Afspreken met andere jongen, kan dat wel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 16:12

Op het moment dat je dingen niet aan je vriend vertelt/wil vertellen gaat er in mijn ogen iets mis. Prima dat je met A wil afspreken, maar doe het dan niet achter de rug van je vriend om. Hoe zou jij het vinden als je vriend met een vriendin van vroeger afspreekt? Een vriendin waarvan jij het bestaan niet eens weet en dat hij jou dat dan niet vertelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 16:15

Als mijn vriend (die ik niet heb, maargoed) me zou vertellen dat hij met een oude bekende zou afspreken, maar het blijkt achteraf dat het een soort van zijn ex is....dan zou ik écht niet blij zijn :o Ik zou het dus eerlijk vertellen; wie X is en dat je hem graag eens zou zien, maar dat je ook snapt dat het voor je vriend lastig is, en wat hij ervan denkt.
Als ik je vriend was zou ik zeggen "Ik kan je niks verbieden en ik vertrouw je, maar ik zou het toch niet fijn vinden."

Aan jou om te zien hoe je dat oplost, eerst (een paar keer) samen met je vriend gaan bijvoorbeeld?

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 16:17

Als je zelf al kwaad zou worden als je vriend dit zou doen, dan moet je het niet doen. Jammer dan. Hou het bij vriendschappelijk appcontact als je je vriend wilt blijven houden en geen heibel wilt. Je weet zelf waarschijnlijk ook hoe het voelt als je partner zomaar iets doet terwijl jij dat wellicht niet okee vind.

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 16:18

Ik ga mee met wat hierboven is gezegd, afspreken kan, maar niet achter de rug van je vriend om. Waarom zou je dit andersom niet tof vinden trouwens? Hij kan toch ook vriendinnen hebben?

Shaggy09

Re: Afspreken met andere jongen, kan dat wel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-17 16:19

Ik weet niet, ben een erg jaloers type. Hij heeft geen vriendinnen en ben daar eerlijk gezegd best blij om. Ik ben echt altijd bang dat er iets gebeurd of dat ze perongeluk zouden flirten of wat dan ook.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 16:19

Ik ben het eigenlijk wel eens met Blijheid inderdaad.. Als mijn vriend met een oude bekende wilt afspreken, wat dan toevallig een vrouw blijkt te zijn, dan moet hij dat gewoon kunnen doen. Maar als achteraf blijkt dat hij tot over z'n oren verliefd is geweest op haar, zou ik toch even moeten slikken denk ik. :D
Als hij er direct over eerlijk zou zijn, kunnen we er in ieder geval over praten en dan bekijken tot wat voor een oplossing we komen.o

Dus ja, TS ik vind ook dat je eerlijk moet zijn. Natuurlijk hoef je niet te vertellen smoorverliefd geweest te zijn, maar imo is het wel zo eerlijk naar je vriend toe dat je hem eens leuk hebt gevonden.

Dat je erover twijfelt om het er met je vriend over te hebben of het te verzwijgen vind ik wel wat vreemd, zoiets wekt wel de indruk dat je het misschien iets té gezellig hebt met A.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 16:20

Maar wat is precies het probleem met het aan je vriend vertellen?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-17 16:21

Weet ik niet. Ik durf het gewoon niet goed, ben bang dat hij me ineens niet meer vertrouwd of me als een heel ander persoon gaat zien. Bang dat hij het echt niet tof gaat vinden etc.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 16:24

Je kunt toch zeggen dat je een oude bekende tegen kwam. Wat heeft het voor nut om te vertellen dat hij vroeger een 'crush' was? Snap die meerwaarde niet..
En dat je daar graag eens mee af wilt spreken om bij te kletsen. Als mensen meteen roepen van ja het is niks, of hij kan niet tippen aan jou daar zou ik argwaan van krijgen :')

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 16:24

Ik zou het denk ik geen probleem vinden als ik mn vriend goed vertrouw, maar zou dan andersom ook die vrijheid willen hebben. Wel zou ik dan het verhaal willen weten, dus in jouw geval dat je verliefd bent geweest ect. En als je vriend het niet wil, dan moet je het ook niet doen

