Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
MCE schreef:Percy schreef:Okee, getwijfeld of ik hier een topic over zou maken (maak nauwelijks topics aan) en in gedachten hebbend dat de gemiddelde leeftijd hier niet bepaald de ouders van grote kinderen is.
Maar dan toch. Echt nooit geweten dat ik daar last van zou gaan krijgen. Vrijheid terug, leuke dingen voor jezelf kunnen doen, geen rekening meer hoeven houden met, noem het maar op.
En nu is de jongste uitgevlogen. Ben blij voor haar en pas ervoor om te claimen maar die vrijheid?
Heb de pech dat ik nogal wat gezondheidsproblemen heb waardoor ik niet werk, niet meer zelf kan paardrijden, niet meer er op uit kan trekken met de honden en zoveel dingen nog meer niet.
Maakt het financieel ook niet mogelijk op het moment om echt geld kostende activiteiten te doen.
Maar genoeg geklaagd. Er zijn toch vast meer bokkers die min of meer in hetzelfde schuitje zitten en hun leven een andere invulling hebben "moeten" geven.
Ben wel benieuwd wat voor invullingen dat zijn/waren.
Ik dacht mijn handen vrij te hebben om flexibel te zijn in werktijden bijvoorbeeld maar ja, dan moet je wel werk hebben. Ben in principe zelfstandige maar zonder cliënten stelt dat niet zo veel voor![]()
Ik heb mijn dochter ook heel intensief in haar paardensport carrière begeleid de afgelopen jaren waardoor mijn sociale leven daar heel erg aan opging.
Heb samen met mijn man wel hele goede vrienden waren we geregeld mee optrekken maar iedereen werkt en de muren vliegen soms op me af. Komt ook omdat ik zo lichamelijk beperkt ben natuurlijk.
Zit ik bijna weer in de klaagmodus. Hoop op positieve ideeën waar misschien anderen ook wat mee kunnen. Veelgevraagd? Misschien wel maar alla, niet geschoten...........
heb zelf ontdekt dat vrijwilligerswerk in verzorghuizen heel leuk kan zijn, koffie schenken , spelletjes doen, of gewoon kletsen, ziekenbezoek bij mensen die geen bezoek krijgen
kunt u bridgen, zijn er misschien wel leuke bridge (of andere kaartclubs) bij u in de buurt
even op site kijken bij vacatures van verzorg-/verpleeg-/ziekenhuizen in uw omgeving wat zij aan vacatures voor vrijwilligers hebben
koken voor anderen........... studenten of werkende alleen staande die gezellig samen willen eten
als u zoveel ervaring hebt met de paardensport, kijk eens bij beursorganisaties paardenbeurzen zijn er het hele jaar door of gewoon bij ruitersportzaken kijken wat zij aan vacatures hebben
secretariaatswerkzaamheden bij een sportevenement of b.v. site's bijhouden van verenigingen
kan altijd iets opleveren waardoor u weer "in de running" komt,
succes
mce
Percy schreef:MCE, ik zou best heel graag in een ruitersportzaak o.i.d. willen werken. Heb ook in onze boekhandel gestaan. Probleem is alleen dat je als medewerker toch ook echt de voorraden moet aanvullen en ik kan en mag niet tillen en niet bukken. Beiden zijn bijna niet te voorkomen maar dat soort werk kan ik helaas niet aan. Ik ben helaas blijvend "gehandicapt". Ben wel in gesprek om te kijken of ik voor aangepast werk in aanmerking kom. Ook hier in België kunnen werkgevers subsidie krijgen als ze iemand met een handicap aannemen. Moet wel eerlijk bekennen dat ik hierover mijn kop een beetje in het zand heb gestoken want zo leuk is het niet om aan jezelf toe te geven dat je dingen niet meer kan.
Mijn man kookt, zegt iets over mijn kwaliteiten daarin![]()
Bridgen kan ik niet, ik heb niets met kaartspelletjes.
Bij ouderen op bezoek of met asielzoekers aan de slag zou ik best leuk vinden maar heb wel het idee dat dit soort vrijwilligerswerk hier niet zo georganiseerd is als in Nederland.
Dat is wel een idee Alwiene, heb bij hotmail trouwens ook opeens een overig en primair postvak. Had het helemaal niet door. Ga er toch nog eens naar kijken.
Hier in Nederland zijn er diverse organisaties, ik neem aan dat dat bij jullie ook wel te vinden is. Wellicht even bij de gemeente of bij een wijksteunpunt in je buurt navragen? Of bij een bejaardentehuis in je buurt?
hondjes spelen leuk, je hebt in ieder geval een gezamenlijke interesse. Ik weet niet hoe het in België zit? Percy schreef:Okee, getwijfeld of ik hier een topic over zou maken (maak nauwelijks topics aan) en in gedachten hebbend dat de gemiddelde leeftijd hier niet bepaald de ouders van grote kinderen is.
Maar dan toch. Echt nooit geweten dat ik daar last van zou gaan krijgen. Vrijheid terug, leuke dingen voor jezelf kunnen doen, geen rekening meer hoeven houden met, noem het maar op.
En nu is de jongste uitgevlogen. Ben blij voor haar en pas ervoor om te claimen maar die vrijheid?
Heb de pech dat ik nogal wat gezondheidsproblemen heb waardoor ik niet werk, niet meer zelf kan paardrijden, niet meer er op uit kan trekken met de honden en zoveel dingen nog meer niet.
Maakt het financieel ook niet mogelijk op het moment om echt geld kostende activiteiten te doen.
Maar genoeg geklaagd. Er zijn toch vast meer bokkers die min of meer in hetzelfde schuitje zitten en hun leven een andere invulling hebben "moeten" geven.
Ben wel benieuwd wat voor invullingen dat zijn/waren.
Ik dacht mijn handen vrij te hebben om flexibel te zijn in werktijden bijvoorbeeld maar ja, dan moet je wel werk hebben. Ben in principe zelfstandige maar zonder cliënten stelt dat niet zo veel voor![]()
Ik heb mijn dochter ook heel intensief in haar paardensport carrière begeleid de afgelopen jaren waardoor mijn sociale leven daar heel erg aan opging.
Heb samen met mijn man wel hele goede vrienden waren we geregeld mee optrekken maar iedereen werkt en de muren vliegen soms op me af. Komt ook omdat ik zo lichamelijk beperkt ben natuurlijk.
Zit ik bijna weer in de klaagmodus. Hoop op positieve ideeën waar misschien anderen ook wat mee kunnen. Veelgevraagd? Misschien wel maar alla, niet geschoten...........