Kiki1995 schreef:Hey allemaal!
Ik heb een kostuum laten maken in Amerika (fursuit) maar nu is het grootste probleem aangebroken: het ding hier krijgen.
Wat voor koerier moet ik in de arm nemen? Wat is het makkelijkste om te doen? Hoe kom ik het snelste de douane door?
Even kort over het kostuum zelf: het ding is zeker de waarde van een goed paard, weegt ongeveer zes kilo en gaat in een maatje verhuis doos. Heeft iemand tips of aanbevelingen voor mij. Ik ben op de hoogte dat het een duur geintje gaat worden, ik ga uit van een eurootje of 150 voor verzending.
Als iemand meer weet hoor ik graag! Heb nog nooit iets uit Amerika laten komen (wel dingen via aliexpress maar goed) dus ben echt een leek.
Je kent niemand die in de VS woont neem ik aan? Dat maakt het nl. wat makkelijker.....
...

Maar ik zorg dat ik geld in huis heb! Ook kleingeld
. Dan hou je wel van een gokje in elk geval
Hetzelfde bedrijf verstuurde ook met UPS wat in Dld dan weer via een Duits bedrijf gaat, waar ik al de grootste ruzie mee heb gehad. Duitse bedrijf stuurt je de rekening, maar rekent dan direct ook opslagkosten voor het paket. Vandaar dus ook dat het volgende zadel via Fedex ging. Moest voor verzenden en import zo uit mijn hoofd 550 euro aftikken, en het zadel had een waarde van een 2500 euro (kan ook nog iets meer geweest zijn). Tis al een paar jaar geleden.