Havo of VWO?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Havo of VWO?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 22:47

Maar dan hoeft ze toch niet per se biologie te volgen? :+ Verplichte vakken vragen mag gewoon nog bij toelating voor een HBO, hier alleen niet.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 22:58

Weet je, ik ga er niet verder op in. Ik ben duidelijk genoeg geweest. De zorgkant zonder biologie is gewoon niet wenselijk, ik heb mijn uitleg gegeven en ondertussen gaat het niet eens meer over de vraag van TS.

Ik ben docent biologie op de middelbare school en ik krijg elk jaar weer leerlingen die ineens een spoedcursus moeten hebben omdat ze de instaptoetsen anders niet halen of gewoon echt flink balen dat ze geen biologie hebben in hun pakket terwijl ze toch de zorg in willen.

Zoals ik al zei, waarom zou je het jezelf moeilijker maken dan nodig? Biologie ligt aan de basis van verzorging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 23:00

Lieve TS,

Dit zijn altijd lastige keuzes. Ik heb na mijn havo diploma gehaald te hebben VWO gedaan. Ik ben ook begonnen op VWO en ben er op zich slim genoeg voor, maar... Het was een hel! Ik heb het met pijn en moeite gehaald. Ik ben enorm slecht op het gebied van concentratie, en dat heb je toch wel echt nodig, heb ik gemerkt. De enorme werkdruk werd me op den duur teveel, en toen ben ik bijna gestopt. Toch doorgegaan en nét gehaald, maar achteraf had ik het niet gedaan.

Ik was oorspronkelijk VWO gaan doen omdat ik dacht dat ik diergeneeskunde wilde studeren, maar tijdens VWO ben ik erachter gekomen dat ik niet nog 6 jaar uit een boek wil leren; dat ben ik niet.

Mijn advies: denk na over wat je erna wil. Alleen als je iets van geneeskunde wil studeren heb je echt vwo nodig, maar in het geval dat je uni wil doen kan je ook HBO+P halen. Als het niet nodig is, zou ik dat VWO diploma lekker laten. Doe het niet omdat het een niveau is wat je zou kunnen, je hoeft je tegenover niemand te bewijzen. :) Doe het alleen als jij het écht nuttig vindt.

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 23:43

Al super bedankt voor jullie antwoorden lieve bokkers!!
Ik ben nu ook aan het kijken naar opleidingen e.d. en wat je er voor nodig hebt en kan met beide profielen eigenlijk alles. Scheelt dat ik biologie best interessant vind en daar niet zo slecht ik ben als de andere wetenschappen :Y)

Maar het lastige is dat ik de medische kant (ambulance) interessant vind maar juist ook het sociale :+

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 07:44

Hier ook na 5vwo waarvan drie jaar gymnasium, naar het havo gegaan, door depressie enz. lukte het me gewoon niet goed meer. Beste keuze ooit geweest!

Zou als ik jou was ook lekker havo gaan doen. Erna kan je altijd nog vwo gaan doen :)

ik persoonlijk heb zoveel moeite ermee gehad dat ik na het havo helemaal niet meer heb geleerd :o

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-17 01:54

Bedankt voor jullie advies! Ik ga toch switchen van c&m naar n&g en gewoon op havo niveau, zal nu waarschijnlijk uitdaging genoeg zijn..