Pedagogisch medewerkers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jessica_1998
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-17 10:02

quera schreef:
Merk wel dat dit topic voornamelijk kinderopvang is helaas.

Wat doe jij precies? Heb t wel even teruggezocht maar wat houdt het precies in?
Denk idd dat t vooral kinderopvang is, maar omdat ik nu met m'n opleiding bezig ben, ben ik wel benieuwd naar wat er nog meer is!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 10:15

Ik werk met mensen met een beperking die een delict /delicten hebben gepleegd en die krijgen bij ons behandeling. Zodat zij hopelijk de volgende keer geen delict zullen plegen .

xxxmh

Re: Pedagogisch medewerkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 10:30

Wat leuk!

Ik heb eerst 3.5 jaar niveau 3 pw gedaan en daarna nog 1 jaartje niveau 4 pw. Juli 2016 geslaagd en werk sinds deze maand 2 ochtenden op een peuteropvang. Is mijn oude stage van 2 jaar geleden! Krijg als ik vrij kan krijgen van mijn andere werk nog een ochtend een eigen groep per november.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 10:51

Omdat de opleiding helaas ook alleen kinderopvanggericht is en dingen als jeugdzorg eruit zijn gehaald. Je kan er wel een tak in kiezen maar het hoofddoel is kinderopvang.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 11:03

Ik heb spw gedaan.

Dus ben gewoon pedagogisch medewerkster

Jessica_1998
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-17 11:24

Lijkt me heftig quera!

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 11:32

Ik heb ook afgelopen jaar pw niveau 4 afgerond, met als uitstroom jeugdzorg. Ik heb dus nooit in een kinderopvang gestaan :D

Ik doe nu social work op het hbo.

hanneke32xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 12:10

Jessica_1998 schreef:
hanneke32xx schreef:
Ik heb het ook erg naar mijn zin op stage, loop stage bij een agrarische kinderopvang en ben er wel achter dat het agrarische deel mij heel erg trekt :) ik loop er nog niet zo lang stage maar heb echt mn plekje daar wel gevonden

Zou je mij wat meer info kunnen geven over wat ik me erbij voor moet stellen :) kan t op internet wel een beetje vinden Maar vanuit iemand die er stage loopt is toch anders :)

We gaan met de kinderen elke dag 2 keer naar buiten, als het regent spelen ze in de koeienstal en helpen ze met de koeien voeren. We hebben een moestuin waar de kinderen vaak iets mogen plukken. Eigenlijk gaan de kinderen gewoon veel naar buiten de natuur in en kijken bij de dieren. Rondom de speelweide voor de kinderen hebben we bijv. Kippen&geiten lopen. En in de stal zitten konijnen&koeien. Ze leren heel veel over de natuur, dieren en landbouw. Zo zijn we laatst wezen kijken toen het mais eraf werd gehaald. :)

Jessica_1998
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-17 12:11

Superleuk!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 12:24

:wave:
Ik lees ook mee!

Ik ben afgestudeerd HBO pedagoog sinds een jaar, 2 jaar werkzaam geweest als begeleiding van hoogbegaafde schooldropouts en inmiddels aan het werk als jeugdzorgwerker op een crisisplek voor tijdelijk uit huis geplaatste jongeren.

Ondertussen ook begonnen aan een premaster orthopedagogische wetenschappen met NVO pakket. :)

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 16:54

SophieFT schreef:
Ik heb ook afgelopen jaar pw niveau 4 afgerond, met als uitstroom jeugdzorg. Ik heb dus nooit in een kinderopvang gestaan :D

Het eerste jaar is kinderopvanggericht en loop je ook stage op een kinderopvang en tweede jaar krijg je pas keuzevakken als jeugdzorg enzovoorts. Ik zit nu in t eerste jaar.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 17:02

Is dat niet per opleiding verschillend?

Ik heb op een plek stagegelopen tegelijkertijd met iemand van een andere hogeschool en zij had een heel ander lesprogramma.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 17:42

SavannahNx schreef:
SophieFT schreef:

Het eerste jaar is kinderopvanggericht en loop je ook stage op een kinderopvang en tweede jaar krijg je pas keuzevakken als jeugdzorg enzovoorts. Ik zit nu in t eerste jaar.

