Spoed! Meisje wordt bedreigd, welk nummer bellen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 18:21

Ik heb zelf een zelfde situatie meegemaakt en dat ook via 112 gemeld. Was helemaal akkoord :j

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 18:22

Idd meteen 112 bellen! Je hebt er gekke tussen lopen :(

Ik heb ook keer 112 moeten bellen omdat me hondje vast zat in een konijnenhol middernacht. Schaamde me ogen uit me hoofd. Maar ja hoor meteen alle alarmbellen aan en daar stond de brandweer :) die het ook goed vonden dat ik had gebeld!

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 18:22

TS in ieder geval goed dat je het kenteken hebt! Dat zijn dingen die ik altijd vergeet :o
En voel je vooral niet schuldig hoor! Je hebt in ieder geval iets gedaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 18:30

venivedivici schreef:
Idd meteen 112 bellen! Je hebt er gekke tussen lopen :(

Ik heb ook keer 112 moeten bellen omdat me hondje vast zat in een konijnenhol middernacht. Schaamde me ogen uit me hoofd. Maar ja hoor meteen alle alarmbellen aan en daar stond de brandweer :) die het ook goed vonden dat ik had gebeld!

mijn tante heeft een keer in paniek 112 gebeld omdat ze een halfdode egel had gevonden. dat vonden ze niet leuk :')
toen is ze midden in de nacht naar een dierenarts gereden die in zn pyama de egel het verlossende spuitje heeft gegeven. ben je dan een dierenvriend of wat :')

Indestal

Re: Spoed! Meisje wordt bedreigd, welk nummer bellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 18:56

Super!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 18:59

Dit is waar het misgaat in de huidige maatschappij: Alles moet via het internet, gezond verstand is er niet meer bij...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 19:01

xyzutu2 schreef:
Ik vind/vond het ook verwarrend, maar ik nam de slogan 'daar red je levens mee' ook te letterlijk. Ik heb dan ook flink op mijn kop gekregen van een politieagente omdat ik niet meteen 112 had gebeld toen er midden in de nacht flink aan mijn voordeur gerammeld werd. Heel stom, maar dan lig je dus in bed te denken 'Tja, als ze binnenkomen dan is het inderdaad tijd voor 112, maar zolang ze nog buiten staan is er weinig aan de hand, en het slot is weliswaar erg gammel, maar er zit nog 1 gesloten deur tussen de voordeur en mijn appartement, dus dan moet ik waarschijnlijk bellen als ze tussen die twee in zijn?'. :x

Nee dus. Zoals de politieagente zei; als ze binnen zijn dan is het al te laat, zodra iemand 's nachts ook maar iets wat van jou is aanraakt bel je 112, en als je dat nou meteen had gedaan dan hadden wij ook nog de kans gehad om die inbrekersbende in de boeien te slaan die hier al maanden het dorp onveilig maakt. |o

Tja, dat had de reclame ook wel mogen zeggen...

Herkenbaar. Ik kreeg ook op mijn donder toen ik de volgende ochtend aangifte ging doen na een mislukte tassenroof de avond ervoor. Waarom ik geen 112 had gebeld. Hoezo, hij was toch weggerend zonder mijn tas? :+

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 19:06

Ik heb hetzelfde meegemaakt. Dronken gozer en bloedirritant naar het meisje dat erbij hoorde. Gewoon 112 gebeld.

En een keer op de snelweg zag ik rook uit een duiker komen. Werd later teruggebeld dat ze de duiker aan het hogedrukspuiten waren. Maar dat ze blij waren dat er gebeld was, want zo kon evt nog tijdig worden ingegrepen.

Ook voor een idioot die in het donker zonder lichten (en niet reagerend op mijn seinen) rondreed. Levenslijp, want die zou zo de (donkere) stad inrijden. Ze zijn er direct achteraan gegaan. Agente drukte me idd op het hart dat soort dingen te blijven melden (hij zal maar een kind dat hem niet gezien heeft overhoop rijden...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 19:06

Ik heb gebeld. :) Kenteken doorgegeven en verteld wat ik zag gebeuren. Ze zeiden echter dat ze weinig kunnen doen als het meisje zelf niet naar de politie stapt... zucht. Wat hebben we toch veel aan de politie, maar niet heus.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 19:08

Resistance schreef:
Ik heb gebeld. :) Kenteken doorgegeven en verteld wat ik zag gebeuren. Ze zeiden echter dat ze weinig kunnen doen als het meisje zelf niet naar de politie stapt... zucht. Wat hebben we toch veel aan de politie, maar niet heus.

