wat is er mis met mij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Indestal

Re: wat is er mis met mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 11:26

Daarom adviseer ik ook gesprek met huisarts....weet jij wat jarenlang pesten met iemand doet? Weet jij wat ptss is???

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 11:29

Indestal schreef:
Daarom adviseer ik ook gesprek met huisarts....weet jij wat jarenlang pesten met iemand doet? Weet jij wat ptss is???

Geen idee, maar ik weet dat wel en ik weet ook hoe makkelijk het is om te denken dat iedereen dezelfde is en dat iedereen een zelfde oplossing nodig heeft.

Juliettex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-17 11:56

Indestal schreef:
Ik denk dat jij PTSS hebt...zoek eens een goede emdr therapeut....begin bij je huisarts voor een goed gesprek en door verwijzing

bedankt voor de diagnose, mn problemen zijn verholpen

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 12:29

Ik vind je hartstikke stoer Juliettex, in je openingspost bespreek je meteen naast je probleem ook de positieve punten in je leven... dat is echt heel erg knap. Dat je een plezier beleeft aan paarden en een nieuwe opleiding begint is nog veel stoerder. Ergens gaat het dus al beter .... zie dat ook.. en zie dat ook als jou eigen verdienste.

Oh... en nog een tip... misschien hebben de verschillende psychologen inderdaad nog niet gedaan wat ze zouden kunnen... maar ook zij horen nu bij jou groei... en misschien is het resultaat wat teleutstellend geweest voor jou en je omgeving... maar ook dat stapje hoorde er bij. Misschien dat je toen nog niet klaar was voor die therapie en straks wel, wie weet het. Misschien kan je nu alvast opzoek naar een therapeut waar je naar toe kan als je bezig bent met je opleiding. Neem nu actie voordat de stofjes in je hoofd weer met je aan de haal gaan.

Heel erg veel succes!

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 12:58

Juliettex schreef:
Bedankt voor alle reacties.
het enige wat ik al jaren wil is gewoon beter worden.
Ik zal een ayahuasca sessie zeker navragen of dat veilig is voor mij.
ik sta open voor alle opties en therapieen, maar gewoon een psycholoog helpt voor mij niet.
Verschillende heb ik nu gehad maar ik krijg een soort 'plaat' voor mn hoofd dat ik niets meer aanneem, en niets meer vertel en doe alsof het goed met me gaat.

herkenbaar! Ik heb ergens in mijn leven een masker opgezet, dat masker ben ik gaan leven totdat dat leven achter het masker niet meer leuk was. Nu ben ik bezig met erachter te komen wie er nou eigenlijk achter dat masker zit, wie ik ben, waarom ik tik zoals ik tik, waar ik verdrietig van wordt, waar ik blij van wordt, wat ik nodig heb en vooral hoe ik met mezelf om kan gaan.

Een therapeut vertel ik wat die wil horen en het gaat altijd goed.

Ik kan heel goed liegen tegen mezelf, behalve als ik onder invloed ben. DAAROM zijn die sessies ook bizar zwaar. Heel gek om maar de mate waarin je bewustzijn regeert over je handelen: Als ik naar een sessie ga heb ik hoofdpijn als ik wakker wordt, niet zomaar hoofdpijn maar echt migraine achtige hoofdpijn. Mijn bewustzijn probeert op die manier mij ervan te weerhouden om daar naar toe te gaan, gewoonweg omdat mijn hoofd dat helemaal niet wil, mijn hoofd wil het liefst achter dat masker blijven maar mijn gevoel zegt dat ik van dat masker af moet. Ik ga ondanks de hoofdpijn echt gewoon de sessie doen en nadat ik gedronken heb gaat de hoofdpijn ook weg.

Omdat het drankje je bewuste ik uitschakelt kan die bewust ik niet meer tegen mijzelf liegen en kom ik tot de kern van mijn "problemen" . Het grappige is dat je nooit meer krijgt dan je aankan. Soms zit ik in echt bizarre processen en wil ik gewoon verder. Dan vraag ik drank bij, drink ook drank bij en kots het net zo hard weer uit. Mijn onderbewustzijn is dan in controle en zorgt ervoor dat ik alleen dat krijg wat voor mij in mijn bewustzijn te verhapstukken is. Ik kan wel meer willen (bewustzijn) maar mijn onderbewustzijn zegt dat het voor vandaag wel weer even genoeg is, en dat het volgende laagje er wel afgepeld wordt als ik weer een keer ga. Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk uitgelegd heb.

