Pakket vanuit Amerika naar NL verzenden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 13:39

Kiki1995 schreef:
Hey allemaal!

Ik heb een kostuum laten maken in Amerika (fursuit) maar nu is het grootste probleem aangebroken: het ding hier krijgen.
Wat voor koerier moet ik in de arm nemen? Wat is het makkelijkste om te doen? Hoe kom ik het snelste de douane door?

Even kort over het kostuum zelf: het ding is zeker de waarde van een goed paard, weegt ongeveer zes kilo en gaat in een maatje verhuis doos. Heeft iemand tips of aanbevelingen voor mij. Ik ben op de hoogte dat het een duur geintje gaat worden, ik ga uit van een eurootje of 150 voor verzending.
Als iemand meer weet hoor ik graag! Heb nog nooit iets uit Amerika laten komen (wel dingen via aliexpress maar goed) dus ben echt een leek.

Je kent niemand die in de VS woont neem ik aan? Dat maakt het nl. wat makkelijker.....

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 14:35

__Elizabeth schreef:
Ik koop heel erg veel uit de US (woon in Canada aan de grens) En ik heb goede ervaringen met USPS, UPS en Fedex. Tracking van USPS is vaak langzamer als het pakketje werkelijk gaat.

Heb je al bij Purelator gekeken daar worden veel dure onderdelen van ons mee verzonden.

Waar komt het pakket vandaan?

Nog niet gekeken! Zal ik even doen.

Het pakket komt uit de staat Pennsylvania.

@cowboy55: helaas ken ik niemand in de US :c

__Elizabeth

Re: Pakket vanuit Amerika naar NL verzenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 15:11

Pennsylvania is niet zo ver hier vandaan ik wil je best helpen maar wat maakt dat makkelijker? Mijn vriend woont in de US dus ik ben er veel.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 15:38

__Elizabeth schreef:
Pennsylvania is niet zo ver hier vandaan ik wil je best helpen maar wat maakt dat makkelijker? Mijn vriend woont in de US dus ik ben er veel.

In het grijze verleden heb ik wel eens situaties gehad waarbij het versturen van een produkt vanuit de VS via de leverancier naar NL leidde tot een letterlijke verdubbeling van de kosten. Het versturen van datzelfde produkt door iemand die in de VS woont, het produkt bij zich laat bezorgen (binnen de VS vaak spotgoedkoop of zelfs gratis) om het vervolgens als prive persoon door de sturen was stukken goedkoper.

Geen idee of dit vandaag de dag nog zo is, maar destijds was er forse winst/kostenreductie op te behalen.

Zijstapje: recent iets soortgelijks gehad met het sturen van drank naar een internet-maatje in Zweden: 3 flessen drank online kopen in NL, 1 fles gratis voor mij voor de moeite en 2 flessen naar Zweden sturen was nog steeds 50% goedkoper dan wanneer mijn Zweedse vriend het spul online zou kopen en laten bezorgen in Zweden.

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 15:42

Ts: als het voor jou echt in kosten scheelt wil ik het best voor je naar nl sturen. Van Pennsylvania naar Maine kan niet zo gek veel kosten of idd zelfs gratis. Stuur maar een pb als ik je ergens mee kan helpen!

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 16:19

Het wordt door een particulier verstuurd hoor! dus ik kan haar gewoon vragen wat ik allemaal wil qua verzenden! Het komt niet van een groot bedrijf, ze maakt die pakken allemaal met de hand zelf thuis, ze is wel een officieel bedrijf dus ze doet er een offerte en alles bij in de hoop dat hij sneller door de douane komt.
Ik heb alleen wel gelezen dat bij de meeste pakketten ze maar tot 100 dollar verzekerd zijn en dan je anders een dure verzekering er bij moet afsluiten. Iemand enig idee hoe dat zit? Anders laat ik de waarde van het pakket verlagen en ga ik een gok wagen, maar liever niet natuurlijk.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 17:45

Laat het goed voor de volledige prijs verzekeren. Je kan eventueel naar U-pic kijken voor extra verzekering

Usps zou ik niet doen.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 13:21

Wij versturen en ontvangen regelmatig pakketten via FedEx (wel zakelijk), betrouwbare bezorgers en ze houden de transport in eigen beheer van a-z. Verder regelen ze de papieren/douane werk en krijgen wij achteraf de factuur. En een vriendelijke klantenservice al is t momenteel erg druk daar.
Heb alleen prive geen zaken gedaan met ze.

