Getuigen huwelijk twijfels. Ja of nee.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 22:00

Cayenne schreef:
Je kunt natuurlijk ook getuigen en daarna je vinger opsteken wanneer de ambtenaar vraagt of er nog iemand is die bezwaar heeft tegen het huwelijk O:)

"Oh, dear...!"

....dat is als je voor The Church of England trouwt.

In Nederland vraagt de ambtenaar van de burgerlijke stand dat niet.

Erg jammer in dit geval!!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 22:01

Ik zou sowieso al uit principe nee zeggen als iemand me dàt via de app vraagt... :n

petitparis

Re: Getuigen huwelijk twijfels. Ja of nee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 22:03

pff zou het ook niet doen als het niet persoonlijk gevraagd wordt en daar bovenop ook nog eens snel moet beslist worden...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 22:09

Ik zou voor het geluk van mijn moeder kiezen. Ze heeft deze man gekozen en wil met hem haar leven delen. Wat mooier dat haar kind haar steunt.
Het is niet aan jou om te oordelen ovdr hun relatie, vind ik. Je wil als kind ook dat jouw ouders jouw keuzes respecteren en steunen, ondanks dat ze hun bedenkingen hebben.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 22:11

Ik zou door de wijze waarop je gevraagd bent al niet staan te trappelen om getuige te zijn en dat met je moeder bespreken.

Ik vraag mij af hoe jullie relatie is als je zo gevraagd wordt. :o

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 22:17

Anoniem schreef:
Ben je niet bang dat weigeren de band helemaal verslechterd?

Maar zou je daarom jezelf opzij moeten zetten?
Het is wel het huwelijk van d'r moeder, niet van de buurvrouw....

Op basis van wat ts schrijft zou ik voor de eer bedanken.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 22:26

O jeetje, als je je er niet goed bij voelt niet doen. Je moeder en partner kunnen best iemand anders vinden die wilt getuigen. Hoe is het nu afgelopen TS? Je 'bedenktijd' is natuurlijk voorbij..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 22:36

janouk schreef:
Ik zou voor het geluk van mijn moeder kiezen. Ze heeft deze man gekozen en wil met hem haar leven delen. Wat mooier dat haar kind haar steunt.
Het is niet aan jou om te oordelen ovdr hun relatie, vind ik. Je wil als kind ook dat jouw ouders jouw keuzes respecteren en steunen, ondanks dat ze hun bedenkingen hebben.

Mee eens. Deze man maakt jouw moeder blijkbaar gelukkig. Dat is het allerbelangrijkste.
En als jij nee zegt, dan vraagt ze toch wel iemand anders en het huwelijk zal gewoon door gaan. Maar jullie relatie heeft dan wel mogelijk een flinke deuk opgelopen.
Vraag jezelf af of dat het waard is.

Een goed gesprek lijkt me verstandig.
En wat betreft via de app vragen: het is mijn keus ook niet, maar sommige mensen zijn gewoon zo makkelijk :P

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 07:41

Het is al een ding dat ze het via de app vraagt.. Dat zou ik zeker bespreken.
En je staat er niet achter en vindt hem eigenlijk geen goede man voor je moeder..(?)

Ik heb nog geen één goede reden gelezen waarom je ja zou kunnen zeggen.
Het teleurstellen van je moeder als je het niet doet, vind ik geen goede reden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 07:48

LadyMadonna schreef:
Anoniem schreef:
Ben je niet bang dat weigeren de band helemaal verslechterd?

Maar zou je daarom jezelf opzij moeten zetten?
Het is wel het huwelijk van d'r moeder, niet van de buurvrouw....

Op basis van wat ts schrijft zou ik voor de eer bedanken.

Juist omdat het haar moeder is.

Ik ga mee met wat Janouk en Cayenne zeggen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 08:15

Maar hoe kan je getuige zijn van een huwelijk waar je niet achter staat? Dat zegt niet dat de moeder niet kan trouwen, alleen niet met de getuigenis van ts...

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 08:24

Hoe merkwaardig is het dat mensen tegenwoordig zelfs over, wat ik toch als belangrijk, ingrijpend en persoonlijk beschouw, via een appje 'communiceren'....

Om te beginnen: je schrijft dat het niet botert tussen jou en je moeder's vriend.. het lijkt me dat je haar ( én hem) dat best zou kunnen vertellen - haar beslissingen hebben ook invloed op jouw leven en waarom zou je dan niet iets daarover mogen zeggen? Om de 'lieve vrede' te bewaren? Je hebt het recht op je eigen mening en als je dat rustig - zonder ruzie te maken - kunt bespreken lijkt me dat niet meer dan normaal.