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 16:26

Je vult een heleboel in voor je vriend op dit moment...
Je weet niet hoe hij het gaat vinden, als je het er niet met hem over hebt.
Misschien valt zijn reactie wel 100 procent mee.
En zijn al je zorgen voor niets geweest.
Hij zou je niet moeten vertrouwen als je dit soort dingen verzwijgt, maar juist blij moeten zijn als je ze gewoon verteld.
Waarom vertel je hem niet gewoon wat je hier ook verteld? Dat je niet zeker weet of je naar A toe moet gaan, omdat je bang bent dat hij het niet tof vindt of je als een ander persoon gaat zien. Dan vraag je wat hij ervan vindt, zonder dat je al een beslissing hebt gemaakt of je naar A gaat of niet. Laat hem gewoon meedenken in je beslissing, dan voelt hij zich ook gehoord.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 16:29

Als het goed zit in je relatie zou het geen probleem moeten zijn. Als ik een nieuwe relatie zou hebben zou ik best nog contact met mijn ex kunnen hebben. Je hebt immers een verleden. Precies, een verleden wat dus ook prima zo blijft.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 16:46

Er is een spreekwoord: Wat u niet wil wat u geschied doe dat ook een ander niet. Jij ben een jaloerse tante dus andersom kan jouw vriend zoiets nooit doen dus doe jij het ook niet, punt!!! Leuke relatie wanneer je over dit soort zaken al verwacht om problemen te krijgen, nu ben ik zeker niet jaloers, ook nooit geweest en het enigste vriendje vroeger die dat wel behoorlijk was heb ik meteen gedumpt. Ik vind jaloezie een verschrikkelijke negatieve eigenschap, lastig voor jezelf en zeker voor je partner.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 17:06

Ik vind best dat je zonder je vriend naar A zou moeten kunnen, mits je er gewoon eerlijk over bent. Als hij aangeeft graag mee te willen naar A, dan kan je hem natuurlijk meenemen. Bedenk wel dat als je vriend het oké vindt als je naar A gaat, dat je dan niet het recht hebt om hem te verbieden om met een vriendin af te spreken, ondanks je jaloezie.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 17:18

Ik heb het gevoel dat je niet eerlijk bent naar jezelf en je relatie. Als je niet twijfelt aan jezelf, je eigen gevoelens, die van je vriend en ook die van A., is dit geen issue.

Maar:
je twijfelt wel degelijk aan je eigen relatie, want je bent bang voor de reactie van je vriend
Je twijfelt ook aan of jij niet nog wat voor A voelt, anders hoefde dat nieuwe huis bekijken uberhaupt niet.
Je twijfelt zeker ook aan of A niets voor jou voelt, want waarom wil hij dan dat je zijn huis komt bekijken? Op z'n minst moet de gedachte langs zijn komen wapperen dat daar ook een slaapkamer en een bed is.

Kortom: je bent over alles wat enigszins van belang is aan het twijfelen. Dan zou ik zeggen, gewoon niet doen. En praat sowieso eens met je vriend over dat je niet goed weet wat je met jezelf aan moet als hij bij zijn vrienden zit, dat lijkt me sowieso zinnig. Maar dan in het algemeen, niet met een ex-vriendje als voorbeeld.

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 17:38

Ik zie geen reden waarom je niet met je mannelijke vrienden af zou kunnen spreken als je een relatie heeft. Heeft je vriend geen vriendinnen?
Alleen het feit dat je het verbergt en nooit over A verteld hebt, maakt dat het fout is. A is duidelijk nog belangrijk voor je als je er nooit over hebt verteld aan je huidige vriend.
Weet je vriend wel van andere ex-vriendjes?

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 17:50

Ik snap niet waarom mensen hun partner verbieden om iemand met iemand af te spreken want : stel dat. Grote onzin. Ikzelf ben bv bi dan zou ik volgens vele hun logica niet meer met andere personen mogen omgaan.

