Hulp nodig: 34 jaar en een bakvissenprobleem :)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 14:43

Dit zijn mijn favoriete topics op bokt <3

Succes TS! Ik vind het idee van Kwanyin érg leuk in ieder geval :D

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 14:50

Heeft hij geen trouwring om? :+

Cavaletto

Re: Hulp nodig: 34 jaar en een bakvissenprobleem :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 14:52

Je kunt eens kijken of hij een Facebook account heeft of LinkedInn, kun je wellicht iets meer info uithalen. Vooral FB wil nog wel eens helpen om zicht te krijgen op de relationele situatie -:)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 14:53

Heb je op facebook of linkedin gecheckt of hij daarop zit en wat zijn 'staat' is :D

Annumarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-17 14:54

@ual_95: dat ben ik de laatste keer dus vergeten te bekijken, maar meestal valt een trouwring me direct op bij een man (je kunt maar een focus hebben.... :D ). Ik weet het dus niet zeker maar ik denk van niet....

@Cavaletto en Kentaro; op LinkedIn kan ik niets anders dan zn werkcarrière vinden. Op FB staat alles zo voldoende afgeschermd dat ik dat niet kan zien, de foto's die ik wel kan zien tonen geen verdachte dame in beeld }> .... om zn status te kunnen zien moet ik eerst vriendjes worden met hem.... maar dat vind ik dan ook weer zo verdacht......ik kan nu wel zien wie zn vrienden zijn en daar staan geen werkcollega's tussen. De laatste post die ik kan zien is meer dan 2 jaar oud, dus hij heeft óf naderhand zn profiel afgeschermd óf hij doet gewoon helemaal neits met FB....
Laatst bijgewerkt door Murthul op 17-08-17 01:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: berichten samengevoegd

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 14:57

Ik zou maar eens beginnen met het toeval in de kantine een handje te helpen door uit te vinden hoe laat hij meestal gaat eten en daar dan jouw lunchtijd op aan te passen. Kan je het als julle gezellig samen brood eten hebben over koetjes en kalfjes, vakanties etc.

Annumarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-17 15:00

@Maflinger_S; daar had ik wel al aan gedacht maar hij heeft geen vast lunchpatroon.... vandaag zag ik hem toevallig wel lopen in de kantine en was ie nogal vroeg, vaak zie ik hem er helemaal niet, en soms ook wel maar dan wat later; er is geen pijl op te trekken helaas....

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 15:00

Hè jammer, volgende keer ff snel spieken! Dan kan je die al afstrepen. Waarom vraag je niet: 'Zijn jullie nog op vakantie geweest?' Als hij vraagt wie 'jullie' is, weet je genoeg.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 15:00

Hou het vooreerst luchtig en gezellig.Begin eens met proberen gewoon vrienden te worden,dat kan immers altijd.Soms blijkt iemand dan ook zo te zijn dat je er niet eens een echte relatie mee zou willen of kunnen hebben.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 15:02

:D
De volgende keer dat je hem spontaan ziet; mag ik jou wat vragen?? JA 'Ben jij verliefd/verloofd/getrouwd??'
Hopelijk is het antwoord nee }>
En 'mag ik nog wat vragen??'
JA
Weet jij hoe laat het volgende werkoverleg ook alweer is?!

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 15:05

Zal ik hem uitnodigen als vriend? :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 15:06

Misschien de volgende keer gewoon heel brutaal vragen of hij een relatie heeft! Hij staat waarschijnlijk met z'n oren te klapperen dan maar wanneer hij vraagt hoezo?? Dan gewoon zeggen dat je hem wil uitnodigen voor een drankje maar hem niet in een vervelende positie wil brengen. Dan weet hij genoeg en heeft hij het niet door dan snel laten lopen want dan issie niet echt slim.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 15:10

bigone schreef:
Misschien de volgende keer gewoon heel brutaal vragen of hij een relatie heeft! Hij staat waarschijnlijk met z'n oren te klapperen dan maar wanneer hij vraagt hoezo?? Dan gewoon zeggen dat je hem wil uitnodigen voor een drankje maar hem niet in een vervelende positie wil brengen. Dan weet hij genoeg en heeft hij het niet door dan snel laten lopen want dan issie niet echt slim.

DIT! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 15:12

Anoniem schreef:
bigone schreef:

DIT! :D

Yep, dat lijkt mij de manier. Geen gekke omwegen of spelletjes, gewoon recht door zee en direct.
Eng, misschien.... maar het toont lef en daadwerkelijk interesse. Begin gewoon bij hallo..... :D
Dat via via en rare verzinsels vind ik idd bakvissengedrag en dat stadium is geweest.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 15:15

Annumarie schreef:
Btw wat betreft vragen naar vakanties; volgens mij heeft hij net als ik nog geen zomervakantie gehad....heb z'n outlook gechecked en hij heeft ook volgens outlook nog niets gepland staan.... dat betekent wrs geen schoolgaande kids iig.... :))

Of hele kleine kinderen dat ie niet aan de zomer hoeft te houden.. :o

Kan de vergadering niet een keer zo gepland worden dat je daarna wat kan gaan eten? :D
'Goh, het is nu 1700 uur, wie gaat er mee wat drinken en een hapje eten?"

