Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Juliettex schreef:Bedankt voor alle reacties.
het enige wat ik al jaren wil is gewoon beter worden.
Ik zal een ayahuasca sessie zeker navragen of dat veilig is voor mij.
ik sta open voor alle opties en therapieen, maar gewoon een psycholoog helpt voor mij niet.
Verschillende heb ik nu gehad maar ik krijg een soort 'plaat' voor mn hoofd dat ik niets meer aanneem, en niets meer vertel en doe alsof het goed met me gaat.
Juliettex schreef:Indestal schreef:Ik denk dat jij PTSS hebt...zoek eens een goede emdr therapeut....begin bij je huisarts voor een goed gesprek en door verwijzing
bedankt voor de diagnose, mn problemen zijn verholpen
Lillith24 schreef:Dat van danzzz komt ook ongetwijfeld uit een goed hart en toch getemd door o.a. jou Lieveli. Goed bedoelde adviezen prima, maar een diagnose stellen op basis van een post op een forum is natuurlijk onzinnig. TS is ook niet op zoek naar een diagnose maar naar tips. De problematiek is bekend anders krijg je niet zomaar medicatie.
MarcoBorsato schreef:Lillith24 schreef:Dat van danzzz komt ook ongetwijfeld uit een goed hart en toch getemd door o.a. jou Lieveli. Goed bedoelde adviezen prima, maar een diagnose stellen op basis van een post op een forum is natuurlijk onzinnig. TS is ook niet op zoek naar een diagnose maar naar tips. De problematiek is bekend anders krijg je niet zomaar medicatie.
Omdat ik het een gevaarlijk advies vind, daar zit hem de finesse.
Lillith24 schreef:Dat van danzzz komt ook ongetwijfeld uit een goed hart en toch getemd door o.a. jou Lieveli. Goed bedoelde adviezen prima, maar een diagnose stellen op basis van een post op een forum is natuurlijk onzinnig. TS is ook niet op zoek naar een diagnose maar naar tips. De problematiek is bekend anders krijg je niet zomaar medicatie.
bruintje123 schreef:Danzzzz mensen drugs adviseren is altijd fout.
Juist mensen die psychisch even wat minder stabiel in de schoenen staan.
Nu zal jij dat wel weer wegwuiven.
Maar ik heb iets te vaak mensen vanuit de SEH naar de separeer ruimte van de PAAZ geholpen. Gevalletjes psychoses door drugs die fout gingen.
Is niet gezellig voor de patiënt.
Maar ook niet voor het hele team er omheen.
danzzz schreef:bruintje123 schreef:Danzzzz mensen drugs adviseren is altijd fout.
Juist mensen die psychisch even wat minder stabiel in de schoenen staan.
Nu zal jij dat wel weer wegwuiven.
Maar ik heb iets te vaak mensen vanuit de SEH naar de separeer ruimte van de PAAZ geholpen. Gevalletjes psychoses door drugs die fout gingen.
Is niet gezellig voor de patiënt.
Maar ook niet voor het hele team er omheen.
ik durf mijn handen in het vuur te steken dat hiervan 0=NUL ahayuasca gerelateerd zijn, nul! Dat het op lijst 1 staat hoeft helemaal niet te betekenen dat het gevaarlijk is. Het betekend slechts dat de overheid geen ongecontroleerde uitgifte wil.
Gianti schreef:Jij bevestigd exact wat ik het enge van ahayuasca "aanhangers" vind. Het is altijd voor iedereen een magische oplossing waarbij gevaren weggewuifd worden. Want je kan wel degelijk ervan in psychose raken als je er gevoelig voor bent en sommige medicijnen mogen er absoluut niet mee gecombineerd worden
Juliettex schreef:Ik zit al een aantal jaar in de knoop met mijzelf, vroeger gepest geweest en ook de nodige deuken in mijn zelfvertrouwen daardoor opgelopen.
Daardoor ben ik erg depressief geworden (...) ik zag geen mogelijkheid meer dat mijn leven nog enigszins positief zal gaan worden.
Nu ben ik 20 jaar, en start ik na 3 jaar extreem depressief zijn, hulp, medicatie, en opnames, een nieuwe opleiding. En ook dat vind ik super spannend.
Citaat:Nu heb ik vaak een terug val ondanks dat ik nog aan de medicijnen zit,
Citaat:(mijn positieve dingen)
Ik heb een super lieve pony al 1,5 jaar in mijn bezit, en naast mijn pony rijd ik sinds korte tijd ook een fijn goed paard waarmee ik de springsport in mag. Ik ga nu ook eindelijk een opleiding doen wat ik altijd al heb willen doen, bedrijfsleider paardenhouderij.
Indestal schreef:Als je geholpen wil worden, heb je niks aan tips van bokt, maar wel aan een goed gesprek met een huisarts die je fatsoenlijk door verwijst ipv pillen om het leed te bedekken....vraag naar een doe-therapie en niet naar praatsessies...
Op bokt krijg je niet de hulp die je nodig hebt...depressies hebben een onderliggende oorzaak, dat los je niet op met tips van onbekenden, hoe goed bedoelt ook....voor steunzoeken zul je wel veel via bokt krijgen...
Als dat voor jou voldoende is.....
we zeggen allebei hetzelfde, TS gaf nl zelf aan dat ze geen zin heeft in een praat psycholoog...