Ik ben geen fan van DHL (hele midddag kwijt aan wachten omdat het tussen 9-13 zou komen kwam hij s avonds om 19 uur pas..)

En 1 keer iets gehad via Dynalogic, dat was echt top. Kon exact zien hoe veel afleveradressen er nog voor je zaten en zelfs een foto vd bezorger erbij. Misschien kun je daar nog even naar kijken?

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-17 13:28

@angelaa2: bedankt voor de tip! Ga even kijken of ze daar ook mee kan verzenden!

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 13:35

Tip: Laat de verzender aangeven dat het om een kado gaat, betaal je geen importkosten :)...

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 13:37

Willemiens schreef:
Tip: Laat de verzender aangeven dat het om een kado gaat, betaal je geen importkosten :)...

Helaas niet meer waar. Helpt niet.

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 13:40

Willemina_L schreef:
Willemiens schreef:

Helaas niet meer waar. Helpt niet.

Heb van de week m'n pakketje nog zonder importkosten binnen gekregen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 13:50

Geen enkel verzendbedrijf kan je garanderen dat ze het op maandag bij je binnen hebben, ook UPS niet. Ze zijn gerechtigd om het 6 weken vast te houden bij de douane en bij twijfel doen ze dat dus ook :=

Wij ontvangen regelmatig (zakelijke) pakketten met zowel UPS als FedEx. Het fijne van FedEx is absoluut dat ze van tevoren de import factuur opstellen en naar je toezenden, dus geen gedoe met contant geld aan de deur overhandigen.

Met beide verzendwijzes wel eens ellende gehad maar dat houd je overal wel..

Als zij gewoon de daadwerkelijke waarde erop zet kan het pakket ook gewoon voor die waarde verzekerd worden. Maar wellicht dat ook daar het prijsverschil in zit, en een hoop valt en staat ook met het gewicht en formaat van de doos.

USPS is ook een optie, dan komt het uit m'n hoofd gezegd met PostNL in Nederland geleverd maar doet er wel langer over (destijds 2 weken) maar misschien scheelt het qua kosten.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-08-17 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 13:51

Heb geen tips voor je qua verzenden, maar wat een gaaf pak! Hier op t eiland komt al een aantal jaren een groep Furrys( noem je dat zo?). Vind t heel mooi om te zien.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 13:59

Willemiens schreef:

Dan heb ik al twee keer pech gehad daarmee. Fijn dat het toch nog lukt!

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 14:28

Ts: houd er rekening mee dat je met sommige verstuurders contant moet betalen als ze met het pakketje aan de deur staat. Zo te lezen geld dat met Fedex niet, ik dacht met UPS wel (maar ben daar niet zeker over).

Omdat je nog niet precies weet wat de importeren zijn (kun je alleen ongeveer uitrekenen), kan het best vervelend zijn om die kosten aan de deur te moeten betalen. Bezorgers kunnen ook niet altijd wisselen, soms moet je het echt exact hebben liggen. Of gewoon teveel betalen, maar dat is ook niet fijn natuurlijk.

Ik heb verder weinig ervaring met versturen van en naar de USA, dus daar laat ik me niet over uit.

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-17 14:31

@Siersma: bedankt! Dat zijn idd furries! :)

Ik kan er niet op laten zetten dat het om een kado gaat, want zij werkt als bedrijf en heeft dus een kvk nummer. Wat ik er wel op laat zetten is dat ik in feite met de betaling aan mijn pak belasting heb afgedragen in Amerika, maar ik weet niet (denk het wel) of ze in NL dan ook nog je belasting laten afdragen over je pakket.

