Kleding drama, ik weet niet wat ik aan kan, help!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: Kleding drama, ik weet niet wat ik aan kan, help!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 08:36

Qua basic shirts ga ik graag naar de Didi. Die hebben een heerlijke basic lijn, Immergut, in shirts in verschillende maten en die blijven jaren mooi en zacht :)
Die van de H&M worden toch snel minder mooi. Die van de Didi zijn ietsjes duurder, maar gaan veel langer mee

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 08:37

Herkenbaar topic, al heb ik inmiddels een aardig inhaalslag gemaakt. :P Vind de huidige collecties in de standaardwinkels nog steeds niet echt wat. Bij H&M kon ik vroeger altijd slagen voor een leuk topje, nu hebben ze allemaal rare mouwen of andere details die ik niet kan waarderen.

Ik bestel tegenwoordig vaak via internet en kijk bij de volgende bestelling in mijn geschiedenis welke kleding van welk merk en welke maat ik eerder heb besteld en niet geretourneerd. :+

Heb wel een aantal jurkjes, maar doe daar best veel verschillende dingen mee als ze veelzijdig zijn. Bijv. in de zomer sandalen met hak er onder en blote benen. Lente/herfst een spijkerjasje erop en een panty en gympen. In de winter een legging, enkellaarsjes en een wollen vest. Zijn dan toch al drie redelijk verschillende outfits.

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 08:39

Ik zou ook eerder investeren in een paar goede basics die wat meer kosten maar die wel jarenlang goed blijven en een goede pasvorm hebben. Hiermee kun je dan weer makkelijk combineren. Idd winkels als Expresso, houtbrox, Anna van Toor enzo hebben leuke dingen. Kleuren als wit/beige/kaki/navy/zwart zullen iedereen wel staan :j zou de broeken zoveel mogelijk effen laten en wissel met je tops, schoenen en accessoires!

De pasvormen en kwaliteit van ketens zoals Primark en H&M zijn om te huilen, daar zou ik dus niet aan beginnen... maar ieder zo z'n mening :p

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 08:56

Only.. Veromod, the stone. Kijk daar eens! Fijne kleding allemaal. En wat dacht je van een heeeeele hoop kleding bestellen bij de wehkamp? Alles passen & wat je niet leuk vind gewoon terug struren? :)

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 09:20

Alpha89 schreef:
Ik zou ook eerder investeren in een paar goede basics die wat meer kosten maar die wel jarenlang goed blijven en een goede pasvorm hebben. Hiermee kun je dan weer makkelijk combineren. Idd winkels als Expresso, houtbrox, Anna van Toor enzo hebben leuke dingen. Kleuren als wit/beige/kaki/navy/zwart zullen iedereen wel staan :j zou de broeken zoveel mogelijk effen laten en wissel met je tops, schoenen en accessoires!

De pasvormen en kwaliteit van ketens zoals Primark en H&M zijn om te huilen, daar zou ik dus niet aan beginnen... maar ieder zo z'n mening :p

Wit en beige staan dus echt niet iedereen. Ik ken meer mensen die die kleuren niet staan dan wel. Maar goed...

Ik kies zelf voor rokjes met een print/werkje/felle kleur/in spijkerstof en dan in de zomer met blote benen en een basic shirtje en in de winter met een kort jasje, panty en lange laarzen bijvoorbeeld. Broeken draag ik amper, die vind ik niet lekker zitten en ze passen zelden echt mooi. Jurkjes draag ik dan wel weer veel. Vooral wikkeljurkjes en lekkere zachte gebreide jurkjes. En twee basis jasjes in je kast en je kunt bijna al je kleding jaarrond dragen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 09:28

En een mooie garderobe moet groeien. Ik heb echt wel heel veel nu, maar ik koop gemiddeld per jaar echt maar 3 of 4 jurkjes. Maar als je daar zuinig op bent en je doet er lang mee krijg je vanzelf een mooie collectie.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 09:31

Mijn eerste reactie is ook ga naar een wat betere winkel en vraag om advies. Maar met 150,00 euro kom je niet daar waarschijnlijk niet zo ver.

Ik zou eens op internet gaan zoeken naar kleding en stijl advies. Wat blogs lezen, testjes doen etc. Zo krijg je een beetje beeld wat wel en wat niet bij jouw figuur past. Evt samen met een vriendin doen, gezellig en zij kan je dan helpen keuzes maken. Op basis van die kennis beslis je wat voor kledingstukken (in welk model) je wilt hebben. En dan shoppen maar, online of in het echt.

Ik zou wel een vriendin (die jij er leuk gekleed bij vind lopen) vragen te helpen. Ik vind het moeilijk voor te stellen dat alleen rood en zwart mooi staat bv. Met een frisse blik (van iemand die je vertrouwd) kom je misschien wel met verrassend leuke en nieuwe dingen thuis.

