Jouw handtekening

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 11:06

Mijne is mn voorletter en mn achternaam (meisjesnaam), waarbij het laatste deel gekriebel is, erg leesbaar is ie niet :') En dan nog een soort kras erdoorheen :+ . Ik heb het nooit aangepast na mn trouwen, vond ik teveel gedoe.
Vind het nog serieus lastig om hem iedere keer hetzelfde te zetten, had ooit getekend voor de id kaart van mn zoon, leek niet genoeg volgens de ambtenaar... Kwam erop neer dat de "kras" er doorheen een grotere boog had dan in mn paspoort >;) Dus toen moest ik mn dochter uit bed trekken (zoon was mee met manlief omdat hij erbij moest zijn met ophalen) en naar het gemeentehuis komen om mn handtekening te verifiëren.

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 11:09

Ik heb hem na mijn trouwen ook nooit aangepast, mijn voornaam in heel schuin schrift met de laatste letter van mijn meisjesnaam groot als afsluiter ...

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 11:14

Mijn initialen zijn J en E, vanaf de onderkant van de j kun je zo in een keer door naar de e en dan tover ik er een of ander sierlijk ding aan en klaar.

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 11:19

Wij hebben er in het eerste jaar van mijn crossmedia opleiding een leuke opdracht voor gehad. De handtekening die ik daar maakte gebruik ik nog steeds.

Ik was toen nog geen 18, dus weet niet of dat verschil maakt, maar ik ben hem gewoon gaan gebruiken. Heb nooit ergens problemen gehad omdat hij anders was dan eerst. Inmiddels staat hij volgens mij op alle belangrijks documenten :o

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 11:20

Laura82 schreef:
Mijne is mn voorletter en mn achternaam (meisjesnaam), waarbij het laatste deel gekriebel is, erg leesbaar is ie niet :') En dan nog een soort kras erdoorheen :+ . Ik heb het nooit aangepast na mn trouwen, vond ik teveel gedoe.

idem :Y)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 11:24

Hier is de handtekening simpel en de paraf nog simpeler. Een tip van mijn vader die zei dat als ik de handtekening te lang ging maken ik daar ooit nog spijt van zou krijgen en ik heb hem al een paar keer bedankt voor die tip. :j _O-
Ik vraag me vooral altijd af hoe zo'n ding rechtsgeldig kan zijn. :)
Het voordeel dat ik heb is dat de meeste mijn naam niet eens correct kunnen schrijven als het voor ze ligt dus voor kopieren hoef ik niet al te bang te zijn. _O-

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 11:53

Ik ben begonnen met die van mijn moeder te kopieren. Mijn voorletter chique geschreven uitlopend in een lijntje waar de familienaam op komt. Mijn vader heeft ook een hele knappe met allemaal halen en krullen.

Mijn paraaf is die chique voorletter en de eerste letter van mijn meisjesnaam in elkaar verweven. En toen gingen we een huis kopen. En moesten we 1001 handtekeningen parafen zetten. En toen ontwikkelde mijn handtekening zich en werd het, gebaseerd op mijn paraaf, meer richting de halen en krullen die mijn vader ook heeft. Die is zoveel sneller te zetten :D

Ik gebruik dus nog steeds (de voorletter van) mijn meisjesnaam in mijn handtekening.

Britt schreef:
Hebben jullie je aangetrouwde naam verwerkt in je handtekening? Ik heb gewoon mijn oude handtekening gehouden :=
Als je je handtekening wijzigt, moet je dat dan nog ergens vast laten leggen ofzo? }:0

Ik kreeg van de bank op een gegeven moment een brief of ik even langs wilde komen, omdat mijn handtekening niet leek op die ze in hun systeem hadden staan. Moest toen in het bijzijn van een medewerker twee keer krabbelen. Een keer de oude en een keer de nieuwe. Buiten dat nooit iets van gehoord dat mijn handtekening zich ontwikkeld heeft.

Dimphyl

Re: Jouw handtekening

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:09

Mijn initialen zijn DGL, dat werd dus ook mijn handtekening met een krabbel erdoor.
Maar nu het steeds sneller en vaker gebruikt wordt krijg ik nog al eens de vraag of mijn handtekening nou echt DEL spelt?

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:10

Ik heb nadat ik getrouwd ben mijn handtekening veranderd.

