Laptop kopen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 18:51

geerte schreef:
Ik heb inderdaad op mijn laptop van leapp 2 jaar garantie.

Ligt er wel aan wat voor schade oid het is! Dingen als het vervangen van de accu valt niet onder de garantie voor zover ik weet, omdat dat normale gebruikssporen zijn.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 20:01

Ik zou ook zeker voor een macbook gaan. Ze gaan echt veel langer mee, het besturingssysteem draait minder zwaar waardoor je meer en zwaardere programma's kan draaien dan op een windows laptop met hetzelfde geheugen, en macbooks zijn heel erg waardevast wat de hogere prijs ook weer goed maakt.
Heb je meer apparatuur van Apple? Als je bv een iphone of ipad hebt dan werkt je macbook daar gewoon heerlijk mee samen. Alle gegevens worden automatisch gedeeld op al je apparaten, en dat is gewoon heel erg handig, zeker ook voor schoolwerk. Je kan op je telefoon aan een document beginnen en op de macbook verder gaan bijvoorbeeld, en later weer op de telefoon dingen toevoegen, zonder dat je steeds bestanden moet delen of doormailen of verplaatsen.

Mizora

Re: Laptop kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 20:30

Ik heb zowel met asus als met acer heel goede ervaringen, en dat ondertussen al 4 laptops van mijzelf en 15-20 laptops van mijn vader/het bedrijf van mijn ouders.

Mijn recente laptop, die gigantisch lang met zijn accu doet en tot nu toe nog nooit vastgelopen is of dingen heeft laten crashen en zware programma's kan runnen (scriptiewerk), is een ASUS VIVOBOOK A541UA-DM1033T.

https://www.laptopshop.nl/product/77420 ... 1033t.html

Hij past nog precies in mijn rugzak met een handdoekje eronder tegen het onsubtiel neerzetten van de tas (*plof* "oh flut, ik had mijn laptop mee"). Ik ben zelf niet zo van de laptophoezen of tassen en dat kan hij goed hebben. Hij heeft bluetooth, daarnaast heeft hij ook een usb-c poort. Hij heeft echter geen dvd-speler, dus daar moet je wel op bedacht zijn (overigens ook bij andere laptops, want het is zeker niet meer standaard).

sauffi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 21:18

Hier thuis komt asus en acer er niet meer in, wat ondingen zijn het. Onze acer i5 was na de eerste maand al zo traag als maar kan en na een half jaar waren de kuren zo erg dat we m de deur uit hebben gedaan. Wij hebben op dit moment alleen hp en willen niet anders meer.

*typefouten hersteld*

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 21:26

Ik heb twee weken terug een Lenovo gekocht. Ook voor school. Nog niet gebruikt, dus geen idee hoe en wat, maar lekker licht en ik hoor goede verhalen over Lenovo.

emma_evg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 21:50

Ik gebruik nu ongeveer anderhalf jaar een dell laptop, het model weet ik niet precies maar is wel speciaal voor scholieren. Batterij gaat extra lang mee, niet te groot zodat hij mee kan in n schooltas, groot geheugen (weet ik ook niet exact, ik heb alles in google drive), scherm heeft ook touchscreen (best wel handig!) en is super snel. Mijn vader heeft n Asus voor zn werk, facturen enzo op maken, maar dat ding is hartstikke sloom.

_Ezra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 21:59

Het merk zegt niks over de snelheid van een laptop, die wordt door de onderdelen bepaald, en dan voornamelijk de processor.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 22:01

Heb niet echt gelezen, maar leapp is goed voor Apple refurbished, en dacht dat er nu Apple laptops waren voor 999 :) heb zelf een MacBook en zou echt niet anders meer willen

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 11:38

Ik heb gewoon de normale 2 jaar garantie op mijn refurbished van iused

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 11:46

Een macbook air? :) mijn moeder, broer en zus hebben er allemaal één, dingen zijn niet kapot te krijgen. Liggen ook rond jouw budget, werken ongelofelijk snel, zijn makkelijk mee te nemen en werken makkelijk. :j Ik raad 'm echt aan. Iedereen die ik ken doet gemiddeld 7 jaar met een mac, het is het geld meer dan waard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 12:01

Ik heb een asus zenbook, rond de €800,- dus nog onder je budget. (Volgens mij nu zelfs 700) Zowel ik en mijn zusje gebruiken hem voor school en zijn er beiden erg tevreden mee :)

Starten snel op, zijn heel licht en dun dus makkelijk mee te nemen, ook in gebruik erg snel en gebruiksvriendelijk, dus nooit problemen mee :)

Daarnaast kan ik er makkelijk een hele dag mee doen. Intensief gebruik van half 9 sochtends tot vaak wel 10 uur savonds :P

Erg tevreden mee dus!

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 10:44

Deze vraag past beter op [HTT] Huis, Tuin en Techniek, ik ga het topic verplaatsen.

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-17 12:32

Bedankt voor alle reacties!
Was helemaal vergeten nog te reageren.

Ik ben mij nu aan het orienteren op een macbook.
De twijfel is nog steeds wel heel groot, maar dat zal blijven haha.

Tweakers is een fijne site die ik nu ook gebruik voor het bekijken van de best passende laptop bij mijn wensen.