@mirriezz: als het goed is stuurt UPS een dag of twee voor de bezorging een factuur met hoeveel het wordt aan de deur. Dan wordt het pinnen als een gek :') Maar ik zorg dat ik geld in huis heb! Ook kleingeld

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 14:34

Nee, zelfs als je de aankoopbelasting daar betaald hebt, dan heb je nog te maken met invoerrechten en -kosten. Die staan daar los van.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 17:36

Kiki1995 schreef:
Het wordt door een particulier verstuurd hoor! dus ik kan haar gewoon vragen wat ik allemaal wil qua verzenden! Het komt niet van een groot bedrijf, ze maakt die pakken allemaal met de hand zelf thuis, ze is wel een officieel bedrijf dus ze doet er een offerte en alles bij in de hoop dat hij sneller door de douane komt.
Ik heb alleen wel gelezen dat bij de meeste pakketten ze maar tot 100 dollar verzekerd zijn en dan je anders een dure verzekering er bij moet afsluiten. Iemand enig idee hoe dat zit? Anders laat ik de waarde van het pakket verlagen en ga ik een gok wagen, maar liever niet natuurlijk.

Serieus? Je kunt er een goed paard van kopen schreef je, dus het gaat om een paar duizend euro (of overdreef je?), dan ga je het er toch niet op gokken dat je straks al dat geld kwijt bent omdat je pakket kwijtgeraakt is :? . Dan hou je wel van een gokje in elk geval :') .

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-17 19:23

GDG schreef:
Kiki1995 schreef:

Serieus? Je kunt er een goed paard van kopen schreef je, dus het gaat om een paar duizend euro (of overdreef je?), dan ga je het er toch niet op gokken dat je straks al dat geld kwijt bent omdat je pakket kwijtgeraakt is :? . Dan hou je wel van een gokje in elk geval :') .

De waarde is 1600 euro. Daar gaan de verzendkosten nog op. Ik weet ook nog niet of ik het er op gok, ik hoop maandag op een mail van UPS over hun verzekeringen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 19:30

Kijk snders eens naar u-pic. Is ook een manier van extra verzekering vanuit usa

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 20:12

Absoluut niet USPS. Ik ben al een keer een maand een zadel kwijt geweest die met hun verstuurd was. Ding kwam gelukkig na die maand weer boven water, maar ik heb toch echt wel in de rats gezeten.
En ik gebruik bij voorkeur Fedex. Echt super snel. Halen paket op en binnen 2 dagen was het hier. Afgeleverd bij mijn buuf, aangezien ik het nog niet verwacht had en dus precies even niet thuis was :D :+ Hetzelfde bedrijf verstuurde ook met UPS wat in Dld dan weer via een Duits bedrijf gaat, waar ik al de grootste ruzie mee heb gehad. Duitse bedrijf stuurt je de rekening, maar rekent dan direct ook opslagkosten voor het paket. Vandaar dus ook dat het volgende zadel via Fedex ging. Moest voor verzenden en import zo uit mijn hoofd 550 euro aftikken, en het zadel had een waarde van een 2500 euro (kan ook nog iets meer geweest zijn). Tis al een paar jaar geleden.

Ik heb wel begrepen van kennissen van me in de USA dat versturen naar Europa heel duur is geworden.

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-17 20:42

Het versturen van USA naar EU is echt ziekelijk duur ja! Terwijl hier met PostNL voor 50 euro al een aardig pakket kunnen sturen, te gek voor woorden. Zal toch nog is kijken of Fedex het geld waard is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 21:22

Het verzenden vanuit amerika is inderdaad belachelijk duur. Maar vergis je met PostNL ook niet, op het moment dat iets een flinke waarde en gewicht heeft gaat je prijs ook gruwelijk omhoog.

FedEx kan ik dus wel aanraden. Hebben we 1x gedonder gehad maar na een boos telefoontje van mijn kant nooit meer ellende mee gehad :+ daarvoor was het al een goed jaar goed gegaan hoor, de fout zat m alleen erin dat ze een externe bezorger hadden ingehuurd die z'n werk niet netjes deed :+

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 08:21

Willemina_L schreef:
Willemiens schreef:

Dan heb ik al twee keer pech gehad daarmee. Fijn dat het toch nog lukt!

De eerste keer was pech, de 2e keer waarschijnlijk niet. Ik heb met door een (kleine) importeur laten vertellen dat je gegevens geregistreerd worden als je een keer 'betrapt' bent. Vervolgens krijgen pakketjes van/aan jou 'speciale aandacht'.

Op die manier heb ik een keer Euro 30 mogen aftikken bij de douane voor een pakketje waarvan de inhoud (aantoonbaar!) echt die waarde niet had. De meneer van de douane adviseerde me toen om dan vooral niet te betalen en het pakketje niet op te pikken, maar dat was ook geen optie..... -O-