Vriend gaat uit met andere vrouwen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vind jij het normaal als je vriend elke week of zelfs vaker alleen afspreekt met andere vrouwen?

Ja, ik vind dat normaal
109 (27%)
Nee, ik vind dat niet normaal
281 (72%)

Totaal aantal stemmen: 390

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:12

Geen probleem. Deze week is gisteren mijn vriend met ex-kamergenootje gaan lunchen en as vrijdag gaat hij uit eten met 2 dames die in zijn studententijd zijn collega's waren.

Mijn vriend heeft op zijn werk ook een heel team van dames om zich heen. Waarom? Wij vrouwen zijn nu eenmaal beter 8-) haha

Als ik iemand vertrouw is het hem wel. Ik ben erg blij dat ik niet mee hoef naar die etentjes.
Mochten het dames zijn die ook nog eens non stop appen, bellen en op een andere manier aandacht blijven vragen zou het misschien een ander verhaal worden.

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:14

Selka schreef:
Geen probleem. Deze week is gisteren mijn vriend met ex-kamergenootje gaan lunchen en as vrijdag gaat hij uit eten met 2 dames die in zijn studententijd zijn collega's waren.

Mijn vriend heeft op zijn werk ook een heel team van dames om zich heen. Waarom? Wij vrouwen zijn nu eenmaal beter 8-) haha

Als ik iemand vertrouw is het hem wel. Ik ben erg blij dat ik niet mee hoef naar die etentjes.
Mochten het dames zijn die ook nog eens non stop appen, bellen en op een andere manier aandacht blijven vragen zou het misschien een ander verhaal worden.

Dat vind ik ook heel normaal. Het zijn dan al 'oude bekenden' en/of collega's. Uit het bericht van de TS kan ik dit niet helemaal opmaken.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:15

Als mijn vriend en geen moeite mee zou hebben dat ik eens mee zou willen, geen probleem dan. Als dat niet zou mogen vind ik het op zn zacht gezegd wat bijzonder.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:15

Relaxed schreef:
Ik vraag me vooral af waarom die jongen niet met zijn vriendin die leuke uitjes gaat doen :+

Van de 7 dagen die er in de week zijn is het toch niet zoveel gevraagd dat hij 2 dagen eens wat doet met een vriendin. Bedoel een lunch of gewoon een drankje duurt geen hele dag. Dus dat hoeft toch niet te betekenen dat hij met z'n vriendin geen leuke uitjes doet?
Je hoeft toch niet altijd aan elkaar geplakt te zitten?

Anoukloves_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:17

spatter schreef:
2 X per week en dan altijd alleen met vrouwen , vind ik toch niet echt normaal.
Ik vind 2 x per week op stap al veel voor iemand met een relatie als hij zonder zijn vriendin gaat.

Ik zou het niet op prijs stellen in ieder geval.
Samen wat doen is leuk en als hij af en toe ook eens met anderen op stap gaat , prima, maar zo vaak en dan zonder partner en altijd met het andere geslacht, ik zou mij daar niet prettig bij voelen.
En inderdaad, hoe zitten die vrouwen in dit verhaal?

Precies mijn gedachte; ik zou me er bij deze frequentie echt niet prettig bij voelen en weet dat het voor mijn vriend andersom ook niet goed zou voelen. Ik heb dus ook 'nee' gestemd.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:20

LOL is dat niet gewoon logisch?? Al dat jaloers gedoe.
Elke persoon maakt toch heel zijn leven nieuwe vrienden of zal oudere vriendschappen willen onderhouden.
Ik begrijp niet dat, wanneer je in een relatie zou zitten, je dit dan zou moeten laten verwateren of afbreken! En ik vind dat alles samen moeten doen, eerder verstikkend als verrijkend in een relatie.

En dit is ook weer spelen met stereotypen. Alsof er niets gebeurt als je vriend met een stel maten op pad gaat :-). Uit ondervinding weet ik dat er dan vaker wel eens iets misgaat.