Mijn vader heeft een mooie en mijn moeder ook. En die van mij ziet er niet uit haha

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:16

M'n opa heeft die van mij zo'n tien jaar terug gemaakt :) Ben hem altijd blijven gebruiken.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 12:16

Ik heb de mijne niet aangepast na mijn trouwen. Vraag me idd ook af hoe zoiets rechtsgeldig is, toch vrij makkelijk te kopieeren

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:26

Mijne is een Y en een B door elkaar heen. Handtekening is hetzelfde als mijn paragraaf.
Heb weleens gehoord dat dat niet "mag" ofzo, maar heb er nog nooit problemen mee gehad, ook niet bij officiele instanties.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:34

Mijn voornaam aan elkaar met een krabbeltje er door

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:36

Mijn handtekening is de eerste letter van mijn naam, dan mijn 2de naam voluit en de eerste letter van mijn achternaam en een sliert er door heen gekrabbeld :')
Moest laatst voor een visum in China een formulier invullen maar moest speciaal naar de ambassade komen om precies de handtekening van m'n paspoort te komen zetten.
Heb denk ik een heel A4'tje vol gekladderd tot ik 'm pas precies zo had :') :')

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:39

Ik heb ooit in een magazijn gewerkt, daar moest je een handtekening zetten voor ieder geteld artikel, honderden per dag. Daar is mijn handtekening geëvolueerd tot wat hij nu 25 jaar later nog is.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 18:04

Selina schreef:
M'n opa heeft die van mij zo'n tien jaar terug gemaakt :) Ben hem altijd blijven gebruiken.

Dat vind ik wel heel mooi :j

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 18:06

Ik heb er geen :+ gewoon m'n voornaam en achternaam in mijn eigen handschrift en tadaaaa.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 18:08

De eerste letters van mijn naam waar in ik mijn naam uitschrijf. Na geaapt van mijn moeder 8-)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 18:50

Voor mijn werk zet ik tientallen handtekeningen per dag onder officiële certificaten, die ik daarmee geldig maak.

Oorspronkelijk waren het m'n initialen aan elkaar geplakt met dan m'n achternaam voluit geschreven met een krul eraan/erdoor.
In de loop der tijd is dat geëvolueerd naar nog steeds mijn initialen en dan ipv m'n hele achternaam leesbaar, worden de rest na de initialen al een krabbel, een stuk van de krul (nog wel 3 letters ná de hoofdletter :'))
Mijn paraaf is het eerste deel van m'n handtekening, dus alleen de initialen aan elkaar vast, en dan een rondje eromheen a la het apenstaartje @

Ik weet niet meer precies wanneer ik dit bedacht heb, ik geloof toen ik mijn eerste paspoort ging aanvragen.

Heb ooit 1X een vraag uit het buitenland gehad, of de handtekening onder een document dat ik had ondertekend idd mijn handtekening was, omdat die dus idd iets geëvolueerd is ondertussen.
Maar verder is het me nog nooit gevraagd.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 19:06

Ik heb m zo kort mogelijk gedaan omdat ik het altijd zielig vind als mensen moeten wachten als ik zo lang mijn handtekening aan het zetten ben :')

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 19:09

Ik heb een impuls handtekening verzonnen toen ik als tiener bij de emigratie balie in Canada stond :')
Het is een heel sierlijke Voornaam - Achternaam met een krabbel erdoor heen waar je mijn 2 andere initialen uit kunt halen.
Heel goed bedacht, maar vaak spel ik mijn naam verkeerd omdat ik hem te snel doe :+
Mijn paraaf is mijn eerste & laatste initiaal, die zijn hetzelfde en passen dus goed bij elkaar :D

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 19:39

Die van mij komt neer op een onleesbaar iets wat soms mijn voornaam bevat en soms mijn achternaam, gedeelte achternaam of iets. Beetje zo'n doktershandschrift, dus welke letters er precies staan weet toch niemand.

Nooit bij stilgestaan dat hij hetzelfde moet zijn en blijven.

RosaZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 19:43

Vroeger toen ik met mijn zus erachter kwam dat je je eigen handtekening niet kreeg maar zelf mocht bedenken hadden we een blaadjes vol gemaakt met handtekeningen. Dus ik heb eigenlijk altijd de zelfde gehad en hij is niet eens kinderachtig ondanks ik hem heb bedacht toen ik een jaar of 8/10 was :D :j

carineken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 19:46

Als postbode zie ik de meest mooie handtekeningen voorbij komen, mijn eigen handtekening is niet veel soeps.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 19:48

Die van mij is ook niet bijzonder 8)7

Moesten hem in de eerste klas van middelbare school bedenken dus heb hele nette schoolletters erin zitten _O-