Overlast honden van de buren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mistie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 17:32

Opnames maken en dat heeeeeeel hard af laten spelen op jouw radio als jij weg bent :Y)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 17:32

soesie schreef:
bigone schreef:
Hebben ze ook een koopwoning of huren ze??

Omdat ik zelf ook zulke buren heb, die er niets aan doen...
Maakt het verschil?
Zou de woningbouw er iets aan kunnen doen?

Zeker, wij hadden vroeger ook overlast van de achter buren, honden begonnen al om half 6 te janken maar die is wel vertrokken hoor

luuntje

Re: Overlast honden van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 18:55

Hond van mijn zusje blafte flink als ze de kinderen naar school bracht.
Buren kwamen klagen. Hond heeft tijdje een blafband omgehad.

Buren achter ons lieten van 6.30 tot 23.30 uur hun 2 honden in de tuin blaffen.
Nadat de politie was geweest de honden nooit meer gehoord.

Ik zou dus zeker de politie bellen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 19:04

Zelf zou ik nog één keer aangeven dat je er last van hebt en dat als er niets verandert je stappen gaat ondernemen. Zo geef je ze een laatste kans om het op te lossen maar geef je wel aan hoe hoog het je zit,

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-17 12:41

bigone schreef:
Hebben ze ook een koopwoning of huren ze??

Volgens mij ook een koop woning, maar dat weet ik niet zeker.

Ik ga ook nog een keer een gesprek aan en anders schakel ik de wijk agent in. Heb hier verder ook geen ervaring mee.
Vind het gewoon vervelend, dat als hun weg zijn, we niet rustig op de bank kunnen zitten, omdat je continue die honden hoort. Gister was het zo erg, dat ik m'n hondje heb opgepakt en weg ben gegaan :o En we hebben dunne muren, dus dat hoor je wel.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 13:53

Prima dat je nog eens met ze gaat praten. :)

Maar leg ze dan eens uit dat als die honden zolang blaffen zodra de baas weggaat, dat ze dan gewoon echt heel veel stress hebben. Vraag de buren hoe ze het vinden dat hun honden zoveel stress hebben. Misschien dat ze voor het welzijn van hun honden iets eraan willen doen. En dan ben jij ook geholpen :)

Vaak zijn het kleine veranderingen die al kunnen helpen: extra lang uitlaten voor vertrek, achterlaten met een kluifje, radio/lichtje aanlaten, een andere ruimte, uitzoeken of er bepaalde triggers zijn (misschien ligt er wel een buurkat buiten op de vensterbank zodra zij weg zijn), iemand tussendoor langs laten gaan, etc, etc.

Los van het ongemak voor de buren zou ik het persoonlijk heel naar vinden als ik weet dat mijn honden bijna non-stop blaffen/stress hebben als ik weg ben. :)

Mijn buuf blijft een paar keer per week een nacht weg bij haar vriend. Haar drie honden hebben het heerlijk in haar ruime tuin. Maar één van die drie blafte en jankte de hele nacht als zij weg bleef. Na een paar keer heb ik dat toch gemeld, hebben we samen wat oplossingen overdacht en, omdat we weten dat deze ene reu heel erg aan haar hangt, de oplossing gevonden in dat zij de deur naar de hal van haar huis een stukje openlaat zodat hij naar binnen kan en in die hal ligt dan altijd nu een oud shirt o.i.d met haar geur.
Prompt zijn de nachten weer rustiger. :)

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 14:23

Zeker de wijkagent inschakelen. Wat schandalig dat de buren er zo over denken. Ik sta er echt van te kijken hoe ascociaal mensen soms zijn. Je kunt toch niet een ander de hele dag met jouw blaffende hond op zadelen.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 11:31

Even een keer een berichtje van de andere kant, onze buren hebben ooit een berichtje gestuurd dat onze hond vaak en veel blafte als wij weg waren.
Nou vond ik het zelf een beetje overdreven, gezien het feit dat onze hond altijd naar de oppas gaat als wij gaan werken en hij dus amper alleen zit.
Ja, als ik boodschappen ging doen of avondje bios bijvoorbeeld, maar dat laatste was ook weinig.
Maargoed, omdat ik het blaffen voor mijn hond zelf ook wel vervelend vind ben ik gaan kijken wat helpt.

Wat hebben wij gedaan:

* Camera in huis geplaatst waarbij je ook geluid hoort als je de app opent via de telefoon. Via de app kan ik ook spreken door de camera. Dit vond ik vooral fijn omdat ik dan kon zien WAT hij deed, wanneer en hoe.
* Muziek ( radio ) aan gelaten
* Op het moment dat ik de deur uitstapte, strooide ik beloningssnoepjes door zijn mand zodat hij was afgeleid op het moment dat ik weg ging. Daarmee had ik dus als bereik dat hij niet op mijn vertrek gefocust was.
* En de gordijnen dicht voor, zodat hij geen prikkels krijgt vanuit de straat

En met succes, want hij blaft dus nooit meer :j
Nogmaals, ga ik langer weg ( voor werk dus ) gaat hij naar de oppas waar hij de hele dag door aandacht krijgt.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 11:37

Doe ze Adaptil spray kado.
Feramonen worden verspreid en kalmeren veel honden. Mijn moeder woont in de binnenstad en als het in het weekend heel onrustig is buiten met uitgaanders, is haar hond heel bang van het lallen en schreeuwen door dronken gasten op straat.
Sinds hij een adaptil band draagt in het weekend is de stress vele malen minder.
Wie weet, helpt het bij de oudjes ook

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 11:52

Ik ken je probleem. Boren hebben een Shi-tsu van hun dochter "tijdelijk" (lees:nu al een half jaar) in huis. Buurvrouw is echter allergisch dus beestje mag niet binnen. Blaft hele dag en ze zeggen er zelfs als ze thuis zijn niets tegen. Maar door dat gekef slaan mijn borders meerdere keren per dag aan. Ik corrigeer ze onmiddelijk en dan is het gedaan. Komt diezelfde buurvrouw klagen dat mijn borders blaffen terwijl ze tegen hun keffer niets zeggen, want die blaft niet zo luid... voordat hun keffer er was sloegen mijn honden zelden aan.