Als er geen bewezen vertrouwen is, dan is er geen relatie. Trek dan je conclusies.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:21

Ik kan uit het verhaal van TS niet helemaal een mening vormen of dit normaal is of niet.
Er mist nog wat context.

Als ik hier de vraag stel: Is het normaal dat mijn vriend zich meerdere keren per jaar, soms bijna iedere maand op zijn wang laat kussen door 1 of twee vrouwen (tegelijkertijd)? Dan is dat een heel raar verhaal :Y) .
Maar als ik erbij zeg dat dit is omdat hij aan een sport doet waarbij het gebruikelijk is dat er rondemissen zijn die je feliciteren voor de foto wanneer je een ereplaats hebt behaald is het opeens niet zo vreemd meer :+ .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:23

Tigra_ schreef:
Relaxed schreef:
Ik vraag me vooral af waarom die jongen niet met zijn vriendin die leuke uitjes gaat doen :+

Van de 7 dagen die er in de week zijn is het toch niet zoveel gevraagd dat hij 2 dagen eens wat doet met een vriendin. Bedoel een lunch of gewoon een drankje duurt geen hele dag. Dus dat hoeft toch niet te betekenen dat hij met z'n vriendin geen leuke uitjes doet?

Ik zie mijn eigen vriendinnen niet eens 2x per week, niet eens 2x per maand.. Dus ik zou me serieus afvragen waarom mijn vriend dan meerdere keren per week met anderen afspreekt (mannelijk of vrouwelijk) Maar dat is maar net wat je gewend bent denk ik.. Ik ga er daarbij ook vanuit dat er gewoon fulltime gewerkt wordt, dus dan wil je de weekenden toch gewoon wat meer samen zijn? Heeft niks met plakken te maken :n

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:25

Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk Relaxed.

Mijn vriend doet niks anders dan lunchen met collega's, klanten, familie etc. Dan vind ik het niet gek dat daar gerust 2x per week een lunch met een dame tussen zit :) Overigens zou ik niet met hem kunnen lunchen al wil ik het graag. Ruim drie kwartier rijden van mijn werk naar dat van hem :+

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:27

Moeilijk moeilijk, mijn ex keek altijd om naar andere vrouwen en maakte er contact mee. Appte vreselijk veel met andere meiden maar dat was voor zo ver in weet vriendschappelijk. Ik maakte me er niet zo druk over. Daar in tegen deel was het wel altijd als ik vrienden tegen kwam: Wie is die jongen? Hoe ken je hem? Wat moet ie van je etc..

Ik accepteerde wel wat hij deed, maar ohwee als je een andere man of jongen ontmoete dat gewoon vriendschappelijk bleef. Door mijn "mannenberoep" kom ik veel mannen tegen en heb ik ook veel aanspraak maar ik zoek er nooit wat achter.

Het is ook maar net hoe zij er in staat en hoe goed je iemand vertrouwd. :o

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:28

Zoals al eerder gezegd zou het in mijn idee heel erg afhangen van de houding van de vriend en de doelen van de vriendinnen. Ex-vriendinnen die op veroveringstocht zijn zou ik ook zeker niet kunnen waarderen, maar een vriendin die ook gewoon een vriend heeft of duidelijk geen enkele interesse toont zou ik geen probleem vinden. Ook als de vriend het niet erg vindt als je een keer meegaat zou me geruststellen denk ik, niet mee mogen is toch wel een no-go.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:28

Relaxed schreef:
Tigra_ schreef:

Ik zie mijn eigen vriendinnen niet eens 2x per week, niet eens 2x per maand.. Dus ik zou me serieus afvragen waarom mijn vriend dan meerdere keren per week met anderen afspreekt (mannelijk of vrouwelijk) Maar dat is maar net wat je gewend bent denk ik.. Ik ga er daarbij ook vanuit dat er gewoon fulltime gewerkt wordt, dus dan wil je de weekenden toch gewoon wat meer samen zijn? Heeft niks met plakken te maken :n

