Ik heb schijt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tuigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 11:46

Jij beschrijft echt EXACT hoe ik er op dit moment in sta *\o/*
Nee even serieus, ik ben iemand die heel erg gelukkig is "als de rest ook maar gelukkig is".
En ik heb besloten daar eens mee te stoppen, me niet meer in 80 bochten te wringen om dingen voor elkaar te krijgen voor anderen. Of mezelf weg te cijferen omdat een ander iets leuker vind dan ik. Soms eens "Nee" te zeggen. Of inderdaad: SCHIJT :+ , schijt wat jij ervan denkt, vind of voelt.

Edit:
Het is een proces dat al een tijdje onbewust broedt, niet mee eens? zoek het maar uit!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 12:10

Soms lijkt het me een heerlijk idee om met mijn vriend ergens te wonen waar niemand anders is. Soms hoor ik discussies en denk ik echt waar maken mensen zich druk om. Of dat je mensen hoort roddelen en dat ik denk hoefde ik dit maar niet aan te horen. Ook met banen, er zijn veel mensen met een burnout dankzij hun baas, en dan denk ik je leven is zo kort! Natuurlijk moet er gewerkt worden voor brood maar doe iets waar je plezier uithaalt. Ik ben nog geen 30 maar besef heel goed dat het allemaal veel te snel gaat om je negatief te laten beinvloeden. Daarbij hoor ik zoveel om me heen dat ze meer tijd met het gezin hadden willen doorbrengen, waarom bedenken mensen dat vaak achteraf? Wat ik nu heb is een leven, wat er na een leven komt weet ik niet, dus zolang ik nu bewust kan genieten probeer ik dat zoveel mogelijk te doen.

Anoniem

Re: Ik heb schijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 12:13

Dat tegeltje :')

Maar ik herken je gevoel heel goed hoor! Hier ook steeds meer lak overal aan aan 't krijgen. Als iemand me niet aardig vind, m'n stijl of mening iemand niet aan staat dan is dat hun probleem als ze zich eraan ergeren :+ ik ben inmiddels op het punt dat ik goddank niet met iedereen vriendjes hoef te zijn en dat als ik mezelf maar aardig vind en m'n vriend van me houdt en m'n kind me nog liefdevol mama noemt, dat dat al meer dan genoeg rijkdom is :+

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 14:12

Schijt aan de dekra(duitse school voor opldiding vrachtwagenchauffeuse)
Schijt aan de medeleerlingen. Alleen omdat ik niet de les van de leraar volg direct buitengesloten bij het bestellen van het middageten(normaal halen we wat bij de slager of de viskraam weg)
Gewoon schijt aan alles en iedereen die mij in de weg staa ~~}> t

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 14:13

Kon ik maar net zoveel schijt aan dingen hebben als m'n kat :))

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 14:55

Tuigje schreef:
Nee even serieus, ik ben iemand die heel erg gelukkig is "als de rest ook maar gelukkig is".
En ik heb besloten daar eens mee te stoppen, me niet meer in 80 bochten te wringen om dingen voor elkaar te krijgen voor anderen. Of mezelf weg te cijferen omdat een ander iets leuker vind dan ik. Soms eens "Nee" te zeggen. Of inderdaad: SCHIJT :+ , schijt wat jij ervan denkt, vind of voelt.

Edit:
Het is een proces dat al een tijdje onbewust broedt, niet mee eens? zoek het maar uit!

Dit dus! Je altijd aanpassen aan een ander, altijd voor iedereen klaar staan en vervolgens weer keihard op je bek gaan..

Wil iemand mij slaan als ik weer in het oude patroon rol :P :')

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 15:19

Jep hier ook iemand...ik ga anderen niet meer tevreden houden wanneer ik er zelf last van heb/ eraan onderdoor ga.. ik denk aan mezelf en doe dingen waarin ik mezelf goed voel. Sommige mensen denken/zeggen dat je dan egoistisch bent...en daar heb ik nu ook schijt aan :D
Heb een hoop 'vriendschappen' en familie achter me gelaten. En nieuwe vriendschappen opgebouwd met mijn nieuwe zelf leefregels..moet zeggen dat ik me hier erg prettig bij voel en het veel positieve voordelen heeft opgeleverd.