Ik maak ook nooit afspraken voor een volgende keer, je voelt vanzelf wanneer het weer kan/mag/moet. gemiddeld ga ik om de 4 weken.

Maar nogmaals het is niet iets wat je zomaar even gaat doen, daar gaat wel een heel proces/traject aan vooraf waarin (ik) veel onderzoek heb gedaan, veel met mensen gesproken heb en het inderdaad ook met mijn huisarts en psych overlegd heb. Het is heel, heel pittig want je komt ook kanten van jezelf tegen die je echt, echt niet wil zien, gebeurtenissen in je leven die je echt, echt "vergeten" bent, en niet voor niks. Maar hoe zwaar een reis ook is (ik stikte constant in mijn laatste reis, ben echt een paar keer dood gegaan bijvoorbeeld, zo benauwd, nergens lucht te krijgen echt vreselijk!) je eindigt altijd positief, heel gek. Ik weet nou waar die benauwdheid vandaan komt (want ik ben vaak benauwd in het normale leven) en kan daar mijn keuzes in het echte leven op aanpassen. Inzichten in je eigen denken en gedrag zijn de sleutel tot een positieve verandering.

Nog een keer dan maar, ik wil slechts beschrijven wat het is, en hoe het MIJ helpt. Het is heftig, heel heftig maar het is (in tegenstelling tot wat sommige hier beschrijven) absoluut niet gevaarlijk. Er is nog nooit iemand dood gegaan van het gebruik van ahayuasca, ook niet in combinatie met medicatie. Het is wel verstandig om dit onder goede begeleiding te doen, want je bent wel bij, je kan gewoon auto rijden bijvoorbeeld, je kan gewoon lopen, praten, lezen whatever ondanks dat je kei onder invloed bent. DAT maakt het gevaarlijk en daarom moet je het nooit op eigen houtje doen maar altijd met een nuchter iemand erbij die je kan begeleiden als je door een heftig proces heen gaat en die je "tegen kan houden" als je domme dingen wil gaan doen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 13:00

Juliettex schreef:
Indestal schreef:
Ik denk dat jij PTSS hebt...zoek eens een goede emdr therapeut....begin bij je huisarts voor een goed gesprek en door verwijzing

bedankt voor de diagnose, mn problemen zijn verholpen

Hey hallo, het komt uit een goed hart hoor. Lekker aardig voor de mensen die je willen helpen %)

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 13:18

Dat van danzzz komt ook ongetwijfeld uit een goed hart en toch getemd door o.a. jou Lieveli. Goed bedoelde adviezen prima, maar een diagnose stellen op basis van een post op een forum is natuurlijk onzinnig. TS is ook niet op zoek naar een diagnose maar naar tips. De problematiek is bekend anders krijg je niet zomaar medicatie.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 13:20

Lillith24 schreef:
Dat van danzzz komt ook ongetwijfeld uit een goed hart en toch getemd door o.a. jou Lieveli. Goed bedoelde adviezen prima, maar een diagnose stellen op basis van een post op een forum is natuurlijk onzinnig. TS is ook niet op zoek naar een diagnose maar naar tips. De problematiek is bekend anders krijg je niet zomaar medicatie.

Omdat ik het een gevaarlijk advies vind, daar zit hem de finesse.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 13:27

MarcoBorsato schreef:
Lillith24 schreef:

Omdat ik het een gevaarlijk advies vind, daar zit hem de finesse.

en welke deskundigheid heb jij om wat dan ook van mijn advies te vinden? laat dat advies gewoon fijn over aan diegene die TS behandelen. Een advies is een advies en geen moeten gaan doen ding. Ts kan prima zelf bedenken of iets wel of niet voor haar werkt in samenspraak met haar behandelaars, daar heeft ze geen "boktdeskundigen" voor nodig.

Ik kan hier alleen vertellen wat voor mij werkt en dat is wat ik doe.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 14:02

Lillith24 schreef:

Precies. Dit dus.