Er wordt ook nergens gezet dat het dezelfde vrouwen zijn. Het is inderdaad maar net wat je gewend bent. Het kan natuurlijk best zijn dat hij overdag of door de weeks afspreekt als z'n vriendin werkt of een of andere hobby uitvoert.
Natuurlijk doe je samen wat leuks maar je hoeft toch niet altijd samen te zijn?
Naast een leven dat je samen opbouwt heb je ook apart een leven opgebouwd en dat hoeft toch niet te veranderen omdat je iemand hebt leren kennen.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 22-08-17 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:29

Ik ben dan wel single, maar ik zie mijn vrienden echt wel 2 keer per week. Als ik een relatie had dan zou dat waarschijnlijk niet echt minder worden, tenzij dat echt ten koste gaat van onze tijd samen. Ik hoef geen 5 avonden met mijn partner op de bank te zitten, ga liever lekker met mijn vrienden wat doen. En dan mag mijn partner natuurlijk ook gewoon gezellig mee.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:33

Amigo_stan, nee dat klopt. Dames met bijbedoelingen is minder leuk.

Misschien ga ik er ook zo makkelijk mee om omdat hij altijd toestemming vraagt of het in ieder geval overlegt. Weet niet waarom hij dat doet van mij hoeft dat niet en ik zeg toch nooit nee.
Wat ook fijn is dat hij ronduit verteld over wat besproken is.

Zo vertelde hij dat gister een collega kwam klagen dat ze nooit meer iets gaan drinken. Waarop hij antwoordde: sinds je zwanger bent drink je ook niet meer :+

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:33

Ik heb ook goede mannelijke vrienden waar ik alleen mee op stap ga. Bij sommige mag mijn man niet mee omdat ze gewoon niet goed elkaar kennen en dan vind ik het lastig met 3 :D hij gaat ook wel eens eten met vriendinnen (vooral collega's) en luncht op het werk ook altijd met vrouwen. Ik zie het probleem echt niet zolang get duidelijk vriendschappelijk is. Ik denk wel dat je het echt merkt als er meer achter zit?

Wij doen ook gewoon vaak iets: weekend meerdere uitjes, en nog enkele keren in de week. Daarnaast ga ik rijden en we werken allebei veel.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:37

Aantal vragen die voor mij van belang zouden zijn is 1. Hoe lang kent hij die vrouwen al? En 2. In welke hoedanigheid?

Iemand tegen wie hij twee weken geleden in de kroeg is gebotst? Of een vriendin sinds de basisschool of misschien een collega?

Vind het wel een beetje vreemd dat het schijnbaar zo vaak voorkomt dat de vriendin wellicht denkt "waarom zo vaak"?

Ik bedoel als mijn vriend eens afspreekt met een vriendin lig ik daar echt niet wakker van, maar iedere week? Hallo met wie heb je nu een relatie? En ik hoef echt niet 7 dagen per week met hem op de bank voor de tv. Maar er moet wel een juiste verhouding zijn. Niet 6 dagen op stap met diverse vriendinnen en 1 avond voor mij overhouden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:39

Als het voor hem niks anders is dan wat hij met een mannelijke vriend ook zou doen zie ik niet in waarom hij speciaal moet vermelden dat hij met een vrouw gegaan is. :?
Hij is gewoon met een bevriend iemand wat gaan doen.
Waarom zou hij niet elke week mogen afspreken met een vrouwelijke vriendin maar wel met een mannelijke vriend dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:41

Tigra_ schreef:
Relaxed schreef:

Er wordt ook nergens gezet dat het dezelfde vrouwen zijn. Het is inderdaad maar net wat je gewend bent. Het kan natuurlijk best zijn dat hij overdag of door de weeks afspreekt als z'n vriendin werkt of een of andere hobby uitvoert.
Naast een leven dat je samen opbouwt heb je ook apart een leven opgebouwd en dat hoeft toch niet te veranderen omdat je iemand hebt leren kennen.