Kom je in ieder geval in gesprek met hem!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 15:18

Ja kan die collega die je verdenkt een oogje op hem te hebben toch wel subtiel uithoren? :+ Beginnen we eerst met heeft hij uberhaupt ringen om?

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 15:19

bigone schreef:

In de kroeg vind ik dat een prima plan, maar als je in een zakelijke omgeving nog (lang) met elkaar moet samenwerken niet. Ik zou daar toch wat voorzichtiger mee zijn. Je bent een volwassen vrouw, ook nog een leidinggevende functie. Dus om zomaar een blauwtje te lopen, snap ik wel dat je daar niet zo op zit te wachten.

Ik zou eerder zorgen dat je eens wat vaker 1-op-1 met hem in gesprek kan komen. Je zit samen in een Stuurgroep, dus je moet iets gemeen hebben. Niks waar je eens een half uurtje over kan inplannen om meer uitleg te krijgen? Of een discussie die je niet verder willen voeren in de stuurgroep, maar even daarna bespreekt. Een actie die door 2 mensen moet worden opgepakt, waar je dan hem en jezelf voor als vrijwilliger op kan geven? Allemaal nog niet direct een romantische sfeer, maar je bent dan wel wat meer samen in gesprek. Je kan kijken of het klikt, en of je van het zakelijke onderwerp over kan gaan naar wat meer ditjes-en-datjes.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 15:22

Ik zou gewoon over het weekend beginnen als dat ter sprake kan komen. Dan kom je er vanzelf achter wat hij in zijn vrije tijd doet :D Of vragen of hij al op vakantie is geweest en dan over zn vrouw beginnen....als ie zegt dat ie die geen heeft.... :D

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 15:41

Zonnetje81 schreef:
Ik zou gewoon over het weekend beginnen als dat ter sprake kan komen. Dan kom je er vanzelf achter wat hij in zijn vrije tijd doet :D Of vragen of hij al op vakantie is geweest en dan over zn vrouw beginnen....als ie zegt dat ie die geen heeft.... :D

Dit. En anders bij het volgende overleg een kop koffie voor hem halen en zeggen; deze keer trakteer ik, volgende keer mag jij trakteren. Mag er ook een van buiten het kantoor zijn, veel lekkerder (en dan een stralende lach erachteraan).

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 15:49

Don't oliebol where you eat, oftewel, doe het niet met huisgenoten en collega's. Ben je het wel superonwijs van plan trek dan je grotemeisjesbroek aan en vraag het op de man af. Dat is wel eng en misschien riskeer je een afgang, maar jij bent volwassen, hij is volwassen, hoe erg kan het zijn?

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 15:53

'hoe was je weekend?' Hoor je vanzelf of er kids en partner zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 15:56

lieveli schreef:
Don't oliebol where you eat, oftewel, doe het niet met huisgenoten en collega's. Ben je het wel superonwijs van plan trek dan je grotemeisjesbroek aan en vraag het op de man af. Dat is wel eng en misschien riskeer je een afgang, maar jij bent volwassen, hij is volwassen, hoe erg kan het zijn?

Mwa niet mee eens. Ik ken er genoeg die hun partner op het werk ontmoet hebben.
Tis nou niet dat een stel bruggers uit dezelfde klas de ander afwijst :') Ze zijn beide volwassen, wat kan er nou gebeuren?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 15:59

Anoniem schreef:
lieveli schreef:

Mwa niet mee eens. Ik ken er genoeg die hun partner op het werk ontmoet hebben.
Tis nou niet dat een stel bruggers uit dezelfde klas de ander afwijst :') Ze zijn beide volwassen, wat kan er nou gebeuren?

Je hoeft het er ook niet mee eens te zijn. Wel leuk dat je verder exact hetzelfde zegt als ik :)

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 16:00

Nou als het fout gaat is het nogal poedersuiker. Vooral als het heel erg fout gaat. En relaties gaan nogal eens fout. Zit je mooi met de gebakken peren. Collega's zijn voor mij een no-go.

Of je wordt gigantisch verliefd en het gaat mis en je moet jarenlang elke dag tegen hem aankijken. Man ik ben blij dat ik mijn ex niet meer zag, anders was ik er nooit overheen gekomen.

Maar goed, ik zou het gewoon op de man af vragen. Niet allemaal stalkerige gekke dingen gaan doen.

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 16:19

Oh ik volg... ik voel me weer jong.... (memories... like the colors of my mind... hahahah)... (ik ben ook al zo vreselijk oud.. haha 40 :-))

Heb je niet een collega... die weer een directe collega van hem kent... beetje "gericht" laten vissen... :-)