazen deur.
Afspoelen en droogtrekken en veel minder kalkaanslag.

Die zijn inderdaad geweldig, vooral om haren van dekjes af te borstelen. Verder heb ik in huis heel bewust altijd tweede hands leren meubelen, één keer in de zoveel jaar zoek ik weer wat nieuws op mp bij elkaar. Want dan zijn ze gesloopt door hond en katten. Voordeel is wel dat er geen haar aan blijft hangen en we hebben gladde vloeren.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 11:54

Cayenne schreef:
Iemand tips??

Wij gebruiken deze, als je na het wassen de ramen hiermee droogt dan heb je geen (of in elk geval veel minder) strepen en plekken. Met gewone wissers en doekjes krijg ik het zelf nooit goed genoeg droog, dan heb ik ook altijd vlekken :o
http://www.blokker.nl/nl/blknl/leifheit ... Term=droog

Het is denk ik voor een deel ook gewoon ervaring en handigheid, mijn moeder krijgt de ramen altijd super netjes schoon, en ik heb altijd strepen... terwijl wij dezelfde spullen gebruiken. Ik krijg het pas netjes als ik dat apparaat gebruik... :+