Waar zeg ik dat dan? :+ Ik bekijk het puur vanuit mijn eigen standpunt, zoals ik al zeg, ik zie mijn vriendinnen niet vaak en van mijn ex ken ik dit ook niet, die had kameraden genoeg, maar die zag hij ook echt niet wekelijks. Altijd samen zijn zeg ik ook nergens, maar ik zou het erg ongezellig vinden als je partner op zaterdagavond met een andere vrouw op stap gaat (en ja, dan heb ik er meer moeite mee omdat dat een vrouw is, dan wanneer het met kameraden is)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:44

Zou er geen probleem mee hebben. Vertrouw mijn vriend. Dus ook zijn inschatting of een bij bedoeling heeft en mocht het toch zo zijn hoe hij zou reageren.

Ook geen behoefte om te testen door middel of ik mee zou mogen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:48

Relaxed schreef:
Tigra_ schreef:

Waar zeg ik dat dan? :+ Ik bekijk het puur vanuit mijn eigen standpunt, zoals ik al zeg, ik zie mijn vriendinnen niet vaak en van mijn ex ken ik dit ook niet, die had kameraden genoeg, maar die zag hij ook echt niet wekelijks. Altijd samen zijn zeg ik ook nergens, maar ik zou het erg ongezellig vinden als je partner op zaterdagavond met een andere vrouw op stap gaat (en ja, dan heb ik er meer moeite mee omdat dat een vrouw is, dan wanneer het met kameraden is)

Geen idee. Volgens mij in de war met een andere bericht. :?

Gewoon benieuwd ben je dan onzeker over de relatie als hij met een andere vrouw zou gaan?
Ik zie dat gewoon anders. Man of vrouw zolang het vrienden zijn zie ik het probleem niet.

Het zou dan wel een probleem zijn als je op een biseksuele man zou vallen voor sommige vrouwen. Maar ik zie dat inderdaad anders. Vindt het jammer dat mensen dat onderscheid blijven maken.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:51

Ayasha schreef:
Als het voor hem niks anders is dan wat hij met een mannelijke vriend ook zou doen zie ik niet in waarom hij speciaal moet vermelden dat hij met een vrouw gegaan is. :?
Hij is gewoon met een bevriend iemand wat gaan doen.
Waarom zou hij niet elke week mogen afspreken met een vrouwelijke vriendin maar wel met een mannelijke vriend dan?

Dat dus, ik begrijp het issue niet echt :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:51

Ik vind het wel interessant dat mensen schrijven dat het ligt aan hoe lang hij die andere vrouw al kent, en dat het anders is als ze elkaar al jaren kennen dan wanneer hij haar een maand geleden in de kroeg/op het werk ontmoet heeft. Alsof vriendinnen van jaren terug 'veilig' zijn ;) en vrouwen die je pas ontmoet hebt standaard sletteriger zijn. :D

Het lijkt mij dat als je man vrouwelijke vriendinnen mag hebben, hij niet alleen oude vriendschappen mag onderhouden maar ook nieuwe vriendschappen mag vormen met andere vrouwen.
Ik stuur de resultaten in elk geval door, super dat zoveel mensen de moeite hebben genomen om te reageren! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:52

Tigra_ schreef:
Relaxed schreef:

Geen idee. Volgens mij in de war met een andere bericht. :?

Gewoon benieuwd ben je dan onzeker over de relatie als hij met een andere vrouw zou gaan?
Ik zie dat gewoon anders. Man of vrouw zolang het vrienden zijn zie ik het probleem niet.

Het zou dan wel een probleem zijn als je op een biseksuele man zou vallen voor sommige vrouwen. Maar ik zie dat inderdaad anders. Vindt het jammer dat mensen dat onderscheid blijven maken.

Totaal niet onzeker, vind het gewoon niet nodig denk ik.. maar ligt misschien wel compleet aan de situatie en wat ik zelf van diegene vind :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-08-17 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:52

Dat wil niet zeggen dat nieuwe vrouwen sletterig zijn. Maar als je iemand al jaren kent en de vonk slaat niet over dan denk ik dat de kans ook klein is dat het alsnog gebeurt.

Anoniem

Re: Vriend gaat uit met andere vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:55

Denk je? In mijn ogen zijn alle vrouwen even gevaarlijk. ~~}>