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 15:24

Helemaal een topic voor mij. Altijd mezelf veranderd om andere tevreden te stellen en toen ik ontdekt heb hoe vet ongelukkig mij dat maakt besloten daar een punt achter te zetten (en mede ook direct die relatie, hartstikke goede gozer maar met totaal andere normen en waardes dan ik heb) en sindsdien heb ik het motto "graag of niet" staat het je niet aan hoe ik ben? Jammer dan. Wat voelt dat heerlijk, totaal geen stress meer!

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 15:47

Wat een goed topic Nayomie! Ik vind het een hele goede instelling :D zo kan het mij de laatste tijd ook veel minder schelen wat mensen van me vinden. Als je moet gaan leven naar de meningen van anderen, heb je geen eigen leven meer. En boeie als je je anders kleedt/gedraagt/weet ik veel wat, als jij daar gelukkig van wordt dan hebben anderen daar niets over te bepalen.

Zo ben ik nu zelf ook voor het eerst alleen op vakantie. Ik ben nu in Polen :D de meeste reacties die ik kreeg van mensen waren; oh is dat niet te gevaarlijk/zou je dat nou wel doen/wou er dan niemand met je mee (alsof ik geen vrienden heb :') ). Maar ik laat mij niet tegenhouden door die reacties en ik ben gewoon gegaan :P tot nu toe is er ook nog niets mis gegaan

Kortom schijt hebben is goed! :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 15:58

Tuigje schreef:
En ik heb besloten daar eens mee te stoppen, me niet meer in 80 bochten te wringen om dingen voor elkaar te krijgen voor anderen. Of mezelf weg te cijferen omdat een ander iets leuker vind dan ik. Soms eens "Nee" te zeggen. Of inderdaad: SCHIJT :+ , schijt wat jij ervan denkt.

Dit probeer ik ook! Ik ben altijd de klos als mensen willen ruilen met werken en tot voor koet durfde ik geen nee te zeggen dus kon ik altijd extra werken zonder dat zij voor mij werken. Ik zeg wel steeds vaker nee (wel als ik niet kan, als ik echt totaal geen plannen hebben maakt t me minder uit)

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 16:04

Wat grappig, ik voel me op het moment heel goed en ik zit in een compleet andere fase zo te lezen :+

Als ik (nu al) terugkijk op mijn 19-jarige leventje merk ik dat ik alleen spijt heb van dingen waar ik egoïstisch was en mezelf onnodig op een eerste plek zette. Ik wil vaker 'ja' zeggen tegen dingen, ook al betekent dat dat ik iets moet doen waar ik even niet zoveel zin in heb, alleen maar om iemand blij te maken. Ik ben gezegend met een hele hoop ontzettend lieve mensen om me heen die me altijd warm zullen ontvangen, en daar ben ik ze heel dankbaar voor :)

Dus op het moment probeer ik juist zo weinig mogelijk 'schijt te hebben'. Het haalt me niet naar beneden en ik ben nog steeds mezelf. Ik ben me wel anders gaan kleden, ik droeg namelijk altijd alleen maar loszittende, vormeloze kleding maar na aandringen van onder andere mijn ouders (en mijn oma. Als je oma je een doorzichtig shirtje als cadeau geeft weet je wel hoe laat het is :P) ben ik me vrouwelijker gaan kleden. En ook dat voelt een stuk beter, ze hebben me overtuigd dat ik mezelf ietsje meer mag laten zien :)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 15:08

Bizzybijtje schreef:
Mindfullness in een notendop :')
Maar, ik doe altijd 24/7 met je mee :D

Ik heb juist schijt aan mindfullness en al die andere goeroe-zaken waar iedereen tegenwoordig aan meedoet. :')

In plaats van mindfullness doe ik gewoon m'n ding. :P