CoreMeltdown schreef:Heb je ooit een krediet van je ex mee ondertekend? Alleen als je een krediet hebt ondertekend, inclusief een clausule 'akte overdracht van schuldvorderingen en loon', kan er beslag worden gelegd op een gedeelte van je loon. Wanneer je getrouwd bent volgens het wettelijke stelsel, zou een bank geen krediet mogen geven zonder handtekening van kennisname van de partner. Ik snap dus niet goed hoe jij, zonder er iets van te weten, in deze situatie bent terecht gekomen. Voor welke schuld wordt er nu een deel van je loon afgehouden? Hier moet jij dan toch wel iets van geweten hebben? Is het een recent krediet en kan jij aantonen dat jij er niets van wist - en dat de kredietmaatschappij je handtekening niet gekregen heeft- dan heb je volgens mij nog een jaar tijd om dit aan te tonen, zodat je er toch niet mee verantwoordelijk voor bent. Maar het feit dat ze aan je loon kunnen zitten doet me vermoeden dat jij wel degelijk getekend hebt.
Creditcard mag dit volgens mij sowieso. En gemeenschap van goederen ben je sowieso de banketstaaf helaas.. dan hoef je niet eens beiden te tekenen. Mij. Man draait ook op voor mijn creditcard als ik m niet meer zou kunnen afbetalen bijvoorbeeld.

Dapper dat je de scheiding hebt aangevraagd!