Ik zou mijn moeder voor een potje thee uitnodigen, haar in alle rust vertellen dat ik moeite heb met deze gang van zaken en dat ik me niet fijn voel bij haar keuze.Misschien kan zij haar standpunt uitleggen en kun je alsnog haar beslissing respecteren en accepteren. Maar iets niet uitspreken en een toneelstukje opvoeren.. dat zorgt alleen maar voor woekeringen in de relatie. En dat is op den duur veel schadelijker dan een keer op een respectvolle manier zeggen hoe je er over denkt.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 08:27

Jannepauli schreef:
Hoe merkwaardig is het dat mensen tegenwoordig zelfs over, wat ik toch als belangrijk, ingrijpend en persoonlijk beschouw, via een appje 'communiceren'....

Om te beginnen: je schrijft dat het niet botert tussen jou en je moeder's vriend.. het lijkt me dat je haar ( én hem) dat best zou kunnen vertellen - haar beslissingen hebben ook invloed op jouw leven en waarom zou je dan niet iets daarover mogen zeggen? Om de 'lieve vrede' te bewaren? Je hebt het recht op je eigen mening en als je dat rustig - zonder ruzie te maken - kunt bespreken lijkt me dat niet meer dan normaal.

Ik zou mijn moeder voor een potje thee uitnodigen, haar in alle rust vertellen dat ik moeite heb met deze gang van zaken en dat ik me niet fijn voel bij haar keuze.Misschien kan zij haar standpunt uitleggen en kun je alsnog haar beslissing respecteren en accepteren. Maar iets niet uitspreken en een toneelstukje opvoeren.. dat zorgt alleen maar voor woekeringen in de relatie. En dat is op den duur veel schadelijker dan een keer op een respectvolle manier zeggen hoe je er over denkt.

Ik denk dat wat Jannepauli schrijft een hele nette 'oplossing' kan zijn.

Overigens heb ik zelfs meegemaakt dat ik via een appje te horen kreeg dat een dierbare was verongelukt. Tegenwoordig is dat blijkbaar heel normale communicatie :?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 08:33

Ik wil er nog aan toevoegen dat een goed gesprek er ook toe kan leiden dat de 'vriend' die jij op dit moment niet als prettig ervaart, wel blijkt mee te vallen als je hem wat beter leert kennen. Je kunt ook je eigen motieven om hem af te wijzen, wat nader bekijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 09:06

Ik vind dat zo'n dooddoener 'omdat het je moeder is'. Spring je dan ook van een brug af omdat ze dat vraagt?

Ja, het is d'r moeder maar dat betekent niet dat je als volwassene nog steeds alles moet doen 'omdat het je moeder is'.

Je at vroeger je bord leeg omdat het je moeder was. Getuige zijn voor een huwelijk waar je niet achter staat en wat je gevraagd is via een appje wat je ook nog eens binnen een half uur moet beslissen mag je weigeren. Dat getuigen gebeuren moet je een x aantal dagen van tevoren aangeven. Lijkt er meer op dat ze niemand anders kon vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 09:12

Anoniem schreef:
Ik vind dat zo'n dooddoener 'omdat het je moeder is'. Spring je dan ook van een brug af omdat ze dat vraagt?

Ja, het is d'r moeder maar dat betekent niet dat je als volwassene nog steeds alles moet doen 'omdat het je moeder is'.

Je at vroeger je bord leeg omdat het je moeder was. Getuige zijn voor een huwelijk waar je niet achter staat en wat je gevraagd is via een appje wat je ook nog eens binnen een half uur moet beslissen mag je weigeren. Dat getuigen gebeuren moet je een x aantal dagen van tevoren aangeven. Lijkt er meer op dat ze niemand anders kon vinden.

Dat kan. Misschien is mijn mening niet geheel onpartijdig, aangezien ik er alles voor over zou hebben om getuige te kunnen zijn voor mijn moeder, zelfs al was het met de grootste sukkel ter wereld, want dat zou betekenen dat ze er nog was...... Daarnaast zijn er om mij heen genoeg mensen waarvan ik de partner nou niet bepaald geweldig vind, maar als diegene er gelukkig mee is? Dan zou ik alsnog getuigen, want het gunnen en steunen van iemands geluk gaat voor mij verder dan mijn persoonlijke mening over diens partner.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 09:32

Maar TS, het is ondertussen al ruim een half uur later :+
Ik ben benieuwd hoe het gegaan is!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 09:43

Anoniem schreef:
Anoniem schreef:

Dat kan. Misschien is mijn mening niet geheel onpartijdig, aangezien ik er alles voor over zou hebben om getuige te kunnen zijn voor mijn moeder, zelfs al was het met de grootste sukkel ter wereld, want dat zou betekenen dat ze er nog was...... Daarnaast zijn er om mij heen genoeg mensen waarvan ik de partner nou niet bepaald geweldig vind, maar als diegene er gelukkig mee is? Dan zou ik alsnog getuigen, want het gunnen en steunen van iemands geluk gaat voor mij verder dan mijn persoonlijke mening over diens partner.

Precies dit ja. Veel mensen verwachten ook van hun ouders dat de nieuwe partner maar geaccepteerd wordt waar ouders indien acceptabel ook uiteindelijk jouw gedachten bij hebben. Als hij/zij maar gelukkig wordt.
Waarom zouden wij dat niet andersom kunnen doen? Mijn ouders zijn nogsteeds happy together maar ik zie zoveel scheidingen om me heen en dan kinderen die het een nieuwe partner onmogelijk maken.. en dan niet kinderen van 4 maar gewoon al 16 of zelfs ouder.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 09:45

Cayenne schreef:
Maar TS, het is ondertussen al ruim een half uur later :+
Ik ben benieuwd hoe het gegaan is!

:+

Ik zou het persoonlijk niet doen.. Sowieso vind ik dit niet iets om even via whatsapp aan je dochter te laten weten dat je gaat trouwen. En als je er niet achter staat, al helemaal niet.
Als je moeder dat niet kan hebben, jammer dan.. Is dan toch duidelijk wie er voor gaat.

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 09:52

Heel raar dat het via WhatsApp gaat en ook dat je het in zo n korte tijd moet laten weten.
Gaan ze op zeer korte termijn trouwen ofzo?

Ik zou denk ik wel getuigen ondanks dat je er niet achter staat, anders bestaat de kans dat jullie band er juist nog slechter door word.
Trouwen gaan ze toch wel of jij die krabbel nou zet of niet..
Een getuigen is zo gevonden, als je zelf niemand hebt als getuigen kunnen mensen die in het gemeente huis werken dit voor je doen. Dus om de goede vrede te bewaren zou ik het wel doen, wel zou ik nog even in gesprek gaan over de manier waarop het gegaan is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 10:00

OMG, via Whatsapp en of je binnen een half uurtje uitsluitsel wil geven.... 8)7 Ik geloof dat ik dan behoorlijk boos zou worden.

Ben benieuwd hoe jij hebt gereageerd, TS!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 10:03

Tica; ik snap dat het bij jou dan inderdaad anders ligt. Maar desondanks vind ik 'het is wel/toch je moeder' een dooddoener. Ik vind het voor jou heel verdrietig dat je je moeder moet missen en dat jij een hele liefdevolle moeder had, maar niet iedereen komt uit zo'n warm 'nest' en/of heeft een goede band met de ouders. Gezien 't feit dat TS het met een appje moest doen laat mij iig denken dat er niet een geweldig warme relatie is, en dat kan natuurlijk ook. Iedere situatie is anders.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 10:58

Bizar dat ze dit per app vraagt. Ik zou antwoorden dat je er verrast/overvallen door bent en dat je het graag met haar wilt bespreken onder het genot van een bak koffie.

Ik heb een paar jaar terug ook geweigerd getuige te zijn bij een huwelijk omdat ik het stel niet goed genoeg kende. Huwelijk bleek ook na 1,5 jaar over te zijn. Achteraf ben ik blij dat ik het dus niet heb gedaan.
Bij je moeder ligt het nog wat ingewikkelder. Ik zou er even laten bezinken en heel goed over nadenken en met haar praten, dan kom je vanzelf tot een goede beslissing. Vooral de keuze met je hart maken, zou ik zeggen!

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-17 11:09

Hey sorry voor de Late reactie ik heb na dat ik mijn broer gesproken hebt die het ook allemaal maar raar vond gebelt met mijn moeder.

Ze waren dit al langer van plan en dat zou ze verteld hebben aan mij ?? Nou ik weet van niks.

Nu waten ze terug van vakantie en moest het er maar is van komen. Dus gelijk moesten de formulieren op internet in gevuld worden.. heb niet uit haar kunnen krijgen waarom dat nu perser gelijk op maandag avond moest. Ze gaan 13 okt ook trouwen maar heel klein geen receptie gewoon trouwen met familie en hele goede vrienden en dan eten.

Ik heb maar gezegd dat ik wel getuig maar mijn gevoel is nog steeds ik doe het voor haar.
Ik zie nu al tegen de dag op.

Heb mijn stand punt wel duidelijk gemaakt aan de telefoon dat deze manier van communiceren echt heel stom is. En mijn broer ging dag ook doen.

Hellaas stond de telefoon op speaker dus verder er op in gaan werd moeilijk..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 11:12

Waarom ga je niet van de week een kop koffie drinken samen met je moeder om het te bespreken?