Neehoor ;)
Bij mij was al vanaf t eerste jaar jeugdzorg

madelonvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 19:12

Ik zou willen dat ik breder opgeleid word.
Op het roc zijn er twee mogelijkheden. De ene is speciaal gericht op kinderopvang(kdv, pzs en bso, alleen maar normale basisontwikkeling en geen diepgang). De andere is jeugzorg.

Ik doe de kinderopvang variant en de stage die ik nu zelf heb geregeld past eigenlijk niet helemaal in mn opleiding. Loop nu stage op een kinderdienstencentrum. Soort kdv maar dan voor kinderen met een beperking waar heel veel gericht is op ontwikkelingsgericht werken en een-op-een aandacht. Onder andere met de fysiotherapeut, logopedist, zwemmen met de kinderen, wekelijks iemand die komt zingen, zachte gymzaal en zoveel andere dingen die de kinderen uitdagen tot ontdekken.
Merk dat ik dit werk enorm uitdagend vind vergeleken met "normale" kinderopvang maar vanuit school zijn er veel tegenwerkingen geweest en nu nog steeds. Doordat het onbekend terrein is voor velen, merk ik dat er angst en onbegrip heerst.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 19:17

Wat zonde Madelon! Ik vind dat soort stageplekken juist een enorme uitdaging en als je merkt dat je daar meer mee zou willen, kun je daar dan niet over in overleg?
Zou dat kunnen vallen onder jeugdzorg? Wellicht dan eens kijken of een overstap mogelijk is!

hanneke32xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 19:17

Bij mij op het roc is ons verteld dat jeugdzorg nu niet meer op mbo niveau bestaat, alleen op hbo niveau. De opleiding die ik nu doe is alleen voor KDV&BSO&peuterspeelzaal. Had het er graag nog bij de opleiding in gezien maar helaas

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 19:18

Zou best kunnen kloppen, overal waar je kijkt wordt SKJ registratie gevraagd en ik geloof dat dat voor HBO (of WO) opleidingen is..

madelonvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 19:27

Ik heb een half jaar op school gevochten voor deze stageplek. Is officieel een hbo plek maar na een pittige selectiedag van stage daar aangenomen, gelukkig. Alles uitgezocht en met bewijzen naar school gegaan dat hun mij mogen opleiden en toen waren ze eindelijk om.
Er is geen mogelijkheid om over te stappen aangezien ik dan twee jaar weggooi en met nog maar een jaartje te gaan vond ik dat zonde. Had op mn oude stage kunnen blijven met vooruitzicht op contract. Daar zou ik met twee vingers in mn neus slagen. Draaide daar vaak al alleen de groep en als er invallers waren kreeg ik de leiding. (Wat vond ik dat de eerste keren doodeng)
Gelukkig heb ik nu heel veel uitdaging en een toffe plek die meedenkt.

Naast mijn opleiding doe ik nog twee dagen vrijwilligerswerk op een gehandicaptenmanege waar ik ook veel ervaring op doe.
Al met al een pittige werkweek maar heel dankbaar en daar doe je t voor.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 19:27

Hier ook een pmer!
Afgestudeerd als onderwijsassistent met als doel een tussenjaar te nemen en vervolgens aan de pabo te starten.... ja, een tussenjaar moet je dus nooit nemen :+
Inmiddels een vriend en hypotheek verder.

Ik werk op een kinderdagverblijf, voornamelijk de peutergroep.
Ik merk soms dat ik een beetje uitdaging mis.
Quera wat een bijzonder werk doe jij, mag ik vragen hoe je daar bent gekomen?

Ik ben op dit moment voor de 6e keer ziek dit jaar, buikgriep.
Hoe doen jullie dat? Mijn weerstand is blijkbaar zo slecht, ik pik letterlijk alles op van de kinderen!

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 19:34

Ik werk nu sinds kort met mijn SPW-4 diploma in de kinderopvang en als nanny.
Kinderopvang zowel BSO als KDV. Leuk werk!