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 09:32

Tink89 schreef:
Alpha89 schreef:

Wit en beige staan dus echt niet iedereen. Ik ken meer mensen die die kleuren niet staan dan wel. Maar goed...

Ik kies zelf voor rokjes met een print/werkje/felle kleur/in spijkerstof en dan in de zomer met blote benen en een basic shirtje en in de winter met een kort jasje, panty en lange laarzen bijvoorbeeld. Broeken draag ik amper, die vind ik niet lekker zitten en ze passen zelden echt mooi. Jurkjes draag ik dan wel weer veel. Vooral wikkeljurkjes en lekkere zachte gebreide jurkjes. En twee basis jasjes in je kast en je kunt bijna al je kleding jaarrond dragen.

als je het leuk kan combineren heus wel. Ik zou dan weer voorzichtig zijn met felle kleuren/print. Zoals TS beschreef staat dat haar niet of heeft ze een hekel aan. Dan zou ik meer voor de natuurlijke kleuren gaan en met accessoires goed combineren. Zou gewoon wat in winkels uitproberen en je daar laten adviseren. Succes! :D

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 09:43

Bij H&M kan je ook shoppen met een personal shopper, misschien is dat een idee?

Ik herken het probleem echt totaal niet, heb bepaald geen maat S maar kan altijd wel redelijk slagen. Bij h&m en Primark zelfs. Het is wel zo dat je krijgt wat je betaald, als je voor 4 euro een T-shirt koopt kan je niet zeuren over een scheef naadje.

Alpha89 met beige zie ik eruit of ik al 2 weken terug ben overleden. Dat staat echt niet iedereen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 09:45

Jennyj01 schreef:
Zo te horen heb je je gadarobe een beetje verwaarloosd. En dan wordt het lastig om dat met E150 op te lossen. Zeker omdat je ook niet echt weet wat je wil en kan. Pas je alleen je eigen basics niet meer of standaard alle basics? Anders is het misschien wel handig om eerst een beetje af te vallen. Maar ik weet natuurlijk niet welke maat je hebt. Goeie basics voor een fijne prijs koop je bij de Hema.

Ik heb maat 38, niet echt heel groot dus :+
Hema basics zitten me allemaal te strak rond mn buik, en dat wil ik dus niet meer, daar heb ik niet de buik meer voor..

Ik zie wel allemaal winkels genoemd worden waar ik nooit van gehoord had!

Vriendinnen heb ik ook niet overigens, en mn vriend hoef ik ook niet om zijn mening te vragen :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-08-17 09:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 09:48

Depende schreef:
Bij H&M kan je ook shoppen met een personal shopper, misschien is dat een idee?

Ik herken het probleem echt totaal niet, heb bepaald geen maat S maar kan altijd wel redelijk slagen. Bij h&m en Primark zelfs. Het is wel zo dat je krijgt wat je betaald, als je voor 4 euro een T-shirt koopt kan je niet zeuren over een scheef naadje.

Alpha89 met beige zie ik eruit of ik al 2 weken terug ben overleden. Dat staat echt niet iedereen.

Precies, en in wit heb ik meteen een knalrood hoofd. Ik draag voornamelijk (konings)blauw, hard paars, zwart, grijs, petrol en donker- en knalgroen.

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 09:48

ik zeg toch ook niet dat je geheel in het beige of wit moet gaan :') bwhaha maar dat zijn wel natural kleuren die echt wel goed te combineren zijn als je niet van fel/prints houdt. Daarnaast noemde ik ook nog enkele andere kleuren dus waarom hier zo overheen vallen? Monday?
Laatst bijgewerkt door Alpha89 op 21-08-17 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 09:49

En met een goeie corrigerende slip? Ik heb er 1, was wel 4 tientjes maar dat ding zit 1. als een huis en 2. zorgt dat ik tekenende jurkjes aankan.

Want met die 150 euro kun je best een prima begin maken, je moet alleen niet te veel willen denk ik. Of gewoon lekker in de uitverkoop shoppen wat echt meer dan prima is.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 10:41

Ondergoed is heel belangrijk :j dat kan zowel je outfit, als je houding, als je zelfvertrouwen maken of breken!

Ik trek écht geen jurkje aan zonder corrigerende slip, die dingen zijn een van de beste uitvindingen ooit :P

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 10:44

Net als een goede bh, die kan ook echt het verschil maken in een jurk of top.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 12:16

Shanna schreef:
Jennyj01 schreef:
Zo te horen heb je je gadarobe een beetje verwaarloosd. En dan wordt het lastig om dat met E150 op te lossen. Zeker omdat je ook niet echt weet wat je wil en kan. Pas je alleen je eigen basics niet meer of standaard alle basics? Anders is het misschien wel handig om eerst een beetje af te vallen. Maar ik weet natuurlijk niet welke maat je hebt. Goeie basics voor een fijne prijs koop je bij de Hema.