Ik vind dat men prima een vriendschappelijke relatie kan hebben als je het maar verteld wanneer je het stiekem doet is het een ander verhaal en ben je heel fout in mijn ogen bezig

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 17:51

speedfiets_2 schreef:
Ik snap niet waarom mensen hun partner verbieden om iemand met iemand af te spreken want : stel dat. Grote onzin. Ikzelf ben bv bi dan zou ik volgens vele hun logica niet meer met andere personen mogen omgaan.

Ik vind dat men prima een vriendschappelijke relatie kan hebben als je het maar verteld wanneer je het stiekem doet is het een ander verhaal en ben je heel fout in mijn ogen bezig

Ik snap je redenatie, maar ik heb nog geen een reactie gelezen die tegen die vriendschappen is?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 17:55

Enkel van ts zelf dat ze het omgekeerd niet zou kunnen verdragen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 17:58

RoyceMack schreef:
Als je zelf al kwaad zou worden als je vriend dit zou doen, dan moet je het niet doen. Jammer dan. Hou het bij vriendschappelijk appcontact als je je vriend wilt blijven houden en geen heibel wilt. Je weet zelf waarschijnlijk ook hoe het voelt als je partner zomaar iets doet terwijl jij dat wellicht niet okee vind.

Precies dit. En als je vriend het niet oké vindt, dan ook contact afkappen. Je vindt het zelf niet prettig dus dan ook niet doen naar je vriend toe.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 18:32

Als er NU geen gevoelens meer spelen, zijn jullie gewoon vrienden zonder andere bijkomstigheden en zou ik gewoon zeggen dat je naar een vriend gaat. Misschien wil je verkering wel mee. Juist dat je het verzwijgt maakt het achterdochtig.

Duc_je

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 18:40

Mijn beste vriend is een man. Mijn vriend weet daar sinds ik hem ken ook vanaf en kan het overigens ook ontzettend goed met hem vinden. Soms vind ik het gewoon leuk om samen iets met mijn beste vriend te doen en vriendlief heeft daar echt geen moeite mee. Vriend is geen bedreiging voor vriendlief en er is ook volop wederzijds vertrouwen.

Communicatie is hier het sleutelwoord. Als jij jouw vriend niet kunt vertellen over deze gozer dan zit er imo toch iets niet helemaal goed.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 18:48

Lieshorses schreef:
"..als mijn vriend zoiets zou doen was ik echt heel kwaad geworden, maar zelf heb ik wel de neiging om het te doen."

Je geeft hier toch zelf het antwoord al? Gewoon echt niet doen, want dit kan je relatie verpesten.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 19:11

Lieshorses schreef:
Weet ik niet. Ik durf het gewoon niet goed, ben bang dat hij me ineens niet meer vertrouwd of me als een heel ander persoon gaat zien. Bang dat hij het echt niet tof gaat vinden etc.

Hij gaat je als een heel ander persoon zien als jij met iemand vriendschappelijk wilt afspreken? Hoe gaat hij je ineens zien dan? Als een sociaal mens?

Nodig hem anders eerst bij jouw thuis uit als je vriend er is. Kunnen jullie samen bijkletsen en dan heeft je vriend hem ontmoet. Als het alleen om kletsen gaat dan hoeft dat niet perse bij hem thuis toch? :) Dan kan je vriend zien dat hij geen 'kwade' bedoelingen heeft en kan je misschien daarna zonder problemen een keer naar hem toe.

Ik vraag me alleen af waarom dit contact zo speciaal voor je is dat je eraan denkt om dit te verzwijgen. In een goede gezonde relatie heb je toch niks te verbergen?
Ik zou het dus ook niet aanraden om dit te verzwijgen. Zo krijg je alleen maar meer problemen en dan is het vertrouwen direct weg. Je wilt toch juist dat hij je vertrouwt nu?

Rofah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 19:19

Ik heb er eerlijk gezegd nog nooit aan gedacht om een contact te verzwijgen, ook geen ex waar ik nog regelmatig prima contact mee heb :n
Aangezien je twijfelt of er gevoelens zijn en je er zelf zo 'moeilijk' over doet zou ik bij jezelf eens te rade gaan of er écht niets achter zit.