Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Samantha_01 schreef:Wat mij de kriebels gaf in TS start bericht was, dat hij niet meer liet meekijken.
Nou, ik had ook zo'n ex die bleek lekker schulden te maken en ik mocht er steeds voor opdraaien. Hij beloofde steeds dat hij het op orde had maar ik mocht nooit meekijken. En dus werd er niets opgelost.
Hem eruit gegooid, helaas wel deels opgedraaid voor zijn schulden tot dan, maar ik ben nu ervan af!
Als hij geholpen wil worden TS, dan moet jij ook mogen meekijken en evt zijn pinpas in bewaring nemen tot hij het kan, maar ik zou met mijn ervaring weggaan uit de samenwoonsituatie en niet gaan kopen samen of maar iets financieels met hem hebben.
Relatie, dat mag je zelf bepalen of je genoeg van hem houdt, maar zorg dat je niet in de ellende komt door zijn gat-in-de-hand.
loez schreef:En waarom heeft je vriend geen auto aan geschaft van 4500? Dan heb je ook een prima auto neem ik aan.
Jester_ schreef:Waarom rent bokt toch altijd weg als een relatie het even wat moeilijker heeft? Toen ik ging samenwonen gaf ik ook alles uit. Alles (oke bijna alles) valt te leren hoor.
Hij heeft even genoten van zijn salaris en wat teveel uitgegeven. So be it, het zijn geen schulden van 1000den euro's. Tuurlijk het is vervelend maar wel op te lossen
En ik ga een volwassene niet als een kind behandelen. Niet goed voor hem. Ook niet voor mij.

Birdie60 schreef:Precies wat FatCat zegt.
Laat hem lekker uitzoeken.
Maar aan de andere kant zou ik het ook niet prettig vinden dat als er iemand in me nek lag te hijgen over wat ik met me eigen verdiende centen doe. Hij betaald netjes elke maand die 500 euro.
En voor jou is dus duidelijk om hem niks meer te lenen.

Dus vragen hoe je wel samen op vakantie zou kunnen, of hoe hij denkt zijn lening bij jou af te lossen zou hem helpen met hulp vragen. (dan bedenkt hij het zelf) Santos_05 schreef:Birdie60 schreef:Precies wat FatCat zegt.
Laat hem lekker uitzoeken.
Maar aan de andere kant zou ik het ook niet prettig vinden dat als er iemand in me nek lag te hijgen over wat ik met me eigen verdiende centen doe. Hij betaald netjes elke maand die 500 euro.
En voor jou is dus duidelijk om hem niks meer te lenen.
Dat doet hij dus niet, vandaar dat de TS het vervelend vind.
En ze gaan nu dus niet op vakantie, omdat daar geen geld voor is.
Succes vanavond! Van 'uit kunnen geven wat je wilt' is samenwonen best wel een stap waar je moet inleveren, maar als ze zich dat realiseren wordt het vast beter! Hoop dat hij het snel inziet
Wat de post hierboven zegt klopt touwens wel, mannen willen altijd denken dat ze het zelf verzinnen
purny schreef:Vroeger had ik ook een gat in de hand. Gewoon een vast bedrag per maand opnemen en verdelen over de weken. Elke week bijvoorbeeld 140 euro voor de boodschappen. Is het geld op dan gewoon pech.
Tijd leert wel dat wanneer je een lange tijd weinig te besteden hebt je zuiniger aan gaat doen en je bewuster bent in je geld

Arienette schreef:Radicaal gezien kan hij natuurlijk zn pinpas thuis laten en 50 euro per maand pinnen voor kleine dingetjes, daar gaat hij ook wel mee akkoord. Maar leer je daar echt wat van of is dat na een paar maanden weer hetzelfde.
Ir111 schreef:Arienette schreef:Radicaal gezien kan hij natuurlijk zn pinpas thuis laten en 50 euro per maand pinnen voor kleine dingetjes, daar gaat hij ook wel mee akkoord. Maar leer je daar echt wat van of is dat na een paar maanden weer hetzelfde.
Ik spreek uit persoonlijke ervaring als ik zeg dat dat helpt.![]()
Sowieso merk je met contant betalen veel meer dat je geld uitgeeft dan wanneer je zo'n stuk plastic in een apparaat steekt vind ik.
Ik zou nadenken over een relaistisch week budget dat over de balk mag (dus aan broodjes, lunch en whatever). Week budget in je portemonnee (en bij gebrek aan zelfbeheersing evt pinpas thuis laten in het begin). Als je het per week doet blijft het overzichtelijker dan per maand. Mocht je bv in de eerste 3 dagen je weekbudget opsnoepen dan hoef je maar 4 dagen te wachten op nieuw budget. Dat maakt de kans van slagen groter dan wanneer je in 1 week het maandbudget gebruikt en 3 weken op de blaren moet zitten.
Inderdaad die kleine uitgaves...