Hema basics zitten me allemaal te strak rond mn buik, en dat wil ik dus niet meer, daar heb ik niet de buik meer voor..

Vriendinnen heb ik ook niet overigens, en mn vriend hoef ik ook niet om zijn mening te vragen :')

Wat betreft te strak om de buik..
Hebben ze bij H&M op de wat 'nettere' afdeling.
(deze hebben ze overigens niet overal, maar hier in alkmaar toevallig wel)
Wel de gewone H&M en niet de kinder versie zal maar zeggen.
Van die shirtjes die wat losser zitten, super mooi soort donker groen heb ik gekocht
(ben zelfs terug gegaan voor een 2e)
en toen kwam ik er achter dat ze ook gewoon andere kleurtjes en ook andere stofjes hebben van dat shirtje
maar hij zit lekker los en ik ben laatst inderdaad bewust gaan zoeken naar shirtjes die wat losser zitten voor deze tijd van het jaar :P

.. volgens mij woon je niet echt in de buurt,
maar misschien dat iemand anders hier van bokt wel in de buurt woont en eens met je mee wilt?
Mocht je wel in de buurt komen, of eens in Alkmaar om omstreken willen shoppen.
Wil ik best mee ;)

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 12:32

lieveli schreef:
En een mooie garderobe moet groeien. Ik heb echt wel heel veel nu, maar ik koop gemiddeld per jaar echt maar 3 of 4 jurkjes. Maar als je daar zuinig op bent en je doet er lang mee krijg je vanzelf een mooie collectie.

Soms is het ook pech hebben met de kwaliteit. Had broeken van hetzelfde merk en dezelfde maten, dus koop een paar jaar later nog een paar extra vergelijkbare. Die waren binnen één jaar ineens versleten, terwijl de 'oude' die ik van hetzelfde merk had nog steeds piekfijn waren. :roll: En had wel gewoon dezelfde flinke prijs betaald.

Probeer verder ook dingen van enigszins goede kwaliteit te kopen, maar op de kwaliteit is niet altijd peil te trekken..

Britt schreef:
Ondergoed is heel belangrijk :j dat kan zowel je outfit, als je houding, als je zelfvertrouwen maken of breken!

Ik trek écht geen jurkje aan zonder corrigerende slip, die dingen zijn een van de beste uitvindingen ooit :P

Bij mij zakken pantys altijd af, dus draag daar een soort strak sport broekje van H&M overheen om ze omhoog te houden. Klinkt als een soort luier, maar flatteert juist. :))

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 12:34

Kun je die niet gewoon online bestellen bij H&M dan?

Oh en qua pantys: de altijd laag zwarte panty's van de HEMA kosten € 4,50 of € 4,00 ofzo en die zitten echt perfect en blijven ook mooi.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 12:35

Ik heb tot nu toe 1 jurkje gehad van Juffrouw Jansen dat echt niet mooi bleef, maar dat geld kreeg ik terug. Verder heb ik sommige items echt al 6,7 jaar.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 12:36

Didi kan ik echt wel aanraden
Ik kan er echt niet altijd slagen , maar ze hebben meestal wel een aantal goede basics in huis
En met regelmaat leuke truitjes, jurkjes en tops
En ik slaag er sowieso altijd met jeans en broeken

Kleinere winkels kan ik ook aanraden
Ben toevallig afgelopen week bij een winkel geweest gericht op grote maten(hoewel ze al vanaf maat 40 beginnen) en ben daar echt spannend goed geslaagd in de sale rekken
Had voor 150 euro twee vesten, een trui, een jurkje en een aantal topjes en een hesje

Naar het varieert bij mij ook echt per seizoen of ik in een winkel wel of niet kan slagen
Voorjaar en zomer gaat meestal een stuk lastiger ivm alle fleurige printjes en lichtere kleurtjes
Daar kan ik echt vrij weinig mee over het algemeen
Herfst en winter gaat vaak al een stuk beter ;)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 14:22

Shanna schreef:
Jennyj01 schreef:

Met maat 38 moet het sowieso geen probleem worden. Een tuniek zit vaak losser rond de taille dan een blouse. Of een maatje 40. Zo te lezen heb je je er ook al een hele poos niet mee bezig gehouden en ben je er een beetje "uit". Volgens mij is het september of oktober nummer van de glamour altijd het mode nummer met heel veel kortings bonnen. Dan kun je je al vast een beetje oriënteren en nog een beetje bijsparen. Mocht je daar zin in hebben natuurlijk.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 14:37

Kijk eerst eens goed in je kast wat je echt hebt hangen en nog wel aan kan. Als 150 euro je budget is, moet je wel dingen kopen die je kunt combineren.