Euhhhh, wellicht als je anderhalf uur terug / direct had gebeld (toen het nog dreigde te escaleren), hadden ze nog wat kunnen doen. Nu lijkt het erop dat ze vrijwillig mee is gegaan. Ik vind dat je dan in deze niet alleen de politie mag aanvallen, maar ook wel enigszins hand in eigen boezem mag steken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 19:11

Rocamor schreef:
Resistance schreef:

Euhhhh, wellicht als je anderhalf uur terug / direct had gebeld (toen het nog dreigde te escaleren), hadden ze nog wat kunnen doen. Nu lijkt het erop dat ze vrijwillig mee is gegaan. Ik vind dat je dan in deze niet alleen de politie mag aanvallen, maar ook wel enigszins hand in eigen boezem mag steken.

Euuh, ik heb bijna gelijk gebeld, ik heb nu pas tijd om te reageren. ;) Liever niet je oordeel zo snel klaar hebben.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 19:14

xPabloBokt schreef:
Werd mij ook verteld inderdaad toen ik informeerde over een koper op marktplaats die mij bedreigde omdat ik de versterker die ik hem verkocht had (volledig getest en werkend!) niet meer wilde terug nemen. Ik mocht 112 bellen als hij overlast zou veroorzaken bij mij thuis, hij had namelijk gedreigd dat hij 's avonds langs zou komen.

Nu staan al sinds hij is geweest consequent elke week mijn fietsbanden plat dus vermoed dat hij daar ook iets mee te maken heeft.. maar daar kan ik niet voor bij de politie terecht ben ik bang :')

Je kunt wel contact opnemen met de wijkagent voor dit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 19:15

Je wil van een ander niet dat ze een oordeel klaar hebben maar zelf heb je wel je oordeel al klaar over de politie... bijzonder.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 19:19

Denk inderdaad ook dat de politie anders gereageerd had als je meteen had gebeld, aangezien het meisje en de vervelende jongeman er toen nog wel waren. Nu is er niet meer te controleren of dat meisje vrijwillig is meegegaan of niet.

Ik moet wel meegaan met de Bokkers die zeggen dat je beter meteen had kunnen bellen dan het op internet te zetten. Als je een verdachte situatie ziet gelijk 112 bellen, is het niet dreigend genoeg vind je zelf neem dan 0900 8844.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 19:23

xPabloBokt schreef:
Denk inderdaad ook dat de politie anders gereageerd had als je meteen had gebeld, aangezien het meisje en de vervelende jongeman er toen nog wel waren. Nu is er niet meer te controleren of dat meisje vrijwillig is meegegaan of niet.

Ik moet wel meegaan met de Bokkers die zeggen dat je beter meteen had kunnen bellen dan het op internet te zetten. Als je een verdachte situatie ziet gelijk 112 bellen, is het niet dreigend genoeg vind je zelf neem dan 0900 8844.

Ik wist het nummer niet, en ik bokt was het eerste wat in me op kwam om te vragen aangezien ik niet zo handig ben net google. Daarna heb ik meteen gebeld.

Maar kennelijk weet bokt het beter. Fijn dat jullie in zo'n situatie allemaal zo goed weten wat je moet doen. Jammer dat je meteen de grond in wordt gestampt als je dat zelf niet weet.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 19:25

Rocamor schreef:
Resistance schreef:

Euuh, ik heb bijna gelijk gebeld, ik heb nu pas tijd om te reageren. ;) Liever niet je oordeel zo snel klaar hebben.[/quote]
Daar is het dan mis gegaan... Want ja, nu kan de politie niks meer doen, maar als je gelijk had gebeld, op het moment zelf, hadden ze misschien nog wel wat kunnen doen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 19:29

Je intenties waren goed, laten we dat niet vergeten. Er zijn genoeg mensen die hun hoofd wegdraaien en helemaal niks doen. Voor een volgende keer weet je dus wat je hebt beste kunt doen. :)