Heb je al iets aan de gegeven tips gehad TS?
Aangezien praten voor jou niet helpt zoals jij aangeeft kun je ook overleggen voor een doe therapie. Creatieve therapie bijvoorbeeld :)

Juliettex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-17 14:22

Ik heb besloten om eens een bezoekje te brengen bij Harry hoevers. iemand daar bekend mee?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 14:59

Alleen van naam.
Ik ben wel heel erg benieuwd wat dat voor je brengt.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 15:02

Danzzzz mensen drugs adviseren is altijd fout.
Juist mensen die psychisch even wat minder stabiel in de schoenen staan.
Nu zal jij dat wel weer wegwuiven.
Maar ik heb iets te vaak mensen vanuit de SEH naar de separeer ruimte van de PAAZ geholpen. Gevalletjes psychoses door drugs die fout gingen.
Is niet gezellig voor de patiënt.
Maar ook niet voor het hele team er omheen.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 15:06

bruintje123 schreef:
Maar ik heb iets te vaak mensen vanuit de SEH naar de separeer ruimte van de PAAZ geholpen. Gevalletjes psychoses door drugs die fout gingen.

ik durf mijn handen in het vuur te steken dat hiervan 0=NUL ahayuasca gerelateerd zijn, nul! Dat het op lijst 1 staat hoeft helemaal niet te betekenen dat het gevaarlijk is. Het betekend slechts dat de overheid geen ongecontroleerde uitgifte wil.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 15:17

danzzz schreef:
bruintje123 schreef:

ik durf mijn handen in het vuur te steken dat hiervan 0=NUL ahayuasca gerelateerd zijn, nul! Dat het op lijst 1 staat hoeft helemaal niet te betekenen dat het gevaarlijk is. Het betekend slechts dat de overheid geen ongecontroleerde uitgifte wil.

Jij bevestigd exact wat ik het enge van ahayuasca "aanhangers" vind. Het is altijd voor iedereen een magische oplossing waarbij gevaren weggewuifd worden. Want je kan wel degelijk ervan in psychose raken als je er gevoelig voor bent en sommige medicijnen mogen er absoluut niet mee gecombineerd worden

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 15:19

Gianti schreef:
Jij bevestigd exact wat ik het enge van ahayuasca "aanhangers" vind. Het is altijd voor iedereen een magische oplossing waarbij gevaren weggewuifd worden. Want je kan wel degelijk ervan in psychose raken als je er gevoelig voor bent en sommige medicijnen mogen er absoluut niet mee gecombineerd worden

bron? Want ik heb echt onderzoek gedaan en ben dat nergens tegen gekomen, ook niet in wetenschappelijke onderzoeken hiernaar. Als jij mij dat aan kan leveren, dan ben ik daar heel blij mee want dan wordt mijn kennis gevoed.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 15:36

In de jaren 6o van de vorige eeuw werd ,vooral in de VS, lsd gebruikt bij therapeutische sessies. Dit had bij sommige mensen heel goede resultaten.Daarna werd dit tripmiddel ook veel recreatief gebruikt. Maar er kwamen steeds meer gevallen van bad trips .Tegenwoordig is men er vanwege de risico's vanaf gestapt.Ik denk persoonlijk dat psychoanalyse bij een echt goede psychiater een veiligere weg is om de kern van je problemen te vinden.Maar zoiets is zeer duur,daarom krijg je dat tegenwoordig niet gauw meer.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 15:54

Danzz, je trekt het topic heel erg naar je toe. De focus ligt nu op jou en je gedachtegoed en niet op het probleem van TS.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 16:02

lieveli schreef:
Danzz, je trekt het topic heel erg naar je toe. De focus ligt nu op jou en je gedachtegoed en niet op het probleem van TS.

Prima, ik heb mijn zegje gedaan.

Succes ts met je zoektocht naar wat voor jou werkt.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 10:33

Juliettex schreef:
Ik zit al een aantal jaar in de knoop met mijzelf, vroeger gepest geweest en ook de nodige deuken in mijn zelfvertrouwen daardoor opgelopen.
Daardoor ben ik erg depressief geworden (...) ik zag geen mogelijkheid meer dat mijn leven nog enigszins positief zal gaan worden.
Nu ben ik 20 jaar, en start ik na 3 jaar extreem depressief zijn, hulp, medicatie, en opnames, een nieuwe opleiding. En ook dat vind ik super spannend.