Ik was vorige week shoppen met mn moeder en zag wel leuke dingen, maar niks om mee te combineren thuis, dus had ik meteen 3 nieuwe dingen moeten kopen en daar zit ik niet op te wachten, omdat ik weinig netjes draag.

Het is ook wel hoe je met kleding omgaat. Onze zoon is 20 en koopt ook weleens wat dat minder is en daar hou ik rekening mee met wassen, drogen en strijken. Meeste houd ik wel een tijdje erg netjes.

Ik heb spijkerbroeken van C&A voor stal. Daar mestte ik mee uit, rij ik mee en bekap ik zelfs op. Zijn nu zeker 7jr oud en wat vaal, maar nog heel op een los lusje na. Ik heb er toen 1 gepast die goed zat en stapeltje genomen, omdat het 2 voor zoveel was.

Blousjes heb ik bijv eentje van Ralph Lauren en een gelijke van Esprit. De laatste is veel dunner, maar als ik hem netjes strijk, zit hij net zo goed. Gaan al even lang mee, omdat ik het ook weinig draag. Maar ik was wel echt alles na 1 keer dragen.

Let op aanbiedingen. Mn nieuwe jurkje was 90 en nu 45. Mijn oma zat in de stoffen en altijd moesten we stoffen voelen als we wat nieuws kochten. Kreeg vaak kleding van haar, maar ze ergerde zich aan de moderne stoffen destijds. Dit jurkje is echt zware en goede kwaliteit uit een leuk winkeltje met meer speciale dingetjes. Als iets niet goed voelt, koop ik het ook niet snel.

Mij staan diepe en open halzen niet, dus heb wel wat hemdjes van de hema omdat ik die fijn vind voelen en ze lang mee gaan.

Als je creatief bent, kom je ook wel ver. Mn zoon had een vlek op een nieuw effen shirt dat er echt niet uit ging. Had hij niet gezegd voor het wassen en ik had het gemist. Die heb ik bewerkt met bleek en is nu een lievelings shirt. Iedereen vindt het ook erg leuk. Is heel zacht blauw met wat lichte vlekken en best leuk geworden voor ene jongen dan.

Als je weinig interesse in mode hebt en je niet dagelijks netjes kleedt, zou ik niet teveel netjes kopen, maar voor casual gaan waar je je echt prettig in voelt. En investeren in je schoenen. Hoewel dat ook heel lastig is. Goede schoenen/laarzen zijn duur en erg gevoelig voor mode qua neus, hoogte etc. Toch kan een broek er heel anders uit zien met gympjes of pumps bijv.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 14:54

Oh
Zeeman heeft trouwens hele fijne basic t shirtjes
V of ronde hals en die gaan echt een eeuwigheid mee
Kosten een euro of 4 p/s
Ik heb er een stapeltje van in de kast liggen voor allerlei bezigheden en te combineren met heel veel
Zelfs voor net kunnen ze als je het weet te combineren met een vestje of jasje

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 15:05

Sonja_vR schreef:
Oh
Zeeman heeft trouwens hele fijne basic t shirtjes
V of ronde hals en die gaan echt een eeuwigheid mee
Kosten een euro of 4 p/s
Ik heb er een stapeltje van in de kast liggen voor allerlei bezigheden en te combineren met heel veel
Zelfs voor net kunnen ze als je het weet te combineren met een vestje of jasje

Nou dat ook.....Ik was ooit in de Wibra voor wat spullen en zag een jurkje hangen van 12 euro geloof ik? Die heb ik toen meegenomen en vaak naar, toen net, werk gedragen. Was wassen, ophangen en kon zo weer aan. Hing maar in mn kast, dus met kerst aangetrokken om mn schoondochter een rolberoerte te bezorgen......( ik in een jurkje ) Is nog in prima staat en niemand heeft een idee. Heb er al zovaak complimentjes over gehad, maar je ziet het ook echt niet aan de stof, dat het goedkoop is bijv.

Ondergoed en sokken heb ik laatste tijd vaker bij Action gehaald, want mijn lievelings onderbroekjes bestaan niet meer :(

BH's heb ik een hele kleine, lastige maat en al vaak veel geld voor uitgegeven. Nu was ik bij de stal en was er een aanbieding. Voor de grap eentje gepast en zat super. 2e was 1 euro, dus heb er nu 4 en zitten echt zo goed dat ik helemaal verbaasd ben. Alle 4 samen zijn ze nog goedkoper dan een enkele andere BH. Kan er nog steeds niet over uit.......

Wij hebben hier geen WE met dames kleding, maar mn zoon heeft wat shirtjes van de WE voor mannen en die zijn ook mooi van kwaliteit. Ongeveer zoals de Hema, maar iets steviger.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 15:09

oops verkeerde topic :+
Laatst bijgewerkt door Keet op 21-08-17 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt