Jannepauli schreef:Hoe merkwaardig is het dat mensen tegenwoordig zelfs over, wat ik toch als belangrijk, ingrijpend en persoonlijk beschouw, via een appje 'communiceren'....
Om te beginnen: je schrijft dat het niet botert tussen jou en je moeder's vriend.. het lijkt me dat je haar ( én hem) dat best zou kunnen vertellen - haar beslissingen hebben ook invloed op jouw leven en waarom zou je dan niet iets daarover mogen zeggen? Om de 'lieve vrede' te bewaren? Je hebt het recht op je eigen mening en als je dat rustig - zonder ruzie te maken - kunt bespreken lijkt me dat niet meer dan normaal.
Ik zou mijn moeder voor een potje thee uitnodigen, haar in alle rust vertellen dat ik moeite heb met deze gang van zaken en dat ik me niet fijn voel bij haar keuze.Misschien kan zij haar standpunt uitleggen en kun je alsnog haar beslissing respecteren en accepteren. Maar iets niet uitspreken en een toneelstukje opvoeren.. dat zorgt alleen maar voor woekeringen in de relatie. En dat is op den duur veel schadelijker dan een keer op een respectvolle manier zeggen hoe je er over denkt.
Ik denk dat wat Jannepauli schrijft een hele nette 'oplossing' kan zijn.
Overigens heb ik zelfs meegemaakt dat ik via een appje te horen kreeg dat een dierbare was verongelukt. Tegenwoordig is dat blijkbaar heel normale communicatie