Je hebt het topic genoemd 'wat is er mis met mij'.
Hopelijk ten overvloede: zo werkt pesten.
Een stel losers besluit, dat iemand de dupe gaat worden. Diegene die de losers uitzoeken, daarover wordt afgesproken - niets meer en niets minder - "dat er iets mis mee is".
The conspiracy of silence, in goed hollands.
...en vervolgens gaat iedereen 'die er bij wil horen' of die het vooral makkelijk vindt om de dans te ontspringen ("dadelijk besluiten ze dat ik het wordt...") jou uitlachen (of vertellen dat je stom zou zijn, vlooien zou hebben, en "slaan, spullen kapot hoort er ook bij").
Verder wordt jou verteld dat het allemaal aan jou ligt: "met jou zou iets mis zijn" (uiteraard, in hun ogen zo ongeveer alles). :(:)

En het hele ""spel"" is bedoeld om jou machteloos te maken.

En dat je hulp gekregen hebt is alleen maar prima - zij het: pesten is een groepsprobleem. (= Een school die het goed wil doen pakt de agressie van de losers aan en de lafheid van de meelopers.)

PS: en je wordt niet gepest "omdat je niet weerbaar zou zijn". Erg weerbare mensen met rood haar, ouders bij de foute kerk, etc etc etc worden net zo goed gepest.
(Wat kennis van sociale weerbaarheid en hoe pesten werkt, karate, assertiviteit etc etc 'kan nooit kwaad', maar do not buy the bullshit dat dit jouw fout zou zijn.)

Citaat:
Nu heb ik vaak een terug val ondanks dat ik nog aan de medicijnen zit,

Die pillen kunnen een zegen zijn om de ergste depressie wat te verzachten.
Aan de oorzaak doen ze niets.

En depressie verergert doorgaans bij extra spanning.
...en dat jij goed kunt overleven is op zichzelf genomen alleen maar heel erg goed - maar graag ook van overleven naar echt, voluit en vrijuit leven!

Heel erg goed om met een nieuwe opleiding te beginnen!! +:)+
...maar de extra stress speelt jou parten.

Heb je naast je pony dingen die jou helpen met ontspannen...?
Citaat:
(mijn positieve dingen)
Ik heb een super lieve pony al 1,5 jaar in mijn bezit, en naast mijn pony rijd ik sinds korte tijd ook een fijn goed paard waarmee ik de springsport in mag. Ik ga nu ook eindelijk een opleiding doen wat ik altijd al heb willen doen, bedrijfsleider paardenhouderij.
+:)+

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 18:45

Als je geholpen wil worden, heb je niks aan tips van bokt, maar wel aan een goed gesprek met een huisarts die je fatsoenlijk door verwijst ipv pillen om het leed te bedekken....vraag naar een doe-therapie en niet naar praatsessies...

Op bokt krijg je niet de hulp die je nodig hebt...depressies hebben een onderliggende oorzaak, dat los je niet op met tips van onbekenden, hoe goed bedoelt ook....voor steunzoeken zul je wel veel via bokt krijgen...
Als dat voor jou voldoende is.....

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 19:06

Indestal schreef:
Als je geholpen wil worden, heb je niks aan tips van bokt, maar wel aan een goed gesprek met een huisarts die je fatsoenlijk door verwijst ipv pillen om het leed te bedekken....vraag naar een doe-therapie en niet naar praatsessies...

Op bokt krijg je niet de hulp die je nodig hebt...depressies hebben een onderliggende oorzaak, dat los je niet op met tips van onbekenden, hoe goed bedoelt ook....voor steunzoeken zul je wel veel via bokt krijgen...
Als dat voor jou voldoende is.....

Ze moet niet vragen naar de praat of doe therapie. Ze moet die therapie zoeken die bij haar aansluit. Welke dat dan is kan ze het beste in overleg met therapeuten of artsen bepalen.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 13:25

Nou geweldig, :D we zeggen allebei hetzelfde, TS gaf nl zelf aan dat ze geen zin heeft in een praat psycholoog...