Huis kopen: zelf of via een aankoopmakelaar? Ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Huis kopen: zelf of via een aankoopmakelaar? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 10:22

Dat gaat over het verkopen van een huis terwijl TS een huis wil kopen :)

Ik lees mee aangezien wij ook in de toekomst een huis willen gaan kopen. Op dit moment neigen wij naar geen aankoopmakelaar maar het zelf te gaan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 10:33

Een vriendin van mij had geen aankoopmakelaar maar een onderhandelmakelaar. Je zoekt en doet dan zelf de bezichtigingen en als je weet welk huis je wil belt hij de verkopende makelaar en doet de onderhandelingen voor je. Je betaalt de onderhandelmakelaar een percentage van het bedrag dat hij van de vraagprijs af weet te praten, dus het is ook voor hem interessant om een zo laag mogelijke prijs te behalen.
Vriendin was er in elk geval heel blij mee, die is zelf geen held met onderhandelen maar wilde ook niet de kosten van een aankoopmakelaar (en zelf bezichtigen en huizen zoeken op funda is goed te doen), dan is dit een prima optie :)

Abiola

Re: Huis kopen: zelf of via een aankoopmakelaar? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 10:40

Ik heb mijn huidige en mijn vorige huis zonder makelaar gekocht. Nu heb ik onlangs het huis van mijn moeder ook zonder makelaar verkocht.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 17:26

Als de huizenmarkt erg snel gaat in de beoogde gebieden kan een aankoopmakelaar wel degelijk bijna noodzakelijk zijn
En nee, ze gooien het niet zomaar op een akkoordje met de ander .

Als de gebieden nog te doen/rustig zijn qua hoe de markt er aan toe is
Zonder heel prima te doen

Wij hebben zelf gewoon de huizen bekeken, bouwkundige ingehuurd , bieden afgehandeld en taxatie voor hypotheek geregeld etc