Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
luuntje schreef:Om PGB te krijgen heb je een indicatie nodig van de CIZ.
Bij mij is Allerzorg thuis geweest om een rapport te maken met hoeveel uren hulp er nodig zijn.
Dit rapport is naar CIZ gestuurd, die hebben het beoordeeld.
Vervolgens betaald mijn zirgverzekeraar de PGB uit (eerst declareren) en kan ik de zorg betalen.
olijf schreef:Mocht je denken genoeg te hebben aan een douche kruk. Dan heb ik die nog wel voor je....
Wil hem zo naar je op sturen....
Verder kan ik je helaas niet helpen...
estja schreef:Als je schoonmoeder een laag inkomen heeft dan heeft ze wellicht ook recht op de jaarlijkse idividuele inkomenstoeslag. Dit kun je aanvragen bij haar gemeente. Dat is 1x per jaar een bedrag.
Verder zal je schoonmoeder eigen bijdrage voor eventuele zorg moeten betalen via het CAK. Zoals hier al eerder geschreven werd hebben sommige gemeentes een collectieve ziektekostenverzekering voor minima. Bij sommige van deze verzekeringen kun je je CAK bijdrage bij terug vragen.
Voor jezelf: als je veel voor je schoonmoeder doet dan hebben sommige gemeentes het mantelzorgcompliment. Dat is een jaarlijks bedrag. Informeer bij de gemeente van je schoonmoeder of ze het hebben en wat de voorwaarden zijn.
luuntje schreef:Om PGB te krijgen heb je een indicatie nodig van de CIZ.
Bij mij is Allerzorg thuis geweest om een rapport te maken met hoeveel uren hulp er nodig zijn.
Dit rapport is naar CIZ gestuurd, die hebben het beoordeeld.
Vervolgens betaald mijn zirgverzekeraar de PGB uit (eerst declareren) en kan ik de zorg betalen.
luuntje schreef:Ergotherapeut is altijd handig.
Voorheen had je er wel een verwijsbrief van de huisarts voor nodig. Geen idee of dat nog zo is.
PGB kan in geld of in natura.
Als je zelf een kennis wil laten schoonmaken zal een geldbedrag makkelijker zijn denk ik.