Ik heb zelf ook in een sushi restaurant gewerkt (niet als bezorging maar als serveerster) maar ik herken de manier van 'zaken doen' wel. Ik wil hier absoluut niet alle aziatische mensen met een sushi restaurant over een kwam scheren maar ik heb gemerkt dat aziatische werk mentaliteit vaak een stuk anders is dan bij de meeste bedrijven. Ze werken echt kei en kei hard waardoor veel 'nederlandse' mensen het bij ons ook niet volhielden. Als er iets mis ging werd er ook vaak persoonlijk gereageerd, ik kreeg al die tijd ook cash uit betaald. Had wel een soort van contract getekend maar het was volgens mij ook een vaag grijs gebied. Ik herken ook dingen zoals bijvoorbeeld dat eigenlijk je baas het geld telt met jou er bij, maar als het druk is (vaak
) moet je maar vast weer verder gaan. Al met al heb ik daar echt wel met ontzettend veel plezier gewerkt en na werktijd had ik ook altijd erg veel plezier met mijn bazen. Er stond altijd eten voor ons klaar, mochten altijd drinken pakken, na werk ook nog eten. En regelmatig gingen we na werktijd ook nog echt iets koken met de mensen die er nog waren. Maar ja als er iets was onder werk tijd, nee dan werd ik niet blij van mijn baas omdat het imo vaak erg persoonlijk was.Ik denk dat het goed is om jezelf af te vragen of je oké bent met dingen die zo gaan en dat er waarschijnlijk nog wel een keer iets zoals dit zal voorvallen, het niet op de meest witte manier gaat of dat je het echt niet meer wil. Want waarschijnlijk als jij zegt dat je ontslag neemt, willen ze die 50 euro (als ze dat al willen) niet meer van je loon inhouden.
Ik heb bij 'mijn' restaurant denk ik 1,5 jaar gewerkt tijdens mijn studie, ik vond het oké dat het zo ging (al vond ik het wel steeds vervelender worden), dat het allemaal een beetje grijs was en ik werkte met plezier.
Side note; ik denk dat het omdat jij bezorgd en meer risico loopt dat er iets gebeurd, of stel dat je schade maakt aan de scooter. Hoe het zit met de verzekering.
Lijkt mij dat er begonnen moet worden met kassa tellen als iedereen nog in de zaak is. En als er zo vaak geld mist tja dan klopt er sowieso iets niet! O het systeem is onbetrouwbaar of er is iemand zijn eigen loonsuitbetaling aan het regelen