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 19:34

Ik doel er ook helemaal niet op om je de grond in te stampen en ik geloof dat ik mijn mening toch aardig netjes heb verwoord. Ik ben het eens met Jolien87 dat je intenties goed waren. Ik was het gewoon niet eens met je oordeel over de politie, daar doelde ik eerder op. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 19:35

Niemand probeert hier denk ik ook te zeggen dat je intenties niet goed waren, maar het is toch wel een beetje vreemd dat je niet goed genoeg bent met Google om 'telefoonnummer politie' in te toetsen? Snap dat je best een beetje kan bevriezen op zo'n moment maar ik snap het doel van een topic op Bokt dan gewoon niet zo goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 19:36

Toch wel goed gehandeld hoor ts, misschien was het topic overboden... := Maar je hebt tenminste actie ondernomen én nog een nummerbord onthouden ook! +:)+

---------

112, bij bloed en spoed... ;)

Voor de personen die het interessant vinden:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... 112-bellen

Ik denk altijd: ik bel de politie via 112 als ik heterdaad een misdaad zie welke kan escaleren, of een misdaad die niet later kan worden afgehandeld.
Ontvoering, vernieling, poging tot inbraak, vermoeden van een persoon met een vuurwapen, personen die zich verdacht gedragen (in tuinen en huizen kijken als het donker is of schemert)...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 19:40

Emmaa_ schreef:
Niemand probeert hier denk ik ook te zeggen dat je intenties niet goed waren, maar het is toch wel een beetje vreemd dat je niet goed genoeg bent met Google om 'telefoonnummer politie' in te toetsen? Snap dat je best een beetje kan bevriezen op zo'n moment maar ik snap het doel van een topic op Bokt dan gewoon niet zo goed.

Doe het de volgende keer vooral beter, zou ik zeggen. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 19:53

Resistance schreef:
Emmaa_ schreef:

Doe het de volgende keer vooral beter, zou ik zeggen. :Y)

Niet zo gepikeerd doen, ik zeg toch dat ik je intenties goed vind? Ik snap het gewoon niet.

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 19:55

Ik denk inderdaad altijd maar, beter een keer te vaak 112 dan te weinig.. als hun het geen spoed vinden kun je alsnog daarna normale politie nummer bellen. Maar vind inderdaad dat sommige hier wel erg hard op ts reageren terwijl ze het alleen maar goed bedoelde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 19:59

Emma, logisch dat ze zo gepikeerd doet ;) Enig idee hoeveel mensen tegenwoordig hun nek er op verdraaien om te kijken wat er aan de hand is maar toch door fietsen en helemaal niks doen?

Jammer van alle reacties weer dat ze gelijk had moeten bellen en ze nu te laat was, ze heeft in ieder geval gebeld en de politie doet er niks mee dus had ook niks gedaan als ze wel gelijk had gebeld.

Top gehandeld TS, dat de politie weer eens niks onderneemt verbaasd me helaas niet, zelf ook vaak genoeg bijzondere/verdachte situaties mee gemaakt/gezien en dan waren ze ook vaak iets te laks..

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 20:00

Resistance schreef:
Euuh, ik heb bijna gelijk gebeld, ik heb nu pas tijd om te reageren. ;) Liever niet je oordeel zo snel klaar hebben.

Mijn ervaring is dat ze dan dus wel komen.

Kind, jaar of 10 stond echt stennis te schoppen dat het niet de auto in wilde. Helemaal vuurrood aangelopen. Echt om een heel extreme manier.
Ik was in dienst en werd toen door mensen aangesproken dat dit al 10 minuten aan de gang was.
Voor mij was het buiten terrein en kon niets gaan doen maar ik heb dus wel de politie gebeld incl. kenteken. Echt jammer dat de omstanders die dit al 10 minuten gaande aan het slaan waren niet deden.
De politie was er in 5 minuten helaas reden ze net een minuutje eerder weg.

En ze vonden mijn telefoontje helemaal niet raar. Misschien is het gewoon een rot joch dat niet mee wil.
Misschien word hij thuis wel mishandeld en zag hij zo in de drukte zijn kans om niet in de auto te hoeven.
Wij weten het niet.
Politie gaf toen dus ook aan mij aan na mijn verhaal nog eens live gehoord te hebben wel te gaan informeren.