Marije_jiplover schreef:bigone schreef:Dat is met alles wat je koopt of verkoopt toch zo, de verkoper hemelt op en de koper kraakt af.
Als er in het boekje wat we van de makelaar staat dat het dak "nodig onderhoud behoeft", de waterschade aan het plafond in de slaapkamer nog zichtbaar is en je kunt zien dat er slechts provisorisch wat gefixt is, en dat wordt afgedaan door bewoner als "is absoluut niet dringend", dan heb je het als bewoner/verkoper toch niet echt goed begrepen.
Klopt maar als koper is een bouwkundig rapport laten maken zeker aan te bevelen. Vooral bij wat oudere huizen. Veel mensen willen besparen maar zo'n rapport legt alle pijnpunten bloot. En net als bij het kopen van paarden, is het verhaal te mooi om waar te zijn dan moeten alle alarmbellen afgaan
. Ik heb alleen ervaring met oude huizen en huizen voor onze kinderen die vrij nieuw zijn. Allemaal in dunbevolkte gebieden. Ik kan me heel goed voorstellen dat het in grote steden en vooral gewilde steden veel verstandiger is om voor koop of verkoop een makelaar in de hand te nemen. Je weet niet welke mensen je bij een bezichtiging over de vloer krijgt. En in sommige steden moet je zo snel zijn als koper dat een aankoopmakelaar van grote waarde kan zijn.