JoycexLynn, ik ben net weer beter van de buikgriep. Alweer 3e x dit jaar. Normaal gesproken nooit ziek. Zal idd ook deels aan het werk liggen. Je komt toch net meer kids in aanraking..

Hiervoor heb ik trouwens 5 jaar in de gehandicaptenzorg gewerkt. :-)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 19:35

Wat bagger Madelon! En is het een optie voor jou om verder te studeren of zie je dat niet zitten?
Want als dit is wat je wil, dan is het zonde als je dat niet kan puur en alleen om dat stomme papiertje..
En precies, je krijgt soms een hoop bagger over je heen, maar als je die kids ziet groeien voelt het zo onwijs goed!

Joyce, bij mij zit het ziek zijn hem voornamelijk in (over)vermoeidheid en stress. Als ik voorzichtig doe met mezelf dan gaat het eigenlijk altijd wel goed. En anders, het wordt minder, echt. :Y)
Op een gegeven moment heb je alles wel opgepakt heb ik het idee.
Plus, na vakanties is het altijd wel een keer raak. :P

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 19:38

Ik heb zoals gezegd de spw gedaan. Oa stage gelopen op een kdc en in de gehandicaptenzorg met mensen met agressieproblemen. Daar ben ik uiteindelijk als flexer aan de slag gegaan.
Ik heb op een gegeven moment gesolliciteerd bij een behandelcentrum voor mensen met een beperking. Ook erg leuk maar moest daar na een aantal contracten weg omdat ze geen vast contract gaven. Ik was op dat moment zwanger dus wel even oliebol moment gehad.

Ik ben toen gaan solliciteren en ben met 32 weken zwangerschap daar op gesprek geweest. Ik kon geen dienst meelopen ivm zwangerschap en risico. Geen probleem mijn contract liep toch nog tot na m’n zwangerschapsverlof (1 maand erna maar had genoeg vakantiedagen en pbl uren die ik in kon zetten. Afgesproken dat zodra ik bevallen en hersteld was ik zou bellen. Misschien hadden ze wel wat op dat moment.
5 weken na m’n bevalling kwam er een nieuwe vacature. En zo liep ik 6 weken na m’n bevalling een dienst mee :') en ben ik aangenomen. Ik werk er inmiddels 1.5 jaar en heb een vast contract.

djinnie
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 19:40

Ik pik nog maar weinig op. Mijn eerste jaar was ook hopeloos, maar inmiddels niet vaak meer ziek gelukkig.

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 19:41

Ik ben nu zo n 15 jaar SPW er, en werk nu een jaar of 10 op een groep bewoners als woonbegeleidster in de Volwassen enzorg, LVB in combinatie met allerlei problematieken als psychiatrie, verslavings-, gedrags of justitiële achtergronden.
Er worden bewoners oa vanuit een kliniek bij ons geplaatst voor hun volgende traject of onder voorwaarden. Dit kan soms een TBS maatregel zijn.
Een uitdagende combinatie v bewoners tussen de 18 en ong 45.

Ook heb ik gewerkt in een Huis v Bewaring, op een gesloten PG afdeling ouderenzorg , activiteitenbegeleider in de psychiatrie en jongerenwerker geweest.
Bij heeft mijn interesse ook altijd gelegen bij deze doelgroepen. :)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 19:43

dalmarieke schreef:
Ik ben nu zo n 15 jaar SPW er, en werk nu een jaar of 10 op een groep bewoners als woonbegeleidster in de Volwassen enzorg, LVB in combinatie met allerlei problematieken als psychiatrie, verslavings-, gedrags of justitiële achtergronden.
Er worden bewoners oa vanuit een kliniek bij ons geplaatst voor hun volgende traject of onder voorwaarden. Dit kan soms een TBS maatregel zijn.
Een uitdagende combinatie v bewoners tussen de 18 en ong 45.

Ook heb ik gewerkt in een Huis v Bewaring, op een gesloten PG afdeling ouderenzorg , activiteitenbegeleider in de psychiatrie en jongerenwerker geweest.
Bij heeft mijn interesse ook altijd gelegen bij deze doelgroepen. :)

Mag ik in pb weten waar jij precies werkt ? Misschien krijg je ze van ons doorgeplaatst :')